הרשמה

מחקר: שחקני מירוץ נוהגים מסוכן יותר

ad banner
ad banner

מחקר שנערך בקרב 2000 נהגים בין גילאי 17 ל-39 מצא שאלה שמשחקים משחקי מירוץ אלקטרוניים נוטים להסתבך יותר בתאונות ועבירות תנועה.

המחקר נערך על ידי Continental Tires, יצרנית צמיגים ואביזרי בטיחות לרכב.

לפי התוצאות, לשחקנים יש סיכוי כפול להיות מעורבים בתאונה ולעבור באור אדום, וסיכוי גבוה יותר בכ-70 אחוזים לקבל דו"ח על עבירת תנועה.

עורכי המחקר הסיקו מתוצאות אלה ותשובות לשאלות אחרות ששחקני המירוצים נוטים לקחת יותר סיכונים גם כשהם על הכביש הלא וירטואלי. שאלה מתבקשת - האם הם לוקחים יותר סיכונים בגלל שהם מרגישים בטוחים יותר בעצמם בזכות השעות הארוכות מאחורי ההגה הוירטואלי והאתגרים הקיצוניים איתם הם מתמודדים במשחקי מחשב, או שהנטיה שלהם לקחת סיכונים קיימת באישיותם עוד לפני קריירת המירוצים האלקטרונית שלהם.

ad banner

פאק אפשרי במחקר: לא ברור האם שקללו את ביצועי השחקנים מול לא-שחקנים בהתאם למספר השעות שהם משקיעים בנהיגה. אם הנתונים אינם משוקללים, צפויה סטיה לרעת שחקנים בחלק מהתוצאות, אם הם בממוצע מבלים יותר שעות על הכביש.

עוד כמה מהתוצאות:

- 25 אחוזים מהשחקנים דיווחו על נהיגה במהירויות אסורות על פי חוק, מול 13 אחוזים מהלא שחקנים
- 2 ניסיונות בממוצע לפני שעברו טסט לשחקנים, מול 3 בממוצע ללא שחקנים
- 45 אחוזים מהשחקנים דיווחו על גישה תחרותית\עצבנית בכביש, מול 22 אחוזים מהלא שחקנים.

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:27 01.02.2011 | שומאכר שומאכר (אורח)

    צודקים...

  2. 2

    00:14 02.02.2011 | bla bla (אורח)

    haikar habriut

  3. 3

    00:24 02.02.2011 | evyatar_cohen100 evyatar_cohen100

    עוד חודש אני מתחיל ללמוד!

  4. 4

    01:06 02.02.2011 | א א (אורח)

    אודי, למרות שהשאלה שלך לגיטימית תוצאות הסקר (אם באמת נעשה ממדגם מקרי) הן חד משמעיות.
    כל מי שיודע אפילו מעט סטטיסטיקה יכול לבדוק ולמצוא תלות מאוד חזקה בין נהיגה תחרותית לבין היות האדם שחקן (או להפך). אותו הדבר עם נסיעה באור אדום, או כל דבר אחר! אפילו עבור נסיעה בכביש חד סטרי (זה הנתון הכי פחות מובהק) אפשר לומר בביטחון של מעל ל-95% (בקירוב) שהיותך שחקן ונוסע נגד כיוון התנועה הן תופעות תלויות.
    אתה מבין שמבחינת הסכנה על הכביש זה ממש לא משנה מה בא קודם, הסימפטום או המחלה?

  5. 5

    01:48 02.02.2011 | ב ב (אורח)

    4 - בטח שזה משנה מה בא קודם. אם שחקני מירוצים נוהגים בצורה מסוכנת על הכביש בגלל "פגם אישיותי" (נגיד), יש מעט מאוד מה לעשות בנידון, ומשחקי המחשב ממילא לא אשמים בזה. אבל אם הסיבה לנהיגה המסוכנת היא השפעה ישירה של משחקי המחשב על הנהגים - אתה תרצה להגביל את השפעת המשחקים האלה בכל מיני דרכים מגוונות, וזה יפגע בתעשיית המשחקים בסופו של דבר.

  6. 6

    03:46 02.02.2011 | נהג נהג (אורח)

    לא נכון
    דווקא אצלי זה הפוך - לפני כמה שנים הייתי נוהג מהר (במציאות), בתקופה שלא הייתי משחק במשחקי מירוצים, עכשיו אני משחק (בעיקר ב DIRT 2 ו GRID), ובמציאות אני נוהג רגוע

  7. 7

    12:42 02.02.2011 | kLifOrd kLifOrd

    אותי מעניין באיזה משחקים מדובר,האם מדובר על משחקי מירוצים ארקיידים,סטייל NFS,או על סימולטורים כמו LFS,GT5 או FORZA?
    ועוד משהו שיכול להיות מעניין כל השחקנים שנבדקו משחקים עם הגה איכותי או עם גיימפאד\מקלדת?

  8. 8

    13:06 02.02.2011 | h h (אורח)

    לול המורה נהיגה שלי תמיד היה אומר שאני "לוקח סיכונים מיותרים"

  9. 9

    17:42 02.02.2011 | GDI GDI

    ל-5

    זה באמת לא משנה ומסיבה לוגית פשוטה:

    הרי הם ראו תוצאות של אחוזים גבוהים אצל השחקנים.

    כך שאם הבעיה היא באישיות אז בעלי אישיות כזאת נוטים לשחק במשחקי מרוצים.

    אם הבעיה היא המשחקים,טוב זה כבר ברור.

    כך שזה לא משנה,שתי האופציות מובילות לאותה נקודה.

  10. 10

    17:55 02.02.2011 | בו בו (אורח)

    ^^ פספסת. "האם המשחקים הם גורם הבעיה?", זו בדיוק השאלה. הם יכולים להיות גורם והם יכולים להיות תסמין בלבד, אם ניקח את שתי אפשרויות הקצה.

  11. 11

    18:23 04.02.2011 | מלך מלך (אורח)

    לא נכון אני בן 20 ואני משחק משחקי מירוץ ולא קורה לי כלום

  12. 12

       | פורסם ע"י