הרשמה

תעשיית המשחקים במונטריאול בצמיחה מאסיבית

ad banner
ad banner

בשנים האחרונות קנדה מוזכרת לעיתים קרובות בהקשר לפיתוח כמה מהכותרים הגדולים של התעשיה.

אנחנו מפרסמים הרבה חדשות מ-Ubisoft Montreal, THQ Montreal ו-Eidos Montreal, שנמצאות במונטריאול, קוויבק, בצפון-מזרח קנדה; מדרומן יש את Ubisoft Toronto ואת Rockstar Toronto, במחוז אונטאריו; Bioware נמצאת באלברטה, בצד המערבי יותר של קנדה; לידה, במושגים קנדיים, בבריטיש קולומביה ומסביב לואנקובר, תמצאו את EA Canada, את Relic ואת Radical Enterainment.

 דו"ח חדש של מחוז קוויבק מצביע על כך שתעשיית המשחקים באזור מונטריאול גדלה בשבע השנים האחרונות מכ-1200 עובדים לבסביבות ה-7000. ההישג הזה נעזר בעובדה שהממשלה הקנדית וממשלות המחוזות השונים סימנו את תעשיית המשחקים כתחום ששווה להשקיע בעתידו, ומספקות לחברות משחקים הקלות מס של עד קרוב ל-40 אחוזים.

לפי הדו"ח, ולמרות סביבת המחייה היוקרתית, זה הופך את פיתוחו של משחק במונטריאול לזול יותר בממוצע ב-20 אחוזים ביחס בארה"ב, ב-24 אחוזים זול יותר ביחס לאירופה, וב-30 אחוזים זול יותר ביחס ליפן. 

ad banner

יש לסיפור ההצלחה הזה גם את צדדיו הפחות נעימים. אנשי אולפן Kaos Studios, למשל, מפתחי Homefront, הביעו לאחרונה את חששם שאם משחק הפעולה מגוף ראשון יכשל, האולפן הניו-יורקי יסגר; ואם הוא יצליח, האולפן ישונע כולו צפונה לקנדה, כך שעובדים שרוצים להישאר בניו-יורק יצאו קרחים בכל מקרה...

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:18 31.01.2011 | ?? ?? (אורח)

    אבא אלוהים אמא חתול=סופר חתול=סוטול

  2. 2

    18:21 31.01.2011 | iGame iGame

    ולמה זה לא קורה בישראל? =[

  3. 3

    18:39 31.01.2011 | shit shit (אורח)

    hollywood of games=monteral

  4. 4

    19:17 31.01.2011 | snake snake (אורח)

    מעשה מבורך מה שהממשלה שלהם עשתה כול הכבוד! עוד תעד בשביל הגיימרים. אולי עכשיו מחירים קצת ירדו, עם העלויות ליצירתם תרד.

  5. 5

    20:11 31.01.2011 | wot wot (אורח)

    ל2
    כי בישראל כל חברות הפיתוח בהייטק חושבות שלפתח משחקי וידאו זה ילדותי ולא יעיל. אם אתה תלמד תכנות, למשל, ותבוא לחברת פיתוח עם עבר בפיתוח משחקי מחשב, האנשים שם פשוט ירקו לך בפנים.

    אין מה לעשות, ככה זה בישראל.

  6. 6

    22:42 31.01.2011 | א א (אורח)

    @5, אתה טועה.

  7. 7

    06:41 01.02.2011 | מישהו מישהו (אורח)

    5, אתה טועה.

    הרבה כבר מודעים לכך שפיתוח משחקים זה עסק שיכול להכניס הרבה.
    אבל בארץ, המודעות לנושא בממשלה ובכנסת לא מספיק גדולה. ולכן אין הטבות גדולות לחברות שמפתחות משחקים, כמו שיש בקנדה או במקומות אחרים בעולם.(יש משהו בקשר ללהגדיר את החברה כחברה מסוג מסוים, ואז יש אפשרות לקנות משחקים וקונסולות ולקבל החזר על המע"מ. אבל לא יודע מעבר לזה, אז לא נכנס לזה)

    בנוסף, פיתוח משחקים זה לא רק תכנות, זה גם עניין של תוכן.

    וכמובן, אני מאוד תוהה לגבי ההגדרה שלך לחברת הייטק.
    בכל אופן, חברות פיתוח תוכנה, חלקן עובדות על דברים משל עצמן, וחלקן עושות פרוייקטים ללקוחות חיצוניים.
    אם תבוא אל חברה כזו עם מספיק כסף ותבקש מהם משחק, יכול להיות שהם יהיו מוכנים לזה, אבל אז נשאר נושא התוכן - משחקיות, סיפור, גרפיקה, מוזיקה. זה דברים שחברת תוכנה רגילה לרוב או בכלל לא תתעסק איתם.
    או שתבוא לחברה כזו בתור מתכנת - ואז, למה להם לזנוח פרוייקטים שלהם? ושוב, מה לגבי התוכן?אם חשוב לכם לעשות משהו, תעשו אותו בעצמכם. אל תסתמכו על הממשלה שלנו(שהיה טוב אם היא הייתה משקיעה בנושא).
    ואל תחשבו ש"לבוא לחברה אחרת ולהציע להם רעיון", יעשה משהו.
    כי לכולם יש בלי סוף רעיונות. הבעיה היא יכולת הביצוע.

    ויש כבר כמות יפה של אנשים בארץ שיש להם ידע וניסיון. ודברים זזים כאן.

    הניסיון בעולם מלמד שברגע שמשחק מסוים יעשה הרבה רעש וכסף, התעשייה באזור תתעורר.אגב, גם בקנדה לא הכל ורוד. אם אני זוכר נכון, לא מזמן נסגר שם סטודיו שעבד על מספר כותרים גדולים.

  8. 8

    14:54 01.02.2011 | SAMCRO SAMCRO

    קנדה FTW!

  9. 9

       | פורסם ע"י