הרשמה

ד.קוריאה: אירוע הספורט האלקטרוני הגדול בעולם

100,000 קוריאנים במשחק Starcraft אחד

100,000 קוריאנים במשחק Starcraft אחד

מדי פעם אנו שומעים על הספורט האלקטרוני בדרום קוריאה, על כך שהמדינה הכירה בענף כספורט לכל דבר ובמדינה פועלים כ-4 ערוצים טלוויזיה ייעודים אשר משדרים משחקים 24/7. כעת מגיעות תמונות של אירוע הספורט האלקטרוני הגדול ביותר בעולם, אשר נערך אחת לשנה בדרום קוריאה, ומושך מעל ל-100,000 צופים למשחק גמר אחד.

כמובן שהמשחק משודר בכל ערוצי הטלוויזיה של הגיימרים במדינה, ובערוצי ה-MainStream (הערוצים הכלליים), וביחד המשחק מגיע למליוני צופים העוקבים בשקיקה אחרי הענף במדינה, ומעריצים את האלופים - אשר נחשבים לסופר סטאר במדינה. לדוגמא לים 'Boxer' יו-האן שגרף מעל ל-3 מליון דולר בשנים האחרונות כשחקן מקצועי.

כן, 100,000 דרום קוריאנים מגיעים לחוף הים על מנת לצפות במשחק StarCraft, וככה זה נראה (לחצו על התמונות לצורך הגדלה):

 

 

 

מה זה אומר על ישראל?

מבחינת המדינות, דרום קוריאה דומה מאוד לישראל, ולא רק בהיבט שעל שנינו מאיים מטורף עם פצצת אטום / פצצת אטום בפוטנציה. מבחינת כמויות הגימרים / שחקנים, אומנם בדרום קוריאה מתייחסים למשחקים בצורה אחרת כחלק משמעותי מהתרבות, בישראל אע"פ שכולם משחקים, זה עדיין לא נחשב לחלק מרכזי מהתרבות הישראלית.

מה עם הספורט האלקטרוני בישראל?

דינו של הספורט האלקטרוני בישראל הוא כדינו של הספורט האלקטרוני ברחבי העולם. ישראל עובדת בצמוד ובכפוף לאיגוד הספורט העולמי, אשר אחראי בין היתר על האולימפיאדה, פיפ"א וכל פעילות ספורט עולמית. ברגע שהארגון הנ"ל מכיר בענף כלשהו כספורט לכל דבר, כל המדינות שחברות באיגוד (כולל ישראל), מכירות בענף החדש כספורט לכל דבר באופן אוטומאטי. כן, גם אם יש לנו המון דאגות בישראל כגון המצב הבטחוני וכדו', משרדי הממשלה הייעודים עדיין מבצעים את העבודה שלהם (חינוך, ספורט, תרבות וכדו'). החיים צריכים להמשך כמו שאומרים.

אומנם אנו רחוקים שנות אור מאירועים בסדר גודל של התמונה מעלה, אך עם ההתפתחות וההכרה של הספורט האלקטרוני בעולם, וע"י כך בישראל, אנו צפויים לראות בעתיד פעילות ענפה וענף ספורט משגשג שיסחוף את צעירי ישראל, כקורה בעולם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:03 14.06.2010 | האמת האמת (אורח)

    שמע אני יכול להבין מאיפה הדאגה שלך אבל באמת אני מעדיף שישראל תשתפר בתחום הכדורגל ובחינוך וכדו מאשר בספורט האלקטרוני (להזכיר שדרום קוריאה יודעת לשחק כדורגל).
    בכלל קודם עדיף שבכלל שיהיה פה שוק שניתן להכיר בה כדי שיתפתח הספורט וכמו שאמרת הרבה בסופו של דבר משחקים בארץ אבל אנחנו כאנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פריירים.......

  2. 2

    11:07 14.06.2010 | timmy timmy

    אני לא דואג, ההפך, אני מאוד אופטימי. לא משנה מה המצב במדינה (אלא אם כמובן מצב "קטסטרופה" מבחינה בטחונית), ברגע שהענף יוכר על ידי האיגוד העולמי - הוא אוטומאטי יוכבר בישראל, בין אם צריך להשקיע בכדורגל בחינוך או ב-1,001 דברים ש-1,001 ישראלים אחרים חושבים שצריך להשקיע בהם :)

  3. 3

    11:41 14.06.2010 | האמת האמת (אורח)

    אבל צריך להבין את התפיסה של הישראלים כלפי משחקים.
    בארץ בקושי מסתכלים על זה כדבר רווחי בעל פוטנציאל מהסיבה הפשוטה שבשבילם זה עוד חתיכת פלסטיק יקרה לקנות לילד,ועל כן תומכים בהורדות כי הרי זה מוריד את העלויות לריצוי הילד. זה בשביל רוב האנשים בארץ ולחלק האחר לא אכפת. זו אגב הסיבה למה ישראל רק עושה טכנולוגיה למשחקים ולא משחקים עצמם כי זה הכל בעיקרון כסף ולכן בארץ אוהבים לעשות אקסיטים מאשר להישאר להשקיע בחברה וגם הכסף הגדול זה הטכנולוגיה עצמה או משחקונים לפייסבוק.
    אני אומר כשדי שהספורט הזה יתפתח בארץ יקח כמה זמן אפילו אם הוא ממוכר על ידי האיגוד העולמי.
    והכשחושבים על זה, יש עוד מלא ענפי ספורט מקצועים ומכובדים שהאיגוד מכיר בהם אבל ישראל בכלל לא מסתכל לכיוונם ולא משקיעים בהם כמו שיט, ריצה והלאה.

  4. 4

    11:48 14.06.2010 | source144 source144

    יאיר לפיד לממשלה!!
    סתם רק בסוף הקדנציה של אובמה נוכל לעשות משהו לטובת העם שלנו..
    גם כן אנטישמי שלא נותן לנו לזוז מטר בלי אישור, ועוד לעצור משט שבא לכיוון שלנו, מסרב לעצור, ואז תוקף אותנו בזמן שאנחנו באים לבדוק שאין עליו נשק. וכל העולם כולל אמריקה (בחלקה, הממשל האמריקאי מראה בכוונתו שנערוך בדיקה למשט) מחרימים אותנו בגלל זה..
    זה לא שבארצות אחרות כמו -אמריקה- הצבא שמה לא עושה כל יום פעולה וכל יום מתים אזרחים אפגנים/עיראקים. ובכלל כל יש מדינות שהממשלה שמה פשוט רוצחת את התושבים שלה והעולם יושב בשקט... ושזה בא אלנו ומתו 9 "אזרחים" בעת פעילותם "לשיפור השלום" כל העולם קופץ.

    רק נקווה שהחרם לא יגיע גם לתחום המשחקים/גיימינג.

  5. 5

    11:51 14.06.2010 | timmy timmy

    אני חולק עלייך, לא מעט גופים בישראל רואים את ענף המשחקים כרווחי מאוד, ביניהם עשרות חברות שמפתחות משחקים (אומנם לא HardCore אלא Casual). לנושא הפיראטיות לא אתייחס, זה לא רק הנושא השערורייתי של המחירים בארץ, אלא גם חוסר המעש של הגורמים הרלוונטים בתחום בישראל - לא אכנס לפרטים.

    אכן גם ברגע שהענף יוכר כספורט לכל דבר יקח כמה שנים עד שהוא יתרומם ויגיע למימדים חדשים, ההבדל בין הענף הספציפי הזה לבין ענפי ספורט אחרים הינו במרחק של שנות אור - הרבה בזכות הגמישות: כל שחקן, לא משנה גיל צבע מין משקל יכול להיות שחקן מקצועי ולהפוך את הנושא לקריירה. כמובן שהרבה תלוי לא רק בשחקנים, אלא גם בגורמים שמקדמים את הענפים הספציפיים.

    אגב, בנושא הרווח הכלכלי - חשוב להבהיר שכן הייחודיות. נכון להיום הספורט האלקטרוני ממוצב בעיקר כמשהו "בידורי", ואי לכך כל שנה צריך לרוץ אחרי חסויות. ברגע שהענף ישנה סטאטוס לספורט, בתמיכה של ממשלות - הוא יהיה משהו ארוך טווח, ולא משהו שכל שנה צריך לרדוף אחרי חסויות. עם תמיכה של הממשלה, ותרומות במתכונת של חסות מגורמים מסחריים - לא צריך הרבה בשביל להרים כאן ענף ספורט לתפארת מדינה ישראל. שוב, הכל עניין של פרופורציה, להערכתי הענף יכול למצב עצמו בין 5 ענפי הספורט הפופולאריים בישראל תוך כמה שנים.

  6. 6

    12:44 14.06.2010 | Negreanu Negreanu

    100 אלף משועממים

  7. 7

    14:15 14.06.2010 | ek355 ek355

    בטח יש שם במקום שיעור ספורט שיעור ספורט בווי.D:

  8. 8

    16:27 14.06.2010 | kapcheR kapcheR

    זה מסוג האירועים שאני לא מצליח להבין איך בכלל אפשר להקים דבר כזה.
    זה מגיע לרמה של משחקי כדורגל עוד מעט ,דברים לא נורמלים.

    גם אני אופטימי כמו Timmy וכן חושב שנגיע לרמות גבוהות עם שיתוף פעולה מלא עם מדינות בחו'ל.

  9. 9

    16:38 14.06.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    רק שתהיו בעניינים שהחברה הדרום קוריאנית זו חברה שובנסטית,
    לדוגמא ידידה שלי שהיא מנהל פרסום של חברה מפורסמת נפגשה עם חברה קוריאנית פשוט לא התייחסו אליה עד שהסגן שלה הגיע שהוא גבר ודיברו איתו.
    לא התחילו את הפגישה
    תקלטו איזה חברה זאתי .

  10. 10

    17:22 14.06.2010 | shay shay (אורח)

    ...

  11. 11

       | פורסם ע"י