הרשמה

אובמה נגד PS3, X360, אייפד ?

מכשירים שמסיחים את הדעת מהדברים האמיתיים בחיים

אובמה מציין קונסולות משחקים ומכשירים של אפל כטכנולוגיה שמעדיפה בידור על פני חיפוש אחר האמת

ברחבי הרשת, למשל ב- Ynet, מדווחים שהנשיא אובמה יצא נגד משחקי וידאו כפלייסטיישן, Xbox 360 וגם האייפד, וטען שהם "פוגעים בדמוקרטיה" ובחינוך ומעבירים אינפורמציה בעייתית.

אם לדייק, אובמה, שברך סטודנטים לרגל סיום התואר, אמר בנאומו שאנחנו חיים כיום בעידן שבו אנחנו מופצצים בתוכן ובמידע 24 שעות ביממה, ונחשפים לכל מיני טיעונים שחלקם רחוקים מאוד מהאמת. עם מכשירים כמו אייפודים, פלייסטיישנים ו- Xbox-ים, המידע הופך לבידור ולהסחת דעת במקום לכלי שעוזר לנו להתפתח ולהשתחרר.

ובקיצור, אובמה השתמש במשחקי הוידאו כדוגמה לעולם שבו הבידור עולה בערכו על האמת. זה העקרון הבסיסי של הסימולקרה, למי שמכיר את המונח. למי שלא, תחשבו על המאטריקס- משחקי מחשב, טלוויזיה, וטכנולוגיה בידורית מנתקים אותנו מהעולם האמיתי ומאפשרים לנו לחיות בעולם דמיוני וירטואלי, בזמן שבמציאות יש מלחמות, רעב, עוני ואסונות טבע.

את הטענות נגד משחקי המחשב אפשר באותה מידה להפנות גם לעיתונים, שמעדיפים כותרות צהובות ורכילות עסיסית על פני תחקירים מעמיקים, נגד הטלוויזיה שמעדיפה לטמטם אותנו עם "כוכב נולד" וריאליטי, וכן הלאה.

הבעיה האמיתית היא שהחיים ברשת, בפייסבוק, החליפו חלק גדול מהחיים האמיתיים, כך שכיום אנשים מצטרפים לכל מיני קבוצות מחאה בפייסבוק או חותמים על עצומות וירטואליות ומרגישים שהם עשו בזה משהו, במקום להפגין ברחובות ולפעול בעולם האמיתי.

וכן, המצב הזה פוגע בדמוקרטיה, אם אתה מניח שדמוקרטיה מבוססת על ציבור אינטליגנטי שבוחר בנציגיו בצורה מושכלת במסגרת דיון וויכוח רציונלי.

אובמה מקונן על "הסחת הדעת" של Xbox, אייפד

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:10 10.05.2010 | ח ח (אורח)

    סתם איזה מחבל הברק חוסיין אובמה הזה

  2. 2

    13:12 10.05.2010 | SAMCRO SAMCRO

    ברור שהוא נגדם, הוא בעד wii
    yes we can בתחת שלי.

  3. 3

    13:14 10.05.2010 | רועי רועי (אורח)

    אומרים שהוא גלגול של פרעה

  4. 4

    13:15 10.05.2010 | yiuykifuk yiuykifuk (אורח)

    yes wii can

  5. 5

    13:26 10.05.2010 | SAMCRO SAMCRO

    ואגב נראה שהוא לא מקונן על הps3 מסיבה משונה. אולי סוני שיחדו אותו. (הערה: אני בעל ps3 אז אני לא פאנבוי)

  6. 6

    13:33 10.05.2010 | שאלה שאלה (אורח)

    איזה קונסולה יותר טובה ויותר חזקה ויוצאים הכי הרבה משחקים כדי ולמה XBOX360 או PS3 ?

  7. 7

    14:00 10.05.2010 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    טוב האמתי הוא צודק

    יש דברים במה שהוא אומק והם נכונים

  8. 8

    14:02 10.05.2010 | ET2k ET2k

    רגע,אם אני לוחץ על הכפתור LIKE זה אומר שאני מסכים איתו או לא?!

    אני מבולבל...

  9. 9

    14:18 10.05.2010 | kuk kuk (אורח)

    הוא צודק לגמרי.

  10. 10

    14:32 10.05.2010 | BumperSticker BumperSticker

    לא חשבתי שאני יכול לשנוא את האוכל בתחת הזה יותר...טעיתי.

  11. 11

    14:33 10.05.2010 | ork12 ork12

    8 כן תלמד אנגלית קצת XD סתם סתם..
    אממ מה אכפת לי שיצא נגד! שילך.. איזה נשיא זה.. כולם באמריקה היתלהבו שבחרו אותו ועכשיו הם מתאכזבים מימנו... (לפחות ככה שמעתי.. הם ממש לא מרוצים ממנו) הוא סתם מבטיח הבטחות שהוא לא מקיים.. yes we can be a good country even if i control it! ahm ahm.. (i hate this job
    חח XD

  12. 12

    15:04 10.05.2010 | PoweRup PoweRup

    סתם לידיעת הציבור אובמה בילדותו השתמש בסמים, אז מה פה יותר מעדיף בידור על פני חיפוש אחר האמת?

  13. 13

    15:19 10.05.2010 | לןלן לןלן (אורח)

    תאמת אם הייתי במטרקיס הייתי עוזר לרובטים מה אכפת לי מהאמת ובלה בלה בלה

    אכפת לי שאני נהנה ובגלל שהעולם הוא הדמיה אני יכול לעשות דברים מטורפים

  14. 14

    15:49 10.05.2010 | HeavenTear HeavenTear

    פוחד להילחם נגד איראן אז נלחם בגיימרים...איזה גבר

  15. 15

    15:53 10.05.2010 | עידו עידו (אורח)

    כל ציטוטו נכון לאמת, רוב ''הפריקים הללו חיים במציאות חלופית הם אינם רואים את פני הדברים.
    מסכים עם מילותיו של ברק אובמה, הכל אמת ונכון וגם מוכח ע"י מדענים.
    אבל אינכם רואים את הדברים, ואינכם מבינים זאת, עקב שאתם חיים במציאות רחוקה מאוד.
    על פירסום ועל מדע בדיוני, שאתם חושבים שזה באמת קיים / יהיה קיים בעתיד.
    בזמן משחק מול מוצרי המולטימדיה.

  16. 16

    15:55 10.05.2010 | Galsinger Galsinger

    מדבר האיש שזכה בנובל לשלום בזכות התארחויות בתוכניות לייט נייט ובדיחות תוך גדי נאומים, צבוע...

  17. 17

    15:55 10.05.2010 | Galsinger Galsinger

    *כדי

  18. 18

    15:55 10.05.2010 | בובה בנאי בובה בנאי (אורח)

    אובמה סתם אידיוט מתומטם משחקי וידיאו זה הדבר היחידי שמחזיק אותי אחרי הלימודים

  19. 19

    16:02 10.05.2010 | גל גל (אורח)

    מה נפלתם על אובאמה, הוא צודק.
    אבל מצד שני, אני לא רואה שום בעיה בלהתנתק מהמציאות לכמה שעות ביום. זה ממש כיף, הוא צריך לנסות את זה.

  20. 20

    16:12 10.05.2010 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    במקרה של טלוויזיה זה נכון במקרים בהם אנשים נוהגים להעביר את עיקר זמנם בצפייה בתוכניות ריאלטי, סרטי אקשן וכד'.
    במשחקי מחשב זה נכון כאשר משחקים בSingeplayer game, כשמשחקים במשחקים המוניים (בין אם הם MMO, ובין אם הם מוד מולטיפלייר של קאונטר סטרייק ברשת), המצב ההפוך קורה (ברור שלא תמיד, אבל לפעמים), משום שהם מאפשרים לאנשים שלעולם לא היו מקיימים אינטרקציה חברתית לקיים אחת כזו, ודרך אותה אינטרקציה אנחנו יכולים לראות את המצב כפי שהוא בעיניו של נער בן 15 מפקיסטן (סתם דוגמא), וכו'.
    אז כן, אני יכול לקבל את הביקורת כלפי הIpad, אבל את הביקורת כלפי הXBOX קצת יותר קשה לי לקבל...

  21. 21

    16:20 10.05.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    נכון חלקי , בוא נגיד שמחקים יש בהם קטע של התכמרות כמו של סמים שלפעמים לוקחים לנו קצת מהזמן ,
    לדוגמא אני בטוח שגם שאתם לא משחקים אתם כמו נרקומן שחושב על המנה הבאה שלו , אתם חושבים על הפעם הבאה שתשבו מול ה PS
    ונניח תמשיכו משלב 4 שסיימתם בפעם האחרונה, ואל תגידו לי שלא.

    למזלנו משחקים ממכרים פסיכולגית בלבד ולא פיזית.

  22. 22

    16:36 10.05.2010 | MisterFF MisterFF

    אני מבין אותו, אבל הוא מגזים במה שהוא אומר - יש כאלה ויש כאלה וברור שהוא יעשה הכללה כדי לגרום לכולם להרגיש אשמים ולפעול לעשות משהו בעניין.
    אני החשבתי את עצמי שנים רבות כגיימר, היום אני כבר לא קורא לעצמי כך משום שזה הפך לתחביב שאני מבין בו, אני כבר לא כל היום חושב רק על משחקים וחושב על דברים כמו "היי, הדבר הזה מזכיר לי את המשחק.." לעומת חברי שאני רואה שחלקם כבר לוקחים את זה ברצינות יתר ומשתמשים במושגים מתוך משחקים בתוך העולם האמיתי, ובעצם היכן שהם באמת "חיים" זה בתוך המשחקים.

    לכל קהילת Vgames, תמשיכו לשחק במשחקי וידאו/מחשב זה טוב.
    מה שהוא מנסה להגיד זה לא להגזים, כלומר לחכות כל היום רק כדי להגיע לבית כדי לשחק באקס-בוקס, או להכנס לפייסבוק. אגב, אני מתנגד לפייסבוק מאותה סיבה שהוא ציין.

    המשפט האחרון של מגיב מס' 21 מסכם את כל הנושא במשפט אחד.

  23. 23

    16:47 10.05.2010 | ududy ududy

    שיציע מודל אחר לחברת ההמונים, שבה היחיד הוא חסר השפעה ורלבנטיות. אנשים זקוקים לבידור, במיוחד פנטזיות שמציבות אותם במרכז כמו משחקי מחשב. איזה ערך משחרר יש לאמת בחברה המודרנית? אנשים יכולים להיות עסוקים במשחקים הטפשיים יותר או פחות שלהם, או לחילופין, לפי המודל האירופאי של המאה שעברה- במהפכות אלימות ומלחמות. במדינות של עשרות ומאות מיליונים, לרוב האנשים אף פעם לא ימצא לחוש שהם במקום בעל משמעות.

  24. 24

    16:59 10.05.2010 | חחחח חחחח (אורח)

    העיקר הוא מבטל נאום בגלל פרק של אבודים!

  25. 25

    17:17 10.05.2010 | ווף ווף ווף ווף (אורח)

    אני ממש לא מבין אותו. ממתי הפך אסקפיזם למושג כל כך שלילי? מה, הוא מצפה מכולם לחיות 24/7 טבועים בחדשות על איראן ועזה ומארגנים מחאות על כל דבר שמפריע להם? זאת דמוקרטיה תקינה? כל ההתנחות הזאת בתחביב פשוט מגוכחות. כולה פאקינג תחביב! משהו שאנשים עושים כדי להעביר את זמנם הפנוי בכיף! למה אנשים מרגישים צורך לטעון שזה הורס את העולם?
    גיימינג וטכנולוגיה מהווים בידור. אתם יודעים, כזה שכולנו צריכים או שיהיו לנו חיים מרירים ולא נרצה לחיות? הדברים שבשבילם אנחנו הולכים לעבוד, כדי שנחיה בנוחות ובכיף?

    21 - כן, גיימינג ממכר. גם ספורט, מין, קניות, טלוויזיה והודעות מיידיות (אובמה טוען שהוא מכור לבלאקברי שלו. סליחה, בארה"ב קוראים לזה קראקברי). אבל אובמה בחר להתנגח בעולם הבידור שהוא לא מכיר ולא ישפיע עליו.
    וכן, כשאני בשיעור אזרחות, מת לשבור את הקיר עם הראש שלי, אני חושב לעצמי כמה אני מעדיף להיות בבית ולשחק TF2. למה, אני אחשוב לעצמי "יואו, כמה בא לי לצאת לרחובות במחאה נגד העוני במדינות העולם השלישי?" כי זה בול מה שהבחור הזה אומר. גיימינג מוציא מהעולם האמיתי רק את מי שהעולם האמיתי דחה אותו, או שהיה מוצא דרך אחרת לברוח מהעולם האמיתי. עבור השאר, זה תחביב שהם משקיעים בו זמן, כי זה כיף. כמו שתחביב אמור להיות.

  26. 26

    17:31 10.05.2010 | א א (אורח)

    @אודי, אנשים זקוקים לבידור, אבל הבידור לא יכול לבוא על חשבון החיים האמיתיים. זה כל מה שהוא אומר.
    ד"א, במציאות יש הרבה מן השחרור, הכל תלוי בנקודת המבט שלך. זה בפירוש לא נכון שהמציאות כולה עגומה, כי המשחקים האלו נוצרים ע"י אנשים מציאותיים לכל דבר.
    המשחקים האלו פשוט מראים כל מיני סוגים של אוטופיות כך שיהיה קל לאתהב בהם, המציאות לאומת זאת, הרבה פחות סלחנית ודורשת מאמץ. אבל ברגע שתמצא את הדברים שאתה אוהב בעולם האמיתי, שום משחק בעולם לא יוכל להחליף אותם בישבילך.

  27. 27

    17:35 10.05.2010 | Yes Wii can Yes Wii can (אורח)

    חח 4 אני אימצתי.
    וזה נשיא נהדר זה?
    אחרי זה שהוא הרג זבוב בסטייל, נאומים וטקסים מלווים בצחוקים, ואפילו קללה בסעודה לכבוד 100 ימים לכהונתו....
    הוא נגד מכשירים?
    מה קרה לו?!?!!
    התחלתי לחבב ת'מוסלמי הזה!

  28. 28

    17:42 10.05.2010 | ududy ududy

    26, אני לא צריך שתטיף לי, הדיון הוא לא על דרך חיים אישית, אותה לא חשפתי, אלא כללי. ה"אמיתות" המודרניות, אלה ש"שחררו" אותנו מאשליות העבר, הן שאין כוח מכוון ביקום; אין טוב ורע, גמול ועונש; שאין לבני האדם שותפות בנצח יותר משיש לנמלים או לחיידקים; ושה"עולם האמיתי" שאתה מדבר עליו הוא יצירתה של תפיסה אנושית רגעית ויעלם, כולל כל זכרון אפשרי שלו, כאשר התפיסה הזו תיעלם מהיקום. זה מצחיק שאובמה מדבר על אמיתות משחררות - האמת כלאה את האדם בעולם אדיש ובחברה שבה הוא לא יותר מסטטיסטיקה.

  29. 29

    18:20 10.05.2010 | א א (אורח)

    אודי, לא הטפתי לך ספציפית (כשאמרתי "אתה" התכוונתי לאנשים בכלל), אין צורך לקחת את זה קשה.
    המודרניזציה לא שחררה אותנו מאשליות העבר, היא פשוט גורמת לנו להחליט לבד במקום שספר "קדוש" כלשהו יחליט בישבילנו.
    ה"אמת המודרנית" לא כלאה את האדם בשום מקום, היא רק נתנה לו את חופש הבחירה. מי שכלוא, נמצא במצב הזה מבחירתו שלו, או מחוסר יכולתו להתמודד עם המציאות.
    פשוט בעולם עתיר אינפורמציה שבו אנו חיים, קל יותר להתבלבל בין המציאות לדימיון ממה שהיה פעם.

  30. 30

    19:01 10.05.2010 | XXX XXX (אורח)

    סתאם קוקסינל לא סובל אותו זה עוד יבגוד בנו!

  31. 31

    19:25 10.05.2010 | מובטל מובטל (אורח)

    Yes Wii Can

  32. 32

    20:11 10.05.2010 | avki avki

    אודי, קודם כל, אלו אמנם "אמיתות מודרניות" אבל הן לא בהכרח הקונצנזוס החשיבתי המוביל היום - לא באסכולות החשיבה הפוסטמודרניסטיות ולא אצל ההמונים, כך שגם אלו ה'אמיתות' האמיתיות (זאת אומרת, המציאות כמו שהיא), זה לא רלוונטי, כי ההמונים לא מכירים בהן.
    גם אם העולם שלנו נידון להיעלם תוך כך וכך זמן, והכל לא משנה כי אין ערך עליון מכווין לאנושות וכל זה, זה עדיין לא אומר שבסיס דבר של אובמה עומד רעיון פשוט ונכון - רוב החברה מפנה הרבה יותר משאבים וזמן לבידור מאשר לדברים חשובים יותר בפרמטרים של מוסר אוניברסלי, שקיים (כמעט) בכל השקפת עולם מודרנסיטית ומשוחררת ככל שתהיה.

  33. 33

    20:13 10.05.2010 | avki avki

    *דבריו

  34. 34

    20:33 10.05.2010 | MAN MAN (אורח)

    צודק אבל לא כל העולם צריך להתעניין בפוליטיקה ולהיות כמוהו וזה שהוא ראה חבורה של אנשים שמשחקים 24 שעות זה לא אומר שכולם ככה

  35. 35

    20:36 10.05.2010 | king king (אורח)

    מי שמשחק במשחקי מחשב זה לא אומר שהוא מאמין על פי הפירסום והמדע בדיוני שזה קיים או היה קיים בעתיד... זאת רק תאוריה כמו המדע על החלל או התנ"ך. ומשחקי מחשב(משחק עתידני-משהו חדש שלא היה קודם) זה תחביב כמו לשחק בשחמט(משחקי חשיבה) או לשחק בכדור- סל(משחקי ספורט) או ללכת לרקוד ועוד... זה משפיע על אנשים רע וגם משפיעה טוב.. ואין דבר בחיים שהם נותנים רק טוב... הכל הולך רע וטוב... תמיד היה שלום תמיד תהיה מלחמה... תמיד משחקי מחשב ישפיעו על חלקינו טוב ועל חלקינו רע.. תמיד המכונית תביא אותו למקומות שאנחנו לא נוכל להגיע אליהם ותמיד היו תאונות דרכים....אנחנו בני אדם אי אפשר בחיים להגיד מה טוב ומה רע כי הכל טוב ורע.

  36. 36

    20:45 10.05.2010 | king king (אורח)

    לכל אחד יש דעה משלו.. ורוב האנשים של הדור עד שנת 2000 לא מבינים מה זה משחקי מחשב כי זה משהו חדש שלא ראו ובגלל שזה לא אמיתי חושבים שזה פוגע אבל הקטע לא שזה לא אמיתי או אמיתי אלה פשוט תחביב בחיים שמעבירים האנשים את הזמן ונהנים... משהו שונה ואנשים כאלו מתקופות שונות בחיים מיסתכלים על זה בצורה שונה.. תמיד מה ששונה מפחיד אותם....אבל מה לעשות המדע והטכנולוגיה מיתקדמים הכל מישתנה ותמיד היו דעות שונות, תמיד היו אי הסכמות... אני לא מאשים את אובמה בתקופתו משחקי מחשב זה לא היה משהו פופולרי ולא היה מודגש כמו היום... ובכללי עם רוצים שהכל היה כמו שצריך צריך לחלק את הזמן בין הדברים בחיים כדי שלא יפגעו אחד בשני ולא להגזים...

  37. 37

    21:51 10.05.2010 | avki avki


    http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=717646

    דעה מצויינת, מנומקת ונכונה.

  38. 38

    22:16 10.05.2010 | Gmrbet Gmrbet

    ערבי טמבל.

  39. 39

    22:39 10.05.2010 | סס סס (אורח)

    נכון הו בעד הwii

    yes wii can!!

  40. 40

    01:13 11.05.2010 | מוחעחעחחעחעחע מוחעחעחחעחעחע (אורח)

    בלי שום קשר, אני שונא קונסולות, ככה שאני בצד שלו.

  41. 41

    02:43 11.05.2010 | 34 34 (אורח)

    כל הממשלה חרא, משקרת לכם וכל שטויות שיוצא להם מהפה אני לא מקשיב להם, אל תקשיבו לחדשות, בידור, דברים מטומטמים, וממשלה גם משקרת הרבה והיא מצפה להגיד דברים שנתחל להקשיב להם?
    אמריקה שקרנית, ישראל שקרנית, הכל שקר פה, תתעוררו.

  42. 42

    08:41 11.05.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 37:
    בדיוק. אני מסכים לכל מילה, ובעצם כתבתי אותו דבר רק שפחות השקעתי בזה :)

  43. 43

    13:52 11.05.2010 | omer175 omer175

    סתם איזה ערבי החוסיין אובמה הזה עיקר הנושא בממשלה שלו זה לעצור את בניית הבתים בירושלים .
    עכשיו הוא עם החירטוטים שלו והפסיכולוגיה המטומטמת שלו.

    בדיוק כמו 1 סתם מחבל

  44. 44

       | פורסם ע"י