הרשמה

ביקורת גולש: SW: Empire at War

נכתב ע"י sten101

ל
פני כחצי שנה רכשתי את SW:EaW ביחד עם עוד 4 משחקים של מלחמת הכוכבים (חבילת "מלחמת הכוכבים המיטב במחשב"). הצפייה שלי מן משחק זה לא היית רבה, זאת בגלל העובדה שהמשחק נראה ממותג יתר על המידה ובנוסף לכך היה לי ניסיון רע בעבר עם "חזית-הקרב הגלקטי"(SW:Battlefront). במשך מספר השבעות שבהן המשחק היה בבעלותי, המשחק התגלה כממתק אמיתי בין אם לחובב הסדרה (כמוני) ובין אם לשחקנים רגילים ומקצוענים. אם לא בא לכם לקרוא את כל הביקורת , הנה לכם הסיכום קצר : המשחק "אימפריה במלחמה" הוא מוצלח מאד, אמנם הוא אינו מתחרה בגדולי היצירות. אך יש לו בזכות עצמו יחודייות מפתיעה ואפילו מרעננת בז'אנר זה.

משחקיות

לSW:EaW שלושה מימדים, והכוונה היא לא לגראפיקה אלה למשחקיות שלו. מימד אחד של המשחק והעיקרי הוא מפה טקטית של היקום שבא ניתנת לשחקן שליטה מלאה על הצבא הנבחר, יוצרי המשחק השקיעו והפכו מפה זאת למיוחדת שהרי היא חלק מכותר RTS ולכן גם היא משוחקת "בזמן אמת". כלומר בזמן שאתה מזיז כוחות מכוכב לכוכב, כך גם האויבך עושים. מימד זה מככב בשניים מאפשרויות המשחק המרכזיות, הראשונה - הקמפיין שבו ניתן לבחור בין האימפריה והמרד.


זה נקרא שליטה מוחלטת !

למרות היותו קצר מלוו הקמפיין של המשחק במגוון משימות מעניינות שמניעות את העלילה בצורה זורמת, כמובן שאפשרות הבחירה באיזה צד תרצה תמיד עושה חסד הרי מי לא רצה לראות מה קורה אם הכוכב המוות הראשון לא היה מושמד. האפשרות השניה - "הכיבוש הגלקטי" שהוא באמת פנינת המשחק, כמו הקמפיין גם הוא מתנהל ברובו במפה הטקטית אך באפשרות זאת נהנה מבחירה חופשית. למעשה זהו מצב ה"קטטה" רק בשילוב המפה הטקטית ולכן ניתן לבחור בין מפות כוכבים שונות שיכולות לכלול סיפור או ללא סיפור, וכמובן את הצד המשוחק. דבר משותף לקמפיין ולכיבוש הוא שאיסוף משאבים ניהול צבאי נעשה בצד הטקטי ולא בקרב דבר אשר יקרוץ לאחדים וירתיעה אחרים.


ה AT-AT ו Darth vader יש משהוא להוסיף...

מימד השני והשלישי של המשחק שניהם אסטרטגים לכל דבר כאשר הראשון הוא קרב קרקע והשני והייחודי מן השניים הוא קרבות החלל. קרבות הקרקע מאופיינים במפות מכוכבים שונים המסדרת הסרטים כאשר מככבים יחידות שאותם מייצרים בבסיסים כגון ה AT-AT או גיבורי הג'דיי. גם בפן זה וגם בפן של החלל איסוף המשאבים נעשה ע"י בניית מבנים על נקודות מסוימות. היחידות בקרב הקרקע מובאות מן החלל ולכן יש להישתלט על נקודות נחיתה שהן נקודות מפתח המגדילות את נפח "האוכלוסיה" (כלומר אפשרות להביא יותר כלים ) עצם שיטה זאת אולי מקורי אבל מגביל את מספר היחידות לכל קבוצה כיוון שנקודות אלו משותפות ונותן צד יותר אגרסיבי להסגת הנקודות יותר מאשר הגנה.
המימד השלישי והאחרון הוא קרב בחלל! ניתן וצריך להילחם בכל המצבים בקרבות חלליים שנראים תואמים לאלה של הסרטים בדיוק רב! ההבדל בין המצב היבשתי והחלל הוא שבמצב החלל ניתן להביא גיבוי לכל מקום נקי מאויבים ולא רק לנקודות מסוימות וגם יש שדות שונים בחלל שמשפיעים על החלליות בצורה אחרת כל אחד למשל שדה אנרגיה שמבטל את מחוללי המגן זמנית או שדה אחר שמחביא מרדאר.


קרבות החלל רצופי אקשן עם פיצוצים וליזרים בכל מקום דבר שלא כדי להפסיד.

שני מימדים אלו של המשחק קרב החלל וקרב הקרקע יכולים להיות משוחקים במצב ה-"קטטה" או דרך המפה הטקטית שבו כל קרב יכול להיות משוחק. במשחק ניתנת האפשרות לקנות יחידות בצורת הגיבורים והנבלים מהסרטים והם יכולים לשנות את איזון הקרב בצורה ניכרת (הם לא עולים דרגות למי שמתעניין). הגיבורים\נבלים המתקדמים יותר במשחק (דארת' ויידר, הקיסר פלפטין ואחרים יקרים יותר) יכולים להוות כלי כל כך עוצמתי שלא תצטרכו שום יחידה אחרת!! פרט זהשובר את האיזון במשחק וכפי שידוע במשחק אסטרטגיה איזון זוהי נקודה חשובה ביותר.
והערה אחרונה - מניסיוני האישי הצד של המרד הווה צד מאתגר יותר וזאת בעיקר בגלל מחסור בכסף ויחידות ומומלץ לשחקנים מתקדמים יותר.


גרפיקה

כיאה למשחק ממותג בו התקציב לגרפיקה ניתן על ידי חברה אחרת ( לוקאס ארטס במקרה הזה) הגרפיקה יפה מאד.המשחק מציג גראפיקה לא רע שכאשר היא מוצגת על תצוגה גבוה אפשר להנות מאפקטיים שונים הכוללים אפקטי תאורה והצללה מלוטשים, פיצוצים עם הדף וכמובן הבזקי ליזר בלתי פוסקים. המשחק אינו בעל דרישות רבות, וכן היה גם בזמן יציאתו. הדרישות הן 1Ghz מעבד 256mb זיכרון וכרטיס מסך של 32mb וכ-2.5gb של מקום פנוי על ההארד-דיסק. המשחק שוחרר לשוק בצורה ראוייה ולמעשה כמעט ללא בעיות גרפאיות, הצד הטכני של משחק נעשה כמו שצריך והטלאי ששוחרר אינו מהווה פריט חובה לפעולה תקינה. בין הבעיות המועטות מהן סובל המשחק קיים בעיית ההאטה בפריימים בזמן קרבות ענק ולצערינו בעיה זאת לא נפטרת ע"י שום טלאי אלא כנראה ע"י מחשב חזק בלבד.

משחק ברשת

המשחק דרך האינרטנט סובל ממספר בעיות אך כפי שמסתבר אין מקורן של הבעיות טמון בקוד הפיתוח של המשחק אלא בחיבורים השונים של השחקנים. לאחר התקנת הטלאים המשחק רץ כמו שצריך. אולם אם יש בעיות כנראה שזה הזמן למצוא את הטלפון של הספקית או לכבות את פיירוול.

פסקול וסאונד

הפסקול הוא כמובן הפסקול המקורי של מלחמת הכוכבים אין מה להוסיף בעניין בנוסף לכך דאגו יוצרי המשחק למספר מועט של פסקולים מקוריים. התזמונים של הפסי-הקול השונים מבוצע בצורה יעילה לאווירת המשחק כאשר דוגמא למופת יהיה השמדת כוכב לכת של המורדים עם כוכב המוות ולשמוע את הפסקול האימפיריאלי מתנגן ברקע. אפקטי הקול נשמעים בדיוק כמו הלייזרים המקוריים בסרט וכך גם עם מגוון החלליות השונות סך הכל הסאונד יוצרי המשחק עשו עבודה טובה.

לסיכום

אחרי בדיקה ממושכת של המשחק מכל כיווניו השונים מסקנותי הן:
המשחק לא ייכנס לרשימה של משחקי אסטרטגיה שהזמן לא פועל עליהם והם קלאסיקות ארוכות שנים, המשחק גם לא ייכנס לרשימה של משחקים פורצי דרך שאם לא היו יוצאים התעשייה הייתה נשארת בעבר. אבל המשחק כן ייכנס לרשימה החשובה מכולם: רשימת הכיף. זה פשוט כיף לשלוט על מהלכים אימפיריאליים , זה פשוט כיף לנהל קרבות בחלל, זה פשוט כיף לפוצץ כוכבים עם כוכב המוות וזה פשוט כיף להשתלט על הגלקסיה. שחקנים שמעדיפים משחקים יותר מורכבים יתאכזבו. אבל אם אתם אנשים שחובבים את סדרת מלחמת הכוכבים ותמיד רציתם לשלוט על הסדרה זאת מלמעלה ,זה המשחק בשבילכם!!!


ציון למשחק:
89 מתוך 100


תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 11.09.2007 | sten101 sten101

    תודה רבה על אור הזרקורים

    תודה שפרסמתם בגדול, ערכתם ובעיקר שיפרתם את הביקורת, אבל יש כמה טעויות: המשחק שממנו קיבלתי רושם רע על משחקי "מלחמת הכוכבים" היה GALACTIC BATTLEGROUNDS ולא המשחק האחר שגם יש לי. כמו כן, לי ספציפית היו בעיות באינטרנט ולכן לא התחברתי, זה אמור לפעול מכל מחשב מכל חברה בישראל. תודה על אור הזרקורים!!!

  2. 2

    23:08 11.09.2007 | SpiritKeeper SpiritKeeper

    כמעריץ גדול......

    כמעריץ גדול אני אתייחס לביקורת זו ברצינות.
    אשמור איתך על קשר סטן :)

  3. 3

       | פורסם ע"י