מפתחת: EA |
אחרי נסיון ראשון כושל מגיע אלינו הנסיון השני של EA להתחרות במשחק "מאפיה" המיתולוגי, עם עלילה המבוססת על סרטי "הסנדק"
כמו קודמו, גם The Godfather II עוקב אחר סדרת סרטי "הסנדק" האגדית של קופולה, ומצליח בעיקר לבייש את שמה הטוב של מה שנחשבת לטרילוגיה הקולנועית הטובה ביותר שנוצרה בארה"ב אי פעם.
"הסנדק II" מתחיל בנקודה שבה אבי המשפחה הנוכחי, מייקל קורליאונה, נקרא להתייצב בפני ועדת הסנט לחקר המאפיה ואינו יכול לטפל עוד בעסקי המשפחה. כאן אנחנו נכנסים לתמונה- אנו מקודמים לדרגת "דון" כבר בתחילת המשחק ונדרשים לקחת את המושכות של משפחת הפשע שלנו, שלא נמצאת במצב טוב במיוחד.
המשחק דומה ל- GTA ויותר ממנו ל"מאפיה" המשובח, ובאופן כללי שייך לז'אנר משחקי הפשע והנהיגה בעולם פתוח. הוא בהחלט מנסה להניח על השולחן אלמנטים חדשים במטרה להתבלט, אבל לרוע המזל, החידושים והגימיקים שלו לא מצילים אותו מגורל ידוע מראש: בימינו, כדי ליצור משחק ברמה של GTA IV, צריך להשקיע לפחות 100 מיליון דולרים (זה מה ש- GTA IV עלה). וכשצריך לשלם מיליונים לבעלי הזכויות על המותג, לא נשאר מספיק כסף כדי להשקיע במשחק עצמו.
הטוב |
|
הרע |
|
והחבורה |
|
ברוכים הבאים למשפחה
כבר בתחילת המשחק תכנסו לנעליו של הדון ותקבלו שליטה על משפחת פשע משלכם, בשונה מרוב משחקי הז'אנר בהם תתחילו בתור אף-אחד ותעלו עד לדרגות גבוהות יותר.
למרות שתשלטו על המשפחה, בתחילה לא יהיו הרבה אנשים תחתיכם, לא יהיו בבעלותכם עסקים מהם תסחטו כסף ולשם שלכם לא תהיה משמעות- אך עם הזמן תגייסו עוד ועוד אנשים לשורותיכם, תשתלטו על עסקים ותציבו בהם שומרים נאמנים, ולאט לאט שם המשפחה שלכם יחדור לליבם של העוברים והשבים שיברכו אתכם לשלום ביראת כבוד ברחובות העיר.
הסנדק 1.5
במבט ראשון, המשחק בכלל לא נראה ככותר חדש לגמרי שעומד בסטנדרטים של ימינו, אלא כשיפור הדרגתי של המשחק הראשון שיצא לשוק ב- 2006. המנוע הגראפי לא עבר שדרוג גדול במיוחד, המשחקיות עדיין אותה משחקיות ואף הבינה המלאכותית עדיין טיפשה.
אז מה כן השתנה, בעצם, שיצדיק את קניית הכותר החדש?
קודם כל, הפעם, ואני חושב שאף לראשונה במשחקי הז'אנר, המיני-מפה שלכם תלת מימדית ולא שטוחה. זה מקל בצורה ניכרת על הניווט וההתמצאות, במיוחד כשאתם מנסים למצוא את מטרתכם הממוקמת בקומה מעליכם.
חידוש נוסף הוא "ראיית הדון". על ידי לחיצה על TAB תוכלו בכל רגע לקבל מבט-על תלת מימדי ומפורט של העיר. במצב זה תוכלו לראות אילו עסקים נמצאים בשליטתכם ואילו בשליטת יריביכם, לשכור שומרים, לשלוח את חברי משפחת הפשע שלכם להשתלט על עסקים, לסמן מטרות, ובאופן כללי לנהל את משפחת הפשע שלכם כדון לכל דבר.
להיות דון זו מחוייבות
המשחק עושה עבודה טובה מאוד טובה ביצירת תחושה שאתם באמת שולטים על משפחת פשע, עושים עסקים מלוכלכים ומוציאים חוזים על חייהם של היריבים. הקטע הוא שגם המשפחות היריבות ייכנסו בכם במלוא הכח, מה שיכריח אתכם לבלות יותר ויותר זמן ב"ראיית הדון": עסקיכם יותקפו ותאלצו לשלוח את חברי המשפחה להגן עליהם, תצטרכו כל הזמן לשים עין על כמות השומרים בכל עסק, על ההכנסות וההוצאות, על המצב הבריאותי של משפחתכם ועל משלוח הפיצה שהם הזמינו.
כל הניהול הזה לא משתלב במשחקיות המהירה של הנהיגה והאקשן, ואחרי זמן מה זה מתחיל להמאס- שוב פעם להשתלט על אותם העסקים, ושוב פעם לשלוח את בני משפחתכם להגן על אותן נקודות מפתח... עד שזה מגיע לנקודה שבה "ראיית הדון" הופכת מחידוש מרענן למטלה מבאסת שאתם חייבים לעבור לפני שתוכלו להנות קצת מהאקשן.
כמו כן, לא תמצאו הרבה מה לעשות בעיר חוץ מלעקוב אחרי סיפור העלילה הראשי ומדי פעם להשוות גדלים עם משפחות יריבות. כן, יש משימות צדדיות להתנקשות בחברי משפחות יריבות וכדומה, אך כל המשימות הללו זהות לחלוטין זו לזו. העיר לא נראית מלאת חיים ולא יוצרת תחושה של מטרופוליס אדירת מימדים החייה סביבכם כמו ב- GTA IV (וגם קודמיו, בעצם). גם קרבות היריות לא טובים במיוחד, ובשביל משחק שמסתמך עליהם כל כך אני בהחלט מצפה ליותר.
לא לילדים
למרות שאני מתקשה לחשוב על קהל אחר שיימצא משהו לאהוב בסנדק 2, המשחק הזה הוא בשום ואופן לא לצעירים שבנינו.
קודם כל, המשחק מאוד אלים. אני לא מדבר רק על היריות, כי כאלו כבר יש אפילו במשחקי ברבי, אני מדבר על ה"הוצאות להורג" שתוכלו לבצע כשמד החיים של יריבכם יירד מתחת לרמה מסויימת. לכל נשק יש הוצאה להורג מיוחדת משלו (ואחת בלבד, חבל), והן בקלות יכולות אפילו להתחרות באלה של Manhunt.
מעבר לכך יש את הקללות שתפגשו כמעט בכל דיאלוג, הומור גס (אם כי די מצחיק, אני חייב לציין), זנות ועירום. תוכלו אף לפלרטט עם אותן נשים עובדות בתקווה שאלה יספקו לכם (כלומר, לדמות שלכם) את שרותיהן.
נלחמים גם בבאגים
מעבר למלחמות מתמשכות עם ארגוני הפשע והמשטרה, תצטרכו להתגבר על עוד אויב אחד בדרככם לשלוט בעיר – הבאגים. לא פעם יצא לי לירות דרך עצמים מוצקים ואף לעבור דרכם. לפעמים הדמות שלי התעלמה לחלוטין מכח המשיכה וירדה לה בנחת מגג של בניין בן שלוש קומות. ראיתי גם אנשים רצים דרך להבות, ונוהגים במכוניות כמו רובוטים מושלמים בלי לשים לב שיש מכונית מפוצצת באמצע הנתיב. והמשחק גם התרסק לי כמה וכמה פעמים.
גם כשלא מדובר בבאגים לשמם, הבינה המלאכותית לא סיימה בית ספר יסודי בכלל. האנשים לא מתנהגים בהתאם לסיטואציה בה הם נמצאים- אם תכנסו לתוך באר שכונתי ותתחילו לירות לכל עבר, חלק מהאנשים ינסו לברוח, אך החלק השני יישאר בבאר ויביט בכם בסקרנות.
נותרו לי הרבה שאלות שהייתי רוצה להפנות למפתחי המשחק:
למה העדים שרוצים להלשין עלי למשטרה עומדים שני מטר ממני עם סימון גדול מעל הראש ומודיעים לי שהם הולכים להלשין? הרגע רצחתי בדם קר חצי מהשכונה, ואתה אומר לי דבר כזה בפנים?
למה השוטרים מאבדים כל זכרון אודותי בשנייה שאני נכנס לפתח המחבוא שלי? אפילו אם הם נכנסים ביחד איתי, הם פתאום מסתובבים והולכים לאכול דונאטס. בעצם, על מה אני מדבר!? גם אם אני מתחיל לירות בהם בזמן שאני במחבוא שלי הם לא מגיבים!
למה כל המכוניות נוסעות בדיוק באותו אופן לא ריאליסטי? כל דבר על הכביש (ואני אומר "דבר" כי אלה בהחלט לא כלי רכב) נוסע בדיוק באותו הצורה, ואף תוכלו לעשות אחלה דריפטים מסביב לפינות עם המשאית האהובה עליכם.
למה כשאני מתנגש חזיתית בתוך קיר בטון הדבר הכי נורא שקורה למכונית שלי הוא אפקט לא טוב במיוחד של צבע מתקלף?
למה הבית של המשפחה היריבה מסומן במפה אם אסור לי ממילא להרוג את הדון לפני שאשתלט על כל עסקיו?
למה הבריאות שלי מתחדשת בקצב מהיר ומסחרר?
למה המשפחות האחרות יכולות להורות לשומרים שלהן לתקוף את העסקים שלי ואני יכול להורות להם רק לשמור?
כדי להיות מנומס אפסיק את הרשימה כאן, אך היא עוד ארוכה...
בחזרה לעבר
התלונה השנייה הכי גדולה שלי היא המנוע המיושן. כנראה ש-EA לא התפתחה מאז שנת 2006, כי נדמה לי שהמשחק נראה בתשעים אחוז זהה לקודמו. המודלים של המכוניות מזכירים את אלה מ-San Andreas (כלומר- קרטוניים), הרזולוציה של המשטחים והטקסטורות נמוכה והצבעים חד-גווניים, מה שמוציא את החיים מהמשחק ומסצינות סינמטיות בפרט. במיוחד אחרי שהכותר הרביעי של GTA הראה לנו בדיוק איך עושים משחק עולם פתוח, הסנדק 2 נראה מיושן.
מצד שני, זו גם מעלה. הסנדק 2 הרבה, הרבה פחות כבד וירוץ ללא שום בעייה גם על מערכות ישנות, מה שהופך אותו נגיש לקהל רחב יותר.
לא כל המשחק תקוע בעבר. כשתרביצו או תירו באנשים הם יגיבו בצורה מציאותית יחסית למקום הפגיעה. הם אפילו יפילו את נשקם אם תירו בידיהם או יתפתלו כמה דקות על הריצפה אם תירו באפוד המגן שלהם מטווח אפס. האפקטים של הפיצוצים גם לא רעים, ואהבתי לפוצץ דברים רק בשביל לזכות לראותם שוב. האש עצמה, מצד שני, פחות יפה.
אין מה לחפש ברשת
כמו כל משחק פעולה בימינו, גם הסנדק 2 כולל מצב מרובה משתתפים. לרוע המזל, מצב זה אינו מהנה במיוחד, ואחרי כמה שעות בקמפיין לשחק יחיד לא יהיה לכם מה לחפש שם.
כעיקרון באונליין תעשו בדיוק את מה שעשיתם עד כה. תצאו יחד עם חברי המשפחה שלכם להלחם במשפחות יריבות. מה שהכי הצחיק אותי הוא שהקושי נובע לא מהיריבים האנושיים אלא ממערכת השליטה הגרועה של המשחק...
ישנם מצבי משחק שונים, כמו מצב בו תצטרכו להצית מקומות מסויימים במפה או לפרוץ כספות, אך כולם בסופו של דבר הופכים למצב אחד- Team Deathmatch. ויש כל כך הרבה משחקי פעולה טובים יותר למולטיפלייר, שחבל לטרוח.
השורה התחתונה
"הסנדק II" נהנה מפריווילגיה נדירה יחסית עבור משחקים-מבוססי-סרטים: המפתחים שלו יכלו לקחת את הזמן ולא למהר ולהוציא אותו ביום יציאת הסרט לאקרנים. מדהים לגלות שזה לא שינה מאומה- למרות שיש בו לא מעט רעיונות טובים וחדשים, המשחק כל כך לא מלוטש שזה פשע.
שוב ושוב אנחנו מגלים עד כמה זה לא קל לבנות עולם שירגיש חי ונושם ולמלא אותו בתוכן מגוון, ושההישג האמיתי של מפתחי סדרת GTA הוא שהם מצליחים לעשות זאת פעם אחר פעם. מרבית המשחקים שנערכים בעולם פתוח נכשלים בדיוק בנקודה הזאת, ו"הסנדק 2", בדיוק כמו קודמו, אינו שונה.
משחקיות – מהנה בתחילה, אך הופעת להיות משעממת ומעיקה | |
גרפיקה – כל כך שנת 2006 | |
סאונד ופסקול – ממוצע לגמרי | |
טכני – באגים רבים, התרסק לא פעם | |
אורך חיים – קמפיין יחסית ארוך, אונליין לא מושך | |
מולטיפלייר – לא מחדש כלום, שליטה לא מתאימה |
ציון סופי: 65
מה חושבים מבקרים אחרים?
תגובות
1
16:27 07.04.2009 | han
הגזמת מאודדדדדדדדדדדדדדד.
ל-The Godfather 2, יש מנוע Cell Shaded, שנראה בול כמו TF2 פחות או יותר, או כמו Battlefield Heroes. כן, המנוע הפיזיקלי לא מציאותי, אבל גם בבאטלפילד הירוס וגם ב-TF2 הוא גם "מציאותי" מאוד.
ואני אסכם את הגרפיקה עליה אתה כל כך יורד במשחק CS.
אני עוד לא ניסיתי את המשחק, אבל אתה יורד עליו ונותן לו 65, כאשר לדעתי מנסיוני עליו, לפחות מתאים 70-75.
אתה צריך ללמוד לבקר משחקים בצורה רצינית יותר.
2
16:33 07.04.2009 | mizel102
לראשון - איך מנסיונך עליו צריך לתת לו 70 - 75 ולא ניסית אותו?
3
16:34 07.04.2009 | הרב מקק פרידמן (אורח)
בושה וחיירפה הילדים של ימיינו! פעם היה כבויד למבוגרים, אבל היום כל מה שמעניין אותם זיי להרוג להרוג להרוג.
4
16:35 07.04.2009 | han
ל-2, הגרסא שאני עומד לשחק בה היא ב-360, וכולה הלכתי לחבר שיש לו את זה למחשב, וניסיתי לדקה או שתיים, לא שיחקתי על ממש ועשיתי משימות.
5
16:36 07.04.2009 | navekeinan
ידעתי שזה יהיה חרא משחק
6
16:38 07.04.2009 | יובל בירב
ל 1, 4:
Epic Fail.
7
16:38 07.04.2009 | Gabe_EatsWell
TF2 is using an upgraded version of Source engine... Right, the physics are bad in Half Life 2 and the episodes...
8
16:40 07.04.2009 | איתי (אורח)
זה משחק של 75-80 אתם פשוט זונות גרפיקה
9
16:44 07.04.2009 | d3k1n9
לא שיחקתי חבר שלי אמר משחק ממש טוב ומעניין אבל הגראפיקה.
מעפנה אפילו Left4Dead עובר אותה..
10
16:44 07.04.2009 | SUPA1337KILA (אורח)
ל 3 יא חתיכת זקן!!!! למה אתה בכלל גולש באתרים של משחקיי מחשב אם אתה מחשיב אותם לבושה!!!?????????????אתה לא מפחד שהחברים שלך יתפסו אותך וירביצו לך?
11
16:46 07.04.2009 | אני (אורח)
זה רק אני או שהתמונה השלישית (זו עם המכונית שנוסעת) נראת בדיוק כמו GTA-SA
12
16:48 07.04.2009 | ghOstfiReKing (אורח)
ל-3 תשמור על הילדים של עצמך כי אין לך שום זכות להגיד לאחרים מה לעשות!
13
16:48 07.04.2009 | אייל נ (אורח)
מסכים איתך בהמון מובנים פה, סיימתי את המשחק היום בבוקר ובאמת 90% ממה שאמרת אני נתקלתי בו .
אבל הבעיה הטכנית היא בגלל שהמשחק מותאם לX360 .
מגיע לו 70, כי בכל זאת הוא היה ממש מהנה .
המולטי אכן חרא .
14
16:57 07.04.2009 | רועי (אורח)
משחק מעפן... בהתחלה התחלתי לשחק בו באקס בוקס 360, לא התלהבתי במיוחד.. אחר כך התקנתי אותו על המחשב וזה היה נראה אפילו יותר מכוער! [עדיף לשחק בו בגרסת 360 או PS3 לדעתי]
לא ציפיתי למשהו טוב, עוד בתמונות שלו היו רואים עליו שהוא נראה מגעיל...מההתחלה שלו דווקא התלהבתי ואיך שכולם יוצאים מהמלון ומתחילים הקרבות, זה הלהיב אותי אבל ישר אחרי המשימה הזאת זה פשוט מתחיל להיות משעמם, גיימפליי גרוע מאוד, המכוניות נראות כמו לגו... הדבר היחיד שיפה שם זה הפיצוצים, נראה אמיתי מאוד... חוץ מזה חרא של משחק.
לא ממליץ להתקרב אליו
15
16:58 07.04.2009 | daniel926
התמונה השנייה ניראת כיאילו עשו קופי פסט מGTA
16
17:02 07.04.2009 | d4rkiii
משחק של אין ספק שזה משחק של 75-80
17
17:05 07.04.2009 | ~ShAmBI~ (אורח)
מעכשיו אני לא מכבד אותך בגרוש, ביקורת אתה לא יודע לתת ולמשחק מגיע 90. כנראה יש לך מחשב גרוע והמשחק רץ מגעיל ועם בעיות, מצטער להגיד ואני מקווה שלא תעשה עוד תעויות כאלה ותתנצל מהמשחק.
18
17:07 07.04.2009 | אלעד (אורח)
יש לי אותו באקס בוקס [אני סתם מתלהב כי אני משחק בו כבר כמעט שבוע לפני שהוא יצא :D]
אבל התאכזבתי ממנו... גם הגרפיקה של המשחק מיושנת, גיימפליי גרוע רצח, בהתחלה זה באמת כיפי ומתחיל מאוד יפה... אבל בהמשך המשימות פשוט מעפנות וחופרות.
אני לא ימליץ לשחק בו, לא בגרסאות של הקונסולות ובמיוחד לא בגרסת המחשב... בזבוז זמן.
אחרי שמשחקים במשחק הזה מבינים מאיפה GTA IV קיבל את כל העשיריות שלו.
19
17:07 07.04.2009 | NaorBlader
איזה משחק מעפן
20
17:10 07.04.2009 | Outcast
יופיייייייייייייייייי vgames , אתם נגד פיראטיות אבל,אני מתערב אתכם שבשביל הסיקור הורדתם את המשחק, הרי, הוא יוצא בעשירי באירופה.
בכל מקרה, אני השגתי את המשחק באותם דרכים שאתם השגתם, הוא ממש טוב, אולי הוא לא רציני Grand Theft Auto IV אבל יש שיפור ענק מאז הראשון ואני מעז להשוואת אותו למשחק Saints Row II (שגם היה ממש אוב)
21
17:15 07.04.2009 | יונתן טפרברג
הערה, זה לא נכון שיש הוצאה להורג אחת לכל נשק, יש שניים - אחת כשהיריב עומד והשניה כשהוא על הברכיים.
22
17:16 07.04.2009 | IceTea
בושה, תאמינו לי המפתחים של המשחק הזה צריכים ולפרוש, ואחריהם EA, בניגוד לכך הולך לצאת FIGHT NIGHT ROUND 4 גראפיקה מדהימה, לא כמו המשחק הזול הזה.
תאמינו לי, EA צריכים להתבייש.
23
17:20 07.04.2009 | Mur'gul
נתחיל מציון העובדה שרוב מוחלט של השאלות למפתחים אפשר להפנות גם למפתחים של GTA4.
הביקורת הזו לא מוצלחת לדעתי, כי בעוד שהיא כן הבהירה לי שהמשחק הוא לא GTA 4, היא לא הצליחה להבהיר לי *למה* הוא לא GTA4 למעט העובדה שהעיר לא חיה כמו בGTA4 והגרפיקה קצת פחות מרשימה (אגב, גם Dead Space השתמש בדיוק באותו מנוע משודרג. לא ראיתי שזה כל כך הפריע לאנשים שם אז כנראה שהמנוע עצמו לא כל כך מיושן).
היא גם לא הבהירה לי איפה הוא עומד ביחס למשחקים אחרים בזאנר כמו Saints Row 2 למשל. ברור לי שלא מדובר במשחק של 9.5 כמו GTA4, אבל מה הופך אותו למשחק של 6.5 ולא נניח משחק של 7.5 או 8.5?
למשל: כמה שעות הקמפיין? האם הכתב סיים את הקמפיין? האם יש טעם לשחק במשחק ובמשימות הצד אחרי שהקמפיין מסתיים?
24
17:32 07.04.2009 | אלכס גרבוב (אורח)
משך הקמפיין תלוי באינטנסיביות המשחק שלך. ולא, לא סיימתי את הקמפיין, נמאס לי באמצע, אבל הגעתי לשלב שבו העלילה נגמרה בעצם, והמשימה היחידה שלך היא "תהרוג את כולם".
ורק למען הרקורד, המשחק יוצא היום באירופה וזמין לרכישה מ D2D כבר כמה ימים טובים.
25
17:38 07.04.2009 | יובל בירב
ל- 20:
כן, וגם יורוגיימר הורידו אותו. Epic Fail x2.
26
17:39 07.04.2009 | §Pardon§
בהחלט רואים שהגרפיקה מעפנה...
וזה נראה גם ממש כמו san andreas, בול בדיוק.
זה מה שקורה כאשר יש משבר כלכלי...
27
17:47 07.04.2009 | han
יובל, בוגר מאוד ממך לומר לאנשים Epic Fail.
דרך אגב, המשחק יוצא ב-7 לאפריל בארה"ב, ובעשירי לאפריל באירופה.
ציפיתי שתהיה בוגר ולא תבוא ותגיד לאנשים Epic Fail, זה רק ילדים עושים.
לא אמרתי שהמשחק טוב, אבל הביקורת הזו לא שכנעה אותי שהוא גרוע בכלל, וסתם ניסתה לומר "האהא EA אתם חארות". אם זאת, היא שכנעה אותי שהמבקר גרוע.
28
17:48 07.04.2009 | NoNaMe2007
משחק עלוב. היית צריך לתת לו 3.5 ומטה, יותר מדי התחשבת בזבל הזה.
29
19:04 07.04.2009 | jr2xtreme (אורח)
אתה חושב שיש לו גרפיקה מעפנה כי כניראה יש לך מחשב עלוב באקסבוקס הוא ניראה ממש טוב ולפי דעתי מגיע לו 75 וכל מה שאמרתה בביקורת זה כמה שהמישחק הוא לא GTA IV
30
19:10 07.04.2009 | אלכס גרבוב (אורח)
ל - 29
ביקרת אצלי בזמן האחרון שאתה יודעת איזה מחשב יש לי?
31
19:10 07.04.2009 | מישהו (אורח)
אני שחקתי במשחק ואני חושב שהוא יותר מהנה מGTA IV אז זה שהגרפיקה לא משהו אבל המשחק מהנה אני שם פס על הגרפיקה והגרפיקה יותר טוב ממה שרואים בתמונות זה כמו CS הגרפיקה על הפנים אבל הרבה אנשים אוהבים אותו אין מה לעשות
32
19:18 07.04.2009 | !?!@!?! (אורח)
17 אתה כזה דביל.
33
19:23 07.04.2009 | עמיחי (אורח)
EA האלה... הדבר הכי טוב שיצא מהם זה Mirror's Edge. ההברקה היחידה שלהם
34
19:24 07.04.2009 | stermy
בקיצור, מחכים ל MAFIA 2
35
19:25 07.04.2009 | אסף (אורח)
לפי הביקורת הזו.. נשמע כאילו התחילו לפתח את המשחק בזמן שהסרט יצא ושמרו על המנוע הגרפי שלו עוד מימים עברו
36
19:32 07.04.2009 | שלומי (אורח)
בהמשך לתגובה 33- גם ROCK BAND ו- Dead Space
37
20:00 07.04.2009 | big_gamer
זה היה בטוח שזה ייצא גרוע. הגרפיקה נראית תחת... רק על זה הייתי נותן 5 למשחק. זה לא סנדק זה ברדק. הראשון היה עוד יותר מגעיל והוא יצא אחרי מאפיה. אתם מבינים?! מאפיה יצא לפני 7-8 שנים והוא עדיין קורע לסנדק את התחת. XD
38
20:03 07.04.2009 | BlackxFreeze
אלכס, אחרי שאתה צריך להשתלט על כל העסקים ולהרוג את שאר המשפחות המשחק ממשיך, גם אני חשבתי שהוא יגמר אבל בכל זאת יש עוד משימה או 2.
המשימה האחרונה היא להרוג את Hyman Roth.
ותאמין לי, שאם היית נשאר לשחק עד סוף המשחק היית משנה את דעתך.
בכל מקרה, לדעתי למשחק מגיע לפחות 8.
ובכל מקרה, המנוע הגרפי לא היה כ-ז-ה גרוע..
תכלס דיי נהנתי וזה נתן לי תחושה של משחק פשע אמיתי(וכן, שיחקתי בGTA IV וסיימתי אותו.)
39
20:41 07.04.2009 | ~ShAmBI~ (אורח)
ל-32, קודם כל רואים שאתה חננה, דביל זה מילה של טאמבלים ואין לך שום זכות חתיכת______ להגיד שאני דביל.
אתה בטח לא שיחקת במשחק בכלל.
40
20:49 07.04.2009 | יונתן טפרברג
יובל (25) - רוב הסיכויים שאתה טועה. יכול להיות שהם קיבלו עותק מוקדם מ-EA, כדי לקדם מכירות.
הרבה חברות עושות את זה.
ובהערה חצי קשורה, קח לדוגמא את Overlord. הוא קיבל 6.5 בגלל בעיות מצלמה, ולמחרת קיבל 7.5. למה? כי התברר שבעיות המצלמה היו רק בגרסה ששלחה החברה לגיימספוט. בגרסה הסופית (Retail), לא היתה בעיה כזאת, ולכן ציונו עלה.
41
21:48 07.04.2009 | MrBlond
דווקא המשחק Godfather הראשון היה מוצלח יחסית, קיבל ציונים סבירים ברוב האתרים (באנגלית, אתם יודעים, אלו שלאנשים בעולם באמת אכפת מביקורות שלהם), והיה בסך הכל לא רע בכלל.
לדעתי אתה החלטת עוד לפני ששיחקת במשחק ש-GF1 היה גרוע ולכן GF2 הולך להיות גרוע. קל לראות שהדעה שלך מוטית כבר מנקודת ההתחלה, וזה בדיוק ההיפך מאיך שמישהו שמתיימר לבקר משחקים צריך לפעול.
ובינינו, אם אתה באמת ובתמים חושב שבשביל ליצור משחק טוב צריך לפחות 100 מיליון דולר, זה כשלעצמו מספיק לי בשביל לקטלג אותך במישהו חסר הבנה וניסיון בעולם המשחקים.
42
21:55 07.04.2009 | קרירין
היה לי רושם שזה הולך להיות משחק בינוני עוד
שראיתי ראיון על המשחק בG4TV
כל העניין של לראות את המפה מלמעלה ולהחליט החלטות ניראה לי מטומטם לסיגנון ובכלל לא שיך
זה לא משחק אסטרטגיה בתורות
והגרפיקה גם ניראת חרבנה ואני לא זונת גרפיקה
גם הקודם היה פושר אבל הוא יצא ב2006
היום זה פשוט לא נסלח
אני בכל אופן יוותר על המשחק הזה
נחכה למאפיה 2 שכניראה יצא הרבה יותר מוצלח
43
22:27 07.04.2009 | {m.c}
חח בואנה אתה משתמש בשיטה אתנוצינטרית חאחאחאחא מזה ? מה אתה יורד על המשחק ?
משחק חמוד ואפשר לבלות תזמן איתו
44
22:27 07.04.2009 | Nativush
אתם נגד פיראטי אבל גם אתם הורדתם אותו..
45
22:54 07.04.2009 | han
41, מילים כדורבנות. הציון הכי גבוה של GF1 שראיתי ב-IGN הוא 8, שזה ציון מכובד. באמת הגעת עם כזו שנאה ומחשבה "זה EA מה כבר אפשר לצפות?" וירדת בצורה כל כך ילדותית וחסרת רצינות. אני עוד מעט אבקר את המשחק, וכן, יש לי תלונות עליו, אבל פשוט ירדת בצורה טיפשית וחסרת סיבה.
דרך אגב, המולטיפלייר שאותו ניסיתי באקסבוקס דווקא חמוד .
הוא לא משהו שתשחק בו יום יום, אבל הוא בהחלט כיפי ונחמד מאוד לשחק בו.
אולי השליטה במחשב גרועה, באקסבוקס המשחק עובד נהדר, ורואים שהשקיעו משהו. למשחק, יש גירעון לצערי של מנוע פיזיקלי ונהיגה מגעילה, עולם שנראה חופשי אבל הוא לא כזה, אפילו שאני ממש לא אוהב עולם חופשי מידי. אישית, כמישהו שפעם לא היה גיימר ששיחק ב-GTA ו-MAFIA, נהנתי מאוד בהסנדק הראשון, שיחקתי בו וסיימתי אותו כמה פעמים, כי פשוט אהבתי את המשחק ואת העלילה. הגרפיקה היא 7, היא סבבה, בגיימפליי היא סוג של Cell Shaded, בסרטוני מעבר היא באמת מזכירה את הסנדק הראשון, שדווקא אהבתי את סרטוני המעבר שלו. אבל סרטוני המעבר היותר לא יפים במשחקים ששיחקתי בהם היו ב-GTA 4.
המשחק לא מושלם, אבל ירדת עליו בצורה מוגזמת וטיפשית.
46
23:01 07.04.2009 | עיעכ (אורח)
אני חושב שזה שמעליי צודק אולי זה לא טוב כמו GTA 4 ו MAFIA אבל זה משחק טוב בכמה מחשקים בסיגנון הזה יצא לך ליהיות הבוס ? וגם המנגנון הזה שאתה יכול ליתפוס מישהו ולהפיל אנשים מביניינים זה מגניב
47
23:50 07.04.2009 | ביצה
EA מאכזבים משנה לשנה יותר ויותר!
48
00:25 08.04.2009 | Feaz
יאללה נו יז**** גרפיקה ...
כול היום
"גרפיקה חרא , מישחקיות חרא ... "
-_- אחלה מישחק ... אחלה מישחקיות
וכול המיתנסים ... שתיקנו תמישחק אז דברו חבורה של ילדים מפגרים שלא יודעים על מה הם מדברים בשקל ... ציון : 8 נ-ק-ו-ד-ה.
ורק שתידעו ... המישחק הזה גם נועד בישביל מחשבים שהם אל כול כך חזקים ..
אז יש פה פואנטה ויש פה משהו ... [לא גדול אבל סבבה]
בקיצור אחלה מישחק ...
49
02:58 08.04.2009 | איתמר (אורח)
1,
איך לעזאזל אתה מצפה שנפעל לפי נסיונך, אם אין לך כזה?
ואתה מדבר על BFH כאילו יש לו גראפיקה מדהימה..
תפנימו כולם-BFH זה לא משחק כזה טוב. אני משחק עכשיו בבטא.. זה פסדר, משחק להעביר את הזמן.
50
03:15 08.04.2009 | guy2009
ל-11 באמת נראה דומה מאוד!!!
ובקשר לכתבה המשחק באמת נראה לא משהו,או שהצגתה אותו לא משהו!!!
51
09:54 08.04.2009 | יובל בירב
נראה לי לפי הציונים שהמשחק מקבל (4 מתוך 10 ביורוגיימר) שאלכס עוד היה עדין.
52
11:53 08.04.2009 | olmert
מה עדין הרגתם את המשחק
כל מי ששאלתי אמר שהמשחק מצויין
ומה אתם מבלבלים את המוח י'א זונות גראפיקה הגראפיקה שלו סבבה לגמרי אני לא מבין לא אמרת כלום בביקורת הזאת חוץ מהדברים הגרועים
53
11:53 08.04.2009 | olmert
מה עדין הרגתם את המשחק
כל מי ששאלתי אמר שהמשחק מצויין
ומה אתם מבלבלים את המוח י'א זונות גראפיקה הגראפיקה שלו סבבה לגמרי אני לא מבין לא אמרת כלום בביקורת הזאת חוץ מהדברים הגרועים
54
12:02 08.04.2009 | משחק מעפן (אורח)
משחק מעפן.. צודק..
יאללה כבר שיצא Diablo 3 ו Starcraft 2 אינעל העולם :P
55
12:24 08.04.2009 | HGHHBFGB (אורח)
ביקורת חרא יש לי את המשחק הזה וזה משחק אחד הטובים
56
12:58 08.04.2009 | DarkKnight
אני לא מבין לאן נעלמו כל המבקרים הקודמים שהיו באתר? לא נראה לי שאלכס יכול לבקר כל משחק אפשרי שיוצא היום כי הוא כנראה לא שיחק בכל הז'אנרים ובמשחקים הכי טובים בהם וחוץ מזה לדעתי הוא הרבה פחות מקצועי מכמה מהמבקרים הקודמים שלכם
הוא אפילו לא גמר את המשחק הזה והוא שולל אותו...
וחוץ מזה זה נראה כמו משחק די נחמד עם פוטנציאל להשתפר (זה שאתה יכול לשלוט על משפחת פשע נראה מגניב)
57
13:42 08.04.2009 | Mur'gul
אלכס, תודה על התגובה.
פשוט לא הצלחתי לראות מהכתבה מה הופך אותו לכל כך גרוע. אבל אם הוא מצליח להימאס אפילו לפני שהקמפיין הראשי נגמר אז אני מניח שזו יכולה להיות סיבה אחת אפשרית...
58
17:53 08.04.2009 | liram125
לאיזה קונסולות?
59
22:32 08.04.2009 | איתמר (אורח)
שיחקתי במשחק וסיימתי אותו היום, הוא ממש מהנה ולקח לי 12 שעות - לסיים אותו..
לא קראתי את כל התגובות פה אז אני לא יודע מה אנשים אחרים אמרו לך אבל באופן הכללי אתה צודק, כן הגראפיקה לא משהו והמשחקיות קצת חוזרת על עצמה, אבל המשחק מהנה בכללי לא השתעממתי ממנו בכלל עד הסוף.
יכלו להשקיע בו יותר זה ברור אבל המשחק הוא סביר.
לכן אני חושב שלא מגיע לו ציון של 65 אלא סביבות ה-75 יהיה הרבה יותר "מכובד".
60
03:31 09.04.2009 | toosh (אורח)
הבעיה היא ההשוואה ל GTA4 . זה נכון הגרפיקה פחות טובה אבל בכל זאת
היא לא כזאת גרועה כמו שכתבו בביקורת. לא יודע אולי בגלל ששחקת את זה במחשב. אני קבלתי אותו לפני יומיים ל PS3 ומאז אני רק מחכה לחזור הביתה בשביל לשחק בו. בקיצור אני חושב שהביקורת מוגזמת למשחק הזה ומגיע הרבה יותר הערכה. לא סיימתי אותו עדיין אבל בינתיים הייתי נותן לו 85
61
21:40 09.04.2009 | דד (אורח)
כקיצור כניראה שכמה לא אוהבים סיגנון ישן אז לא הרבה אהבו אותו.
ואני- שונא משחקים מהסוג הזה.
62
19:19 11.04.2009 | talw14
62
63
13:05 12.04.2009 | Wes-T
63
64
13:08 12.04.2009 | 11 (אורח)
משחק טוב היום סיימתי אותו אהבתי אותו יותר מIV חוץ מהגרפיגה לא הכי יפה בעולם אבל משחק יותר טוב
65
21:06 13.04.2009 | NaorBlader
64 עאלק יותר טוב מIV טוב טוב..לך תשחק בגוגואים
66
15:40 14.04.2009 | White Eagle
משחק עלוב ביותר...
גרפיקה ממש גרוע,משחקיות על הפנים והמשחק חוזר על עצמו.
יש לו את כל מה שצריך כדי לקרוא לו משחק גרוע
67
16:09 14.04.2009 | רונקיפליץ (אורח)
משחק סוס !!!!
איך הגעתם ל-65 ?_?
68
23:11 15.04.2009 | yair97
איזה מעצבן רציתי לקנות את המשחק הזה לא נורא יש את מאפיה 2
69
22:52 16.04.2009 | ????? (אורח)
אני אהבתי את המשחק אני חושב שמגיע למשחק הזה לפחות 80
וכל הבאגים האלה זה לא קרה לי בחיים כנראה יש לך מחשב זבל
70
17:11 20.04.2009 | Ben!TA
איכס גריפיקת GTA SA
71
17:55 21.04.2009 | kerotiN
אתם זונות גראפיקה
זה אחד המשחקים
סיימתי אותו..
באמת משחק גדול
אהבתי מאוד
בקיצור שווה הורדה
המסקר טיפה רמס את המשחק
דבר אחד אני מסכים איתו
להילחם בצוותא גורם לכול אחד להרגיש ממגניב :)
72
20:22 25.04.2009 | yyyonii3
צודקקקקקקקקקקקקקקק!!!!זה חרא בלבן!יש את זה לחבר שלי ..קנו לו מחשב חדש )-:
73
12:01 22.05.2009 | גיא כביר (אורח)
מצטער "להעליב" אבל מי שסיקר את זה טעה בגדול!!!!
לי יש את המשחק ואני לא פה בשביל להגן עליו אבל בכל זאת... הוא שווה הרבה יותר... הרבה!!
להיות מבקר זה לא אומר שצריך למצוא דברים קטנים ולנפח... שחקו בהמוניכם.. אחד המשחקים! ניסיון
74
17:58 07.06.2009 | לירוי (אורח)
התחלתי את המשחק...משחק משעמם..גמרתי אותו ביומיים...עושים כמה משימות ואז שולחים אותך לקחת את כל המקומות בפלוריה קובה וניו יורק..אחי?כל שנייה מתקיפים...לא התרשמתי מהגראפיקה..לא משחק יפה..השלב הראשון היה מגניב אבל השאר לא..לא אהבתי את המשחק.. הסנדק 1 היה כישלון רב עוצמה..ודבר זה בא לידי ביטוי בכך שהוא יצא לפני 3 שנים..כישלון מוחלט.לא אהבתי את סדרת המשחקים של הסנדק..מאפיה 1 היה משחק יפה..אומנם הסנדק 2 יותר יפה ממאפיה 1 זה כולם יודעים מכיוון שהסנדק 2 משחק שצריך אנשים עם הרבה שכל.אבל לא אהבתי את המשחק
75
15:28 22.07.2009 | יואב (אורח)
הגזמת משחק ממש טוב אני נותן לו ציון 100% לפחות
76
05:17 07.11.2009 | נתנאל (אורח)
שלום גם לי יש כמה שאלות על המשחק ואל יוצרי (הסנדק 2)שאלה 1 למה שאני יש לי שומרים אני לא יכול להביא עוד כמה שומרים שיהיו מאחורי המכונית שאני נוהג בה? שאלה 2 למה בכלל אני נוהג והם לא נוהגים? שאלה 3 ולמה בכלל הם קוראים לי "דומוניק" ולא "דון" או "בוס"?
77
18:34 01.04.2010 | DryDude
זה משחק מעולה אבל זה מעצבן שכל שנייה תוקפים את העסק שלך ואתה כן יכול להגיד לחברים שלך לתקוף עסק בראיית דון כתות כשאתה מסמן עסק ATTEMPT TAKEOVER ואז אתה בוחר מי ייתקוף את העסק
78
18:49 06.07.2010 | המלך 1114 (אורח)
אני חושב שהמבקר לא מקצועי וירד על המישחק בצורה אפילו ילדותית .
המשחק מאוד מגניב לא השתעממתי אפילו לרגע הוא מביא איתו משהוא מיוחד את זווית הראיה של הדון ואת המפה שהיא לא שתוחה שמביאים למשחק משו מיוחד אני אומר פחות 80
79
08:41 13.12.2010 | עידן (אורח)
יטמבל!!!! מבקר שכל הזמן מוצץ מהתחת!!! אתה יודע איזה משחק זה?!! המשחק הראשון שאתה יכול ללכת לקחת פרוטקשיין כמה שתה רוצה וממי שאתה רוצה!! לא שואלים אפ אחד!! זה ה-עולם חופשי !
80
| פורסם ע"י