נינטנדו רושמת פטנט על Walkthrough אוטומטי בתוך משחקים- יעזור לשחקנים לעבור נקודות קשות
המוח הקודח של שיגרו מיאמוטו, הגאון מבית נינטנדו, לא מפסיק להמציא חידושים. רבות מהמצאותיו הטובות והחדשניות מיושמות במשחקים רבים עד היום, כאשר בזמנים אלו כל מרצו מוקדש למחשבה כיצד למשוך עוד ועוד קבוצות אנשים אשר מעולם לא נגעו בשלטי משחק, כדי שסוף סוף יתנו לכך הזדמנות- ויהיו שותפים לחוויה שאנו הגיימרים מכירים כבר מזמן. דוגמה טרייה לכך, היא להלן...
מיאמוטו רשם המצאה חדשה שלו במשרד הפטנטים האמריקאי, שבעיקרה היא מערכת עזרה לשחקן אשר מופעלת כאשר הוא נתקע במשחק (למשל, לא מצליח לפתור פאזל). במקרה זה תיתכנה כמה אפשרויות פעולה:
- סרטון יופיע בצד המסך ויציג את דרך הפתרון באופן ברור.
- המשחק ייקח פיקוד על הדמות הראשית ויתקדם במשחק באופן עצמאי, עד שהשחקן יחליט להחזיר את השליטה לעצמו.
- מצב המאפשר "לקפוץ" לקטעים מסוימים במשחק אשר הגענו אליהם לפני כן.
"אפילו שחקנים שאין להם הרבה זמן פנוי כדי להתמסר למשחק רחב היקף, עדיין יוכלו ליהנות ממנו במידה מספקת", כך אומרת הבקשה לפטנט. "ניתן למנוע מהשחקן, אשר שואף לסיים את המשחק בעצמו, לאבד את העניין במשחק".
אין ספק שמדובר בשלב נוסף מבחינתה של נינטנדו בדרכה למשוך קהלים נוספים אשר נרתעו ממשחקי טלוויזיה בעבר, או כאלה שמתייאשים באמצע משחק ארוך. השיטה הזו אמורה להקל עליהם את המשחק ולמנוע מהם "להתקע" בשלבים קשים או בחידות שהם לא יודעים איך לפתור. בעצם, מדובר בסוג של Walkthrough אוטומטי בתוך המשחק.
ומה באשר אלינו, השחקנים המנוסים? תמיד נוכל להתעלם מהאפשרות הזו ולא להפעיל אותה אם לא נרצה, אך באופן אישי, אני נמנה עם חסרי הסבלנות במשחקים ארוכים עמוסי חידות ופיתולי דרך, ולכן נוהג לעתים להציץ במדריכי משחקים ברשת. אני מאמין ששחקנים וותיקים רבים נוהגים כך לעתים, כך שהמדריך המובנה הזה בהחלט יכול לבוא לעזר גם לכמה מאתנו, ויחסוך לנו "ריצה" לרשת כדי לחפש את המדריך, ואח"כ גם לחפש את הנקודה הרלווטית במדריך בן עשרות העמודים.
בפורום נינטנדו אנו דנים האם זה שימושי, או סתם מיותר.
מקור: IGN
תגובות
1
10:54 17.01.2009 | Dodge1
כן, אחרי רבע שעה שאתה לא מוצא מה לעשות בGOW כי לא ראית את המעברון הקטן הזה שמאחורי הקיר זה מעצבן, אבל אם זה מופעל מוקדם מדי זה קצת מוריד מהחוויה. לדעתי צריך לפחות לתת לשחקן 10 דקות לנסות לפתור בעצמו.
2
11:16 17.01.2009 | הגיימר המיסתורי
אבל זה יהרוס את כל חווית ההנאה של המשחקים!
רבאק הנינטנדו האלה הורסיה את כל תעשיית הגיימינג בעולם!!!!
3
11:31 17.01.2009 | jacoby308
2- מישהו הכריח אותך לשחק במשחקים של נינטנדו? מישהו הכריח את חברות המשחקים ליישם את הרעיון הזה במשחקים שלהן? מישהו אמר שלא תהיה לך ברירה, והעזרה תופעל אוטומטית? לכל אלה- לא, אז אל תתבכיין.
4
13:08 17.01.2009 | רונן יצחק
ל-1: זו תהיה אפשרות שתוכל לכבות, והרמז יופיע רק לאחר שביקשת אותו.
- רונן יצחק.
5
13:09 17.01.2009 | NICEEE (אורח)
לפעמים אפילו גיימרים רציניים צריכים עזרה.
זה טוב, כל עוד זה באמת עוזר ולא משחק בשבילך.
אולי לפני ה"השתלטות" הוא ייתן רמזים...?
6
13:44 17.01.2009 | omriking12
So hardcore.
7
14:53 17.01.2009 | phoenixxx (אורח)
ואיך בדיוק מתכוונים ליישם את זה? יש אינספור קטעים במשחק בהם השחקן יכול להיתקע. זה לא בהכרח צריך להיות פאזל מסויים. מה עם למשל השחקן לא יודע לאן ללכת? מה עם מדובר במשחק פתוח סטייל GTA? לך תצלם סרטון לכל קטע אפשרי בו השחקן מסוגל להיתקע? זה יכול לעבוד רק במשחקים בהם יש מטרה נתונה בכל רגע. בזלדה למשל זה עוד יעבוד. אבל בGTA אני לא חושב.
8
16:48 17.01.2009 | -.-' (אורח)
פטנט? חשבתי על זה עוד לפני חמש שנים.
ואם כבר פטנט, למה דווקא של נינטנדו? :[
9
18:48 17.01.2009 | Nimiauredhel
7, אני לא חושב שיש ב-GTA 'חידות' שדורשות רמזים כאלה.
10
20:23 17.01.2009 | NitrousSoup
7, אם לא שמת לב, פטנט של נינטנדו, לא של רוקסטאר.
11
00:22 18.01.2009 | HeavenTear
אני כמו מספר 8
12
03:04 18.01.2009 | lan204 (אורח)
זה היה יכול לחסוך לי כמה ימים של תסכול עם כמה משחקים
13
15:26 22.01.2009 | Mur'gul
1 - Rare כבר עשו משהו דומה ב-Kameo עם מדריך אינטראקטיבי שנותן רמזים עבים יותר ויותר ככל שהשחקן נתקע יותר זמן בנקודה מסויימת. אבל שם זה לא נעשה באמצעות סרטון אלא באמצעות "טיפים".
2 - נשמע כמו רעיון מטומטם לחלוטין. כשלוקחים לך את השליטה מהדמות אתה כבר לא משחק במשחק אלא צופה בסרט. שכבר יאפשרו צפיה בסרטי DVD על הקונסולה שלהם במקום.
3 - היה כבר בAlone in the Dark. וזה היה רעיון לא רע בכלל.
14
| פורסם ע"י