הרשמה

יודעים גם לתת: Battlefield 6 זכה להשקה בעייתית ב-EA Play, והחברה תפצה בהתאם

חברת EA השיקה משחק מהפכני שבו המוצר המרכזי היה... הודעת שגיאה. מה היה הפיצוי?

ההשקה הסוערת של Battlefield 6 ומערכת הפיצויים המפתיעה של EA לגיימרים שננעלו מחוץ למשחק

בעולם הגיימינג המודרני, למדנו לצפות להפתעות בהשקות של משחקים גדולים. אבל הפעם, EA הצליחה להתעלות על עצמה עם Battlefield 6 והציגה מודל עסקי חדשני: שלמו מראש, אל תשחקו, ותקבלו פיצוי שגורם לכם להרגיש כמעט בסדר עם זה.

מאות אלפי חיילים דיגיטליים היו מוכנים ומזומנים לזנק לשדה הקרב של Battlefield 6 בהשקה שלו ב-10 באוקטובר. הם עשו את המוטל עליהם, שילמו ממיטב כספם, הזמינו מראש, ופינו את הלו"ז לסוף שבוע של הרס וקללות אונליין. אך במקום מסך טעינה, קידם את פניהם האויב המר ביותר של הגיימר המודרני, הודעת שגיאה. החלק האירוני הוא שהתקלה פגעה בעיקר בשחקנים שרכשו את המשחק דרך האפליקציה של EA עצמה, וככך בעצם רכישה ישירה מהיצרן הפכה אתכם לשחקני ספסל.

מצד אחד, זה לא הפתיע אף אחד. הרי מתי בפעם האחרונה משחקי מולטיפלייר זכו להשקה חלקה? בוודאי כשמדובר בנתונים מרשימים להשקה של משחק, שזכה למעל 747 אלף שחקנים שהתחברו למשחק שעות ספורות לאחר ההשקה, מספר ששבר את השיאים של כותרי Call of Duty ושל משחקי Battlefield קודמים. מצד שני, התגובה של EA דווקא כן הפתיעה. לאור הזעקות העולות ונשנות ברשתות החברתיות, EA שלפה את קלף "אנחנו יודעים שזה מתסכל" השחוק שלה. בהודעה רשמית, החברה התנצלה על התקלה והבטיחה שהעניין תוקן. כדי להמתיק את הגלולה המרה, הם החליטו לפצות את כל הנפגעים, וכל מי שננעל מחוץ למשחק קיבל במתנה גישה מלאה ל-Battle Pass של העונה הראשונה ובונוסים נוספים.

ברגע זה, הזעם הפך לבלבול קל. מצד אחד, שילמת על מוצר ולא קיבלת אותו בזמן. מצד שני, קיבלת בחינם תוכן פרימיום שבכל מקרה תכננת לשפוך עליו עוד כסף בעוד חודש. האם זו התנצלות כנה, או פשוט מודל שיווקי גאוני שבו החברה יוצרת בעיה כדי לפתור אותה ב"נדיבות"? בפעם הבאה שאתם מתלבטים אם להזמין משחק מראש, אולי כדאי לחכות. לא רק כדי להימנע מבאגים, אלא כי יכול להיות שתפספסו את הדיל הכי טוב במשחק: פיצוי על עוגמת נפש. בשדה הקרב של ההשקות המודרניות, הבאג הוא לפעמים הפיצ'ר המשתלם ביותר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י