הרשמה

סיקור גולש - WipeoutHD

הסיקור הבא נכתב בידי שי לוי, הלא הוא "שושו השועל" מפורום PS3. 

אחת הסדרות שמלוות את Sony מאז ה- Playstation הראשון היא סדרת משחקי Wipeout, סדרת משחקי מירוץ חלליות, שהיא שם נרדף לוויזואליות נהדרת, משחקיות קשה וסאונד מטורף.

לפי מה שהבנתי הסדרה באחד הגלגולים שלה הגיע גם ל PSP ויצרה את צמד המשחקים Wipeout Pure ו- Pulse שבעצם HD הוא אריזה של השניים מחדש להורדה ישירה מה PSN, במחיר של $19.90.

שליטה

בהפעלה הראשונית המשחק שאל אותי אם שיחקתי ב Wipeout בעבר ואם לא הוא הציע לי להפעיל מנגנון שנקרא Pilot Assist. אני כחובב מירוצים כגון Burnout Paradise המעולה או סידרת Need For Speed לדורותיה, נפנפתי את בקשתו של המשחק והייתי בטוח שלפחות במסלולים הראשונים אני אקטוף את בלי בעיות את הזהב, אך לא כך היה: את הסיבובים החדים במסלולים לא תצלחו רק בעזרת הטייה של הסטיק השמאלי אלא תאלצו להעזר גם ב- Air Brake, בלמים שנשלטים בעזרת כפתורי ה L1/R1.

אחרי שריסקתי את החללית שלי על צידי המסלול, הרכנתי ראש, הלכתי למסך האופציות והפעלתי את ה- Pilot Assist, שזוהי בעצם מערכת שנועדה להקל על שחקנים חדשים. בכל פעם שתתקרבו לצידי המסלול היא תדאג ליישר אותכם. לחובבי Wipeout המסורים הייתי מציע להתרחק ממנה משום שהיא הופכת את המשחק להרבה יותר קל.

המשחק גם עושה שימוש בחיישני תנועה של שלט ה- Sixaxis ע"מ להטות את החללית מעלה ומטה ו/או לצדדים, אך אני באופן אישי מעדיף שליטה באמצעות הסטיק האנלוגי.

משחקיות

אל תתנו לביטוי "קל" להטעות אתכם. גם עם ה- Pilot Assist וברמה קלה עדיין נורא קשה להשיג מדליות זהב.
כדי להיות הכי מהיר וראשון לא מספיק רק לא להתקע בצידי המסלול. על מנת לעקוף את המתחרים תאלצו לרחף מעל Speed Pad, ריבועים כחולים המעניקים לכם פרץ מהירות, או Weapon Pad המסומנים באדום ומעניקים נשק שישמיד או יעכב את המתמודדים האחרים.

לרוב תאלצו לבחור בין מהירות לנשק, שכן בעקבות עיצוב המסלולים שני ה- pads מצויים אחד ליד השני. בהקפה האחרונה ההחלטה הזו הופכת ליותר ויותר מורטת עצבים ובכך מעלה את רמת הקושי והמחשבה שצריך להשקיע במשחק.

אפשרות בחירה נוספת שהמשחק מציב בפניכם היא האם להשתמש בנשק שקיבלתם נגד המתחרים או "לספוג" אותו על-מנת להחזיר כח למגן של החללית.

IGN תיאורו את WipeoutHD כמשחק שהוא חצי-רכבת-הרים-חצי-מירוץ-קרבי ואני חושב שזו הדרך הטובה ביותר לתאר אותו.

סוגי מירוץ

המשחק מחולק למספר סוגי משחק:
Race - מירוץ רגיל לחלוטין יש לבצע מספר מסויים של הקפות מסלול ובעצם צריך לסיים ראשון.
Multirace - שהוא מעיין טורניר של מספר מירוצים.
Time Trials - בו עליכם להשלים מספר הקפות בזמן מוקצב.
Speed Laps - בו עליכם לבצע הקפה אחת (בניגוד למספר הקפות ב Time Trial) של המסלול בזמן מוקצב.
Zone - מצב המשחק המעניין ביותר הוא ללא ספק זה, שבו המהירות עולה ועליכים לשרוד כמה שיותר הקפות מסלול.

מולטיפלייר

המולטיפלייר של המשחק מחולק למשחק ברשת או משחק מקומי, בשתי האפשרויות תוכלו תוך שניות להתחרות עם חברים בין אם מקומית על מסך מפוצל ובין אם בטרונירים ברשת.
אכזבתי היחידה מהמולטיפלייר היא שהוא מוגבל למירוץ יחיד או לטורניר. בהחלט הייתי רוצה להתמודד ב- Zone נגד מתחרים נוספים ולבדוק מי יהיה השורד האחרון.

למשחק בעיה מוזרה ואני לא יודע אם היא מוגבלת לארצנו הקטנטונת בלבד. לעיתים הוא לא מצליח להתחבר, קיבלתי הודעה המודיעה כי הדבר ידוע ויפתר בעדכון שיופץ בקרוב.

גרפיקה

יוצרי המשחק מתגאים בכך ש- Wipeout רץ על רזולוציה של 1080P ו- 60 פריימים לשניה, וזה דבר שבהחלט ראוי להתגעות בו.

החל מהעיצוב הנקי בתפריטי המשחק רואים ש- Wipeout ניחן באווירה עתידנית. שלטי החסות במשחק, עיצוב הלוגואים של יצרניות החללית - הכל מא' ועד ת' מעוצב בקפידה.
הדבר היחיד שחסר לי הוא הרגשת המהירות שכן, לדעתי, מעט Motion Blur היה יכול לתרום רבות לתחושה שהחלליות האלה נוסעות במהירות גבוהה יותר מ- 400 קמ"ש.

סאונד

אחד התחומים הנוספים ש- WipeoutHD מצטיין בו הוא ללא ספק הסאונד. WipeoutHD מלא במוזיקה טכנו, Drum and Bass ו- Dub שיקפיצו לכם את רמת האנדרנלין בדם. (וכן יש גם את השיר מהרסומת של Celio)
האפקטים במשחק ראוים לצויין, האפקטים נקיים ועל המסלול רוב הזמן תשמעו את המוזיקה, צליל המדחף ואת הקריינית מתריעה בפני מכשולים כאלה ואחרים על המסלול.
האפקטים הצלולים, הקריינים בעלי המבטא הסיני הקליל והמוזיקה המפוצצת כולם תורמים לאווירה העתידנית השוררת במשחק.

לסיכום

Wipeout הוא חוויה נהדרת ומלוטשת, משחק ברמה גבוה עם פס-קול שלא תשכחו, עם תג מחיר של רבע מכותר PS3 בארץ WipeoutHD נותן תמורה, יוצאת מן הכלל, למחיר.
והוא ללא ספק אחד מכותרי ה- PSN המושקעים והשווים ביותר.

את רשימת ה Trophies תוכלו למצוא כאן.

לדיון הראשי אודות WipeoutHD בפורום PS3.

עוד בפורום PS3:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:28 12.10.2008 | גל זוננפלד גל זוננפלד

    נחמד מאוד, רק חבל שלא עבר הגהה.

  2. 2

    00:36 13.10.2008 | שושו השועל שושו השועל

    גם בקריאה חוזרת

    גם בקריאה חוזרת לא שמתי לב לשגיאות כתיב מסויימת אשמח אם תעיר לי היכן שגיתי...

  3. 3

    05:27 13.10.2008 | בלה בלה בלה בלה (אורח)

    רשמת להתגעות במקום להתגאות

  4. 4

    21:32 14.10.2008 | Harel Gur Harel Gur

    אחלה ביקורת...

    כולה שתי שגיאות ...
    אז מה?

  5. 5

    18:30 05.11.2008 | andrea-corr andrea-corr

    עכלא ביכורט

  6. 6

    11:45 12.11.2008 | גידי גידי (אורח)

    אין על wipeout 2097. נקודה.

    הפסקול הכי טוב.

    wip3out גם היה מוצלח,
    לצערי לא יצא לי לשחק בו יותר מדי...

  7. 7

       | פורסם ע"י