מישהו צריך לעשות את כל המשלוחים האלה
בחצי השעה האחרונה של ההמתנה עד שאירוע ה-ONL יתחיל קיבלנו באופן מסורתי את ה-Pre Show שחשפה לנו כמה משחקים חדשים. אחד מאותם המשחקים הוא Road Kings מבית Saber Interactive. כבר כששמעתי ש-Saber ו-Focus צפויות לחשוף משחק חדש בגיימסקום התחלתי להתרגש, במיוחד אחרי הביצוע האחרון שלהן עם RoadCraft שאהבתי מאוד. טריילר החשיפה של המשחק לא נתן לנו הרבה מידע, מה שגרם לי לרוץ לדוכן שלהם ולשחק בדמו שלו כדי להבין בדיוק על מה מדובר.
על פניו, המשחקיות של Road Kings היא דיי בסיסית; אנחנו נשחק בתור נהג משאית שצריך לבצע משלוחים ביום-יום וגם תוך כדי אסונות שפוקדים את האיזור לא פעם. אבל מהבסיס הפשוט הזה, המשחק צולל עם עוד כמה תת-מערכות שמעניקות לו עומק. ראשונה היא ״מערכת ניהול העסק״ שתגביל אתכם בזמן המשמרת, כמות שעות נהיגה מותרות יחד עם איזון של המערך הפיננסי של החברה. אבל המשחק הוא קודם כל משחק נהיגה, כאן נכנסת מערכת הנהיגה שהרגישה יחסית פשוטה וסלחנית, מעט יותר פשוטה מזאת של American Truck Simulator אבל לא מאוד פשוטה וארקיידית לכדי שיעמום וחוסר אתגר. אני חושב שהיא נמצאת במקום טוב באמצע. אני שיחקתי עם שלט Xbox והיה לי כיף ופשוט כשלמשחק יש גם תמיכה בהגאים, ידיות הילוכים ודוושות אם תרצו לקחת את חווית הנהיגה צעד קדימה.
ממה שאני חוויותי ומשיחה עם מפיק המשחק, ניראה כי לצד הנהיגה, עוד מערכת מעניית, מרכזית ומהנה מאוד שתיהיה זמינה במשחק והיא מערכת המוניטין. למעשה, כל דבר שנעשה במשחק קשור למוניטין שלנו וגם משפיע עליו בצורה ישירה, לעיתים מזכיר קצת את מערכת הכבוד ב-RDR 2. למשל, אם נעבור באור אדום או נעשה תאונה, זה יוריד את המוניטין שלנו עם כוחות הביטחון, דבר שיוכל להוביל ליחס פחות טוב מהם או קנסות מוגדלים. אבל מגנד, אם אנחנו מיודדים עם המשטרה היא תאפשר לנו לנסוע בדרך חלופית כשהכביש חסום במקום לחכות בפקק כמו שהיה נדרש אם לא היו לנו יחסים טובים איתם.
אבל כוחות הביטחון אם לא היחידים שננהל איתם מערכת יחסים אלא גם חברות המשא השונות. כאן נוכל לנצל את הקשרים שלנו איתן כדי לקצר את זמני העמסת הציוד על המשאית שלנו, לקבל משימות שמכניסות יותר כסף ואפילו לבצע משלוחים שחורגים מהמשקל המותר. אם כבר הזכרתי את נושא המשקלים ומה שאפשר לשאת במשאית אגיד כי פה נצטרך להחליט איזה טריילר אנחנו לוקחים (כל אחד עם הגודל והמאפיינים הייחודים שלו) כאשר הוא ישפיע באופן ישיר על אילו משימות אנחנו עושים. למשל, טריילר גדול ופתוח יאפשר לנו להעמיס טרקטור ופרט שאהבתי במיוחד זאת האפשרות לבצע כמה משלוחים בו-זמנית בתנאי שיש לכם מספיק מקום לסחוב אותם והצורה שבה הם מועמסים מתאפשרת.
אם נחזור למכאניקת הנהיגה ניראה כי גם לה יש את המורכבויות והאתגרים שהיא נותנת לשחקן ומתגלמת אותו באופן תמידי. למשל, חניה מוצלחת במחסנים תקצר את הזמן העמסה והפריקה של ציוד ונהיגה לא זהירה יכולה לגרום לנזקים מכאניים למשאית. לדוגמא, חציה של פסי רכבת במהירות גבוהה יכולה לפוצץ את הצמיגים ואם המשאית שלכם כבדה מאוד יהיה לה קשה יותר לעצור לעומת משאית ריקה וקלילה, דבר שישחוק את הברקסים מהר. מערכת הנזק כן קצת לוקה בחסר אבל זה משהו שראינו גם ב-ATS. גם אם המשאית שלכם הרוסה, הנזק הקוסמטי שתראו עליה יהיה מינימאלי ויסתכם בכמה שריטות קטנות. Road Kings עושה שימוש במגוון רחב של משאיות, חדשות וישנות כאחד, שכולן מבוססות על דגמים אמיתיים, מה שמגביל את האפשרות להציג אותן הרוסות או עם נזקים.
בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Focus Entertainment שהזמינו אותי לשחק בדמו של Road Kings לפני ההשקה שלו בשנה הבאה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן
משחק על: PC, PS5, Xbox Series S
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2
כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו
מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה
תגובות
1
| פורסם ע"י