הרשמה

רשמים מהדמו של Anno 117: Pax Romana ב-Gamescom 2025!

המשחק השמיני בסדרה מגיע עם תוספות חדשות
ad banner

שליט חדש הגיע לשכונה

ad banner

בכתבת הרשמים שלי מ-Tropico 7 הזכרתי את סדרת משחקי Anno. עבר הרבה מאוד זמן מאז הפעם האחרונה שקיבלנו משחק Anno אבל לשמחתי החודשים הקרובים מסמלים את חזרתה של סדרת בניית הערים המעולה של Ubisoft. כחלק מהביקור שלי בדוכן החברה בתערוכה קיבלתי הזדמנות לשחק בכשעה מתוך Anno 117: Pax Romana שלוקח אותנו לימיה הגדולים והטובים ביותר של האימפריה הרומית.

ב-Anno 117 אנחנו נשחק בתור מושל רומאי חדש, המשחק יתחיל שנצטרך לבחור האם אנחנו רוצים לשלוט על לטיום, איזור מזרח-תיכוני שטוף שמש עם חופים יפים או על אלביון שהוא איזור שמזכיר יותר את מזרח אירופי עם ביצות ויערות סבוכים יותר. בהמלצת צוות הפיתוח אני בחרתי לאתגר את עצמי עם אלביון. הכוח העובד של העיר שלנו הם למעשה בני המקום, במקרה של אלביון מדובר על אנשים ממוצא קלטי שלא בהכרח מסמפט את השילטון הרומאי יותר מידי. לאורך המשחק וככל שנעלה את שביעות רצון של האנשים, נוכל לשדרג את מעמדם אך גם נצטרך לבחור לאיזה מעמד. האם בני המקום יתפתחו וישתדרגו להיות חצי רומאים או שהם ישמרו על המאפיינים והתרבות שלהם? הבחירה בידי השחקן ותשפיע על אילו סחורות ומבנים יהיו בעיר כמו גם איך יריבים פוליטיים אחרים באיזור יתנהלו מולכם.

ad banner

אני אוהב מאוד משחקים עם מערכות פוליטיות ויחסים מורכבים שצריך לנהל. וב-Anno יש הרבה מזה, כמעט לכל דבר שנעשה יש השלכות פוליטיות שצריך לחשוב עליהן. אם נחזור לנקודה של שינוי האוכלוסיה ניראה כי מנהיג שהוא בן המקום ולא אוהב את רומא ישנא אתכם אם תשנו את תרבותם של בני המקום ויפתח מכולם במלחמה, אבל אם תבחרו לשמור את המסורת של בני המקום, תוכלו לעבוד יחד עם הסכמי מסחר. כך גם מערכת הדתות שמתווספת בשלב מעט מאוחר יותר שתשפיע גם כן על האוכלוסיה שלכם, הבחירה איזה אל לעבוד תקנה בונוסים שונים שצריך יהיה לאזן עם הכיוון שאליו תרצו להתקדם. יש כאן הרבה מורכבויות ללמוד ולאזן ושחקנים שאוהבים אתגרים ימצאו כאן הרבה מזה.

יחד עם זאת, במקרים רבים תבינו כי מפת המשחק מכתיבה איך העיר שלכם תראה. מבנים מסוימים יוכלו להיבנות רק במקומות מסויימים כמו כורתי עצים ביערות או גידול קני סוף בביצות. על גבי המגבלות האלה המשחק מוסיף אתגר של ניהול ובניה נכונה של העיר, למשל מאפיות נדרשות להיות במיקום יחסית קרוב לאנשים אבל הן יכולות לגרום לשריפות להתפרץ ברחבי העיר כך שצריך למקם אותן בצורה נכונה יחד עם מבנים שיכולים לטפל בשריפה אם וכאשר היא תפרוץ או אפילו לשנות את השטח כדי למקם מבנים מסויימים. לדוגמא, כאשר רציתי לבנות אמת מים נדרשתי ליבש את הקרקע קודם לכן כדי שהיסודות של המבנה יוכלו להיבנות.

ad banner

אבל במקרה והעניינים הפוליטיים והיחסים עם השכנים עולים על שרטון, תמיד תיהיה לכם את ברירת הקרב. ב-Anno 117 מערכת הקרב נמצאת בליבת המשחקיות עם קרבות ביבשה ובים. המשחק מציע מגוון רחב של יחידות (כולל יחידות שיהיו ייחודיות לאוכלוסיה שלכם) כדי שתוכלו לגבור על הירבים שלכם. מערכת חדשה שנוספה ותקנה לכם יתרון גדול בשדה הקרב היא מערכת המורל. יחידות יכולות לאבד את המורל שלהן תוך כדי הקרב אם הן מואגפות או מפחדות מהיחידות הנגדיות, דבר שיגרום להן לאבד הרבה מיכולת הקרב שלהן. אני אהבתי מאוד את התוספת הזאת שכן היא מאפשר לשחק בצורה קצת יותר חכמה וטקטית עם איגופים טקטיים. כשהמלחמה תגיע בסוף לעיר (והיא תמיד מגיעה לשם) ליחידות שונות יהיה יתרון ויעילות על פני אחרות מול מבנים מסוימים. כך למשל לוחמים פשוטים עם לפידים יוכלו להצית ולהרוס קיר עץ כשקטפולטה תפרוץ קירות עשויי אבן. לצערי בשל הזמן הקצר של הדמו לא ניסיתי את מערכת הקרב אבל היא נראת מעניינת מאוד.

בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Ubisoft שהזמינו אותי לשחק ב-Anno 117: Pax Romana לפני הדמו ב-2 בספטמבר וההשקה שלו ב-13 בנובמבר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י