למרות הכל המשחק מצליח לרשום שיאי מכירות
המשחק Assassin's Creed Shadows, הכותר האחרון בסדרה המצליחה של Ubisoft, הפך לסיפור הצלחה מסחרית מרשים למרות שורה של מחלוקות ציבוריות שליוו את השקתו. המשחק, המתרחש ביפן הפיאודלית של המאה ה-16, עמד במרכזן של סערות תקשורתיות שנגעו למגוון היבטים תרבותיים והיסטוריים. המשחק עורר מספר מחלוקות משמעותיות עוד לפני השקתו, ביקורת רבה התמקדה בבחירת יאסוקה, סמוראי שחור, כדמות מרכזית במשחק, כאשר מבקרים טענו לחוסר דיוק היסטורי. במקביל, התעוררה מחלוקת סביב האפשרות לקיים יחסים רומנטיים הומוסקסואליים במשחק, נושא שעורר דיון סוער ברשתות החברתיות.
הביקורת החריפה ביותר הגיעה מיפן עצמה, שם עורר המשחק זעם על כך שנותן לשחקנים את האפשרות להרוס מקדשי שינטו אמיתיים. הנושא הגיע לדיון בפרלמנט היפני, כאשר ראש ממשלת יפן, שיגרו אישיבה, התייחס לכך והגדיר את הוונדליזם במקדשים כ"עלבון למדינה". מבקרים יפנים הצביעו גם על אי-דיוקים היסטוריים ותרבותיים נוספים, כמו מזרנים ריבועיים במקום מלבניים ואבטיחים בעונת פריחת הדובדבן.
בתגובה למחלוקות, יוביסופט שחררה עדכון ביום ההשקה שהפך חפצים במקדשים לבלתי ניתנים להריסה והפחית את כמות הדם המוצגת באזורים אלה. למרות המחלוקות הרבות, המשחק זכה להצלחה מסחרית מרשימה. הנתונים מראים כי Assassin's Creed Shadows היה המשחק הנמכר ביותר בארה"ב במשך שלושת השבועות הראשונים להשקתו, הישג מרשים בשוק התחרותי של משחקי הווידאו. כיום הוא מדורג כמשחק השני הנמכר ביותר בארה"ב לשנת 2025 עד כה, מיד אחרי Monster Hunter Wilds.
יוביסופט דיווחה על מיליון שחקנים כבר ביום ההשקה, מה שמעיד על ההתלהבות הרבה שליוותה את המשחק למרות הביקורות. כמו כל משחק שנוי במחלוקת, גם AC Shadow נמצא בפער בין ביקורות שחקנים לביקורות מבקרים. נכון לכתיבת שורות אלו יש לו ציון של 81 מהמבקרים ו 6.3 מהשחקנים. אך למרות זאת הוא מככב במכירות וביוביסופט נושמים לרווחה. המשחק Assassin's Creed Shadows מדגים את הפער בין הביקורת הציבורית להצלחה המסחרית ומראה שרעש תקשרותי לא משפיע בהכרח על המכירות בפועל. בעוד שהיתה ביקורת רבה על המשחק, רוב השחקנים התמקדו בהנאה מהמשחק וזה היתרגם ליוביסופט למכירות.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן
משחק על: מחשב, המסטר רייס (וגם מובייל, אבל אל תגלו)
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane
כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים
מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים
תגובות
1
14:20 15.04.2025 |
גכ (אורח)
כתבת קישקוש, המציאות היא שעבר כבר יותר מחודש ויוביסופט לא פרסמה שום נתון מכירות רשמי.
2
19:18 15.04.2025 |
מסע נוסטלגי (אורח)
אין נתונים אז מה זה שווה ? אני מקווה שעקפו את ה10 מיליון
3
| פורסם ע"י