מת על מאטל סלאג
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י המפתחת Dotemu, תודה רבה!
בשנת 2024 לא ציפיתי להתרגש ממשחקי 8Bit. בעוד שרוב המשחקים הגדולים שמים דגש על ריאליזם וגרפיקה מעל הכל וגורמים לנו לחשוב שזה מה שהרוב רוצה - כמה משחקים הוכיחו לנו שגם מבלי להיות העפרון הכי יפה בקלמר אפשר להיות חדים לא פחות ואפילו יותר. את התחייה מחדש של הג'אנר מובילים Dotemu, שמכתיבים טון ברור ולא מתנצל של העדפה למשחקים קצרים בסגנון ארקייד אך מושקעים בצורה שמתאימה אותם גם לשנה הנוכחית (למרות שחשוב להדגיש שיש גם כמה יוצאים מן הכלל כמו River City Girls 2 המצוין). אחרי שלל סדרות ישנות, עכשיו הגיעה גם תורה של סדרת Metal Slug לקבל את הגרסה שלה לג'אנר החדש-ישן עם משחק טקטיקה שלא מפחד להראות שלקח השראה ממכונות המשחק. זה אמנם גורם לו להיות קצר מדי למי שלא יחזור לעוד ריצה בעולם הרוג-לייק שלו ובעיקר מונע ממנו להגשים את כל התוכן העמוק יחסית שהוכנס כאן למשחק, אך אפילו שני המינוסים האלה כאן כדי לקדש את החוויה עצמה - והיא שווה כל מטבע שתכניסו למכונה.
השמש לא תספיק לידום בין עזה לרפיח
נכון, Metal Slug Tactics הוא משחק רוג-לייק טקטי הדורש מכם מחשבה היישר מהשלב הראשון שתשחקו בכל ריצה, אך לפני הכל הוא משחק צבא באווירת שנות ה-80 ולכן תכוננו לציטוטים מלהקות צה"ל. העלילה של המשחק בסיסית מאוד, והיא שהגנרל דונלד מורדן, הנבל המרכזי של הסדרה, שרד באופן פלא וכעת חזר כדי לתקוף את העולם. בעזרת שלושה חיילים מקבוצת הדמויות המרכזיות של הסדרה, The Peregrine Falcons Squad, תצטרכו בכל ריצה לבחור אזור אחד להתחיל בו ומשם לבחור להתקדם לאזור אחר או ישירות לתקוף את העיר בה מורדן מסתתר. בסוף כל אזור ישנו בוס מיוחד בדרגת קושי לא פשוטה בכלל, כשהבוס האחרון של מורדן בעיר הוא ללא ספק אחת מחוויות הגיימינג היותר קשות שהיו לי השנה.
לפני כל בוס תצטרכו לסיים שלושה שלבים באזור, ובמידה ותיפסלו במטרה המרכזית של כל שלב או לחילופין כל הדמויות שלכם ימותו תאלצו להתחיל מהתחלה את הריצה עם הכסף ונקודות הניסיון שצברתם. בעזרתם תוכלו לשפר את הציוד שלכם, לקנות נשקים חדשים שיופיעו באחת מארבעת הגרסאות השונות שיש לכל דמות או לשפר את הדמויות עצמן במחסן שבו תנוחו. זה מסוג המשחקים שקשה להעביר כמה המשחקיות שלו עמוקה, ולא כי היא מתחרה בתחום הזה עם משחקים שידועים ב-Lore מורכב או סגנונות קרב, אלא כי התוכן שהוא מציע כל כך קצר שלא תספיקו לגלות כמעט חצי מהסגנונות מלחמה שלו. המשחק בונה על כך שלא רק שתסיימו אותו בכמה ריצות, אלא שתמשיכו לעוד ריצות מבלי לתת יותר מידי סיבות לצאת לעוד ריצות האלה מלבד רצון להשיג עוד דמות ספציפית או לפתוח את כל השדרוגים. למרות שהדמויות כן מגוונות טיפה את המשחק, לא הרגשתי דחף מיוחד להתחיל אותו שוב מיד אחרי שסיימתי ולכן אני חושב שלרוב השחקנים זאת תהיה חוויה של כ-3 וחצי שעות. היא אמנם תרגיש קצרה ולא ממצה את כל הפוטנציאל שלה - אבל תסמכו עליי, היא שווה כל רגע.
שלחי לי טנקים וחלזונות
מכאן מתחיל הטוב, כי למרות שמדובר במשחק רוג-לייק שמשתנה בכל ריצה, מרגיש כאילו כל אחת נבנתה בפינצטה. מהשלב הראשון כבר תאלצו להפעיל את הראש, ומשם תמשיכו עוד כמה פעמים עד שתרגישו בנוח ללכת לעיר הגדולה ולהלחם בבוס האחרון. הטקטיקה נגררת גם לתכנון בחירת האזורים והשלבים, מפני שבכל אזור יש אוייבים בדרגות קושי אחרות והבוס האחרון גם משתנה, כך שנגיד באזור ההתחלתי שאתם נופלים אליו בהתחלה יש אמנם את האויבים והמשימות הכי קלות אך הבוס בדרגת קושי בינונית-קשה ובאזור של מצרים יש אויבים חזקים יותר ושלבים קשים יותר אך הבוס האחרון יחסית קל. כשתנצחו כל שלב תוכלו לקבל עד שתי הפתעות שיעזרו לכם בריצה, מדולרים שתוכלו להשתמש בסוף הריצה לשדרוג דמויות או באמצע שלה למילוי תחמושת בכלי החזק יותר של כל דמות ועד לקריאה לטנק משלכם שיביא לכם ייתרון ברור בכל שלב.
כל זה עם הראנדומליות של השלבים כבר יספק לכם גיוון כיפי בכל ריצה שתשחקו, ומי שירצה לחזור לעוד ריצות יקבל דמויות חדשות ואיתם גם כלי נשק חדשים. אולי הדבר הכי קריטי שאפשר להגיד על המשחק הוא שלא רק כלי הנשק איתם יצאתם לריצה ישנו אסטרטגיה, אלא גם השדרוגים שתאספו במהלך הריצה בכל פעם שהדמויות יעלו שלב. זה אמנם מנגנון שנעשה כבר באופן מושלם ב-Hades ולמאטל סלאג אין מה לחדש בנושא, אך הוא עושה אותו לא רע בכלל. לחלק מהבוסים לדוגמא יש מכות שמחסלות ישר בבתחילת התור של האוייב משבצות מסויימות, ואחד השדרוגים שניתן לבחור הוא מכה מיוחדת שמזיזה אויב מהמקום שלו למקום אחר. בכך הרבה פעמים בחרתי להזיז אויבים לאותם משבצות ולהשמיד אותם באופן עקיף. את המכות המיוחדות תפתחו בעזרת נקודות אדרנלין שתקבלו במהלך הקרב מפעולות שונות, ובראשן מנגנון ה-Sync. כמעט כל השלבים המאתגרים מסתמכים על כך שתתמקצעו במנגנון, ולא היו לי תלונות בללמוד איך להתמקצע בו באמת. המנגנון עובד כך שבמידה ותקפתם אויב שנמצא באזור הפגיעה של דמות אחרת, היא תתקוף אותו גם בעזרת הנשק הדיפולטיבי שלה. בכך בעצם תוכלו בכל תור להכפיל את כמות הפגיעות שלכם, דבר שהוא לא פחות מקריטי בשלבי בוס נגיד.
השורה התחתונה
Metal Slug Tactics יודע בדיוק מה המשימה שלו ומבצע אותה מושלם. הדגש על להיות משחק ארקייד משנות ה-80 אמנם גורם לו להיות קצר מדי ולהרגיש שהוא לא ממלא את כל הפוטנציאל שקיים בו - אבל זה מחיר קטן ששקול למטבע שמכניסים למכונה כדי להכנס למנהרת הזמן הזאת.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י