הרשמה

חברת Nvidia מציגה שיפורים ו-Ai במשחקים ב-Gamescom 2024

עוד משחקים, שיפורים לטכנולוגיות הקיימות וכמובן לא מעט Ai

מי אמר Ai ולא קיבל?

אם עד דור ה-20 של Nvidia יכולנו להגיד שכרטיס המסך של החברה מיועדים לגיימינג, דור ה-20 היה אחד הדורות המשמעותיים של החברה כשהוא היה דור השינוי שעשה את המעבר מכרטיסי GTX לכרטיס RTX וסימן לנו את תחילת הדרך של Nvidia בעולמות ה-Ai עבור השוק הפרטי. מאז קיבלנו כמה שיפורים משמעותיים לחומרה של הכרטיסים לצד השקה ושיפור מתמיד של הטכנולוגיות כמו DLSS שעשתה קפיצה עצומה וטכנולוגיית Reflex שעושה את דרכה ליותר ויותר משחקים. אז בזמן שאנחנו מחכים לסדרת RTX 50 של Nvidia, החברה מנצלת את תערוכת Gamescom 2024 כדי לחשוף כמה שיפורים וחידושים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות ל-Nvidia שהזמינה אותי להצגה שלה בתערוכה כדי לראות ולנסות את כל החידושים. 

כל הטכנולוגיות משתדרגות

Nvidia בחרה להתחיל את המצגת שלה עם שיפורים ל-GeForce Now, שירות הזרמת המשחקים של החברה. GeForce Now מקבל מספר שיפורים קטנים בדמות שרתים נוספים ברחבי העולם שישפרו את הכיסוי ואפשרות להתחברות אוטומטית על ב-Xbox כך שלא תצטרכו להכניס את הפרטים כל הזמן מחדש עם שלט. המלכה של Nvidia זאת DLSS ובעוד שהיא לא מקבלת שידרוגים משמעותיים אנחנו מקבלים הכרזה כי היא מגיעה לעוד 20 משחקים ובניהם Indiana Jones and the Great Circle ו-Avowed. לצד DLSS, גם Reflex מגדילה את טביעת הרגל שלה עם שילוב בעוד 17 משחקים כשבניהם גם Killing Floor 3 ו-Dune: Awakening, זאת גם הייתה הזדמנות מעולה ל-Nvidia לציין כי כיום יש מעל 600 משחקים עם שמשתמשים בטכנולוגיות ה-RTX ולהציג לנו עוד קצת מ-Half Life 2 RTX.

הטכנולוגיה האחרונה שאנחנו מקבלים עליה עידכון היא גם אחת הוותיקות של החברה, G-Sync. הטכנולוגיה למניעת קרעים בתמונה הושקה כבר לפני למעלה מעשור, היא קיבלה מספר שידרוגים כשהאחרון בניהם נקרא Puslar והוצג בתערוכת CES 2024 בתחילת השנה כשהוא יעזור למשחקים להרגיש חלקים וברורים יותר בקצב פריימים גבוה. היום אנחנו מקבלים את ההכרזה כי G-Sync מקבלת שידרוג נוסף בדמות שיתוף פעולה של Nvidia עם יצרנית השבבים MediaTek כדי להוריד את הדרישה למודל חומרתי של Nvidia במסך ולאפשר ל-G-Sync ושלל הפיצ׳רים שלה לרוץ על רוב מסכי הגיימינג שנמצאים בשוק.

השתלבות ראשונה של Ai בגיימינג

הדבר שהכי עניין אותי בהכרזות של Nvidia ב-Gamescom 2024 זאת הדגמה חיה של ה-Ai ששלה משולב במשחק. בחודשים האחרונים ראינו מספר שילובים של Ai בגיימינג כמו Copilot של מיקורוספט במיינקראפט או פרויקט G-Assist שהוכרז ב-Computex 2024 וזה תחום שמאוד מאוד מעניין אותי. הבסיס של Nvidia נקרא ACE והוא מורכב ממספר מודלי Ai שונים שרצים במקביל כדי לתת לדמויות NPC ״אישיות״ עם יכולת חשיבה ותגובה כשאפשר לדבר אליה ולשאול אותה שאלות ולקבל תשובות בהתאם לסגנון המשחק האישי ומה נדרש מכם.

המשחק הראשון שמשלב את כל אלה (Nvidia ACE ו-Digital Human) הוא Mecha BREAK והוא גם הדמו שזכיתי לנסות. הדמות שתומכת בכל הכטנולוגיות של Nvidia זאת המוסכניקית שאפשר לשאול אותה בעל פה מה נדרש ממני למשימה במשימה הבאה ואיזה רובוט מומלץ, אחרי שאנחנו מקבלים את התשובה היא גם תחליף את הרובוט עבורנו ותעצב אותו איך שנרצה אם נבקש ממנה. עוד דמו שהודגם לנו עושה שימוש במודלים האלה לצד מודל של Computer Vision שמאפשר למשחק לראות דרך המצלמה שלנו כך שאם נחזיק חץ וקשת במציאות ונשאל מה צריך להביא לקרב הבא, הדמות במשחק תגיד לנו שאנחנו מצויידים עם כלי נשק מתאים.

מה דעתכם על ההכרזות של Nvidia ב-Gamescom? למה אתם הכי מחכים? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י