הרשמה

חברת Valve מאשרת שמערכת ההפעלה שלה לקונסולות מגיעה ל-ROG Ally

ה-ROG Ally נהפכת לטובה יותר

סטים רוצה להרוג את הסטים דק, אבל זה טוב

בעוד שיש הרבה קונסולות ניידות בשוק, אם אתם רוצים לקנות אחת בימינו, כנראה שתעמדו מול השאלה האם לרכוש Steam Deck או ROG Ally ואם אתם צריכים עזרה עם זה אז הנה היא. לצידה של ה-Ally (והעידכון החצי דורי שלה ה-Ally X) עומדים מספר יתרונות אך החיסרון הגדול ביותר שלה זאת מערכת ההפעלה מבוססת וינדוס שפשוט לא מתאימה לקונסולות ניידות עם מסך מגע. לעומת זאת, ה-Steam Deck OS זאת אחת החוזקות המרכזיות של ה-Steam Deck. בעדכון האחרון שיצא ל-Steam Deck OS, הודיעה Valve שהיא הוסיפה תמיכה ב-Extra ROG Ally Keys. בתחילה חשבו שאולי מדובר במערכת של סטים שיושבת על ה-Ally, אבל מסתבר שזה ממש מה שחשבנו.

בעקבות פניית מגזין Verge, אישרה Valve כי היא אכן מפתחת את מערכת ההפעלה כדי שתתאים במלואה ל-ROG Ally, וזאת על מנת לקדם תמיכה במכשירים מצד ג'. כמובן שלא ברור לנו אם ASUS עצמה משתפת פעולה, אבל מבחינת Valve יש מוכנות מלאה לתמיכה במכשירי צד ג'. המהלך הזה הוא מהלך מבריק מבחינת Valve. הרי בסך הכל Valve לא יצרנית חומרה והמעט שהיא כן עשתה לא נחל עצומה. היתרון הגדול של Valve הוא בהיותה פלטפורמה חזקה לניהול משחקים. ובשל כך, היתרון היחסי שלה הוא בתוכן ובמשתמשים שלה. הסטים דק נחשב, מבחינתי לפחות, בתור האייפון של הקונסולות הניידות. הוא הראשון שהפך את הנישה הזו לפופולרית והתחיל את הגל של הנישה הזו שצמחה המון ב-2023.

עדיין לא ברור מה זה בדיוק Steam OS והאם הוא יושב על חלונות או במקום חלונות. האם הוא יתמוך בחנווית נוספות כמו Xbox או שהוא יהיה נעול לחנות של סטים בלבד. אלה שאלות מעניינות שיהיה צורך לענות עליהן. יש יתרונות לחלונות בהיותה מערכת פתוחה שמאפשרת הרבה חופש ששחקני פיסי מאוד אוהבים. מצד שני, חלונות היא מערכת מאוד כבדה שמאטה ביצועים וה-ROG Ally יכול להיות הרבה יותר חזק אם רק נחליף את מערכת ההפעלה. בנוסף, גם ההתאמה של מערכת הפעלה לכל מכשיר היא בעיה מורכבת לא פחות. יש יתרון בחומרה ותוכנה ששזורות אחת בשניה ואולי חלק מהקסם של Seam OS ייעלם לגמרי על חומרה אחרת.

כמובן שהמערכת של Steam לקונסולות היא עדיין בתהליכי עבודה ולא עובדה מוגמרת. וכמובן שיש עוד שאלות רבות לגבי התאימות שלה והיכולת לשלב אותה בתוך קונסולות. אבל אין ספק שזה מהלך שנכון גם לסטים וגם לנו כצרכנים. סטים יכולה להתמקד ביצירת פלטפורמה טובה יותר וחזקה יותר, ואנחנו יכולים לתת לחברות החומרה להתמקד במה שהן יודעות טוב יותר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י