הרשמה

ביקורת: SPORE

ספור, המשחק החדש של יוצר הסימס, שואף להיות "משחק של הכל". כן, זהו הישג ענק לעולם הגיימינג, אך בפני עצמו מדובר במשחק לא כל כך טוב.

אם יש משהו שוויל רייט יודע לעשות הוא צעצועים דיגיטליים, משחקים שמספקים לנו אבני בניין לשחק בהם. הלגו של שנות האלפיים.

בסימס הוא עשה את זה לבני-אדם וירטואליים והבתים שלהם, במשחק שהוא בעצם בית בובות דיגיטלי. SimCity עבד על עקרון דומה, רק בקנה מידה גדול יותר - משחק בו אנו מקבלים אבני בניין לבניית עיר. ועתה עולה על הבמה המשחק החדש והמגלומני ביותר שלו: משחק שנותן לכם להיות אלוהים, במלא מובן המילה. Spore נותן לנו את אבני הבניין ליצור גלקסיה שלמה, אבל הכי חשוב – את הכוח ליצור חיים.

קשה מאוד לענות על השאלה "מה הוא בעצם Spore?", כי ספור, כאמור, הוא הכל. הוא אפליקציה לעיצוב יצורים, הוא משחק דמוי פקמן, הוא משחק תפקידים בגוף שלישי ולבסוף הוא גם משחק אסטרטגיה וחלל. בעצם, ספור הוא שילוב של כמה ז'אנרים ומשחקונים קטנים, בהם תלוו יצור, שאתם יוצרים בעצמכם, מאז היותו תא בודד ועד אשר יתפתח וישליט את מרותו ברחבי היקום.

הטוב

  • ממשק היצירה והעריכה של היצור וגם של המבנים פשוט מעולה, וניתן ליצור כל דבר בקלות ויעילות.
  • עיצוב אומנותי יוצא מהכלל
  • סאונד משובח, בין אם אלה קולות היצורים או מנגינה המיוחדת לעיר שלכם.
  • המשחק נותן הרגשה של יצירת מופת ומקסים אתכם מההתחלה

הרע

  • שילוב המשחקונים היה יכול להיעשות בצורה טובה יותר
  • האלמנטים השונים פשוטים ורדודים מאוד בפני עצמם
  • השלבים המאוחרים לא טובים כמו הראשונים

ומנהרת הזמן

  • מעניין, לפי ספור, אחרי עידן האבן מגיע ישר העידן המודרני!

 
הטריילר של המשחק

בראשית א'

"בראשית ברא וויל רייט את הממשק וראה כי טוב". ספור מציג ממשק ייחודי, פשוט ויפהפה לחלוטין. הוא מעוצב בצורה שמושכת את העין ונוחה בו זמנית. אפשר למצוא כל דבר שרוצים מיידית. למשחק עם כל כך הרבה תוכן כדוגמת ספור, הממשק הוא קריטי כדי שלא נלך לאיבוד.

ברגע שתבחרו איזה כוכב תרצו ליישב, תתבקשו להחליט האם היצור שלכם יהיה צמחוני או אוכל בשר. כמובן שתוכלו ליצור יצור צמחוני ואט אט להרגיל אותו לאכול בשר, וכך בתהליך האבולוציה לשנות אותו לטורף, אך אם תתמידו בדיאטת הסלט – אין דרך חזרה.

סיפור הרקע, כפי שתראו בסרטון הפתיחה, הוא שמטאור ובתוכו כמה תאים חיים התנגש בכוכב הלכת שלכם. כאן בעצם אתם נכנסים לתמונה, כאחד התאים ששרדו את התנגשות המטאור, ומתחילים את חייכם בצורת בקטריה קטנה השוחה באוקיינוס הגדול.

השלב הראשון: פאקמן למתקדמים


לתא שלי כבר יש פה!

השלב הראשון של המשחק הוא בעצם שלב "פקמן", רק משוכלל יותר ועם גרפיקה צבעונית השובה את העין. כבר על ההתחלה אהבתי מאוד את ההדרכה שהמשחק מספק לשחקנים חדשים. תדעו בדיוק מה כל סימן אומר, מה עושה כל כפתור ומה לעשות בכל רגע נתון.

אני, כמובן, בחרתי יצור טורף (כי כולם יודעים שירקות זה לנקבות). התחלתי לאכול לי תאי בשר אדומים להנאתי, ותוך מספר דקות גדלתי, קיבלתי "נשק", שהיא בעצם קרן קטנה, איתה מייד תקפתי יצורים אחרים על מנת לאכול גם אותם.

המשחק אף פעם לא מעמיד אתכם בראש שרשרת המזון, תמיד יהיו יצורים קטנים מכם וגדולים מכם. זה מתבטא בעיקר בשלב התא כי תוכלו לראות, במין השתקפות רחוקה, יצורים גדולים מכם פי עשרה.

בשלב התא, שמזכיר קצת את המשחק flOw, לא תעשו הרבה, אך העולם בכל זאת יוצר תחושה שהוא חי ונושם סביבכם. רק גאון כמו וויל רייט יכול לגרום היה לגרום לדבר כה פשוט כמו אכילת כדורים אדומים שוב ושוב להפוך לכזה כיף לא נורמלי.

לפעמים תאים מזדווגים

המשפחה שלי

כן כן ילדים, מזדווגים. כל פעם שתמצאו כמה "חלקים" חדשים לשפר את היצור שלכם תוכלו לקרא לנקבה, ואז להביא ביחד איתה לעולם את הדור הבא. זה בעצם מדגיש את רעיון האבולוציה שהמשחק מנסה לשדר, כי כל פעם היצור יהיה משופר ומותאם יותר לסביבה.

על תהליך זה, שמורכב מלאכול, להזדווג, להתפתח – תחזרו כמה פעמים. למרות החזרה, המשחק לא מתחיל לשעמם, כי בכל פעם תהיו גדולים יותר, חזקים יותר ומהירים יותר. יתרה מזאת – תוכלו לנקום ביצורים שפעם היו גדולים מכם.

השלב השני: הגיע הזמן למתוח קצת את הרגליים

בשלב מסויים המשחק יודיע לכם שהבריכה נסגרה, ותצטרכו לעלות על פני השטח. זה המקום לציין שקטע גיימפליי שלם הוצא מהמשחק מסיבות לא ברורות, כי בהדגמות המוקדמות של המשחק הייתה אפשרות לשחק גם כראשן באוקיינוס תלת מימדי. כנראה שהמפתחים רצו לזרז קצת את המשחק, או שהיו בעיות עם השלב הזה, אבל זו חוייה שלא נזכה לחוות.


סרטון משחקיות


נכון שהוא מאמי?

עכשיו יש לכם 2 רגליים (פחות או יותר), ואתם מוכנים לכבוש את האדמה. בשלב זו תצטרכו, במידה ואתם טורפים, להרוג יצורים אחרים ואז לאכול אותם, על מנת למלא את מדד הרעב וגם כדי למצוא עוד חלקים לשפר את היצור שלכם. תוכלו גם לתקשר עם יצורים ולהתידד איתם במקום לאכול אותם - גם כך תוכלו לזכות בחלקים חדשים, אבל, כמובן, לטרוף זה הרבה יותר כיף. הממשק כעת יכלול את יכולותיכם החדשות ומיני מפה שתעזור לכם בניווטים.

לאחר זמן קצר שוב תשמיעו קריאת הזדווגות, תקימו קן ותציבו דור המשך. בכל פעם שתלמדו יכולת חדשה, היצורים הבוגרים יותר "ילמדו" את הקטנים את אותה יכולת. יצורים טורפים ילדמו את צאצאיהם יותר יכולות אגרסיביות, כמו לשאוג ולשרוט, בעוד הצמחוניים ילמדו את צאצאיהם לזמר, לרקד ולצבוע את העולם בוורוד נצנצים.

בשלב זה, שוב, המשחק ייתן לכם להבין כי אינכם בלתי מנוצחים. גם אם תהיו הטורפים המושלמים – תמיד יכול לבוא יצור ענק ולהשתמש בכם כקיסם שיניים.


חברי הלהקה שלי שמחים

ככל שתתקדמו בעידן היצורים תוכלו לקחת איתכם למסעותיכם חלק מחברי הלהקה שלכם, או יצורים מלהקות שאיתן התיידדתם. כך תוכלו לתקוף, או במקרה הצורך להתגונן, כלהקה קטנה ובצורה טקטית, מה שתורם מאוד כשאתם תוקפים להקה אחרת או יצור אחד גדול.

השלב השלישי: הרוח נושבת קרירה, נוסיף עוד קיסם למדורה

בסופו של דבר תתקדמו לעידן השבטים. כעת המצלמה תשנה מיקום לנקודת מבט מגוף שלישי, ותשחקו בגרסא מופשטת וקלה עד כדי צחוק של משחק אסטרטגיה. העסק כולל כיבוש של שבטים אחרים בעזרת אמצעי מלחמה או שלום, ואיסוף משאבים מינימלי המורכב ממשאב אחד – אוכל.


ריקודים סביב האש

בשלב זה המשחק מתחיל לשעמם, כי פשוט אין לו מספיק תוכן אין גיוון, והוא מאבד מהקסם והייחודיות של השלבים הראשונים. לשבט שלכם יהיה מנהיג שיהיה חזק מכל השאר ובעל יכולות מיוחדות. תוכלו גם לשדרג את הכפר שלכם על ידי הוספת מבנים, ולתת ליצורים שלכם מגנים וסתם קישוטים למיניהם אשר ישפרו את יכולותיהם.

לפעמים יופיע במפה יצור ענק (רייד-בוס, אם תרצו). אם תהרגו אותו, לא רק שתזכו לאספקה כמעט בלתי נדלה של מזון, אלא שהישג זה גם יצויין בהיסטוריה של השבט שלכם.

השלב הרביעי: עוד משחק אסטרטגיה לילדים

אחרי משחק האסטרטגיה הקליל של עידן השבטים מגיע... עוד משחק אסטרטגיה לילדים בני עשר. לפני שתכנסו לעידן הזה תתבקשו לעצב את "בית העירייה" שלכם, ומיד לאחר מכן את רכב היבשה שלכם, את הבתים ומבני ציבור – בקיצור, הרבה משחקי יצירה. אפשר גם לבחור עיצובים מתוך כמות נכבדת מאוד שיוצרה במיוחד על ידי המפתחים, וגם מאלו של שחקנים אחרים.

זה הזמן לציין שהעולם של Spore מתעדכן באופן שוטף באינספור יצירות של שחקנים ברחבי העולם, מהם תוכלו לקחת עיצובים, לקבל השראה או סתם לגנוב תבניות מוכנות. חבל מאוד שאין אפשרות לבנות מעין תבנית ראשית אחת, וששאר המבנים ייווצרו אוטומטית בהשראתה.

בעידן זה תוכלו לכבוש ערים בשלוש דרכים – בפעולה צבאית, השפעה דתית או פשוט... לקנות אותן. אם תבחרו בדרך הצבאית תצטרכו לבנות כלי מלחמה ובעזרתם לתקוף ערים שכנות. במשעולי הדת תידרשו להמיר את העיר ולשכנע אותה להצטרף אליכם על ידי כלי רכב דתיים אשר ייצרו דמות הולוגראפית של מטיף. האופציה האחרונה היא פשוטה – לקנות את העיר בכסף. אם תהיה לכם עיר תעשייתית, תוכלו לקנות ערים אחרות, ובגלל שהמשחק מציף אתכם בכסף – זה מאוד נוח וקל.

לא רק קניית ערים היא קלה. בעצם, כל דרך בה תבחרו קלה מאוד. בשלב הזה נעלמות כמעט לגמרי ההתרגשות ותחושת הפליאה של השלבים הראשונים, והן מתחלפות בשעמום. לא נתקלתי בשום אתגר מיוחד לכבוש את כל הכוכב, וברגע שבניתי צבא גדול מספיק – אף אחד לא יכל היה לעמוד מולי. כבשתי עיר אחרי עיר עד שהעיר האחרונה פשוט נכנעה ללא כל מאבק.

השלב החמישי והאחרון: למעלה!

כשכל כוכב הלכת יהיה תחת שליטתכם תתקדמו לעידן החלל. אחרי טוטוריאל קצר תוכלו לצאת לגלקסיה עם מספר לא נורמאלי של כוכבים לחקור, ליישב או להשמיד בהם כל זכר לחיים, וסוף סוף תמצאו לא מעט משימות מגוונות ואפשרויות מעניינות. אך גם שלב זה, כמו קודמיו, מרגיש די רדוד יחסית למשחקים רציניים שמתמקדים בז'אנר הזה. אם כי יש לציין שלחטוף יצורים ולזרוק אותם על כוכבים חסרי אטמוספירה, רק כדי לראות אותם מתפוצצים, זה כיף שנשאר לאורך זמן.

בשלב זה תחזרו לשלוט על יחידה אחת בלבד - החללית שלכם. היקום של Spore הוא ענק. אני לא חושב שתוכלו לבקר בכלל בכל הכוכבים שלו אי פעם, וגם אם כן, כוכבים שכבר ביקרתם בהם ישתנו ויתפתחו, ותהיה לכם סיבה לבקר אותם שוב.

בעזרת החללית שלכם תוכלו לתקשר עם תרבויות אחרות ולבצע משימות בעבורם, וכך בעצם תיצרו קשרים דיפלומטיים עם תרבויות אחרות. אופציה נוספת במשחק היא לשנות את האטמוספירה ואת המבנה הגיאולוגי כולו של הכוכב כך שיוכל לתמוך בחיים, ואז ליישב אותו בשלוחה קולוניאלית של האימפריה הגלקטית שלכם או סתם ביצורים שמצאתם איפשהו בדרך.

ישנם גם הרבה מיני משחקונים בשלב הזה, כמו משחק היריות. אם תתקפו חללית שתפגשו בדרך או תותקפו בעצמכם תכנסו למשחקון אקשן תלת-מימדי קצר בו תחלמו בחללית האויב. כמובן, אם תבחרו להתיידד עם התרבויות השונות תוכלו להזמין את החלליות שלכם להצטרף אליכם לנדודים, בדיוק כמו בשלב היצור.

אציין גם כי למרות גודלה העצום של הגלקסיה, כמעט ולא נתקלתי בטעינה לאורך כל השלב. תוכלו לעבור בתנועה מתמשכת אחת ממבט על פני השטח של כוכב מסויים עד למבט על על הגלקסיה כולה.

עולם צבעוני וקולני

למרות שאלה לא עיקרי המשחק, חשוב להזכיר גם את הגרפיקה ואת הסאונד של Spore. כפי שבוודאי ידעתם, ספור לא מנסה להתחרות בקרייסיס. שלב התא נראה מרשים, והמים נראים יפים עם אפקטים טובים של השתקפויות. אבל ברגע שעוברים לתלת מימד – הכל נהרס. בשלבים המאוחרים יותר הפירוט יורד ותוכלו להבחין בטקסטורות מרוחות ובפירוט רשלני גם על ההגדרות הגבוהות ביותר. אולי המפתחים לא רצו ליצור משחק שיכביד על המחשב כדי לפנות לקהל רחב, אך זה לא מצדיק חוסר התחשבות באלה שכן יכולים להריץ אותו עם כל הממתקים.

למרות הפיספוס ברובד הויזואלי, Spore פוגע בול בכל מה שקשור לסאונד. המוסיקה מעולה ומעניינת, וקולות היצורים מתאימים למראה שלהם, לסיטואציה בה הם נמצאים ולסביבה. חרקים יצייצו, טורפים ינהמו, ומוזיקת הרקע הקלילה תוסיף לאווירה ותנעים את שהותכם בעולם המשחק.


עורך היצורים בפעולה

EA Games – Edit Everything


הוא נראה ערסי (ולא, לא התכוונתי לארסי)

ב- Spore, הכל ניתן לעריכה, להתאמה אישית ולהתערבות מצד השחקן. ישנם המון כלי עריכה שונים במשחק, כולם קלים לשימוש ועדיין יאפשרו לכם ליצור כל דבר שרק תעלו בדמיונכם. כלי העריכה לא רק פשוטים ונוחים לשימוש, הם גם מאוד משכנעים. למשל, היצורים שלכם יתנהגו ויישמעו בדיוק כמו שתצפו ממנו. הם ינועו בדיוק כאילו היו אמיתיים. בלי שמץ של ציניות, מדובר בהישג אדיר שלא נראה קודם כמוהו בעולם המשחקים.

עוד משהו שכדאי להזכיר – תוכלו לשנות את היצור שלכם מן הקצה אל הקצה בכל שלב של האבולוציה, כלומר, אם היצור שלכם היה בעל שתי רגליים וזנב, ונמאס לכם מהמראה שלו, תוכלו לתת לו שש רגליים, ארבעה ראשים ולהחליף את הזנב במחוש.

השורה התחתונה

Spore הוא כותר שאפתני וייחודי, בעל אפשרויות התאמה אישית ויצירה שלא נראו קודם, אך חוסר בגיוון ושילוב של משחק אסטרטגיה בשקל הורסים את החוויה. בתחילתו הוא מהנה בזכות העיצוב והרעיונות המהפכניים, אבל מהר מאוד הוא הופך למשעמם, חוזר על עצמו ומופשט מדי מכדי להנות ממנו באמת.

השימוש של Spore בתוכן שנוצר על ידי שחקנים לוקח את הקונספט הזה לרמות אחרות לגמרי, בכך שהוא נגיש לכולם ומוצג בצורה נוחה וידיתותית למשתמש הפשוט. אם מתייחסים להישגיו הטכניים זהו אולי מוצר נפלא, אבל כמשחק הוא לא קולע בדיוק במטרה. בדומה לסימס, הוא מרגיש יותר כצעצוע לילדים מאשר כמשחק רציני.

יחד עם זאת, Spore הוא אחד הפרוייקטים הכי שאפתניים, גדולים ומלאי תוכן שאי פעם נתקלתי בהם. אם יש לכם ילדים קטנים (או אתם עדיין שומרים על הגחלת בלבכם), הם ואתם תרגישו כמו בבית ותהנו ממנו מאוד. בקשר לגיימרים רציניים – הם יזדקקו ליותר.

משחקיות – בתחילה מושכת ומעניינת, אך מתדרדרת בשלבים מאוחרים
גרפיקה – לא שיא הטכנולוגיה, אבל בהחלט מספיקה למשחק מהסוג הזה
סאונד ופסקול – מכניס לאווירה. קולות היצורים נשמעים מעולה
טכני – שומר על קצב רענון אחיד. מכיל כמה מכלי העריכה הטובים בעולם
אורך חיים – כחמש שעות בלבד לגיימרים מנוסים, אך כמות התוכן המתעדכנת יכולה לעודד לחזור על המשחק שוב
מולטיפלייר – בשלב החלל פוגשים כוכבים של שחקנים אחרים, שזה מעין מולטיפלייר לעניים

ציון סופי: 83

מה חושבים מבקרים אחרים?

Gamespot - ציון 8.0
IGN - ציון 8.8
Eurogamer - ציון 9
1UP - ציון B+ (כמעט טוב מאוד)
GameSpy - ציון 9

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:08 07.09.2008 | יותם יותם (אורח)

    ואו לא ידעתי

    לא ידעתי שהמשחק יקבל ציון כזה.
    חשבתי שבכל האתרים הוא יקבל יותר מ 90 טוב בכל מקרה אני קונה את זה כי לפי דעתי זה משחק אדיר! :-)

  2. 2

    18:14 07.09.2008 | Blueprint Blueprint

    ירד שלב המים בשביל ההרחבה

    כדי שיהיה להם מה לעשות...

  3. 3

    18:44 07.09.2008 | Sephigoth Sephigoth (אורח)

    סוף סוף ויגיימס מדייקים בציון

    בדרך כלל קורה ההפך - משחקים מעפנים מקבלים ציון גבוה מהממוצע. פה משחק מעפן עם ממוצע גבוה קיבל מה שמגיע לו. כל הכבוד.

  4. 4

    18:59 07.09.2008 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    לא אהבתי תמשחק

    הוא קצר מידי ומשעמם לטעמי.. לא מחדש כלום, אני נשאר עם הסימס 2.. עד שייצא 3..

  5. 5

    19:00 07.09.2008 | leibo208 leibo208

    מאז השלב השלישי

    המשחק באמת התחיל לשעמם, הפסקתי לשחק אחרי כמה זמן...

  6. 6

    19:07 07.09.2008 | shug1 shug1

    ביקורת נהדרת!

  7. 7

    19:28 07.09.2008 | Sephigoth Sephigoth (אורח)

    רק אלו שיכולים לראות מעבר למסך ההייפ

    לא מתאכזבים. יאצי סיפר על עצמו שהוא כזה ואכן זו גישה טובה - אל תצפו ממשחק למצוא תרופה ל3 סוגים של סרטן ולא תצטרכו להתאכזב אחר כך. במקרה הזה היו לי הרבה הרמות גבה מראש כי תראו את הסימס וסימסיטי - משעממים, מונוטוניים ופשוט לא כיפיים. וקיבלנו אותו דבר - משחק שמנסה לגעת בשמיים ומתרסק מהר מאוד.

  8. 8

    19:29 07.09.2008 | xFreeze xFreeze (אורח)

    אני התמכרתי עד שהגיע שלב החלל

    והרס את כל הכיף.

  9. 9

    19:30 07.09.2008 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    המשחק הזה הוא כמו סימס

    הבסיס לא משהו, אבל חכו חכו מה יקרה בהרחבות.

    המשחק לפי דעתי מצויין, מגיע לו ציון טיפה יותר גבוה, אבל אני לא אהיה קטנוני.
    יופי של סיקור.

  10. 10

    19:31 07.09.2008 | Summoned Summoned

    ביקורת טובה

    אחלה ביקורת!
    למרות שלא כל המגרעות של המשחק הוזכרו.
    קל מאוד לסיים את שלב התא בלי למצוא את החלקים שאתה רוצה.
    בשלב היצור מוצאים מממש מממש מממש חלק קטן מכלל החלקים, לא באמת אפשר לפתח את היצור כמו שרוצים!
    בשלב החלל ניהיה דיי מעצבן כשצריך ליסוע ממושבה למושבה לאסוף משאבים ואז לחפש מקום למכור אותם..

  11. 11

    19:45 07.09.2008 | boomwolf boomwolf

    דעתי בעניין

    שלב התא ממש נחמד. זה פאקמן אבל מהנה בצורה מוזרה.
    שלב הדג חבל שהוציאו.
    שלב היצור הוא מעולה, ואין מה לדבר. (אגב-אם ליצור שלכם יש גלייד 5 אפשר לעוף לנצח בתזמון טוב של הלחיצות.)
    שלב הקהילה, טוב לא קורה שם כלום. אפילו אין שם כמעט התאמה אישית, לא משהו. זה מעבר בלבד.
    שלב הערים הוא גם מעיין מעבר. אבל יותר נחמד. (ובקושי גבוה הם ממש טובים.)

    והשיא, שלב החלל. פשוט גאוני. אולי עשו את זה רציני יותר, אבל לא פתוח יותר. פשוט אין גבול למה שאפשר לעשות, ואני מאשר את זה.

    יאללה, אני זז כדי לעשות את המשחק השלישי שלי.

  12. 12

    20:52 07.09.2008 | Ninjakid Ninjakid

    לא ייאמן

    אני לא מאמין,אפילו משחק כמו ספור שכל כך הרבה ציפו לביקורת עליו,לא יכולתם להקדיש לו ביקורת במגזין?די נמאס!גיימר אולי אתר מכוער,אבל הכתבות שלו יותר טובות וללא ספק יותר מקצועיות...

  13. 13

    21:12 07.09.2008 | ChaosPower ChaosPower (אורח)

    נו, מה אתם רוצים?

    המשחק פונה לקהל הרחב לא פחות מאשר לקהל הגיימרים, ולכן הוא כה פשוט, מה רציתם, שילוב של דיאבלו, אייג' אוף אמפיירס וסטארקראפט במשחק שאפילו לא מיועד לגיימרים?

  14. 14

    21:19 07.09.2008 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    העובדה שהשווית את סימס לסימסיטי

    בדרך הזו מוכיחה שלא שיחקת בו יותר מדי. סימסיטי קדם לסימס בהרבה, והוא הרבה יותר עמוק ומאתגר. אין מקום להשוואה. כנ"ל לגבי ספור - משחקים שונים לחלוטין. יחסית למה שעשית פה, אפילו הביקורת על סמאש נראית טוב.
    ספור הוא לא משחק של אתגר, אלא משחק של התנסות. אם ציפית ל-Space Empires V, ציפית לדבר הלא נכון.

  15. 15

    21:35 07.09.2008 | BlueSpear BlueSpear

    טוב למי שכתב את זה ול-3

    לכו תמצאו חיים אם אתם חושבים שזה רק לילדים קטנים שלב הRTS, אז לא השקיעו בזה כמו בשאר המשחק זה לא אומר שזה לילדים קטנים, וגם המשחק עצמו לא רק לילדים קטנים אז לכו חפשו את החברים ותפסיקו להגיב.

  16. 16

    21:36 07.09.2008 | Discord Discord

    המשחק הזה מקבל אצלי 4. רדוד, קל ומשעמם.

  17. 17

    21:41 07.09.2008 | כככ כככ (אורח)

    רק לי המשחק נראה דפוק?

    סתם משחק משעמם איכסה

  18. 18

    22:37 07.09.2008 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב (אורח)

    ל 14

    הייתי לומד לקרא לפני שהייתי מגיב אם הייתי במקומך. אם תשים לב, לא עשיתי השוואה בין שום משחק לשום משחק אחר בביקורת, אלא רק הדגשתי את האימרה שמקסיס מספקת צעצועים בדמותן של אבני בניין ולא משחקים.

  19. 19

    23:03 07.09.2008 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    אלכס, אתה צודק לחלוטין.

    לא התעמקתי בביקורת שלך מספיק. הוצאתי קצת קיטור. אנשים היום חושבים שסימסיטי זה סוג של סימס וזה מטריף אותי לפעמים. מתנצל על שחשבתי שאתה אחד מהם

  20. 20

    07:01 08.09.2008 | crabrocket crabrocket

    כל הכבוד! ביקורת טובה ואיכותית

    וגם הגיעה מהר

  21. 21

    12:02 08.09.2008 | ™DinAmit ™DinAmit

    ל-8

    החלל כן קצת משעמם אבל אני לא מבין אני משחק במישחק ואני נהנה מכל רגע :D

  22. 22

    13:00 08.09.2008 | גל גל (אורח)

    כתבה טובה מאוד, אבל

    אבל אני מאוד מופתע מהציונים שאתרים "נחשבים" נתנו למשחק הזה - לא הייתי נותן לו יותר מ 7.0. זה פשוט משחק רע, שמתאים לילדים ולחובבי סימס בלבד. רגע, אני לא חושב שאפשר בכלל לקרוא לזה משחק - זה סתם כלי יצירה מאוד מתקדם. המשחקיות בו כמעט ולא קיימת. אכזבה.

  23. 23

    14:09 08.09.2008 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    ל-12

    לפי מה שנאמר לא מזמן, ויגיימס מפרסמים כתבות בקהילות משיקולים טכניים.

  24. 24

    14:41 08.09.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    אז מה, פתאום יש כתבות איכותיות ב'ויגיימס'?

    אלכס, אחלה ביקורת, וכל הכבוד על הזריזות.

    רונן.

  25. 25

    15:31 08.09.2008 | daniel926 daniel926

    אני מתקין קרגע SPOR ו......

    בבקשה תומרו לי איך עוברים שלבים במשחק עצמו (הכי מעניין אותי לדעת איך עוברים את שלב החלל......

  26. 26

    15:31 08.09.2008 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב

    אני תמיד מפרסם בזמן!

    זה יובל מתעכב שנים :-P

  27. 27

    15:43 08.09.2008 | igal10 igal10

    איפה אני מוריד

    איפה אני מוריד

  28. 28

    16:11 08.09.2008 | spore spore

    מצוין

    לדעתי המשחק הזה מצוין ואני נותן לו ציון 100 כי הוא טוב הגעתי לשלב 2 (היצור)וזה ממש כיף גם שלב אחד מצוין והוא בעצם:כיף לא רגיל בדו מימד (מכיוון שהוא בדו מימד לא ציפיתי שהוא יהיה יפה כמו שהוא) והשני כיף ואותי צאתגר במיוחד ניסיתי את העורכים והם מצוינים סאונד מצוין וגרפיקה מצוינת זו הביקורת שלי

  29. 29

    16:46 08.09.2008 | Hydro Hydro

    ל-28

    ובדיוק כמו שרשום פה - עד שלב 2 המשחק נעשה מעניין.

    מעבר לזה? שיעמום טוטאלי :S

  30. 30

    18:09 08.09.2008 | רועי רועי (אורח)

    יכולת פשוט לשים לינק לביקורת שלWIRED

    כי הביקורת שלך היתה תרגום כמעט אחד לאחד.
    שלב החלל לדעתי ראוי להרבה יותר תשומת לב ממה שהקדשת לו, והוא בעצם הנתח העיקרי של המשחק, מה שלא בא לידי ביטוי בכמות הטקסט שהוא קיבל בכתבה.

  31. 31

    18:24 08.09.2008 | יובל בירב יובל בירב

    לרועי (30) - אני חושב ש- Wired העתיקו מאיתנו

    הביקורת שלנו נכתבה יום לפני כן ופורסמה קודם. למרות שלא קראתי אותה, אתה אומר שהיא תרגום כמעט אחד לאחד מהביקורת שלנו? חוצפה.

  32. 32

    18:26 08.09.2008 | Sephigoth Sephigoth (אורח)

    15, או בקיצור Douce

    מי אמר משהו על ילדים קטנים? אני בוגר גיימקיוב, DS, וחושב על WII. באמת נראה לך שצבעוניות יתר משפיעה עליי?
    אגב, בכלל שיחקת בספור שאתה מדבר? כי אני כן. והמשחק מעפן. הוא נורא יצירתי והכל אבל המשחק פשוט רע. הוא משחק פלאש, שאחריו בא Action Adventure-rpg לא מבושל, שאחריו בא אסטרטגיה for dummies.
    אתה באמת בן 18? לפי התגובות שלך אתה אמור להיות בן 13.

  33. 33

    18:30 08.09.2008 | Sephigoth Sephigoth (אורח)

    *Douche

  34. 34

    18:33 08.09.2008 | rift_warden rift_warden (אורח)

    אחלה מששחק!!!!!!!!!1

    וגם אחלה ביקורת :)

  35. 35

    19:47 08.09.2008 | Jadness Jadness

    "השלבים המאוחרים לא טובים כמו הראשונים"

    זה לדעתי דפק תמשחק..
    הרס הכל והפסקתי לשחק בגלל זה.

  36. 36

    19:59 08.09.2008 | טל טל (אורח)

    אחלה משחק בסה"כ

    שלושת השלבים הראשונים מעולים וכייפים.... והשלב הרביעי הוא חביב ובסדר.... אבל השלב החמישי לא משהו בכלל ודווקא לו הכי ציפיתי! :-(

  37. 37

    20:50 08.09.2008 | Spori Spori (אורח)

    אני דווקא מאוד נהנה

  38. 38

    09:36 09.09.2008 | kostiak kostiak (אורח)

    זה ביקורת טובה!!

    תמשיכו ככה ואולי גם אני יחזור לפה כמה פעמים בשבוע :)

  39. 39

    15:21 09.09.2008 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    יש כאלו

    שיגידו בדיוק ההפלך, שהשלבים האחרונים הרבה יותר כיפיים ומאתגרים, כמו החברין שלי.

  40. 40

    15:35 09.09.2008 | Silent Dawn Silent Dawn

    אין ספק שמדובר בהכנה טובה להרחבות

    למה השלב של היצור הוא כזה קצר? זה השלב שבו זכורות לי הכי הרבה חוויות מהמשחק. ושלב הציבליזציה, "אתם תוכלו לעצב בעצמכם את הבניינים", אז כן, אפשר לעצב, אבל רק 3 בניינים, וגם אותם תוכלו לשים רק בנקודות ספציפיות ומוגבלות על העיר העגולה שלכם. אני כבר דמיינתי משהו כמו סימסיטי...
    בקיצור, אכזבה. ואין ברירה אלא לחכות להרחבה.

  41. 41

    14:53 11.09.2008 | ShmilS ShmilS

    מזכיר קצת את האלבום של Slipknot

    Mate, Feed, Kill, Repeat.
    אני מבין שהמשחק יצא בדיוק כמו שחשבתי שהוא יהיה. מהפכני ומדהים, אבל רק לכמה שעות.
    מזכיר לי גם את הקומיקס שאיתו זכיתי לפני כמה שנים בחולצת "אני שולת!!1" :)

  42. 42

    06:14 12.09.2008 | שחקן שחקן (אורח)

    על מה כל הרעש ???

    זה מזכיר לי את המשחקים שהים במכונות בשנות ה 80-90
    לדעתי לא פונה לקהל הגיימרים הרציניים.

  43. 43

    08:32 12.09.2008 | שי שי (אורח)

    למה אתם לא משתמשים בתוכן משלכם?

    גם תוכן הכתבה וגם הוידאו...
    פעם היה גם לכתבות שלכם עמוד עם פורמט משל עצמוף מה קרה לזה? למה צריך לסבור את עמוד הקישור המעצבן הזה

  44. 44

    16:20 12.09.2008 | GooDay4U GooDay4U

    לפעמים אני פשוט לא מבין את עולם המשחקים...

    המשחק הזה קיבל ממוצע של תשעים כמעט, למרות שהוא כל כך משעמם עד שלא יכולתי לשחק בו אחרי השעתיים הראשונות שבהן ציפיתי שאולי המשחק ישתפר מה שלא קרה. הוא טיפשי, סתמי וללא אפשרויות כמעט. מדהים איך משחק שבו כל מה שאפשר לעשות הוא ללכת ועוד מספר דברים ספורים מקבל תשעים! זו פשוט בושה לכל האתרים המבקרים באשר הם. על מה נותנים לו תשעים??! על הגרפיקה? על המשחקיות המורככבת והמגוונת? מתי כבר תפסיקו להתלהב כל כך ממשחקים מקוריים שמציגים משחקיות שונה ממה שמצוי ברגע בשוק??! המקוריות לא יכולה לחפות על משחקיות גרועה. זה באמת משחק שיכול להנות ילדים קטנים (מה גם שהוא לא אלים). צבעוני וילדותי. אז אם אתם באים לסקר משחק לילדים קטנים הציון 80 הוא סביר משהו, אבל שחקנים ששיחקו בחייהם במשחקים לפני ספור פשוט לא יבינו איך EA עוללה להם את התעלול השיווקי הזה. אני ממש עצבני על הביקורות הטובות שנתנו למשחק הזה. אין לי מה להגיד אלא שמבקרי המשחקים הושפעו מאוד מההמולה שהתלוותה ליציאת המשחק או שכמו במקרים נוספים בבואם לסקר איזה משחק מקורי הם מתעלמים מכל שאר הדברים. וזה כבר בהחלט קרה בעבר. וכל זה רק בגלל ששם יוצר סימס השתרבב.

  45. 45

    23:42 12.09.2008 | daniel926 daniel926

    ל-44

    לא ניראה לך שיש לאנשים דברים יותר טובים לעסות מליקרוא את התגובות המשעממות שלך?

  46. 46

    17:55 13.09.2008 | GooDay4U GooDay4U

    במיוחד לך

    לך לך תשחק בספור פאן בוי.

  47. 47

    18:10 13.09.2008 | GooDay4U GooDay4U

    חוץ מזה...

    אם אמרת שהתגובה שלי משעממת זה לא אומר שקראת אותהP:

  48. 48

    15:03 14.09.2008 | Sin Sin (אורח)

    לא מבין את כל הביקורות

    אני דווקא די נהנתי ממנו,
    נכון שלא חרשתי עליו ימים,
    אבל יומיים של משחק בהחלט היו לי.
    והוא אכן די מהנה אבל ממ לא יותר מזה

  49. 49

    09:11 15.09.2008 | קקהקטן קקהקטן (אורח)

    דד

    דד

  50. 50

    19:28 17.09.2008 | אורן ב אורן ב (אורח)

    מסכים אם הכל כימעט

    טוב הכל נכון חוץ מהגרפיקה במילה אחת היא חרא זה ניראה כיאילו ילד בן שלוש יצר משהו בצייר!!!
    אבל המישקיות והקול וכל השאר שווים את זה הגרפיקה 5 מקסימום אני לא מבין איך 8!!!

  51. 51

    10:47 20.09.2008 | (אורח)

    תענו בבקשה

    איפה מורידים ספור שלחו את הכתובת

  52. 52

    15:36 20.09.2008 | Injection Injection

    שיחקתי במשחק, אחד היפים !!!

    שיחקתי במשחק אצל דוד שלי ..

    אחד המשחקים היפים, משחק כייפי ומעניין !

    הזמנתי כרטיס מסך חדש בשבילי כדי שיעבוד לי המשחק, הוא שווה את זה משחק מאוד מאוד מומלץ !!!

  53. 53

    20:10 20.09.2008 | CA123 CA123

    משחק מעפן

    הוא לע מתאים לקהל הגימנאים הגבוים מידי הוא היה מקבל פחות מ-50!!
    אפילו פחות יותר =.="

  54. 54

    16:57 15.10.2008 | ***** ***** (אורח)

    כל מש שאמר שמשחק חרא הוא בעצמו חרא

  55. 55

    08:40 03.12.2008 | ארז ארז (אורח)

    שלב המים מעוד יתלגנתי הני

  56. 56

    14:36 18.12.2008 | 7676utu 7676utu (אורח)

    המשחק הכי טוב

  57. 57

    19:24 24.12.2008 | מאיושש מאיושש (אורח)

    אני לא מאמינה!!!!
    סימס מוציא כבר את הסידרה השלישית, והמשחק הזה פתאווום עובר למקום הראשון ועובר את המקום של סימס?!?!?!
    =( )=
    וניראה לי שסימס עדיין מעניין יותר מהמשחק הזה לפי מה שראיתי בתמונות המוצגות כאן.

  58. 58

    19:28 24.12.2008 | מאיושש מאיושש (אורח)

    אני לא מאמינה!!!!
    סימס מוציא כבר את הסידרה השלישית, והמשחק הזה פתאווום עובר למקום הראשון ועובר את המקום של סימס?!?!?!
    =( )=
    וניראה לי שסימס עדיין מעניין יותר מהמשחק הזה לפי מה שראיתי בתמונות המוצגות כאן.

  59. 59

    19:28 24.12.2008 | מאיושש מאיושש (אורח)

    אני לא מאמינה!!!!
    סימס מוציא כבר את הסידרה השלישית, והמשחק הזה פתאווום עובר למקום הראשון ועובר את המקום של סימס?!?!?!
    =( )=
    וניראה לי שסימס עדיין מעניין יותר מהמשחק הזה לפי מה שראיתי בתמונות המוצגות כאן.

  60. 60

    13:56 14.03.2009 | רועי דהן רועי דהן (אורח)

    אם כבר דיברנו איפה מורידים sporee

  61. 61

    22:34 10.04.2009 | אלעד אלעד (אורח)

    משחק ממש גרוע

  62. 62

    16:02 21.05.2009 | מצעי מצעי (אורח)

    דווקא קרה לי בטעות משהו שעזר לי בחלל ליגמור חצי מכל מה שצריכים סתכלו מה קרה לי בטעות בטעות לקחתי יצור ענק הענקים שתמיד רוצים להרוג אתכם היה לי תא ענק אז לקחתי הרבה לא יצליחו כי צריך חללית ענקית טוב אז לקחתי אותו ורציתי שיתפוצץ וראיתי שהוא שובר את האטמוספירה ונכנס והורס הכל אז הבאתי אותו לכל מקום עד שהרגו אותו אבל שהרגו אותו כולם נכנעו לי זה היה מה זה מצחיק אגב קרה לי שהלכתי לדוג בשבט אז בא הענק הזה והוא עמד אמרתי יאאלה נהרוג אותו יביא לי מלא אוכל אבל אחרי זה החלטתי במקום להרוג אותו ניתן לו משהו שיתידד לא ידעתי שהוא יהרוג אותי אז שהוא רצה להרוג אותי הלכתי לשבטים אחרים והכל נהרס יאאלב ביי

  63. 63

    14:28 07.06.2009 | ספיר ספיר (אורח)

    61 שתוק אתה מאיפה צצת
    הם היו צריכים רק קצת לשפר כי באמת זה נראה משחק לילדים בני 8
    הגירסא של 2005 יותר טובה היא הייתה ל18
    זה ל8 מה שמדכא

  64. 64

    14:45 07.06.2009 | ?~?~?~?~??~ ?~?~?~?~??~ (אורח)

    סוף סוף סיקור טוב למשחק ואוו חכו עד שתצא ההרחבה החדשה שמשלבת את שלב החלל והיצור(מי שמתעניין קוראים להרחבה:spore galactic adventures )

  65. 65

    17:43 23.06.2009 | רון P= רון P= (אורח)

    אהה...כן משלא יודע יש משחק חדש של ספור וקוראים לו
    spore galactic adventures
    ראיתי טריילרים וסרטונים והמשחק שולטט! והוא יצא היום ב23 ביוני

  66. 66

    17:44 23.06.2009 | ? ? (אורח)

    דרךאגב...כדאי לכם לכל הגיימרים...וכאלה לשחק במשחק ולנסות לסיים אותו זאתאומרת את המשחק הראשון spore כי הוא יחסית כייף אני למשל אהבתי את השלב של הציליויזציה...(אם כתבתי את זה נכון) הוא דיי נחמד וגם שאר השלבים כמו למשל שלב החלל ושל היצור...

  67. 67

    03:32 24.07.2009 | אלעד אלעד (אורח)

    ראיתי משחקי פלאש יותר טובים ממנו. באמת אחד המשחקים הגרועים שיצאו בשנים האחרונות.. אני באמת לא מבין את הביקורת. אבל כל אחד והטעם שלו.

  68. 68

    00:11 28.11.2009 | כעשגכ כעשגכ (אורח)

    אני כרגע בשלב השני והוא משעמם לאללה, כמה כבר אפשר ללכת מיצור ליצור ולנסות להרשים או להתקיף אותו, זה ממש נמאס... אני מקווה שהשלבים הבאים יהיו יותר מעניינים...

  69. 69

    17:15 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    יש לי את המשחק. ידעתם שאפשר להקליד של בעברית?

  70. 70

    17:41 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    בטח לא חשבתם על זה!
    אחרי שהתקנתם את המשחק והפעלתם אותו פעם ראשונה, אומרים שם אם להירשם ל-EA. עשו זאת (אם אתם כמובן, רוצים לשלוח יצירות מצליחות לאינטרנט ושכולם יעריכו אותן ואת יכולת היצירה שלכם, וגם לקבל עדכונים של המשחק שיפתרו המון בעיות, ובכלל להיות בענינים).
    הכתובת של האתר היא:
    www.spore.com
    בספורפדיה שבאתר תוכלו להוריד המווווווווון יצירות יפות של אחרים.
    אתם גם בטח תרצו לקנות את חבילות ההרחבה של המשחקים, "מפחיד ומתוק" (Creepy

  71. 71

    17:45 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    שיספקו לכם חלקים גם לחיות חמודות למראה, וגם מפלצות ששולטות בפלנטה.
    ועל "פעילות בין כוכבים" (Galactic Adventures) בטח שמעתם.

  72. 72

    17:46 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    השם של מפחיד ומתוק באנגלית הוא (Creepy

  73. 73

    18:00 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    כמו בעולם האמיתי, איך שאת יוצרים את החיות (וגם מלבישים אותן כשהגיעו לתבונה), הרכבים והחלליות, משפיע על איך הם תוקפים, פועלים, זזים, ובכלל, איך כל אלה מתנהגים.
    אם, למשל, תשימו איבר ארסי על הזנב, כשהוא מתכונן לירות, הוא קודם כל הוא יסתובב, ואם תשימו ביד, הוא יקרב את שתי ידיו (אם הורדתם את עדכון 5 ותלחצו על האיבר ותחזיקו בזמן שתלחצו את מקש A ואז תזיזו, אז הוא רק ישלח את היד עם האיבר). אותו דבר עם כל מקום בו תשימו את האיבר, ואותו דבר עם רכבים.

  74. 74

    18:14 29.08.2010 | Barbados Barbados (אורח)

    אם למשל, יוצרים חללית עם מלא מלא מנועי חלל היא תטוס רגיל באטמוספירה, אבל בחלל חיצון היא תעבור שנות אור שלמות בשניות.
    ואם תוסיפו המון מנועי אוויר, זה יקיף את הכוכב פעמים בכמה שניות!

  75. 75

    07:44 16.10.2010 | יניב יניב (אורח)

    איך משחקים בשלב השבטים עים אתם יודעים שלחו לכתובת\אימייל: [email protected]

  76. 76

    14:55 18.10.2010 | יניב יניב (אורח)

    נו תאנו גבר אני מת לדעת עם לא כותבים לי זה אומר שאתם לא יודעים!!

  77. 77

    12:26 17.07.2011 | נועה נועה (אורח)

    דווקא זה משחק מעולה...
    כמו כל המשחקים של היוצר

  78. 78

    15:39 08.05.2012 | חתיך חתיך (אורח)

    היי 44 תתחיל ליסתום. כמו ש45 אמר "לא ניראה לך שיש לאנשים דברים יותר טובים לעסות מליקרוא את התגובות המשעממות שלך?".
    וויל רייט הוא האיש היחיד שיודע ליצור מישחקים נורמלים למשועממים [כמוני] יבן את יודע מה!

  79. 79

       | פורסם ע"י