הרשמה

מפנה מקום: Baldur's Gate 3 שוקל 122 ג׳יגה ולא ניתן להורדה מקדימה

אז אל תדליקו אותי!

מתמודד במשקל כבד

יום ההשקה המיוחל של Baldur's Gate 3 מגיע סוף סוף, אחרי המתנה שלקחה ״רק״ 23 שנים לאחר הכותר הקודם בסדרה וקרוב ל-3 שנים לאחר שהושק כבטא בתצורת Early Access. אז אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, מה זה להמתין עוד ... 6 שעות בערך... שההורדה תסתיים. נכון?

אני לא חושב שמישהו מופתע בשלב הזה  ש-BG3 הוא משחק גדול. המשחקים של היום שוקלים הרבה, ואפילו הרבה מאוד, וודאי כשמדובר במשחק שמשולבות בו 174 שעות של תוכן סינמטי, וזמן המשחק המוערך בו עבור שחקן סטנדרטי הוא 75-100 שעות. גם אם מפתחי המשחקים לא יכולים לצמצם את הנפח שהמשחק תופס לנו על המחשבים, לרוב הם מצליחים לעקוף את הבעיה השנייה הכרוכה בהתקנת משחקים כבדים והיא כמובן זמני ההורדה הארוכים, וזאת באמצעות הורדה מקדימה (Pre-loading). מה זה Pre-loading? שמח ששאלתם.

Pre-loading הוא הפיצ׳ר שמאפשר לנו להוריד ולהתקין מראש את קבצי המשחק עוד לפני שהוא שוחרר באופן רשמי לציבור. בצורה הזו, ברגע שהמשחק נפתח לציבור הרחב, ציבור השחקנים שהוריד אותו מראש יכול לקפוץ ישירות לאקשן, בלי הצורך להמתין שעות עד להורדת והתקנת המשחק. העניין הוא, שבשל הגבלות מסויימות של חנות המשחקים של Steam, לא נוכל לעשות שימוש בפיצ׳ר הזה עבור Baldur's Gate 3.

בריאיון שהתרחש בשבוע שעבר עם יוטיוב מוכר בשם itmeJP טען הבוס של Larian Studious הסטודיו המפתח את המשחק, שהוא לא יודע בדיוק איך והאם הפיצ׳ר יעבוד עם המשחק, בהתחשב בכך שהמשחק השתנה בצורה דרסטית בין השקתו כבטא להשקה הנוכחית. אתמול, במסגרת עדכון הקהילה ה -22 של המשחק, הוא כבר נשמע קצת שונה: 

״בלדור׳ז גייט 3 ישוחרר ב -3 באוגוסט בשעה 17:00 אחה״צ לפי שעון בלגיה (18 לפי שעון ישראל). לא תהיה אפשרות לעשות הורדה מקדימה למשחק לפני כן. המשחק ישקול בערך 122 ג״ב. שימו לב ששמירותיכם מגרסת ה-Early Access לא יהיו תואמות לגרסה המלאה; למרות זאת, המשחק השתנה בצורה משמעותית כך שזה באמת שווה להתחיל מחדש.״

נראה שאת שיבוש עניין ה-Pre-loading ניתן לזקוף לחובתה של מדיניות השקת המשחקים של Steam: כאשר טוענים את המשחק מראש, אמנם קבצי ההורדה יורדים למחשב, אך הם יורדים למחשב מוצפנים, ורק כאשר Steam מאפשר את הפענוח, ניתן להפעיל את המשחק. כפי שמסבירים המפתחים בציוץ הבא, Steam לא מאפשרים לבצע את ההצפנה הזו למשחקים שנמצאים ב-Early Access, כיוון שזה ישבור את המשחק עבור שחקנים שמשחקים בגירסא זאת כרגע. 

ולאלו שהתחמנות הישראלית עובדת אצלם שעות נוספות, צר לי לבשר: בכיר בחברה טוען שאותו העיקרון באשר לטעינה מקדימה תקף גם בחנויות אחרות כמו למשל GOG, וכן שהסטודיו מעוניין לשמור על תאימות בין הפלטפורמות הדיגיטליות.
מתבאסים להמתין שעות כדי לשחק לאחר ההשקה?  יש לכם פטנט גאוני להציע ל - Steam כדי למנוע ממקרים כאלה להישנות? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:52 03.08.2023 | op op (אורח)

    זה משנה אם אוריד אותו לSSD או HDD? או שאין לזה משמעות לעומת כמו ratchet and clank שניסיתי להוריד על HDD וזה היה מחורבש לגמרי

  2. 2

    17:19 03.08.2023 | אור ארז - כתב תוכן אור ארז - כתב תוכן

    אהלן, לא יכול לומר כי לא שיחקתי עדיין מן הסתם, אבל מניסיוני ממשחקים קודמים ומה שאני יודע באופן כללי, SSD משפיע בעיקר על דברים שתלויים בזמני טעינה. אם במשחק יש הרבה אזורי טעינה (מאמין שלא, אם להתבסס על המשחק הקודם, אבל אולי אחד הכתבים ששיחק ב Early Access יתקן אותי) אז שימוש ב HDD ישפיע הרבה ומומלץ מאוד SSD. בד״כ בסוג הזה של משחקים, HDD זה סבבה, ובעיקר חשוב לוודא שיש לך מספיק זיכרון RAM, ראיתי ברשת שאנשים עם 8 חווים בעיות.

  3. 3

       | פורסם ע"י