הרשמה

שבעה תוספים שאתם חייבים לנסות על ה-Steam Deck

ה-Steam Deck טוב - אבל תמיד יכול להיות טוב יותר. שמואל אוסף לנו כמה פלאגינים טובים שיעזרו לכם להוציא יותר מה-Steam Deck שלכם

שיפורי ביצועים, תפריטים יפים יותר, מוזיקה נעימה ונוחות שלא תמצאו ב-UI הרגיל של המכשיר הנפלא של Valve

על Decky-Loader כבר דיברתי בביקורת שלי למכשיר ובכתבת "המדריך לרוכש המאושר" שכתבתי בסוף השנה שעברה. מדובר "בחנות" של Plugins ("פלאגינים", תוספים), שנותנים למכשיר עוד כל מיני יכולות ופיצ'רים שאין למכשיר מהקופסה. פה בכתבה איגדתי שבעה פלאגינים שכדאי לכם לנסות ברגע שתתקינו את Decky-Loader. את ההוראות להתקנה של Decky-Loader תוכלו למצוא ב-Git של הפרויקט, כאן בקישור.

ההתקנה פשוטה מאוד, כשהדבר "המסובך" היחיד שהוא מצריך הוא יצירה של סיסמת root במצב Desktop Mode. ממש לא מסובך. לאחר מכן תלכו ל-Game Mode ותלחצו על כפתור השלוש נקודות בצד הימני של המכשיר ובעזרת מסך הטאץ' או המקשים בשלט לכו לסימן שנראה כמו תקע לחשמל. מכאן תוכלו להוריד את כל התוספים שאני אזכיר כאן בכתבה.

עכשיו, לפני שנתחיל דיסקליימר קטן: בניגוד למה שהכותרת מציעה, אתם לא חייבים את הפלאגינים האלה כדי ליהנות מהמכשיר המשוגע הזה של Valve. החברה עשתה ועושה אופטימיזציות ושינויים למכשיר כך שמבחינת הביצועים של המכשיר, למעט כלי אחד (שמי שקורא את הכתבות שלי יודע בדיוק למה אני מתכוון), כל שאר הכלים נועדו לתת לכם חווית משתמש כיפיית וקאסטומיזציה רבה יותר למכשיר שלכם. 

בשביל הביצועים: Powertools

אני יודע שזאת הפעם השלישית או הרביעית שאני מזכיר את הפלאגין הזה אבל תראו, זה מאוד חשוב: קיבלתם את ה-Steam Deck, תתקינו את Decky (שם כאן עוד קישור להוראות בשביל החכמולוגים שדילגו ישר לפה) ואחרי זה ישר תתקינו את Powertools. מבחינתי זה ה-כלי של ה-Steam Deck שהייתי שמח אם הוא היה מגיע ישירות עם המכשיר מבלי שהייתי צריך להוריד אותו. כבר הסברתי על הכלי בעבר אז אני אקח את ההסבר מהכתבה הקודמת שלי בנושא של המכשיר:

Powertools הוא כלי שמאפשר למשתמש שלו גישה להגדרות שמשפיעות על ה-CPU של המכשיר. הוא מאפשר לבטל דברים כמו Simultaneous Multithreading (או SMT בקצרה), דבר שיכול לעזור למשחקים ישנים יותר לרוץ בצורה תקינה על המכשיר והוא מתת אל לאימולטורים ומשחקים שחייבים עוד כוח ל-CPU. הוא כן צריך גישת Root, כך שאם השתמשתם במדריך שקישרתי מוקדם יותר, תשמרו את סיסמת ה-root שהגדרתם כחלק מההתקנה של Decky. זהו כלי חזק, יעיל ובמקרים מסוימים אפילו Game Changer של ממש ואני יותר ממליץ לכם להתקין אותו.

בשביל האוזניים: Audio Loader

זה פלאגין קטן אבל ממש חמוד: Audio Loader מאפשר לכם לשנות את צלילי המערכת ואפילו להוסיף מוזיקה ברקע. הספרייה של הפלאגין מכילה כרגע כמות נכבדת של צלילים ונעימות, כמו לדוגמא צלילי התפריט של ה-Dreamcast, צלילי התפריט של ה-PS5 וצלילי התפריט של Persona 5 ו-NieR Automata בגזרת הצלילים, ונעימות כמו Vampire Killer מ-Castlevania האהוב, It's Raining Somewhere Else של Undertale האייקוני ואפילו מוזיקת השעון הליט להחריד של GoldenEye 64. פשוט, חמוד וכיפי.

בשביל האסתטיקה: CSS Loader

CSS Loader הוא לא רק כלי יעיל לשיפור האסתטיקה של המכשיר, הוא גם שיעור טוב באיך המכשיר עובד: התפריטים של ה-Steam Deck מעוצבים מאחורי הקלעים שלהם בעזרת קוד CSS פשוט. מה שזה אומר הוא שבעזרת שינויים קלים לקוד, אפשר לשנות את המראה של התפריטים כראות עינייכם. לכאן נכנס CSS Loader: כלי שמאפשר לנו למצוא ולהוריד כל מיני ערכות נושא ושינויים לתפריטים של ה-Steam Deck. סתם לדוגמא, כאן למטה תוכלו לראות את השינוי שערכת הנושא "Clean Gameview" יוצרת בעמוד של כל משחק בספריית הסטים שלכם:


בלי Clean Gameview


עם Clean Gameview

יפה, לא? בנוסף, יש גם דברים יעילים יותר כמו האופציה להוסיף צבעים למדים השונים כמו ה-Framerate Limiter לדוגמא, אפשרות לראות בשלוף מה סטטוס ההורדה של כל משחק בספרייה שלכם, אפשרות לצפות בתמונות שצילמתם במסך מלא במקום בתצורה הרגילה והמוזרה של ה-UI של ה-Steam Deck ועוד.

בשביל העטיפה: SteamGridDB

בתכל'ס, אני חושב שזה הפלאגין האהוב עליי ביותר. SteamGridDB מאפשר לנו לשנות את "העטיפות" שמוצגות לנו בתפריטים של המשחקים השונים בספרייה, בעזרת תמונות של יוצרים מקהילת הפלאגין. אני יודע, זה פיצ'ר שההתלהבות שלי ממנו היא מאוד מוזרה, אבל לא יודע - להיות מסוגל לשנות את התמונה של המשחק לתמונה יפה יותר (או אפילו עם אנימציה!), לשנות את התמונה בעמוד של המשחק כך שיתאים יותר לפורמט ה-Clean של CSS Loader - כל אלה מספקים את האקסטרה קאסטומיזציה ושליטה שאני כל-כך אוהב. בנוסף, זה גם עוזר לתקן את בעיית "העטיפות החסרות" שיש לכמה משחקים בספרייה של Steam (אני חושב של-Metal Gear Rising הייתה את הבעיה הזאת).

בשביל הצבעים: vibrantDeck

הפלאגין הזה נועד לטפל ב-"בעיית" הצבעים של ה-Steam Deck. הסיבה שזה במרכאות היא שבעוד שמסך ה-LCD הפשוט של ה-Steam Deck עושה את העבודה מבחינת רמת בהירות ותמונה חלקה, הוא לא מציג צבעים יפים כמו של ה-Switch OLED לדוגמא. זאת לא בעיה אמיתית, אבל בכל זאת, vibrantDeck מגיע לעזור גם בזה. ניסיתי לצלם לכם את ההבדל בין התמונה המוצגת בלי (משמאל), ועם vibrantDeck ב-150 אחוז Saturation (מימין). זה אולי אפקט מלאכותי, אבל השיפור בצבעים על המסך הוא ניכר ובאמת עוזר למשחקים עם צבעים עזים כמו Octopath Traveler II, Hi-Fi Rush ו-TMNT.

בשביל הנוחות: Bluetooth

הפלאגין הזה כל-כך יעיל שהוא בתכל'ס היה צריך להיות הראשון ברשימה, אבל בגלל שהוא כל-כך פשוט וכל-כך לא סקסי השארתי אותו לסוף (אני אמור למשוך אתכם עם התותחים הכבדים קודם, לא ככה?) Bluetooth, כשמו כן הוא: מציג לכם בצורה נוחה ומהירה את כל ההתקנים שמחוברים וחוברו בעבר למכשיר. זה יעיל במיוחד עבור אנשים שמשתמשים באוזניות אלחוטיות עם המכשיר, כך שבמקום שתתרוצצו ותגיעו למסך ההגדרות של ה-Bluetooth בשביל לחבר את האוזניות בכל פעם, תוכלו לעשות את זה בשתיים שלוש לחיצות פשוטות.

בשביל הזמן: HLTB for Deck

ונסיים עם הפלאגין שהוא אולי הכי לא יעיל מבחינת שימוש, אבל הוא כל-כך כיפי וחמוד שלמה שלא יהיה לכם אותו בעצם: HLTB for Deck הוא בעצם קיצור של "How Long to Beat": הפלאגין הזה יכניס לכם עמודה (או שורה, בתלות בהגדרה של ה-CSS Loader) שמראה לכם כמה זמן ייקח לכם לסיים את המשחק, לפי מסד הנתונים של האתר הפופולרי. אגב, זה דומה מאוד למה שדימה מ-YallaBalagan עשה עבור האתר שלו GAMIKA. מוזמנים להיכנס גם לאתר שלו על הדרך.

בונוס: CryoUtilities 2.0

לא פלאגין של Decky, אבל אני חייב להרים לבן אדם הזה שוב: קייל, אמריקאי שגר בשבדיה, נכנס לחיי בסערה עם סרטוני הסבר מפורטים על אופציות שונות שאפשר לשחק איתן ב-Steam Deck. איש ה-Devops בעל ההומור הציני והסרטונים הנהדרים גם עמל על כלי ה-CryoUtilities שכתבתי עליו בכתבת "המדריך לרוכש המאושר" על ה-Steam Deck. קייל השיק לאחרונה את הגרסה השנייה של CryoUtilities שמכילה עוד שיפורים ועוד שיפצורים להגדרות של הקונסולה. מוזמנים לצפות בסרטון ההסבר המלא של CryoByte33 כאן למטה (ותעשו לו גם סאב, זה מגיע לו).

זהו! אלו הפלאגינים שרציתי שתדעו עליהם - אם קניתם את המכשיר לאחרונה אז מזל טוב! שעות של הנאה נמצאות לפניכם. אם יש ברשותכם את המכשיר כבר כמה זמן ולימדתי אתכם משהו חדש - אפילו יותר טוב. מוזמנים לשמור את הכתבה הזאת ולהפיץ אותה עם אנשים שקיבלו את ה-Steam Deck שלהם לאחרונה יחד עם הכתבה הקודמת שלי על המכשיר: המדריך לרוכש המאושר #2: דברים שכדאי לעשות קודם עם ה-Steam Deck.

רוצים שאני אדבר על עוד דברים שקשורים ל-Steam Deck? שתפו אותי בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:02 14.03.2023 | Cesc Cesc (אורח)

    היי, תודה על הכתבה היפה והמפורטת. יש לי סטים דק חדש וידעתי על VIBRANT DECK וכמה הוא הופך את הדק ליפה אבל קראתי שזה אוכל את הסוללה. זה נכון?

  2. 2

    16:12 14.03.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    המקום היחיד בו פלאגינים יכולים להקשות קצת על חיי הסוללה הוא לפי דעתי CSS Loader, שכן הוא אמור להריץ עוד דברים ברקע - אם אתה במקרה מחליט להריץ Themes. כל השאר זניחים גם ברמת הביצועים וגם ברמת הסוללה (אם כבר Powertools אמור להיות מסוגל לשפר קצת את זמני הסוללה עם היכולת שלך לבטל כמה Cores ולנהל את העומס על כל אחד מהם בגרסאות האחרונות.

  3. 3

       | פורסם ע"י