הרשמה

ביקורת: קריד 3 - נוקאאוט מהיר ועצבני

קריד 3 שם דגש על משפחה, רגש, דמויות חזקות וקטעי אגרוף מרשימים במה שיזכר כאחד מסרטי הבכורה לבמאי הטובים ביותר שראינו

תאריך השקה: 02/03/2023

כבר לא עושים אותם ככה

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

קריד 3 (Creed III) הוא סיכון. מייקל בי ג'ורדן (Michael B. Jordan) מגיע לסגור את טרילוגיית האגרוף שלו בפעם הראשונה בלי רוקי ליד אדוניס קריד או מבלי במאי שיכוון אותו. כשהוא במרכז הזירה גם מאחורי וגם מלפני הקלעים - ג'ורדן לא מפספס בסרט שהולך להופיע בכל רשימת סרטי הספורט הגדולים ובכורות הבימוי הטובות ביותר, ומביא לקהל סיפור איכותי ואנושי בשילוב עלילת אגרוף קלאסית כמו שכבר הרבה זמן לא ראינו. זה לא אומר שהוא חף מטעויות, וזה כמובן לא מוריד מהקרדיט שמגיע לעוד אנשים מהצוות - אך מדובר כאן בהישג שכיף גדול לראות. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

 

נשאר במשפחה

נכון, "קריד 3" הוא בראש ובראשונה סרט אגרוף. אדוניס קריד נהנה בפרישה שלו מחיי יוקרה עם אשתו ביאנקה וגידול ביתו החירשת אמרה, עד שדמיאן אנדרסון, אותו משחק ג'ונתן מג'ורס (Jonathan Majors), מגיח בחזרה לחייו עם תשוקה לזכות בתהילה דרך עולם האגרוף. אמנם הקונפליקט בין השניים ועולם האגרוף הוא מה שמניע את העלילה קדימה - אך קשה להגיד שהדגש עליה. הסרט בוחר בחוכמה לתת לדמויות שלו זמן להתפתח, לסצנות מרגשות להשלים את חלקן, להרחיב על חיי המשפחה של קריד והכל במטרה לחזק את האנושיות של הגיבור שלנו. וזה עובד.

למעשה זה כל כך עובד, שקצת התאכזבתי שלקראת הסוף הסרט מזניח חלק מעלילות הצד בשביל לחזור לאגרוף. המעבר הזה, וחלק מהקצב במערכה הראשונה, הם שני הדברים היחדים שלא מרגישים ממש אורגניים בסרט - שרובו המוחלט הוא לב אחד גדול. הייתרון של בניית הרגש מורגש כשאנחנו נכנסים לזירה, שם כל חבטה מרגישה משמעותית וטובה יותר מאי פעם - אך כאן הקרדיט מגיע בעיקר לבמאי.

ובכל זאת, ג'ורדן

למען האמת, אם היו אומרים לי לפני שג'ורדן, בפעם הראשונה בה הוא מביים, יצליח לקלוע בול לצורה בה קרבות אגרוף צריכים להיות מבויימים  וליצור את מה שנראה כמו קרב האגרוף הטוב ביותר שראינו על המסך - כנראה שהייתי סקפטי. אך המציאות היא שהוא הצליח. עריכת הסאונד, הצילום, המשחק עם מהירויות התנועה, הדגש על היריב לקהל לזירה ולשופט ושוב ליריב - הכל משתלב באופן שבאמת עוד לא הרגשתי. ההישג בזירה מצדיק ללכת לראות את הסרט בקולנוע, ואפילו להשקיע מעבר ולראות אותו בטכנולוגיית ה-IMAX.

מן הסתם ראוי לציין כאן את ההופעה של מג'ורס, שבפעם השניה בחודש האחרון מצליח לבלוט בתפקיד ובסצנות אקשן לטובה ככוכב עולה בהוליווד. הסרט מקפיד לתת לו את הזמן מסך לו הוא ראוי, זמן שבא על חשבון דמויות אחרות כמו דיוק לדוגמא שהייתי מצפה שיקבלו זמן מסך תואם לתפקיד שלו בסדרה. זה לא דבר רע, אלא מדגיש לדעתי את הכוונה קודם כל ליצור סרט ספורט מעולה ולאחר מכאן לסגור את טרילוגיית סרטי קריד. כצופה מן העבר זה לא הפריע לי אישית, אך אני יכול לראות ביקורת מצד מעריצים על כך שהסרט לא מתפקד באופן מלא כסיום טרילוגייה.

השורה התחתונה

"קריד 3", בדיוק כמו מייקל בי ג'ורדן, מלא בביטחון. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה להיות ומתפוצץ על המסך עם המון רגש, לב וכשרון. הוא לא חף מטעויות, וכמה בחירות שהוא עושה קצת פוגעות בסיפור הרחב, אך בסופו של דבר כשהוא מתמקד בסיפור האנושי שלו ובזירה הוא מצליח להיות סרט אגרוף פנטסטי, עם קרב אגרוף לפנטאון.

"קריד 3" זמין עכשיו לצפייה באקרנים בישראל

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • בימוי מעולה 
  • קרבות אגרוף מהטובים שראינו
  • דמויות אנושיות עם סיפור מרגש שקל להתחבר אליו
  • העלילה מפוקסת במטרות שלה .. 

הרע

  • .. אך זונחת חלק מסיפורי הצד בדרך

והאנימה

  • מייקל בי ג'ורדן סיפר שלקח השראה מדראגון בול בבימוי הקרבות, מקווה שכולם יקחו מהסדרה הזו השראה(בלי קשר לבימוי)
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י