הרשמה

ביקורת: AOC Agon Pro AG274FZ

אור קיבל לידיו את ה-Agon Pro AG274FZ מ-AOC, הנה מה שהוא חשב עליו

האם מסך הגיימינג התחרותי של AOC מתאים לכולם?

אם מישהו ישאל אתכם את השאלה: "מהו החלק הכי חשוב מבחינתכם בעמדת מחשב שלכם?" אני מניח שהתשובות יכולות להיות מרובות. חלק יעדיפו להגיד שהמקלדת היא הכי חשובה להם, אולי חלק אף יגידו שהכסא, מבחינתי מדובר במסך המחשב. אם יש משהו שחשוב לי כשאני משחק במשחקים, זה מסך שמציג לי את המשחקים שלי בצורה הכי טובה, ובתור צלם, חשוב לי גם שהמסך יציג צבעים מדויקים ככל האפשר. אז מיותר לציין שכשנשאלתי אם אני מעוניין לקבל מסך מ-AOC לסיקור, ישר אמרתי כן. מהר מאוד המסך הזה הופיע לי בפתח הבית, ה-AOC Agon AG274FZ, והנה מה שחשבתי עליו.

מה בקופסא

הקופסא מכילה בתוכה, מעבר למסך, את המעמד הדי מפואר שלה ועוד קופסא. הקופסא הפנימית מכילה את כל הכבלים הדרושים למסך, כולל השנאי ומספר כבלים כמו HDMI, Display Port וכבל USB. בנוסף בתוך הקופסא הפנימית ניתן גם למצוא את ה-Agon Quick Switch שעליו ארחיב מאוחר יותר.

אציין כבר עכשיו, ברגע שהרמתי את המסך מהקופסא, ניתן להרגיש במשקל היחסית קליל שלו בהשוואה למסכים אחרים, משהו שהוא מעט יוצא דופן בנוף של מסכים כאלה כבדים. הרבה מהחגיגה של המסך עוד לפני שטרחתי לחבר אותו נמצאת דווקא בחלק האחורי והתחתון של המסך הזה, יש לו הרבה פסי RGB והדבר מאוד ברור בשניה שמחברים את המסך והם מתחילים לעבוד, סך הכל טאץ' מאוד נחמד (אך לא מאוד רלוונטי למישהו כמוני שמכבה אותו מהר מאוד). בנוסף ניתן לשים לב שהג'ויסטיק לשינוי ההגדרות שלו נמצא בגב המסך ולא בצד או בתחתית המסך.

המסך עצמו

המסך הוא מסך Full HD (כן כן, 1920x1080) שטוח בגודל 27 אינץ'. אתם בטח תוהים מה מיוחד במסך הזה אם הוא רק FHD? ובכן, מדובר במסך גיימינג תחרותי. מה הכוונה? למסך יש זמן תגובה של 1ms וקצב רענון של 260 הרץ. הפאנל של המסך הוא פאנל IPS, מה שמאפשר צפייה במגוון זוויות מבלי לראות את המסך מחשיך, אך הפאנל תומך רק ב-86% צבעים בקשת הצבעים ב-DCI-P3 (פרוטוקול אשר בשימוש בעולם הקולנוע).

האזכור של קשת הצבעים בטח נשמע כמו טענה מאוד קטנונית, בהתחשב בכך שרוב המשתמשים במסך הזה ככל הנראה לא ישימו לב בכלל להבדלי גוונים שונים, טענה סבירה לחלוטין, אבל כשזה מגיע לעריכה של תמונותסרטונים, ככל הנראה שהדבר יפריע לפחות לחלק מהמשתמשים. אני כן אציין כי החווית שימוש שלי בתור צלם שיושב לערוך תמונות בפוטושופ היתה חיובית, המסך לא מגיע עם פריסט שמשנה את חוםקור הצבעים ובסך הכל אין הרבה מקום לטעויות מבחינת עריכת צבעים.

המסך מגיע עם תמיכה בבהירות של עד 400nits, לא משהו מיוחד או יוצא דופן בשוק, אבל כמובן שאמליץ לא להשתמש בבהירות של המסך ב-100%, אלא אם כן יש לכם הרבה שמש על המסך, מה שקצת פחות סביר שיקרה, אבל גם אז המסך לא מחזיר הרבה מאוד אור.כמו שכבר הזכרתי קודם, המסך הזה מיועד לשחקנים תחרותיים, כאשר קצב הרענון של המסך הזה הוא נקודת המכירה המרכזית שלו ככל הנראה. אני חייב לומר שמעולם לא ישבתי לשחק על מסך שולחני עם קצב רענון של 260 הרץ(!) לפני כן ומדובר בחוויה שהצליחה לשנות את איך שאני רואה את המסכים האלה. בין המשחקים היותר "תחרותיים" שיוצא לי לשחק לאחרונה אפשר למצוא את Apex Legends ועם הגדרות נמוכות ניתן להגיע לכמות פריימים מכובדת, לראות את המשחק ב-240 פריימים משנה את החוויה בצורה לא הגיונית שקשה לתאר.

אגע גם קצת בהגדרות של המסך, הוא מגיע (כמו כל מסך) עם כפתורים לשינוי ההגדרות על גבו, מעין ג'ויסטיק חביב שבעזרת הכיוונים שלו ניתן להגיע להגדרות המהירות שלו (דברים כמו האפקטים של ה-RGB ו... הצגת כוונת במרכז המסך?). הג'ויסטיק נמצא בצד האחורי הימני של המסך, דבר שהוא מאוד לא נוח לי מאחר והמסך המשני שלי נמצא צמוד מימין למסך הראשי. אם גם לכם יש בעיה להגיע לג'ויסטיק הזה בצורה נוחה, AOC באו לקראתכם וניתן להוריד תוכנה בשם G-Menu שמאפשרת לשנות את הגדרות המסך גם דרך השולחן עבודה, נוח במיוחד!

לסיום אציין עוד מכשיר שהמסך מגיע איתו והוא נקרא Agon Quick Switch, המכשיר הזה מתפקד כמו הג'ויסטיק האחורי של המסך, אך יש לו עוד 4 כפתורים נוספים שעוברים בין מצבי ה-Gamer mode. המכשיר ממש נחמד, אך המסך לא חייב אותו מחובר על מנת לפעול כראוי. הבעיה המרכזית איתו היא שזה עוד מכשיר שתופס מקום על שולחן העבודה (הפיזי), ויכול להיות שלשחקנים תחרותיים יותר המכשיר יכול להוות נקודת מכירה מרכזית, אך לפשוטי העם כמוני, מדובר בעוד שטח תפוס על השולחן. מצד אחד המכשיר לא נמכר בנפרד עבור אנשים שמעוניינים בו, מצד שני אולי מדובר במשהו שאם לא היה נמצא באריזה, יכל להוריד את המחיר הכולל של המסך.

השורה התחתונה

ה-AOC Agon Pro AG274FZ הוא מסך מצויין לשחקני FPS תחרותיים. קצב הרענון מבטיח הנאה מלאה ממשחקים שדורשים אותם על מנת להיות ביתרון על שחקנים אחרים. אבל גם אם אתם לא משחקים את אותם המשחקים שאליהם אני מתייחס, צפויה לכם הנאה רבה במיוחד. החסרון היחיד של המסך הזה הוא במחיר כאשר המחיר הנמוך ביותר עומד על 2,614 שקלים, במחיר הזה ניתן למצוא כמה מתחרים שאומנם לא מספקים את אותו קצב הרענון של המסך הזה, אך מספקים פיצ'רים שונים כמו תצוגת QHD, תצוגה יותר צבעונית ועוד. למי שיכול להרשות לעצמו את המסך הזה, אני יכול להמליץ עליו בחום, אך כנראה שיש כמה אופציות זולות יותר ששוות את הכסף שלכם באותה מידה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה טובה ונראות מעולה
  • פיצ'רים לשינוי הגדרות מסך נוחים במיוחד.
  • קצב רענון גבוה במיוחד לחווית משחק גבוהה
  • ה-Agon Quick Switch זה מכשיר חביב
  • מסך צבעוני במיוחד למשחקים...

הרע

  • ...אך פחות לעריכת תמונות או סרטונים
  • מחיר גבוה ביחס למתחרים

והבדיחה

  • אין לי אחת, תרקדו
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י