הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 7-16IAX7

בדקנו את המחשב הכי חזק שלנובו יכולה להציע - בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

תג המחיר בשמיים, אבל כך גם הביצועים של המחשב הזה. עם המעבד הכי חזק של אינטל והמעבד הגרפי הכי חזק של Nvidia, מדובר במחשב שהוא לא פחות מחיה

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Lenovo ישראל, תודה רבה!

טוב, זה נראה שסיימנו עם המשחקים. Lenovo ישראל החליטו להפקיד בידינו לביקורת את המחשב הכי חזק שלהם עד היום: ה-Lenovo Legion 7-16IAX7, המחשב הכי חזק בסדרת הדור השביעי של מחשבי ה-Legion 7, מחשבי ה-DTR של לנובו. זהו המחשב הכי חזק שיצא לי לבדוק כאן באתר ויש סיכוי שגם הכי יקר. האם תג המחיר הגבוה מוצדק? האם זהו מחשב שיכול להילחם ראש בראש אל מול מחשבים נייחים אחרים?

איכות בנייה והמסך

כמו שאמרתי בפתיחת הביקורת: מדובר ב-Desktop Replacement, וככזה הוא הרבה יותר עבה וגדול ממחשבים אחרים שתוכלו למצוא בשוק: המחשב הוא בעובי של 19.4 מ"מ, כך שלא מדובר בכלל במחשב דק וחטוב כמו ה-Lenovo Slim לדוגמא. המחשב גם שוקל 2.35 ק"ג, כך שלעומת מחשבי ה-DTR של העבר הוא דיי קליל, אבל הוא יותר עבה וכבד ממחשבים אחרים בשוק. תוסיפו לכך גם את המטען הגדול שלו ששוקל עוד 600 גרם ואתם מקבלים פה ציוד במשקל של כ-3 ק"ג - לא קליל בכלל. מה שכן, איכות הבניה והעיצוב שלו נהדרים בעיניי.

המחשב אולי כבד יותר ממחשבים אחרים בשוק, אבל הוא גם יציב ועמיד יותר. אני גם ממש אוהב את העובדה שהחלק התחתון של המחשב מכיל פיסת גומי שמגביהה אותו, מה שעוזר קצת בקירור של המחשב וזרימת האוויר למאווררים שלו. מילה טובה גם מגיעה למקלדת וה-Touchpad של המחשב (עליו נכתבת הביקורת הזו אגב). המקלדת המלאה מרגישה נהדר, נראית נפלא (תאורה משגעת) וכיפית לשימוש (כרגיל יש לציין), כשה-Touchpad רספונסיבי ותפקד טוב כשהשתמשתי בכל הקיצורים של Windows 11 (איתו המחשב מגיע). מה שכן, המיקום של ה-Touchpad במחשבי ה-Legion תמיד גורם לי ללחוץ עליו בטעות כשאני כותב מהר. זה לא Deal Breaker אבל זה כן משהו שאני מרגיש שחשוב לציין.

מבחינת החיבורים השונים על המחשב, תוכלו למצוא שלושה חיבורי USB-C 3.2 Gen 1 (אחד מהם משמש רק להעברת מידע), חיבור USB-C 3.2 Gen 2 (תומך גם ב-DisplayPort 1.4 ובהעברת כוח למחשב), חיבור HDMI 2.0, שני חיבורי Thunderbolt 4, חיבור 3.5mm לאוזניות ומיקרופון וגם חיבור Ethernet שהשמטתו עצבנה אותי מאוד בפעם האחרונה שסיקרתי מחשב של לנובו. לצערי רוב החיבורים הללו ממוקמים שוב בחלק האחורי של המחשב, שזה משהו שאני באמת לא מצליח להתרגל אליו. אולי חלקכם אוהבים את זה, אני פחות.

המסך של ה-Lenovo Legion 7 הוא מסך 16 אינץ' ברזולוציה של 1600p וקצב רענון של 165 הרץ שיכול להגיע לבהירות של 500 ניטים. נכון, אין כאן G-Sync (למרות שלפי לנובו אמור להיות. כנראה לא בדגם הספציפי שאני קיבלתי), אבל התמיכה ב-HDR ו-Dolby Vision פשוט נהדרת ועוזרת למשחקים להיראות נפלא על פאנל ה-IPS שעל המחשב הזה. תוסיפו לכל אלה גם גימור מט שמונע השתקפויות ואתם מקבלים מחשב עם יופי של זוויות צפייה ותצוגה נהדרת.

שני דברים נוספים שחשוב להזכיר לגבי המחשב הזה: הרמקולים של המחשב הזה טובים מאוד ובעזרת העיצוב של המחשבים שלהם בדור הזה גם משפרים בעיה אחת גדולה שהייתה במחשבי העבר שלה: הסאונד שיוצא מהרמקולים בתחתית המחשב היה נבלע לפעמים, כשעכשיו הוא נשמע הרבה יותר ברור וכיפי. הדבר השני הוא שהמצלמה של הלפטופ סבירה. מה זה סבירה: תשרת אתכם לשיחות זום ותו לא. אם להיות כן, זה אולי אחד הדברים הבודדים שבאמת לא אהבתי בעיצוב של המחשב. לפחות אפשר לכבות את הפונקציה של המצלמה בלחיצת כפתור בצד המחשב, אז זה משהו חיובי.

ביצועים ויכולות גרפיות

ה-S7 של לנובו שסיקרתי לפני כמה שבועות היה מחשב סולידי מאוד, עם כרטיס מסך RTX 3060 של Nvidia ומעבד i7 דור 12 של אינטל. באמת, יופי של נתונים למחשב גיימינג. עכשיו, בואו נסתכל ביחד על הנתונים והמפרט של ה-Lenovo Legion 7 וננסה להבין ביחד, מי עיצבן את לנובו ואינטל ברמה כזאת שהם החליטו לצייד את המחשב הזה במפרט המטורף הבא:

  • מעבד: 12th Gen Intel Core i9-12900HX (24 Cores) ~2.3GHz
  • זיכרון: 32GB DDR5 3200MHz
  • אחסון: 1TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3080 Ti 12GB
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

עזבו שנייה את איכות הבנייה הטובה, את המקלדת וה-Touchpad הטובים ואת המסך הטוב: המעבד וכרטיס המסך של ה-Legion 7 שקיבלנו לביקורת הם פשוט היסטריים. לפני שאני אגיע לבדיקות ה-FPS הרגילות שאני עושה למחשבים שאני מקבל לביקורת (ספוילר: התוצאות יהיו בדיוק מה שאתם חושבים שהן הולכות להיות), אני רוצה לציין כמה מילים לגבי הקומבו הזה שאנחנו רואים כאן עם המחשב הזה.

מעבדי דור 12 של אינטל תמיד היו ידועים בקפיצה הטכנולוגית שלהם מהדור הקודם בעזרת הפיצול בין ליבות שעסוקות נטו בביצועים וליבות אחרות שפועלות במסגרת יותר יעילה כשמעליהן יש סוג של מנהל עבודה (Thread Director) שיודע לכוון את המשימות לליבות הנכונות. אני יודע שאני לא מזכיר את זה מספיק, ולרוב אני מתמקד אך ורק בביצועים של כרטיס המסך, אבל כשמגיע מחשב עם מעבד דור 12 ולא רק זה, גם i9 על הדרך, ממש חשוב לציין עד כמה זה עניין רציני. זה גם אומר שלמחשב הזה אין שום סוג של צוואר בקבוק ברמה החישובית (שזה טוב למשחקים כמו Company of Heroes או Homeworld שמסתמכים הרבה על המעבד), שזה חשוב כשאנחנו מגיעים לצד השני של הקומבו הזה: כרטיס המסך.

אני נוהג להזכיר בביקורות שלי למחשבים ניידים שלפעמים אני לא יכול להגיע להגדרות המקסימליות האפשריות בכל משחק, כי אני מוגבל ברמת ה-VRAM. עם המחשב הזה לא רק שאין לי בעיה של VRAM אין לי בעיה של כוח עיבוד בכלל. מדובר בכרטיס המסך הכי חזק שאפשר לשים על מחשב נייד וכפי שבדיקות הביצועים תכף יראו, המעבד של אינטל יחד עם כרטיס המסך של Nvidia נותנים כאן את הביצועים הכי גבוהים שהיו לנו עד היום ממחשב נייד:

הביצועים שהמחשב הזה נותן פשוט מטורפים, ואלה על ההגדרות הגבוהות ביותר שיש, בלי שום הנחות, משחקים ונגיעות (למעט Motion Blur, אני פשוט שונא את זה). עם DLSS, טכנולוגיות Upscale אחרות וטכנולוגיות AA נוספות ויעילות יותר, המחשב הזה בקלות יכול לחצות את רף ה-80 או אפילו 90 פריימים לשנייה כמעט בכל משחק שתבחרו. זה גם אומר שזה אחד המחשבים הבודדים שיוכלו להריץ משחקים עם RTX בצורה שתעקוף לכל הפחות את רף ה-60 פריימים לשנייה, כשאין בכלל מה לדבר על 4K. המחשב הזה יעמוד בכל מסך שתפילו עליו, אם אכן תרצו ללכת איתו לכיוון של DTR.

אם כבר הזכרתי DTR: אחת הבעיות הגדולות של מחשבים מהסוג הזה קשורה להתחממות שלהם וגם כאן ה-Lenovo Legion 7 לא שונה (אולי בעיקר כאן, עם המפרט המטורף שלו). בזמן הבדיקות שלי, כרטיס המסך הגיע לחום של 82 מעלות במקסימום, כשהממוצע היה באזור ה-79/80 מעלות. המעבד הגיע ל-83 מעלות במקסימום, כשהממוצע היה גם באזור ה-80 מעלות. אלו מספרים דיי גבוהיים, אבל מצד אחד זה לא משהו שאני לא רגיל אליו במחשבים ניידים ומצד שני ציפיתי להרבה יותר גרוע בהתחשב במפרט, בדיקות הביצועים שלי וכמה שדחפתי את המחשב הזה לקצה היכולת שלו. מה שכן, אזורי החום של המחשב כן מתחילים להגיע גם למקשים בצד השמאלי של המקלדת, שזה הפך חלק מהמשחקים ללא נוחים.

הסיבה שאני אומר "חלק" היא כי בשבוע שבדקתי את המחשב הזה היו לי רגעים שהצד השמאלי היה רק חמים והיו גם רגעים בהם הצד השמאלי היה חם בצורה לא נעימה. בשני המקרים הטמפרטורה הממוצעת הייתה זהה, אז ככל הנראה זה קשור לעבודה של המאווררים של המחשב. בכל אופן, אלו מכם שמשחקים עם שלט, או משתמשים ב-DTR ככזה עם מקלדת ועכבר חיצוניים, לא יחוו את הבעיה המוזרה הזאת. אגב, זה בין המחשבים הבודדים שאני יכול להמליץ לעשות להם Undervolting בלב שלם: המחשב יתחמם פחות והביצועים עדיין יהיו טובים מאוד.

מבחינת זמן הסוללה, אז לצערי אחרי כמה ביקורות יחסית חיוביות בנושא, זהו המחשב הראשון שיורד מתחת ל-6 שעות: עם קצת מעל 50 אחוז בהירות ובעבודה רגילה, המחשב החזיק לי כ-5 שעות, לפני שהייתי צריך להטעין אותו. פעם נוספת אני אדגיש: זהו ללא ספק מחשב שאמור להיות DTR, אבל אלו מכם שירצו גם להשתמש בו לעבודה מחוץ לבית - אני ממליץ לכם לא להתרחק יותר מדי מהמטען שלו.

השורה התחתונה

טוב, כבר יצא לנו לסקר כאן באתר מחשבים שעונים על ההגדרה של Desktop Replacement בצורה מלאה, אבל מחשב נייד עם עוצמות כאלו וכוח שכזה אני חושב שלא היה לנו ב-23 השנים שהאתר הזה קיים ועושה סקירות של מוצרים ומחשבים. נכון, המחשב סובל מאותן הבעיות שיש להרבה מחשבי DTR כמו התחממות וכן, העובדה שרוב החיבורים החשובים של המחשב נמצאים בצד האחורי עדיין מפריעה לי, אבל חוץ משני אלו (וכמובן, תג המחיר הגבוה, אך מוצדק, של המחשב הזה), מדובר באחד מהמחשבים הניידים הכי חזקים ועוצמתיים שתוכלו לשים את ידיכם עליהם. אני לא יודע כמה מכם יוכלו או בכלל ירצו מחשב חזק שכזה בתג מחיר שכזה (כ-16,000 ש"ח כאן בארץ), אבל אם אתם באמת ובתמים מחפשים מחשב נייד לגיימינג שיוכל להתמודד עם כל דבר - אבל ברצינות, כל דבר - בלי למצמץ אפילו, ה-Lenovo Legion 7 החדש יותר מיעשה את העבודה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב ואיכות בנייה סולידיים
  • מקלדת ו-Touchpad טובים מאוד
  • המסך איכותי עם כיסוי צבעים נהדר ואיכות תמונה טובה
  • ביצועים שבאמת אין שניים להם במחשבים ניידים
  • איכות הסאונד של המחשב הזה מעולה

הרע

  • כבד וגדול יותר מהמתחרים בשוק
  • הסוללה לא מרשימה במיוחד

והמחליף

  • זה פשוט מחשב נייח באריזה ניידת
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:40 11.09.2022 | ב ב (אורח)

    היו לי 2 לפטופים מסוג DTR - אחד החזיק שנה וקצת, שני החזיק שנה וחצי. הפסיקו לעלות, בעיות לוח/זכרון/וואטאבר, והלך הכסף (וזה היה לא מעט כסף.) הדבר הזה לא נייד בכלל בשביל להקרא לפטופ, ואני חושב שאין בו מספיק מקום בשביל לפלוט במהירות מספיקה את החום שמצטבר בו בזמן משחק כבד, וזה גורם לבעיות לרכיבים שבו לאורך זמן קצר. מציע להשאיר את הלפטופים קלים לעבודה/משחקים קלים, ואת הדסקטופים עם המארזים הגדולים, המאוררים וקירור המים למשחקים הכבדים. DTR זו פשוט קטגוריה לא רלוונטית, לדעתי.

  2. 2

    22:10 11.09.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    זה מעניין מה שאתה אומר: לי היה DTR אחד של Alienware שהיה באמת ההגדרה של DTR: לפטופ במשקל של 5.5 קילו, מסך 18 אינץ', סטאפ של שני כרטיסי מסך בתצורת SLI, משהו פסיכי למדי. הוא החזיק לי 3 שנים לפני שהחלפתי אותו במחשב יותר נייד כי התחלתי לכתוב כאן באתר ורציתי להיות מסוגל להביא את המחשב שלי למקומות ואירועים בשביל לסכם.

    DTR-ים של היום הם מאוד שונים מפעם: גם מבחינת משקל, גם מבחינת ניידות וגודל וגם מבחינת כוח עיבוד לעומת התחממות. לנובו ישאירו אצלנו את המחשב לעוד כמה זמן אז אני אוכל גם לשחק עם Undervolting, מהירות המאווררים, פדי קירור שיש לי בבית ודברים נוספים שיורידו עוד יותר את ההתחממות של המחשב הזה. בסופו של דבר לנובו מתמחרים את המחשב הזה במחיר סופר גבוה אז אני לפחות רוצה לקוות שהייתה כאן השקעה ברכיבים ובאופציות הקירור השונות (אפשר לראות את זה בכך שהמחשב מצליח לשמור על טמפרטורה דומה עם רכיבים ורמת עיבוד גבוהה יותר).

    אעדכן :)

  3. 3

    16:02 12.09.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    שמואל התותח איזה מחשב הו יותר טוב בתכלס

    ASUS ROG Flow X16 או Lenovo Legion 7-16IAX7

  4. 4

       | פורסם ע"י