הרשמה

ביקורת: LG C2 42" OLED evo

שנה חדשה, טלוויזיה חדשה של LG! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-OLED C2 החדש של החברה!

אם ויתרתם על ה-CX ועל ה-C1 וחיכיתם למוצר טוב יותר, אז הנה הוא - שיפור המשמעותי הראשון והחשוב ביותר בסדרת מסכי ה-C של LG מאז 2020.

הטלוויזיה סופקה לנו לסיקור על ידי LG ישראל וקבוצת ח.י., תודה רבה!

עוד שנה, עוד ביקורת של Vgames לטלוויזיה חדשה של LG. המותג והמפיצה שלו בישראל עובדים איתנו כבר דיי הרבה שנים על הסיקורים של טלוויזיות ה-Premium שלהם ואני שמח שיוצא לנו לסקר אותן ולומר לכם הקוראים האם הם שווים קנייה. אז אחרי ה-CX של 2020 וה-C1 של 2021, מגיע אלינו ה-C2, הדגם החדש בסדרת טלוויזיות ה-C של החברה לשנת 2022. השינוי המרכזי הפעם? פאנל ה-OLED evo החדש של החברה שאמור לתת חוויה שונה מהדגמים הקודמים וגם על הדרך להילחם בעלייה המוצדקת של טלוויזיות ה-QD OLED, ה-MiniLED וה-QNED בפופולריות שלהן. אז איך הטלוויזיה החדשה של LG והאם אנחנו סוף סוף עומדים לקבל כאן קפיצה ששווה שדרוג? בואו נצא לדרך.

חיבורים, איכות בנייה ושלט

הטלוויזיה עצמה לא שונה משאר הטלוויזיות בסדרה בצורה סופר משמעותית: האופציה לפאנל אחורי לבן חזרה, והפאנל מקסים כמו שהייתם מצפים ממנו. חוץ מזה הטלוויזיה היא בדיוק אותה טלוויזיה דקיקה ויפה משנה שעברה, רק שהפעם מדובר בפאנל OLED evo, עוד על כך בהמשך. מבחינת חיבורים, ישנם אותם 4 חיבורי HDMI 2.1 כשאחד מהם תומך ב-eARC, חיבורי USB, חיבור LAN, אופציה ל-Bluetooth ו-Wi-Fi ואפילו חיבור אוזניות 3.5מ"מ משום מה (העיקר שיהיה, לא ככה?).

מבחינת השלט אני שמח לבשר שמדובר בדיוק באותו השלט של ה-C1. אני לא צוחק, מדובר באותו השלט בדיוק: אותם כפתורים, אותו המיקום, אותו הגודל - הכל אותו הדבר. יודעים מה, אני אפילו לא הולך לצלם תמונה משל עצמי של השלט, אלא לשים כאן את התמונה שבר צילם במהלך הכנת הביקורת שלו לטלוויזיית ה-C1 של LG. אני רק רוצה לציין שלא מדובר בדבר רע: אני מת על השלטים של LG וכן בר - אני באמת אוהב להשתמש בפוינטר של השלט ולנופף איתו לכל עבר. זה עוזר לי לבחור את החיבורים והאפליקציות שאני רוצה בצורה מהירה יותר. אבל כן, אין שינוי בשלט, בעיניי גם לא היה צריך להיות, הוא יותר טוב מזה של ה-CX וזה מה שחשוב באמת.

איכות תמונה וסאונד

זאת טלוויזיית OLED אז אתם יודעים מה אני הולך לומר כאן: הצבעים בטלוויזיה הזאת מדהימים, וקופצים לעין בצורה נהדרת, "השחור המוחלט" שמסכי OLED יידועים בו עדיין נראה נהדר וגורם לסרטים כמו האביר האפל ומשחקים כמו Trek to Yomi ו-Metroid Dread באמת להדגיש את ההבדלים בין אור לחושך ובהיר לאפל וכמות הקאסטומיזציה הנהדרת של המסך, המאפשרת לי לשחק עם הגדרות הצבעים, הניגודיות והבהירות כדי להגיע לנקודה המועדפת עליי עדיין קיימת (צבעים חמים יותר, למי ששאל - ההתאמה לאור כחול משגעת אותי. פשוט תפעילו את "מצב קולנוע"). אבל אם כבר הזכרתי בהירות, הגיע הזמן לדבר על הפיצ'ר הכי גדול של הסדרה של 2022: פאנל ה-OLED evo.

הפאנל החדש אמור להיות בהיר יותר מזה של הטלוויזיות הקודמות בסדרה ולכל מי שתהה אם זה נכון, התשובה היא כן ענק ומהדהד. אני משתמש בטלוויזיית OLED כבר שנתיים ורמת הבהירות תמיד היה משהו שעמד בעוכרי טלוויזיית ה-CX שלי ואני באמת מאושר לומר שזו כלל וכלל לא בעיה עם ה-C2. אם חשבתם שה-C1 הייתה קפיצת מדרגה, אז ה-C2 הוא פשוט רמה מעל שניהם. דברים כמו השתקפויות באור עדיין מפריעות למשחקים מסוימים, אבל אני חייב לומר שהטלוויזיה הזאת והפאנל החדש שלה באמת עושות את העבודה המרכזית שה-C2 נועד לעשות: לספק את אותה איכות התמונה ואותה איכות של הצבעים עם בהירות גבוהה בהרבה.

חוץ מזה, כל השיפורים של ה-C1 כאן: הטיפול בבעיית ה-Black Smearing ממשיך להיות נהדר כשהמסך מצליח לעבור מצבע שחור לצבעים אחרים בצורה חלקה ומהירה, טכנולוגיית ה-Upscaling של הטלוויזיה נהדרת בעזרת מעבד האלפא דור 5 שלה, כשגם בשימוש של קונסולת ה-Nintendo Switch, התמונה שהוצגה הייתה נהדרת עם Upscale נהדר ל-4K וצבעים פשוט נפלאים (זאת קונסולה מושלמת לטלוויזיית OLED, באופן אירוני), התמיכה ב-120Hz ו-VRR (נגיע אליו בהמשך) נותנת לו את האדג' שהוא צריך בתמיכה בקונסולות הדור הבא ובאופן נהדר ולא מובן מאליו: הטלוויזיה החדשה תומכת בטכנולוגיות Dolby Vision ו-Dolby Atmos. זהו שינוי שהתחיל בעדכונים ל-C1 וה-G1, אבל הוא מגיע מהקופסא לטלוויזיה הזו שזה באמת באמת מבורך לאלו מאיתנו שאוהבים להסטרים סרטים ותוכן באיכות גבוהה.

בדיוק כמו בשנים עברו, הטלוויזיה מגיעה עם תמיכה בטכנולוגיות FreeSync ו-G-Sync וקוראים מלומדים שהקשיבו למורי שמואל יודעים לומר שאלו מילים נרדפות ל-VRR. עכשיו כשיש לנו שתי קונסולות התומכות בפיצ'ר הזה, אפשר לומר שגם המשחקים על קונסולת ה-PS5 שלי נראים נהדר ובלי קריעות מסך בכלל. אני מאוד אוהב את איך ש-LG דואגים לומר לשחקן אם ה-VRR מופעל בהגדרות המהירות של הטלוויזיה (עוד על כך בהמשך), כך שהשחקן יודע בדיוק מה לחפש ומה לראות על המסך. התמיכה ב-G-Sync גם נהדרת ושוב שמה את הטלוויזיה הזאת בדרגה אחת מעל כולן, כשניתן להשתמש בה גם עבור המחשבים הנייחים שלכם (לא מומלץ, בהתחשב בסיכון המוגבר לצריבת מסך, אבל בהחלט ניתן).

ונסיים בסאונד: כרגיל, זה נראה שהטלוויזיות של LG משפרות את הטלוויזיות שלהן כל שנה באספקט הזה, כשהרמקולים של ה-C2 הן הכי טובות שנשמעו עד כה. שוב, וזה משהו מאוד חשוב: הן לא יהיו טובות כמו סאונד בר שתחברו לטלוויזיה ויספק את הסאונד של המשחקים והסרטים שלכם. תמיד תזכרו: טלוויזיות דקות == פחות מקום לרמקולים איכותיים וזה בסדר גמור ואני אפילו התרשמתי מהשיפור ש-LG מצליחים לעשות משנה לשנה עם הרמקולים שלהם (גרסת ה-42 אינץ' שיכולה לשבת על שידה עובדת סבבה לגמרי במובן הזה, אבל רוב האנשים שיקנו OLED יעשו את זה לסלון בבית). אגב, בעוד שהטלוויזיה קיבלה ממני שבחים על התמיכה שלה ב-Dolby Vision ו-Dolby Atmos, זה נראה ש-LG עדיין לא תומכת ב-DTS, שזה חבל מאוד, שכן זה נראה שיותר ויותר משחקים מנצלים את הטכנולוגיה הזו לסאונד היקפי.

פיצ'רים נוספים

הזכרתי זאת בקצרה בחלקים הקודמים של הביקורת, אבל החברה לקחה את ה-Game Mode של ה-C1 והגדילה אותו עוד יותר, ובכך הפכה את ה-C2 למפלצת גיימינג של ממש. חלון ההגדרות המהירות של הטלוויזיה מאפשר לכם לראות נתונים על המשחק שרץ עכשיו על הטלוויזיה ולדעת האם VRR מופעל, בכמה FPS המשחק רץ ועוד. זה פיצ'ר שהוא פשוט מתנה לחיות נתונים שכמוני שאוהבים לדעת הכל על איך המשחק רץ (ותאמת שגם צריכים את זה לפעמים בשביל הביקורות). מערכת ההפעלה של ה-C2 גם שופרה במעט, למרות שעדיין מדובר באותו WebOS שתאהבו או תשנאו אותו, כנראה שכאן כדי להישאר.

פיצ'ר חמוד נוסף שהייתי רוצה להזכיר הוא "ריבוי צפיות", המאפשר לכם להפעיל מצב תמונה בתוך תמונה ולשים שיתוף מסך או אפילו לחבר מצלמה לטלוויזיה ולשים אתכם בצד. בזמן שאתם משחקים זהו פיצ'ר פשוט נפלא שבעזרתו אתם יכולים לשחק על ה-Switch בזמן שברקע יש לכם סרטון של היוטיובר האהוב עליכם, סדרה שבן או בת הזוג רוצים לראות באותה השנייה ועוד. זה פיצ'ר קטן אבל הוא סופר מגניב לדעתי. הדבר היחיד שהייתי רוצה לראות ממנו היא האופציה להפעיל יישומים אחרים, כי כרגע אני לא יכול לדוגמא להפעיל נטפליקס מהטלוויזיה עצמה תוך כדי שאני משחק או צופה דרך הממיר וחבל. אגב, משום מה הוא לא עבד לי עם ה-PS5 שזה היה סופר מוזר. אני מקווה ש-LG יסדרו את זה בהמשך עם עדכון.

האם כדאי לי לקנות?

והנה שוב מגיעה שאלת השאלות, כי בואו נאמר את האמת, למעט עניין אחד ספציפי זה נראה שהטלוויזיה הזאת היא לא פחות ממושלמת עבור גיימרים, כשרוב הדברים שהיו פחות טובים בטלוויזיות הקודמות בסדרה, בין אם מדובר ב-C9, CX או C1, גוהצו ושופרו. אז שוב, אחרי כל זה - למי הטלוויזיה הזאת מתאימה? בואו נתחיל עם הפשוטים יותר: אם אתם קונים עכשיו קונסולה מהדור הנוכחי, בין אם מדובר ב-Xbox Series X|S או PS5 ויש לכם תקציב לטלוויזיה מאוד טובה, אין בכלל שאלה: לכו על הטלוויזיה הזאת. עם הטווחים השונים שנכנסו אתם גם תוכלו לקנות טלוויזיה קטנה יותר כמו שקיבלנו לסיקור ולהשתמש בה על השולחן שלכם, או בדירה קטנה יותר. עכשיו אחרי שהורדנו את כל אלו שזאת לא שאלה מבחינתם, בואו נדבר על השאר.

נתחיל עם אנשים שברשותם טלוויזיית CX או C1: זה באמת עניין של טעם בשבילכם. הבהירות הנוספת יחד עם הפיצ'רים הנהדרים של ה-Game Mode של ה-C2 גורמים לו להיות באמת יותר טוב ושונה משני קודמיו. אני אפילו אגדיל ואומר שהקפיצה מה-C1 ל-C2 במובן הזה גדולה בהרבה מזו של ה-CX ל-C1. יחד עם כל זאת: אם אתם מרוצים מהטלוויזיה שלכם - ואני מתכוון לכל בן אדם עם טלוויזיה שמותאמת לקונסולות הדור הבא, אין לכם שום סיבה לשדרג. נכון, ה-C2 יותר טוב מה-CX שלי בכל פרמטר שבדקתי, אבל ה-CX היא עדיין טלוויזיה נהדרת וה-C1 אפילו טובה ממנה. אם רכשתם את אחת הטלוויזיות וממש מפריע לכם עניין הבהירות, בבקשה - לכו לשדרג. אבל עד כמה שאני מקנא בפיצ'רים של ה-C2, שמתי כמה אלפי שקלים על ה-CX ב-2020 ואני לא מתכוון להוציא עכשיו עוד כמה אלפים על טלוויזיה חדשה (5,990 לגרסת ה-42 אינץ׳ ליתר דיוק) - לא משנה עד כמה הפיצ'רים ואיכות התמונה טובים יותר.

השורה התחתונה

אם אני שנייה עובר על הרשימות שלי ומסכם את הכתבה אז אפשר לראות בוודאות שה-C2 הוא השיפור המשמעותי הראשון והחשוב ביותר בסדרת מסכי ה-C של LG ובכלל עם הליין-אפ שלה לשנת 2022. כל הדברים החיוביים נשמרו מהדגמים הקודמים, כשפלטת הצבעים ורמת הצבע השחור של המסך מדהימה, הקאסטומיזציה נהדרת, ה-Game Mode וממטב המשחק חוזרים ומספקים חוויה נהדרת והתמיכה ב-VRR בקונסולות ובמחשבים עם כרטיסי מסך של Nvidia בעזרת G-Sync עדיין שם, כשבנוסף לכל אלו, LG שיפרה את הסאונד שבוקע מהרמקולים הדיפולטיביים של הטלוויזיה, הוסיפה נתונים שממש מדברים לגיק ביצועים שכמותי ואולי הכי חשוב: הגבירה את הבהירות של המסך בצורה ששמה אותו בדרגה אחת מעל קודמיו. אם ויתרתם על ה-CX ועל ה-C1 וחיכיתם למוצר טוב יותר, אז הנה הוא. האם אתם חייבים לשדרג? ממש לא. אבל אם אתם חושבים לקנות טלוויזיה חדשה מאפס - ה-C2 צריך להיות ברשימה שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה נהדרת עם צבעים נהדרים
  • רמת הבהירות הגבוהה היא Game Changer עבור LG
  • פאנל מהיר מאוד - מושלם לקונסולות הדור הנוכחי
  • תמיכה ב-VRR על כל צורותיו
  • פאנל ה-Game Mode וההגדרות המהירות נפלא
  • פיצ'רים נוספים שמשלימים את חוויית הצפייה והשימוש בטלוויזיה

הרע

  • אין תמיכה ב-DTS

והדור הבא

  • אולי ב-C3 אני אשדרג, למרות שהייתי ממש קרוב לזה הפעם.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:19 21.06.2022 | אברהם אברהם (אורח)

    חבל שLG לא משווקת את הפאנלים שלה גם בגדלי מסך קטנים של מתחת ל48 אינץ'.

  2. 2

    09:50 21.06.2022 | truegamer truegamer

    האם גם הטלוויזיה הזו נשארת אצלכם?

  3. 3

    10:02 21.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אברהם, הטלוויזיה הזאת בגודל של 42 אינץ׳ (הזכרתי את זה בביקורת), כך שלראשונה בישראל תהייה טלוויזיה קטנה מ-48 אינץ׳ בסדרת הפאנלים של LG :)

    ישראל, הלוואי שהיא הייתה נשארת :(

  4. 4

    10:23 21.06.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אגב, למנחם/גל, אברהם ועוד אנשים שהטלוויזיה הזאת אולי תעניין אותם: מצרף כאן את העמוד הרשמי של LG ששם יש פרטים לגבי איפה אפשר לקנות את הטלוויזיה מבחינת מיקום. כרגיל הטלוויזיות של LG לרוב נכנסות להנחה אחרי כמה חודשים (Black Friday הוריד כמה מאות שקלים משלי), אז אתם מוזמנים לבדוק איפה מוכרים אותה באזור שלכם!

    ערכתי את הכתבה והוספתי את המחיר של גרסת ה-42 אינץ׳ בביקורת (כ-6000 ש״ח) - תבלו וגיימינג דור הבא נעים לכולם!

    https://www.lg.com/il/tv/lg-oled42c26lb?

  5. 5

       | פורסם ע"י