הרשמה

כנס GTC 21 חושף כלים חדשים ל-Nvidia Omniverse

מה זה Omniverse, כיצד הוא מקרב אותנו ל-Metaverse ואיך Pixar קשורה כלכל זה?

מאחורי כל Metaverse מצליח עומד Omniverse

חברת Nvidia הכריזה על כלים לחדשים ל-Omniverse בכנס GTC שנערך היום. ואם כל זה נשמע לכם כמו יידיש זה בסדר, גם לי זה היה נשמע ככה בהתחלה, בואו נצלול לתוך ההכרזה.

מה זה Omniverse?

חברת Nvidia שכולנו מכירים עושה הרבה מעבר לכרטיסי מסך שאף אחד לא יכול לקנות, ואחד מהפרויקטים הגדולים שלה הוא ה-Omniverse שזה כמו ה-Metaverse רק ממותג אחרת. חברת Nvidia מספקת שירותים גרפיים, ויזואליים כבר הרבה שנים ולא רק לתעשיית הגיימינג. הם קיימים בעולמות הרכב, ה-AI, והאדריכלות. היכולות שלהם לפתח חומרה שעונה על כל הצרכים הללו הביאה אותם לרעיון להקים משהו שישלב את כל זה ביחד. העולם קורא לזה Metaverse, חברת Nvidia קוראת לזה Omniverse. אבל העקרונות הבסיסיים זהים. הרעיון של Nvidia הוא לייצר פלטפורמת ענן מבוססת GPU שיכולה לעבוד מרחוק בכל מקום בעולם ומושתתת על שיתוף פעולה בין כלים שונים ומגוונים כאשר אבני היסוד משותפות לכולם. זה יוצר שפה משותפת של עיצוב ופיזיקה ובעצם מהווה את התשתית למה שאולי יהיה מתישהו Metaverse.

אני אתן דוגמה זריזה, מעצב יכול לקחת תמונה של שטח שהכין בפוטושופ ולעצב אותה באמצעות תוכנת אוטודסק, התוכנות יודעות לדבר אחת עם השניה ומושפעות אחרת מהשניה. כל זה נשמר בענן של ה-Omniverse ומקבל צורה תלת מימדית. שימוש בספריית חומרים מאפשר להוסיף בהקלקת עכבר צמחיה, עצים ואפילו רכבים. את החומרים שמהם מורכב הרכב ניתן לבחור בקלות והם יעניקו לו את הגוון הנכון. לא צריך לדאוג לפיזיקה של המוצר, המכונית תיסע על האדמה בהתאם לחוקי הפיזיקה הידועים לנו וכל זה אוטומטית באמצעות מערכות AI של Nvidia שמחשבות איך היה מתנהג רכב רגיל. וכן, זה מטורף. ניתן לתכנן ככה ערים, כבישים, ולבדוק התנהגות של רכבים במצבים מסויימים. ל-Nvidia יש ניסיון של עשרות שנים בתחומים הללו והיא משלבת את הכל לתוכנה אחת שממנה יהיה אפשר לבנות עולמות שונים ומגוונים. מישהו אמר Metaverse ולא קיבל?

 

הבסיס של כל העולם הזה עומד על יכולות ה-RTX של Nvidia והעולמות הוירטואלים של Pixar, כן כן, קראתם נכון. Pixar שילבה את ה-USD שלה (Universal Scene Description) בתוך הליבה של Omniverse. אז מה זה USD? אני אסביר בקצרה, USD זוהי פלטפורמה לשיתוף פעולה בין אנימטורים שונים, כך Pixar בונה סרטים תלת מימדיים באמצעות מאות אנימטורים שעובדים יחד אונליין. המערכת הזו היא הבסיס ל-Omniverse של Nvidia. כל זה מתחבר לשירותים חיצוניים כמו Autodesk, Photoshop, Unreal Engine ועוד תוכנות שמתווספות כל הזמן. כל זה עובד עם פיזיקות והתנהגות של חומרים בעולם האמיתי באמצעות AI. המערכת הזו משמשת כיום למעלה מ-70,000 יוצרים עצמאיים ולמעלה מ-700 חברות שעושות בה שימוש יומיומי לפיתוח עולמות וירטואליים, ואני מתכוון לחברות כמו BMW וחטיבת הסרטים של Sony.

כלים חדשים ל-Omniverse

בכנס GTC שערכה אתמול החברה, הכריזה Nvidia על עוד כמה כלים חדשים שיכנסו ל-Omniverse, אני אתעכב על מה שמעניין. הראשון והחשוב ביותר לדעתי זוהי תמיכה ב-VR/AR. זה לוקח את המקום הזה לשלב אחר הפיתוח יכולות לדבר הזה, נו, איך קוראים לו? אה כן, Metaverse. הכלי החדש מאפשר לפתח את כל הכלים ליצירת עולמות וירטואלים בתמיכה במציאת מדומה ובמציאות רבודה. וכל זה גם עובד על אנדרואיד ו-iOS. נקודה חשובה נוספת היא תמיכה של Ray Tracing במציאות מדומה. השנים האחרונות כבר הראו לנו כמה Ray Tracing משפר את היכולות הויזואליות של משחקים ואני יותר מאשמח לראות את זה מוצא את דרכו אל משקפות המציאות המדומה והמציאות הרבודה.

כלי נוסף ומעניין לא פחות הוא ה-Omniverse Avatar. המטרה של Nvidia כאן לתת כלים לפיתוחים של AI שיכול להשתמש בשפה טבעית וראיית מחשב. תחשבו שסירי היתה AI בתוך משחק, אז נכון שהיא אף פעם לא מבינה למי אני רוצה להתקשר אבל ברמה הרעיונית, הכנסה של יכולת זיהוי שפה טבעית יכולה להפוך דיאלוגים עם AI במשחקים לרמה אחרת לגמרי. הטכנולוגיה הנוספת שמצטרפת ל-Omniverse היא ראייה ממוחשבת. איך המחשב יודע שאנחנו מתגנבים ושהשומר לא אמור לזהות אותנו? זוהי ראיית מחשב, היכולת של AI להבין מה הוא אמור לראות ואיך להגיב למה שהוא רואה. ולא מדובר רק על משחקים, הם יכולים לשרת אותנו בטלפון בבנק, או בתור למסעדה. עוזרים אישיים יכולים להיות וירטואליים היום או רובוטיים לגמרי. עזבו, רק השם של אחד האווטרים שלהם זה Megatron 530B. לצערי לא פרסמו תמונה שלו, אז אני אתן לכם לנחש.

 

הגשר ל-Metaverse

החלום על עולם אחיד של של עולמות שמתקשרים אחד עם השני מתחיל בתוכנות כאלה כמו ה-Omniverse. נכון, קשה לראות את Ready Player One משתקף מהתוכנה הזו, ובאמת שניסיתי, אבל הרעיון של שילוב כלים על בסיס מנועי אנימציה וטכנולוגיות AI הוא פוטנציאל אדיר ליצירת ה-Metaverse. אני עדיין סקפטי לגבי ההיתכנות של זה בזמן הקרוב, אבל כלים כמו ה-Omniverse בהחלט גורמים לי להאמין שזה יכול לקרות בימי חיי, אז תדעו שיש ל-Nvidia דברים מעניינים לא פחות מכרטיסים שיריצו משחקים, ואולי הם יצליחו לקדם את החזון של Metaverse באמצעות כלים כמו ה-Omniverse.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י