הרשמה

ביקורת: Back 4 Blood - מארבע יוצא אחד

גיא יצא לבדוק אם ההמשך הרוחני של Left 4 Dead שווה את הזמן שלכם

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/10/2021

משחק זומבים זה תמיד כיף, אבל איפה Back 4 Blood מפספס את המטרה?

את רוב שעות הגיימינג שלי בתקופת חטיבת הביניים העברתי מול Left 4 Dead 2 ביחד עם חברים. מה יותר כיף מלחזור הביתה אחרי יום ארוך של כיתה ט', להתיישב מול המחשב ולחסל גלים בלתי פוסקים של זומבים ביחד עם חברים עד שצריך כבר להתארגן ליום הבא? אני אגיד לכם מה יותר כיף מזה, לעשות את אותו הדבר אבל עם מודים. להפוך את הטנק העצום לשרק, את הזומבים עצמם לטלטאביז ואת האפקט של המסור החשמלי להומר סימפסון. מדובר באחד מהזיכרונות הטובים יותר שלי, אז אתם בטח יכולים לנחש את מידת ההתלהבות שלי כשגיליתי ש-Turtle Rock Studios מפתחים את Back 4 Blood, ההמשך הרוחני ששואף לקחת את כל מה שהיה טוב ב-L4D2 ולהפוך אותו למודרני יותר, עם גרפיקה יפה יותר וזומבים מכוערים הרבה יותר. איך הלך להם? בואו נגלה.

כל אחד הוא מיוחד

בפשטות - אתם ועוד שלושה חברים נכנסים לקמפיין המחולק לפרקים, כל פרק מכיל בתוכו כמות מכובדת של שלבים. השלבים ההם מלאים בזומבים, ואתם מגלמים את ה-Cleaners, השורדים של המשחק, כל אחד עם מראה, אופי וציוד שונה משלו. כבר בהפעלה הראשונה של המשחק תגלו כי Back 4 Blood לא מבזבז זמן ומיד מציע לכם להיכנס לשלב ה-Tutorial שלו, לבד או עם חברים, או לדלג עליו לחלוטין ולהיכנס ישר למה שיש למשחק להציע. התחלה של שלב זה תציג אתכם לשורדים הראשוניים שלכם והמבנה הבסיסי של המשחק - קחו איזה נשק שאתם רוצים ואת הציוד שאתם מעוניינים לקחת איתכם, וסעו לשלום. השלב הזה מספיק קל כדי ללמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת ולהתנסות ישר על ההתחלה עם הנשקים השונים שקיימים במשחק, קטגוריות של ציוד שקיימים וסוגי הזומבים המיוחדים והאיומים שהם מביאים איתם.

כבר בתחילת השלב תראו את האופי הייחודי שיש לכל דמות: מאם (Mom) היא המבוגרת הקשוחה עם יכולות ריפוי ותמיכה גבוהות משל שאר השורדים , בעוד שהולי האמרס (Holly Hammers) היא הנערה שלא יכולה להסתיר כמה היא נהנית מכל הסיטואציה, ומתחילה כל משימה עם אלת בייסבול איתה היא עושה הרבה נזק. אין הרבה עלילה למצוא במשחק הזה, חוץ מסרטון או שניים שמציג את השורדים שלנו עוברים ממקום למקום, אבל המשחק הזה לא באמת צריך עלילה שתיקח אותו על הכתפיים, כי הדמויות שלו יוצרות את העלילה עם שיחות הביניים שלהם במהלך כל שלב שמוסיפות שכבה מסוימת של אותנטיות למשחק. אם ב-L4D2 ההבדלים בין הדמויות היו קוסמטיים בלבד, כאן ההבדלים בין כל דמות ניכרים לעין בצורה שמרגישה מספיק שונה כדי שתרצו להתנסות עם כל דמות ולהרגיש איך אתם מתחברים למה שהיא מביאה לשולחן, בין אם זה מבחינת הציוד שהיא מכילה או האופי המסוים שאתם יותר מתחברים אליו.

לא הציפורים! לא הציפורים!

כאמור, כל פרק בנוי מכמות גדולה של שלבים, כל אחד עם מבנה מאוד פשוט. לרוב יהיה לכם מסלול אחד ללכת בו בעודכם יורים, חותכים ומפוצצים כל זומבי שקיים, וכל שלב יכיל בתוכו מגוון מכשולים שיהפכו את השלמת המשימה לקצת יותר קשה. אתם תמצאו את עצמכם מגנים על אזור מסויים מגלים של זומבים תוך כדי שאתם ממתינים לדרך חדשה שתיפתח כדי שתוכלו להתקדם, מצילים שורדים שמצאו את עצמם באזורים המסוכנים, וגורמים להסחות דעת כדי לתת לאנשים שלא יכולים להגן על עצמם לברוח למקום מבטחים. לזה מצטרפות תוספות קטנות כמו דלתות נעולות שפתיחה שלהן תוביל לאזעקה שתמשוך כמות עצומה של זומבים, או להקת ציפורים שהפחדה שלה תגרום לאותה תוצאה, וקיבלתם משחק שמאוד אוהב להכין את השטח עם מהמורות שיהפכו את הדרך לקצת יותר קופצנית, אבל ללא ספק מוסיף לו אתגר שמתקבל בברכה.

למשחק יש מערכת שנקראת Supply Points, מעין נקודות אותן תוכלו להרוויח במצב המולטיפלייר של המשחק, ולאחר השלמה של כל משימה או השלמה של אתגרים ספציפיים תקבלו כמות מסוימת של נקודות. עם הנקודות האלו תוכלו לרכוש סקינים לדמויות ולנשקים שלכם, ולרכוש איתם קלפים המציעים בונוסים משמעותיים לכל דמות. למרות שהחפצים הקוסמטים שניתן להשיג מאוד מצומצמים, הבונוסים שהקלפים מציעים מציגים עולם אחר לחלוטין. לדוגמה, קלפים יכולים להעניק לכם כמות גדולה יותר של חיים, נזק גדול יותר עם נשקי Melee, רדיוס גדול יותר לרימונים ובקת"בים וכו'. קלפים נדירים יותר יתנו בונוסים טובים יותר במחיר של החלשת הדמות או הצוות שלך, או חיזוק לזומבים.

המשחק נהנה מהאפשרות הזו לחזור לשלב ולחוות אותו כל פעם בדרך אחרת, בין אם זה דרך בחירת הדמות, הציוד, הפריטים הקוסמטיים והקלפים השונים שאתם יכולים לשריין לעצמכם, והוא עושה את זה בצורה מעולה. תמיד נהניתי לחזור לשלב שכבר עשיתי, מכיוון וכל פעם הגעתי בידיעה שגם אם השלב בנוי אותו דבר, הדרך שבה אחווה אותו תהיה שונה. רוצים להיות הציידים האולטימטיבים שחמושים אך ורק במצ'טה ומתרפאים מהסבל של האויבים שלכם? לכו על זה. רוצים להיות הדוקטור הפציפיסט? דוקטור אתם יכולים להיות וחברי הצוות שלכם יעריכו אתכם מאוד על כך, פציפיסט...קצת פחות.

דבר שפוגע בחזרתיות הנהדרת הזו הוא העיצוב שמרגיש חסר כל השראה עבור הזומבים ואחיהם הגדולים. כולם, אבל כולם, נלקחו היישר ממשחקי Left 4 Dead, עברו מתיחת פנים, והוכנסו ל-Back 4 Blood. יש לכם את הזומבי הענק שסופג כמות עצומה של נזק, יש את הזומבי שרץ אליכם במהירות ודורס אתכם בלי רחמים, יש את הזומבי שיורק וכמובן את זה שמתפוצץ. לא היה מזיק לסטודיו לנסות להציג כמה חידושים בתחום הזה, ועם כל האהבה למשחקי L4D, לראות את אותם סוגי אויבים גם אחרי 12 שנים גורם לי לחשוב שהניסיון במודרניזציה קצת התפספס.

אם זה זז, תירו בו. אם זה לא זז, תירו בו בכל מקרה

המשחק נותן לכם גישה לארסנל הקלאסי של נשקים שכל משחק יריות מגוף ראשון מכיל: רובי סער, רובי ציד, רובי צלפים, תתי-מקלע, אקדחים, מחבטים וסכינים, ל-Back 4 Blood יש את התרופה לכאב הראש של הזומבי שרץ ישר לקו הירי שלכם. רמות קושי קלות יותר יעניקו כמות גדולה יותר של תחמושת במהלך השלבים, אבל האתגר האמיתי כאן הוא לנהל את הכמות המצומצמת שיש לכם בשלבים הקשוחים יותר. לכן, שילוב של נשק ראשי ונשק Melee הוא הסט האידיאלי בעיניי, אבל זה משאיר אותי עם ניהול האנרגיה שלי אחרי כל חבטה והידיעה שמתישהו גם אצטרך להשתמש בה כדי לברוח מהעדר שעולה עליי. היכולת לשלב בין הפרמטרים האלו תעזור לכם להתמודד עם השלבים הקשים יותר של המשחק שמכניסים אתכם לתסבוכות סיטואציה אחר סיטואציה.

לכל נשק שתמצאו תוכלו לחבר תוספות שתמצאו בשלבים או לרכוש את מה שזמין בחנות באותו רגע, וכל נשק או תוספת מסומנת בצבע לפי רמת נדירות, וכאשר תבואו להרים את התוספת תדעו בדיוק איך היא משפרת אותו מבחינת נזק, גודל מחסנית, כוונת, מהירות טעינה, מהירות ירי, דיוק ועוד. זה בא לעודד אתכם להתחיל פרקים מהשלב הראשון שלהם כדי לוודא שתגיעו לשלבים הקשים יותר עם הציוד הכי טוב שיש לכם אותו אספתם ושדרגתם כבר מההתחלה, במקום להתחיל עם ציוד התחלתי בשלבים המאוחרים יותר, מה שיהפוך את כל העניין לקשה עוד יותר. זה אמנם הופך את הכל לארוך יותר, אבל בהתחשב בעובדה שכל שלב נגמר תוך כמעט 20 דקות, זה אף פעם לא מרגיש מייגע או מתיש.

שחקו ביחד, אחרת...

Back 4 Blood הוא משחק מולטיפלייר בכל רמ"ח איבריו. הוא יוודא שתשחקו ביחד עם אנשים אחרים אונליין, והוא הולך לגרום לכל אלטרנטיבה אחרת להרגיש לא רצויה. אז כן, אם אתם שחקני סינגל-פלייר שבסך הכל רוצים לפוצץ כמה ראשים אחרי יום קשוח בעבודה, בלי שתצטרכו להתמודד עם אנשים אחרים, B4B הוא לא המשחק בשבילכם. אתם עדיין יכולים לעשות את זה, אבל החוויה שלכם תרגיש הרבה יותר דלילה לעומת מה שאתם יכולים להשיג במולטיפלייר.

ה-AI של הבוטים שמצטרפים אליכם בקמפיין פשוט מטומטם, עם העדפות לא הגיוניות כמו להציל אתכם ממוות תוך כדי שכל העדר תוקף אותם במקום לנסות לחסל אותם לפני כן. זה יגרור את המוות שלהם, מה שיגרור בוט אחר לנסות להרים את שנינו מה שיצור תגובת שרשרת שבזה הרגע הרגה את כולנו. הם לא יחליפו את הנשקים והשיפורים ההתחלתיים שלהם, לעיתים יתקעו באזורים מסוימים במפה ופשוט ירגישו לא שימושיים בעליל. לזה מצטרפת העובדה שאין שום תמורה לכך שתשחקו בעצמכם. אתם לא משיגים שום דבר, ולא יכולים להרוויח Supply Points או כל דבר אחר שתוכלו לקחת יחד אתכם למצב המולטיפלייר. מדובר במצב שימושי ללמידה של שלב מסוים לפני שתנסו להשלים אותו עם חברים, אבל לשחקנים שרוצים לשחק לבד, זה מרגיש כמו סטירה לפרצוף.

מצב ה-PvP של המשחק נקרא Swarm, והוא מאפשר לכם להיכנס לנעליהם של הזומבים ולנסות להרוג את קבוצת השורדים. על הנייר, לשחק את הזומבים ולצוד את השורדים עם היכולות המיוחדות שלהם בשימוש נכון של אסטרטגיות חכמות נשמע כמו כיף אחד גדול, אבל הבעיה מתחילה כשמגלים שמדובר במצב לא מאוזן, עם ההרגשה שקבוצת השורדים תמיד בעלת היד העליונה. ברגע שאתם מתים, תצטרכו לחכות זמן מה לפני שתוכלו לחזור, אך בזמן הזה תוכלו לבחור נקודה אחרת להתחיל בה בהתאם להתקדמות הקרב עם הקבוצה היריבה.

בחירת סוג הזומבי המיוחד שלכם והמיקום בו תתחילו עלול להיות נקודת המפנה של הקרב שלא הולך לטובתכם, ואם אתם משחקים עם אנשים אחרים וחולקים אסטרטגיות מדובר במצב מהנה מאוד. עם זאת, הוא יכול להימאס מהר מאוד, אך עם קצת יותר עבודה על איזון בין הקבוצות ותוספות תוכן כלשהן, אני רואה את המצב הזה הופך לאטרקציה עבור אלו שמאסו בקמפיין של המשחק.

השורה התחתונה

למרות החסרונות שלו, Back 4 Blood בסופו של יום הוא כותר מולטיפלייר שמציע שעות ארוכות של חיסול זומבים ביחד עם חברים, ובשביל החוויה הזו אנחנו כאן. הוא מהנה, מלא בתוכן, אתגרים וסיבות לחזור על אותו שלב שוב ושוב מבלי שהכל ירגיש משעמם ולו לשנייה. שחקני הסינגל-פלייר ירגישו מוזנחים עם מחסור ניכר בהתקדמות כלשהי עבור הקמפיין לשחקן יחיד, לצד הליטוש הנוסף שה-AI חייב לעבור כדי להרגיש משמעותי. אם אתם מחפשים הסחת דעת לחודשים הקרובים, המשחק הזה ייתן לכם את זה, רק תוודאו שיש אתכם חבר או שניים שמצטרפים, זה יהפוך את הכל לקצת יותר חוויתי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • דמויות שמרגישות שונות ומגוונות
  • חזרתיות עשויה היטב
  • מערכת קרב שמעודדת התמדה

הרע

  • הזנחת הקמפיין לשחקן יחיד
  • AI נוראי
  • עיצוב זומבים חסר השראה
  • מצב PvP שממצה את עצמו במהרה

והציפורים

  • דיי לירות בהם בכוונה!
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י