הרשמה

ביקורת: FIFA 22 - חילוף מנצח

תנעלו את הנעליים עם הפקקים ותתחילו להתחמם, כי הנה מגיעה הביקורת שלנו ל-FIFA 22! האם כדאי לכם לשדרג השנה או שהקלישאה נכונה וגם המשחק הזה יהיה פשוט FIFA 21 עם שכבת צבע חדשה?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 01/10/2021

המשחק החדש בסדרה הוכיח לי את הדבר שכבר ידעתי לפני כן: תחרות מובילה לשיפורים וטובה לצרכן. EA עשתה המון טוב למעריצי כדורגל וסדרת המשחקים עם FIFA 22.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

עוד שנה, עוד FIFA. אחרי השדרוג הגרפי שקיבל המשחק הקודם בסדרה הודות לגרסת הדור הבא, המשחק השנה לוקח את הכל לשלב הבא עם אנימציות משופרות ושינויים למצבי משחק מוכרים. אבל לא משנה באיזה משחק של FIFA מדובר, השאלה הקבועה היא: "האם שווה לי לקנות את המשחק של השנה הבאה?". אז בתור מישהו שקונה כל שנה מחדש ולרוב מתאכזב כל שנה מחדש, אני רוצה לענות על השאלה הזאת לא רק בשביל הקוראים, אלא גם בשבילי. האם כדאי לכם לעשות את החילוף מ-FIFA 21 ל-FIFA 22? בואו נבדוק.

כדורגל מפותח מקצועית 22

הדבר הראשון שאני חייב לדבר עליו הוא סצנת הפתיחה של FIFA 22. אם אתם שואלים את עצמם למה שאני בכלל אזכיר את משחק הפתיחה שקורה בכל משחק FIFA בשנים האחרונות, אני אעצור אתכם כאן כי זה הרגע הראשון בו FIFA 22 מבשר לנו שדברים לא הולכים להיות אותו הדבר. המשחק נפתח במה שהוא בתכל'ס סצנה סינמטית סיפורית באורך של כרבע שעה, בה הדמות שהשחקן יבחר תפגוש כדורגלננים אגדיים כמו דייוויד בקהאם ותיירי הנרי ותכדרר על הדשא - וברחובות פריז.

המטרה של הסצנה הזאת היא לתת לשחקן להרגיש את השליטה החדשה בסביבה טיפה יותר מבוקרת ולא פשוט לזרוק אותו למשחק אקראי בין בורוסיה דורטמונד למנצ'סטר יונייטד. סצנת הפתיחה של FIFA 22 גם נותנת לנו את הרמיזה לכך שהאוואטר שנבנה במשחק יקבל משמעות גדולה הרבה יותר במשחק הזה. אחרי סצנת הפתיחה (שמסתיימת ביציע הכבוד בסטאד דה פראנס) אנחנו זוכים לצפות/לשחק במשחק הראשון שלנו ב-FIFA 22, ותנו לי לומר לכם משהו: ה-HyperMotion ש-EA התרברבה בו לפני השקת המשחק על קונסולות הדור הבא הוא לא צחוק. האם היא יכלה לשים אותו גם על קונסולות הדור הקודם? לא יודע, אבל הייתי שמח לראות את זה על ה-PC לפחות.

השחקנים רצים בצורה שונה, בועטים ומוסרים אחרת ואפילו מתקלים בצורה שונה לחלוטין ולוקח קצת זמן להתרגל לאנימציות החדשות. כמה מהתרגילים שאני רגיל לעשות עם השחקנים שלי ב-FIFA היו נראים שונה לחלוטין וכשאתה עושה את אותם התרגילים כבר שנים ואז מקבל פתאום אנימציה חדשה וריאליסטית יותר זה דיי מגניב. יצא לי לדבר עם שלומי מערוץ המרתף ביוטיוב וערוץ הגיימינג לגבי המשחק כי הוא זכה לראות ולהתנסות איתו מוקדם ודיי זלזלתי ב-HyperMotion הזה. אני מוכרח לומר שאני מופתע ממנו לטובה - בעיקר בגלל רמת הריאליזם שהוא מוסיף למשחק.

בכלל, זה נראה שבצוות המפתח ב-FIFA למדו משהו משנים שבהם אנשים אומרים שהמשחקיות ב-PES טובה יותר והם אשכרה הורידו טיפה את הקצב של המשחק. לשחקנים עם Pace גבוה עדיין יש חשיבות בכל קבוצה, ברור, אבל השיפורים שהוכנסו ל-AI של ההגנה והשוערים בפרט מתגמל משחק מסירות וסבלנות. הגיימפליי של FIFA 22 מזכיר יותר משחק כדורגל אמיתי בכך שהשחקנים צריכים לדעת איפה לעמוד והשחקן לא יכול להסתמך רק על שחקן שרץ מהר לתוך הרחבה כי מהר מאוד שחקן נוסף יבוא לסגור אותו מהצד השני.

כפי שהזכרתי קודם, גם השוערים הרבה יותר טובים השנה. מצאתי את עצמי מתקשה הרבה יותר בהכנסת כדורים למרכז מבלי שהשוער יצא בצורה נכונה והייתי חייב לכוון את הכדור כמו שצריך ב-Finesse או בהקפצה כדי שהכדור ייכנס לשער. זה לא אומר שהם לא יחטפו פתאום איזה גול דרדלה מ-11 מטר, ממה שראיתי והרגשתי המשחק עדיין מושפע מסקריפטינג לצערנו (המצב בו לפעמים הקוד יחליט שהשחקנים ישחקו פחות טוב או יותר טוב בתלות ביכולת של השחקן). זה לא משהו שאני יכול להוכיח מן הסתם, אבל אני כן יכול לומר שהמצבים האלו הופיעו בתדירות הרבה יותר נמוכה מב-FIFA 20 או FIFA 21.

עוד משהו שהמשחק לקח מ-PES: זווית המצלמה של FIFA 22 הרבה יותר טובה מזו של FIFA 21. בשני המקרים מדובר במצלמה דינאמית, אבל זווית המלצמה של המשחק החדש עוזרת לראות הרבה יותר מהמגרש ולכוון הרבה יותר טוב את ההגבהות שלי או את הצעד הבא בדריבל. כל אלו רק מוכיחים את הטענה שאני טוען שנים: הורדת הארקיידיות של המשחק והכנסת ריאליזם לא יפגעו בחוויה של FIFA. המשחק מצליח למצוא איזון יפה השנה בין שני הדברים וכתוצאה מכך המשחק מצליח להיות סבלני יותר מבלי להיות איטי הרבה יותר. והכי חשוב - הוא עדיין ממש כיף.

פותח ב-11

בואו נעבור שנייה על מצבי המשחק של FIFA 22 ונתחיל עם המצב שהכי מרגש אותי השנה: מצב הקריירה. כן כן, המוד המשעמם מ-FIFA 19 עד FIFA 21 קיבל שני שינויים שהופכים אותו ליותר מעניין ויותר מושך. בעוד שאין כאן סיפור "מרגש" כמו ב-"The Journey", מצב הקריירה השנה מעיף את מנגנון ה-Accomplishments שמבקש מכם לעשות דברים כדי לשפר את השחקן שלכם (להגיע לכמות מסירות/גולים מסוימת וכו') ושם במקומו מנגנון Skill Points ועלייה ברמה, ובכך מערבים את השחקן בצורה ישירה בהתפתחות השחקן שלו במצב הקריירה.

אחרי כל משחק השחקן יקבל נקודות ניסיון וכשהוא יעלה רמה הוא יקבל יכולות חדשות ונקודות איתן הוא יוכל לשפר את היכולות השונות שלו. הנ"ל נכון גם לאימונים שבעבר העלו לכם קצת מהמדים המסוימים שהיו קשורים אליהם, ועכשיו נותנים לכם נקודות ניסיון איתם תוכלו לעלות ברמות. האימונים מתקשרים גם לעוד מנגנון חשוב: שביעות רצון המאמן. בכל משחק יהיו לכם כמה אתגרים שתצטרכו לעמוד בהם. אם תצליחו, תקבלו נקודות במד שביעות הרצון. לא תצליחו? תאבדו נקודות. כמה שמד מלא יחליט האם המאמן פותח איתכם, מעלה אתכם מהספסל, או פשוט לא משחק איתכם בכלל.

לכן האימונים חשובים - בנוסף לצבירת נקודות ניסיון ליכולות שלכם, אימונים מוצלחים ישפרו את הדירוג שלכם בעיניי המאמן ובכך ישמרו אתכם בהרכב לאורך זמן. זה הפך את האימונים - דבר שהייתי מתעלם ממנו במשחקים קודמים, לחשוב והכרחי לשמירה על מקום בהרכב. השילוב הזה בין שני הדברים יצר מצב קריירה שונה ממה שהכרתי והפך כל משחק לחשוב לא רק ברמת המיני משימות שהייתי צריך לבצע כדי לשפר את יכולת הבעיטה מרחוק שלי כקשר, אלא גם כדי שאני אוכל בכלל לשחק לאורך זמן.

לא הכל מושלם במוד החדש - באיזשהו שלב זה נהייה מאוד קל לשמור על מקום בהרכב והעובדה שאני לא צריך לעשות רוטציה בין אימונים שונה מובילה לכך שאני פשוט עושה את אותם האימונים שאני אוהב באופן קבוע (בעיטות חופשיות, כמובן), אבל יש פה פוטנציאל למוד משחק מרתק ומעניין. אני מקווה שב-FIFA 23 יעלו את רמת הקושי של הישארות בהרכב ויתנו לשחקנים עוד מוטיבציה להשיג ציון גבוה במשחק ולהשקיע ביותר אימונים.

חתולי רחוב

כמובן, Volta חוזר גם השנה. הדגש השנה הוא על יכולות מיוחדות שתוכלו לבצע במשחקים, בין אם מדובר ב-Power Strike שיאפשר לבעיטה שלכם להרגיש כמו תותח שיורה כדורים או Pure Pace שיגביר את הקצב של השחקן שלכם למקסימום. את היכולות הללו תוכלו להפעיל אחרי שימוש במספיק מסירות יפות ותרגילים עם הכדור אז כלל הברזל הוא: יותר יופי, יותר יכולות מיוחדות. השנה מוד הסיפור נעלם לחלוטין אבל תוכלו לשחק במודים האחרים ש-Volta מציע.

תוכלו לשחק ב-Squads במצב הכדורגל רחוב של FIFA, או במצב החדש: Volta Arcade. ה-Arcade הוא מצב משחק ששם אתכם ועוד שלושה שחקנים אחרים בכמה משחקים שממש לא קשורים בכדורגל. ששת המודים השונים מורכבים ממשחקים שונים ומשונים כמו Volta Tennis שהוא בעצם סוג של פוצ'יבולי עם רשת נמוכה ומשטח דשא, Wall Ball שמתפקד כבאטל רויאל של המשחק הזה או Team Keepaway שייתן לשחקנים לנסות את יכולת הכדרור שלהם ושמירה על הכדור.

בקצרה - זה כיף גדול. אני ממש נהנה מהמוד הזה ואני מצאתי את עצמי חוזר אליו שוב ושוב במקום להמשיך לעשות את הביקורות האחרות שיש לי בקנה. כל המודים השונים של Volta יתנו לכם כסף שיאפשר לכם להלביש את הדמות שלכם במיטב החולצות, המכנסיים והנעליים שיש ל-FIFA 22 להציע. אני שמח לראות ש-FIFA לא מזניחה את המוד הזה ושהאנימציות השונות והמשוגעות שלו אפילו השתפרו מהשנה שעברה. האצטדיונים עדיין מגניבים והשליטה כיפית. אבל אם כבר הזכרתי כסף, הגיע הזמן לדבר על המאני מייקר של FIFA.

התמכרות אולטימטיבית

אההה כן, Ultimate Team. אולי הסיבה המרכזית שבגללה אנשים קונים את המשחק הבא בסדרה כל שנה במקום להישאר עם המשחק המקורי שלהם כמו מה ששחקני FIFA על ה-Switch עושים מ-FIFA 19. אז איך ה-Ultimate שונה השנה? אז בניגוד לשאר המצבים שהזכרתי קודם, השינויים ב-Ultimate Team הם ספורים ופחות נראים לעין. זה מקרה של "אל תתקן את מה שלא שבור" במקרה של EA ו-FIFA. התפריטים נראים שונה ב-FIFA 22 ולטעמי הם יותר טובים משל השנה שעברה. היה יותר מדי בלבול בכניסה הראשונה לתפריטים ב-FUT ואני שמח לראות שהמפתחים סידרו את זה טיפה.

כרגיל, לא יצא לי לשחק המון ב-Ultimate Team, אני מנסה להתנזר כמה שיותר מהמוד הזה, כי בעבר יצא לי לשפוך הרבה יותר מדי כסף על Packs ושחקנים, אבל שחקנים שמתים על המוד הזה אבל שונאים את כמה שקשה לעשות Qualify ב-Division Rivals ישמחו לגלות שהתהליך קל יותר ומהיר יותר מבשנה שעברה. EA כנראה שמעה את התלונות של אנשים לגבי המוד הזה והקלו על התהליך, כך שתוכלו להשיג את הפרסים של המוד הזה (ושל Champions כמובן) יותר מהר.

האם המוד הזה יותר נקי מ-Microtransactions? ממש ממש לא. כמו תמיד, שחקנים כבר הספיקו להוציא כמה מאות/אלפי דולרים על Packs ולהשיג שחקנים שמפרקים אותי ב-Division נמוך. שזה תמיד פאן גדול. האם היה אפשר לשים כאן מנגנון שהופך משחקים להוגנים יותר? כנראה. אני פשוט שמח שזה לא כמו ב-NBA 2K22 בו כל מוד היה קשור ל-Microtransactions. רוצים לפתח את השחקן בקריירה? תוציאו VC. רוצים לפתח את הקבוצה שלכם? תוציאו VC. המשחק עדיין מלא ב-Microtransactions, אבל לפחות אפשר להימנע מזה אם אתם רוצים - והמשחק עדיין כיפי בלעדיהם. אני גם אנצל את ההזדמנות כדי לדבר על ה-Online שהוא כמו תמיד: ״טוב אבל לא מצוין״. המשחק דאג לשים אותי מול שחקנים עם פינג דיי דומה ורוב המשחקים שלי באונליין עבדו בלי לאגים, אבל לצערי עדיין היו ניתוקים פה ושם. נקווה שזה ישתפר עם הזמן.

השורה התחתונה

אם NBA 2K22 גרם לי להרגיש שאין חדש תחת השמש וששינויים במשחקי ספורט לא הולכים להיות משמעותיים או כיפיים, FIFA 22 הוכיח לי את הדבר שכבר ידעתי לפני כן: תחרות מובילה לשיפורים וטובה לצרכן. כנראה שהרוח ש-Konami ו-eFootball PES נשפו בגבה של EA עשתה את שלה וקיבלנו משחק עם אנימציות טובות יותר, שיפורים טובים למשחקיות ול-AI, שוערים טובים יותר, תפריטים חלקים יותר, וסוף-סוף - מצב קריירה שגורם לי להתרגש וליהנות ממנו לראשונה מזה שנים. כרגיל, לא הכל טוב ב-FIFA, וזה משחק של EA אז עדיין תוכלו למצוא בו באגים, בעיות ואיך לא - מנגנון Microtrasnactions ב-Ultiimate Team, אבל EA עשתה המון טוב למעריצי כדורגל וסדרת המשחקים. זאת הפעם הראשונה מזה שנים שאני מרגיש שמעריצים שישדרגו מ-FIFA 21 ל-FIFA 22 לא ירגישו מרומים.

אלא אם אתם משחקים על ה-Switch, כמובן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • האנימציות החדשות עוזרות להפוך את המשחק לריאליסטי
  • דגש גדול יותר על משחק חכם וסבלני
  • שיפורים נהדרים למצבי הקריירה וה-Volta
  • שוערים והגנה טובים יותר מבשנה שעברה

הרע

  • ה-Ultimate Team עדיין קם ונופל על מי שם יותר כסף
  • נתקלתי בהמון באגים על ה-PS5
  • איכות השדרנים פחות טובה מבשנים קודמות

והמכוער

  • חשבתם שאני לא אגיד כלום על איך שפרו נראה?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י