הרשמה

רשמים מהבטא של Back 4 Blood!

שמואל בדק את הבטא של משחק הזומבים החדש של Turtle Rock Studios וחזר לספר לנו מה הוא חשב עליו!

זה לפעמים נראה כאילו B4D מתמקד בכל הדברים הלא נכונים. אם לשפוט לפי הבטא, מדובר בצעד קדימה ושניים לאחור.

קוד לבטא סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אני מניח שרובכם שיחקתם או לפחות שמעתם על Left 4 Dead. משחק האקשן מרובה המשתתפים היה כל מה שחובב סרטי זומבים יכל לבקש ממשחק בז'אנר: אקשן חסר מעצורים, שיתוף פעולה בין שחקנים כדי להגיע למטרה מסוימת, נשקים שמרגישים מצוין והרים של זומבים שתוקפים מכל פינה. המשחק המקורי והמשכו דאגו לספק מפות שנעו בין פתוחות וארוכות לקלאסטרופוביות ומלחיצות ובכך הצליחו לשלב בין ז'אנר האימה/הישרדות לז'אנר האקשן בצורה שבעיניי, רק Resident Evil 4 שיצא לפניו הצליח לשלב. Back 4 Blood שהוכרז בטקס פרסי הגיימינג של השנה שעברה, מתיימר לנסות להחזיר את התחושה הזאת לשחקנים עם משחק חדש שעל הנייר לפחות, אמור להיות אלטרנטיבה ראויה למשחק האדיר של Valve. אז אחרי תקופת בטא קצרה, הגיע הזמן לראות האם המשחק עושה את זה והתשובה היא... מורכבת.

המשחקיות עצמה היא בדיוק כמו שציפיתי שתהייה: סולידית, כיפית ומרגישה נהדר. הנשקים השונים מרגישים רספונסיבים ונהדרים מאקדחים ומכונות יריה ועד נשקים קרים כמו מחבטים ומצ'טות. זה מרגיש ממש כיף לירות בכל הזומבים השונים, לברוח מהזומבים השונים כדי להשיג עמדות טובות יותר, למצוא נשקים חדשים ולהתנסות איתם. אני לא חושב שמצאתי נשק אחד שלא חיבבתי במשחק - גם נשקים שאני לא משחק איתם בדרך כלל כמו SMG היו מאוד כיפיים במשחק. וזה הדבר שאולי הכי חשוב במשחק מהסוג הזה: לירות בזומבים מרגיש כיף. המפות עצמן הן Hit or Miss: חלק מהמפות מאוד טובות עם ניסיון לשים את השחקנים בקבוצה בסיטואציה בה הם חייבים להתפצל כדי למנוע מהזומבים לאגף אותם, או זירות גדולות לקרבות בוסים אדירים וחלקן הן ההגדרה של "פסדר": לא מרשימות במיוחד ונועדו להיות "הבמה" עליה תשחקו עכשיו, יותר מאשר עיצוב מפה חכם במיוחד.

אם כבר דיברנו על עיצוב, מילה על הגרפיקה של המשחק: היא לא מרשימה בכלל. אני שיחקתי על המחשב האישי בהגדרות הכי גבוהות ברזולוציה של 1440p והמשחק היה נראה סביר במקרה הטוב. הנשקים השונים וארבעת הדמויות הראשיות של המשחק נראו מעולה, אבל כשהכל רץ ביחד המשחק היה נראה כמו כל משחק מ-2016 עד 2019. אני חוויתי גם קצת בעיות בביצועים, כשריצודים על המסך ונפילות בביצועים היו דבר שבשגרה בתקופה שלי עם הבטא. אבל אלו עניינים שצפויים לקרות בגרסאות בטא של משחקים - זה הפריע לי, אבל אני גם בטוח שזה יתוקן לקראת היציאה של המשחק המלא. אלו לא הבעיות הרציניות של המשחק. אלו מתחילות ברמת העיצוב שלו.

הבעיה הכי גדולה של המשחק וזו שהם צריכים לתקן כמה שיותר מהר היא מערכת הקלפים המבלבלת והמתסכלת של המשחק. בין אם זה שם כדי להוסיף עוד "עניין" למשחק, לתת לשחקנים עוד סיבות להשתמש ב-Supply Points שמקבלים בסוף כל משימה או להוסיף איזשהו אלמנט שיוביל בסופו של דבר לאפשרות של הכנסה של מיקרו-רכישות: אני לא יודע מה הסיבה האמיתית, ואם להיות ממש כן - גם לא באמת אכפת לי. המערכת הזאת חייבת להיעלם מהמשחק ויפה שעה אחת קודם. היא מופיעה לפני כל משימה ואמורה לתת לכם לבחור קלף שייתן לכם בונוס לקראת המשימה הקרובה. גם אם אני שם בצד את העובדה שכל אלה נותנים לכם בוסטים ממש קטנים ולא מורגשים כמעט, הבעיה האמיתית היא שכל המנגנון הזה פשוט מכביד על השחקן.

קלפים לפני כל משימה, קלפים אחרי כל משימה, קלפים שחוזרים, בניית חפיסה למשימה - אני לא הבנתי עד הסוף את כל מה שקורה עם המערכת הזאת ועם כל הכבוד: אני גם לא רוצה. אחד הדברים שהכי אהבתי במשחק המקורי היה כמה שהוא ארקיידי: אתם נכנסים למפה, לוקחים נשקים, יוצאים מה-Safe Room ומתחילים לירות בזומבים על ימין ועל שמאל. כל האקסטרה נתונים האלה: תוספת לחיים, תוספת לסיבולת, תוספת ל-Ammo (מי יודע בכלל איך זה עובד בחיים האמיתיים) - זה סתם מוסיף עוד אלמנט חסר משמעות לחבורה שחקנים שרוצים להתחבר למשחק ולהתחיל לירות בזומבים. B4D גם דואג להודות שהוא שם דגש על המכניקה הזאת: הדבר הראשון שראיתי בתפריטים כשנכנסתי למשחק היה "הרכבת חפיסה" ולא Quickplay. לא מעודד במיוחד.

כל האקסטרה נתונים הללו מתבטאים גם בנשקים השונים: הנשקים השונים מלאים בסטאטים כמו הנזק שהם עושים, כמות כדורים לשנייה, דיוק ועוד, וזה בלי קשר לתוספות שאפשר לשים לנשקים השונים כמו כוונות ועוד. כאן בניגוד למכניקה הקודמת אני דווקא מבין מאיפה הם הגיעו ומעריך את הכוונה: זה נותן המון סיבות לחקור את המפות ולחפש את התוספות הללו כדי לשדרג את הנשקים שלכם. הבעיה שכל המנגנון הזה יוצר היא כפולה: הראשונה היא מה שהזכרתי קודם: יותר מדי מידע שצריך לקרוא במשחק בו כל שנייה חשובה וצריך להיות On your toes והשנייה היא שזה יוצר חוצץ ברור בין נשקים טובים לרעים, במקום לתת לשחקן להתנסות עם הנשקים ולהחליט לבד מה הוא מעדיף. זה נכון שלא כל ריצה תיתן את אותם הנשקים (שזה דבר חיובי), אבל כשאני יודע מראש לחפש נשקים מסוימים ולהתעלם מאחרים על בסיס הניקוד שלהם - זה לא משהו שאני נהנה ממנו משחקים מהסוג הזה.

את רוב המשימות השונות במשחק אני יכול לסכם במשפט: "כיף לשחק, לא מעניין בכלל עלילתית". כמו שציינתי קודם, המפות הן די 50-50 מבחינת העיצוב שלהן, אבל כשזה טוב - זה מצוין. המשימה הראשונה מביאה איתה ניחוחות של Left 4 Dead המקורי והמשימה בספינה הזכירה לכולנו את משימת הגשר ב-Left 4 Dead 2. אבל יחד עם המשימות האלה, נוכל למצוא גם משימות שהיו ממש לא מרשימות כמו המשימה בחווה שהייתה ממש מוזרה (פתוחה מדי וקלה מדי). האויבים המיוחדים שנפגוש במשימות עצמן מאיימים על הנייר אבל לא זכורים כמו האויבים המיוחדים ב-Left 4 Dead. לא תמצאו כאן איזו Witch שתחריד אתכם, אלא הרבה אויבים גנריים למדי: זומבי מתפוצץ, זומבי גדול וחזק, זומבי שיתקע אתכם במקום. כיף להתמודד איתם והם באמת דורשים היכרות מקדימה כדי לדעת איך לטפל בהם, אבל לנצח אותם זאת משימה מאוד פשוטה והם מרגישים יותר כמו מטרד מאשר אתגר.

אגב, יכול להיות שזה היה רק אני אבל Back 4 Blood היה קל. מאוד קל. היה לי פשוט מאוד להרוג את הזומבים השונים (הרגילים והמיוחדים) וכמות הזומבים השונים ממש נמוכה בזמן כל פרק ובעיקר כשה-Horde מגיע. גם ברמות היותר גבוהות הצרה הכי גדולה שלנו הייתה Friendly Fire ולא כמות הזומבים השונים. לשם השוואה: Left 4 Dead שם דגש מאוד חזק על היכולות של השחקן והקבוצה. הייתם צריכים לדעת איך המפה עובדת, מאיפה מגיעים האויבים המיוחדים ולעבוד כצוות כדי לנצח אותם עם הנשקים המתאימים והאנשים המתאימים לכל משימה וב-Back 4 Blood, לפחות מהבטא, זה הרגיש כאילו יכולתי גם לסיים את המשחק הזה לבד עם 3 בוטים. אני מניח שזה טוב לשחקנים חדשים שלא מכירים את הז'אנר ורוצים להיכנס אליו מבלי לפחד להיפסל בכל שנייה, אבל לוותיקים מבינינו שרוצים את חווית ה-Left 4 Dead שלהם זה יכול להיות פחות מתאים. וזאת בדיוק הנקודה שלי.

מי שישחק במשחק הזה, או מי שחיכה למשחק הזה הם אנשים כמוני: חבר'ה ששיחקו ב-Left 4 Dead ו-Left 4 Dead 2 ורוצים/מחפשים את החוויה הארקיידית הזאת, את הכיף הזה של לאסוף את החברים ולהתמודד מול הרים של זומבים ביחד כצוות. Back 4 Blood כרגע מרגיש כמו משחק אקשן עם קצת זומבים פה ושם. אני בטוח שיהיו המון אנשים שייהנו מהמשחק: ה-Gameplay loop שלו מאוד כיפי, הרבה בזכות מערכת היריות המשובחת שלו, אבל בגלל כל המידע הנוסף והמיותר הזה במשימות, רמת הקושי הנמוכה באופן יחסי והיעדר זומבים מעניינים, הבטא מיצתה את עצמה מאוד - אבל מאוד מהר. אם המפתחים של המשחק ב-Turtle Rock Studios כיוונו למשחק בסגנון של Left 4 Dead או המשך רוחני שלו, אז יש להם עוד הרבה עבודה לעשות עד שהמשחק יגיע. אם הם דווקא ניסו לעשות משהו אחר לחלוטין, אז גם הם וגם ל-Warner Bros. Games חייבים להבדיל את המשחק הזה מ-Left 4 Dead כי כרגע הוא מרגיש כמו צעד קדימה ושניים לאחור.

מה אתם חשבתם על הבטא? שתפו אותנו בתגובות כאן או ברשתות החברתיות שלנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י