הרשמה

הועד האולימפי מכריז על משחקים אולימפיים בצורה וירטואלית

אולימפיידת הגיימינג יוצאת לדרך

הועד האולימפי נותן דחיפה משמעותית לתחום משחקי הספורט

תחרות האולימפיאדה היא אירוע הספורט הגדול בעולם מתרחש אחת לארבע שנים, (או חמש אם יש מגיפה עולמית). אירועי אולימפיאדת טוקיו שנדחו משנת 2020 צפויים להגיע השנה בסוף יולי ולמשוך אליהם את כל חובבי הספורט מרחבי העולם. מה רבה היתה הפתעתי כאשר הועד האולימפי הכריז כי משחקי המחשב יהפכו לענף רשמי באולימפיאדה. טוב, לא בדיוק, אבל ממש קרוב. אתמול הועד האולימפי הכריז על Olympic Virtual Series (OVS) שאלו המשחקים האולימפיים בגרסה הוירטואלית שלהם. לפי החלטת הועד מסוף השבוע, החל מה-13 למאי ועד ה-23 ליוני תתקיים תחרות ספורט וירטואלית במשחקי מחשב בתחומי ספורט. הם מתחילים מעט לפני המשחקים הרשמיים של טוקיו 2020 למרות שהאולימפיאדה הרשמית תתחיל ב-23.07.2021.

יו"ר הוועד האולימפי ציין כי המטרה של OVS היא להביא את הקהל הצעיר והחדש לצפות במשחקים האולימפיים וזהו חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית החדשה של הועד האולימפי לקרב את המשחקים האולימפיים לדיגיטל. אם קיוויתם לליגה האולימפית של League of Legends או משחק חסר פשרות של Rocket League אז אנחנו עדיין לא שם, כי הקטגוריות עדיין יהיו קטגוריות שקשורות לספורט. אבל זה כבר ממש מתחיל להתקרב. הועד הכריז על חמישה קטגוריות של תחרויות והן מרוצי מכוניות, בייסבול, מרוצי אופניים, חתירה והפלגת מפרשיות.

הקטגוריה הראשונה תהיה מירוצי מכוניות והמשחק שנבחר להוביל את התחרות הוא Gran Turismo של Sony. מדובר במשחק מרוצים פופולרי ששייך ל-Sony. החלטה מעט תמוהה לטעמי כיוון ש-Gran Turismo עובד רק על PlayStation בעוד שמשחקים אחרים כמו Asseto Corsa ו-Project Cars פועלים על כל הפלטפורמות. אולי הרצון לאחידות הכריע, אך זה יכול להדיר שחקנים רבים שאין להם PlayStation.

בקטגוריית הבייסבול נבחר eBaseball Power Pros של Konami. מדובר גם כן בבחירה מוזרה מעט ביחס למשחקי בייסבול שכן הוא נראה פחות ריאליסטי מהבחירות האחרות שעשו למשחקים אבל הוא בהחלט יכול לפנות לקהל צעיר יותר ולהיות פלטפורמה מעניינת יותר.

הקטגוריה הבאה היא מרוצי אופניים ופה מדובר בבחירה המובנת מאליה. מערכת Zwift הינה מערכת של מרוצי אופניים וירטואלים שנעשים באמצעות אופניים אמיתים על מעמד מיוחד. מדובר במעין רשת חברתית של רוכבי אופניים שמאפשרים לרכוב במגוון מקומות ברחבי העולם. אפשר לרכוב עם חברים ולבד ולשתף את התוצאות. ניתן לחבר לתוכנה אופני ספינינג או אופניים רגילים והיא יכולה להשפיע על רמות הקושי של האופניים בהתאם לסביבה הוירטואלית שבה רוכבים. בקיצור בחירה מצוינת.

שתי הקטגוריות האחרונות יהיו בין הגלים הוירטואלים והן יהיו הפלגת מפרשיות וחתירה בסירה. לצורך כך נבחרה סימולטור ההפלגה VR Regatta שהוא סימולטור הפלגה התומך בריבוי משתתפים, מציאות מדומה ונחשב כמשקף נאמן ביותר של המציאות. יש לו גרפיקה מעולה והעבודה של ההפלגה מציאותית לחלוטין. התוכנה עצמה משמשת ימאים רבים לאימוני חובלות ומדובר בבחירה בהחלט ראויה.

האם המשחקים יקבלו מודים נפרדים לצורך התחרות? האם ישנן דרישות ספציפיות מהתמחרים מבחינת חומרה? מי יוכל לגשת ואיך? לכל זה עוד אין לנו תשובות אבל אנחנו מבטיחים לעדכן אתכם ברגע שיהיו. כרגע יש בכלל ספק לגבי עתידה של האולימפיאדה עקב מגיפת הקורונה ולא ברור אם יפן תוכל לארח את המשחקים האולימפיים כאשר המדינה סובלת משיא של חולי קורונה ומתכננת להכניס את המדינה כולה לסגר בשבוע הבא.

מי יודע, אולי בסוף המשחקים הוירטואליים יהיו המשחקים היחידים שנראה באולימפיאדה הזו, ואולי זה בכלל תחילתו של עידן חדש שבו מתחרים אחד נגד השני מהבית.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י