הרשמה

ביקורת: The Falcon and The Winter Solider - פרק 1

שיר מחליפה את גיא והיא מסקרת לנו את הפרק הראשון של Falcon and the Winter Solider!

על אף התהיה לעיל שהשאירה אותי עם טעם קצת חמוץ בפה, אני מצפה ומחכה לראות כיצד הסדרה תתפתח

בעוד ש-WandaVision השאירה אותנו עם יותר שאלות מתשובות מרגע הכרזתה ועד עכשיו בעצם, היה אפשר לדעת מה אנחנו הולכים לקבל מ-The Falcon and The Winter Solider עוד מהטריילר הראשון שהוצג: אקשן, צמד גברים שלא מסתדרים שנאלצים לעבוד ביחד (כי באמת היינו צריכים את זה אחרי שנתיים ללא סרטי "מהיר ועצבני"), ומגן אייקוני אחד. עם זאת, הפרק הראשון של הסדרה הצליח להפתיע אותי ולשאוב אותי חזרה ל-MCU אחרי שכמעט והצלחתי להיגמל.

הביקורת תכיל ספוילרים לפרק הראשון של הסדרה ולכל שאר העולם הקולנועי של מארוול, אז אתם מוזמנים לחזור לכאן אחרי שגם אתם צפיתם!

סצנת הפתיחה השאירה אותי עם שאלה מאוד גדולה. סאם וילסון (Sam Wilson) מתארגן בחליפה שחורה שמזכירה מאוד את הסצנה ההיא בסוף סרט "הנוקמים: סוף המחשק". האם אנחנו הולכים להיפרד שוב מדמות אייקונית שליוותה אותנו בעשור האחרון? הסמל המזוהה ביותר של קפטן אמריקה (מלבד התחת שלו) מונח על השולחן, וברקע אנחנו שומעים את הדיאלוג שהתרחש בסיום סאגת אינסוף - השיחה של סטיב וסאם. "איך זה מרגיש?" סטיב המבוגר שואל כשהוא מעניק לו את המגן, "כאילו זה שייך למישהו אחר."

לאחר שקופית פתיחה שגורמת לי להתגעגע לג'ינגלים הביזאריים של וונדהויז'ן, אנחנו מגיעים לאחד הרגעים שבעיניי היו אולי מהמרשימים ביותר שהופיעו בתוכנית טלוויזיה בשנים האחרונות, ולחלוטין הייתי יכולה לראות אותו מופיע בשובר קופות קולנועי. אי אפשר שלא להתרשם מחליפת הפלקון החדשה של סאם ומהיכולות החדשות שלו, ובינינו גם אם לא היו כנפיים ומתקפות שלא יביישו איזו ואלקירי (Valkyrie) מ-God of War, גם אני לא הייתי סוחבת את המגן לכל קרב. הקרב האווירי היה דינאמי ומלא אקשן כך שבסיומו אפילו לא חשבתי מה קרה למטוס התובלה הצבאי שננטש ללא נפש חיה.

כיצד תדע שהפכת לגיבור אמיתי תשאלו? כאשתה מקבל סיידקיק משל עצמך (ואני לא מדברת על Redwing, הרחפן שמתגורר בחליפה של פלקון). טורס, חייל מודיעין שמשמש כאיש הקשר של סאם עם הצבא ונראה מיודד במיוחד איתו הוא בעצם קריצה לחובבי הקומיקס. חואקין טורס (Jouaqin Torres) הופיע לראשונה ב-2015 בקומיקס והפך להיות פלקון לקפטן אמריקה של סאם וילסון. האם נזכה לראות אותו פורש כנפיים בסדרה? רק קווין פייגי יודע.

אנחנו חוזרים לארה"ב, למוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון הבירה ליתר דיוק, שכבר נהפך ללוקיישן אהוד על קפטן אמריקה וחבריו לאחר הביקור ב"קפטן אמריקה: חייל החורף". עם הופעה מפתיעה של ג'יימס רודס (James Rhodes) בקהל, סאם מחליט להשכיב למנוחות את מורשתו של סטיב רוג'רס ומכניס את המגן לתצוגה, כי שם לדעתו, סמלים צריכים להיות. על אף ההפסקה הכפויה מסרטי מארבל בשנה האחרונה (למעט וונדהויז'ן שהתקיימה במעין בועה משל עצמה), קשה שלא להבחין בקווי הדמיון בין פיטר פרקר ב"ספיידרמן: רחוק מהבית" לסאם וילסון בסצנה הזו.

שניהם איבדו את המנטורים שלהם (על אף שלא ברור עדין מה מצבו של סטיב רוג'רס), שניהם קיבלו את המורשת של אותם המנטורים ושניהם מנסים להתנער ממנה. פיטר זורק את האחריות על הבחור המקסים עם הגלימה שבא להציל את העולם וסאם מכניס את המגן לתוך ארון תצוגה שנראה מאוד לא מאובטח. אבל בעוד שטוני סטארק (Tony Stark) השאיר מסר אמביוולנטי לפיטר, סאם לא יכול ליהנות מהספק: סטיב העניק לו את המגן בעצמו והוא זה שבחר, ללא כל מניפולציה מאומן אשליות כריזמטי, לוותר עליו.

באיזשהו מקום אפשר להבין את סאם - הוא בסך הכל רוצה לחזור הביתה למשפחה שלו, להציל את הירושה שנשארה לו מעיקול על ידי הבנק ולצאת מהצל הגדול של קפטן אמריקה. בין כל הממורביליה שהיא תערוכת קפטן אמריקה ולמעשה המסע שעברנו עם סטיב עם רפרנסים לסרט הראשון, הסמל של היידרה ושילד, ואפילו אזכור ל"בליפ". כמובן שהקטע לא יכול להיגמר מבלי שהגיבור יראה את ההשתקפות שלו מול הסמל האלמותי של המנטור שלו (כן מיילס מורלס אני מדברת אליך).

אחרי שעברנו שליש פרק שלם מבלי לקבל מבט חטוף על השם השני בכותרת הסדרה ,אנחנו מקבלים את חייל החורף ובענק. באקי בארנס (Bucky Barnes) חולם, ובחלומו אנחנו מקבלים הצצה לעבר שלו כאגרוף של היידרה. בסצנה העוקבת (שכל תפקידה הוא למצוא את הזווית הכי פחות מחמיאה לצילום), אנחנו מגלים כי הממשלה עדיין מפקחת על באקי עם פסיכולוגית שגורמת לד"ר חניבעל לקטר להיראות כאדם מלא חמלה. באקי מספר על כך שהוא מחק שם מרשימת הכפרה שלו. המחברת של באקי מרגישה לי כמו רפרנס לרשימה של סטיב שהופיעה ב"קפטן אמריקה: חייל החורף". רשימת המטלות של סטיב רוג'רס מלאה ברגעים משמעותיים שהוא פספס במהלך שהותו כקרחון וצריך להשלים כמו סרטי מלחמת הכוכבים ורוקי, לשמוע את נירוונה ולנסות אוכל תאילנדי. בעוד שהרשימה של ג'יימס בארנס מלאה בחרטות וכפרות, אנשים שהוא סייע להם או פגע בהם במהלך שהותו כמתנקש שטוף מוח.

למרות הסצנה המורבידית בחדר של המטפלת והזכרונות, אנחנו מקבלים רובד חדש של באקי, רובד של ציניות ותסכול וקושי של אדם שעבר מקרב אחד לאחר במשך תשעים שנה. זה בהחלט מתבקש אחרי כל הטראומה שהוא חווה וטוב לראות שהסדרה מעניקה זמן לראות אותו מתמודד עם ההשלכות. באקי בהחלט נראה אבוד בברוקלין, ומוצא את עצמו בחברת מבוגר יפני חביב שמנסה לגרום לו לצאת לעולם הדייטינג. אחת ההצלחות המסתמנות של הסדרה היא היכולת להאניש את הגיבורים מהמסך הגדול שנלחמים בטיטנים סגולים מהחלל ולהראות שגם להם יש קשיים נורמטיביים בחיי הזוגיות או המשפחה ומול הבנק. עם זאת, נראה שבאקי לא מצליח להשתחרר מהשדים שלו ואנחנו מגלים שאולי הקשר הידידותי עם השכן המבוגר היא לא כל כך מקרית באמצעות מחברת הכפרות.

אנחנו עוזבים לרגע את מעלליהם של סאם ובאקי בכדי לעקוב אחרי טורס שמנסה לנטר את הפעילות של "מרסקי הדגלים" (Flag Smashers), ארגון שרוצה בסך הכל עולם מאוחד ללא גבולות, בכלל לא נשמע כמו ארגון עם מטרות זדוניות. הוא מצליח להתחקות אחרי פעילות שלהם בשוויץ ובמהרה מוצא את עצמו באמצע שוד. כשהוא מנסה להתעמת עם השודד הראשי הוא מנוטרל בקלילות על ידו, האם אנחנו מתמודדים עם עוד חייל על או שמא זה בכלל מפיסטו?!

בחזרה לסאם ולבעיות העולם האמיתי שלו. הסצנה מול הבנקאי היא אולי הסצנה שמסכמת את הפרק בצורה הטובה ביותר- פלקן הוא גיבור, מוערץ ומוערך על ידי כולם, אבל כשהוא צריך עזרה בעולם האמיתי המציאות דופקת בדלת ומראה לו שהוא בסך הכל סאם וילסון, הבחור שלא מצליח לקבל הלוואה מהבנק. הוא חוזר לבית ומתעדכן מול טורס על האירועים שקרו. "אתה לא חושב שזה יכול להיות?" אין כמו שאלת מסתורין שמשאירה אותנו במתח.

סצנת הסיום של הפרק בהחלט משאירה סימני שאלה כשמאמצע שום מקום מכריזים על קפטן אמריקה חדש: ג'ון ווקר (John Walker) בגילומו של וויאט ראסל (Wyatt Russell). כן, הבן של (כי הכל נשאר במשפחה ב-MCU). דווקא הסצנה הזו שמטלטלת את אמות הסיפים הרגישה כאילו היא נוחתת מהירח. נכון, סאם בחר להפריש את המגן אבל הסצנה מרגישה תלושה מהמציאות של הסדרה. על אילו אירועים אחרים מדובר שגרמו לגיוס זריז של קפטן אמריקה מעלי אקספרס? סאם עדיין עובד בצורה פעילה עם צבא ארה"ב, ולא נראה כאילו נעשתה פנייה ישירה מטעם משרד ההגנה או הצבא בה הוא סירב לקחת את הזהות של קפטן אמריקה. הסצנה הזאת לא מסתדרת לי ומרגיש לי כאילו היה צריך להיות טריגר יותר כבד שיגרום לגיוס קפטן אמריקה חדש כמו מתקפת טרור בארה"ב עצמה או כישלון של סאם במשימה שהוטלה עליו שתגרום לפקפוק ביכולות שלו.

על אף התהיה לעיל שהשאירה אותי עם טעם קצת חמוץ בפה, אני מצפה ומחכה לראות כיצד הסדרה תתפתח. בניגוד ל-Wandavision, הפלקון וחייל החורף ישודרו למשך שישה פרקים בלבד ולאחר שידור הפרק הראשון, נותרנו עם חמישה פרקים והרבה ציפיות.

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י