הרשמה

ביקורת: Super Mario 3D World + Bowser's Fury - מגרש משחקים

אחד מהמשחקים הכי גדולים של חודש פברואר נחת אצלנו! בואו לקרוא מה חשבנו על הפורט של משחק ה-WiiU הפופולרי ומצב המשחק החדש שמצטרף אליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/02/2021

המשחק Super Mario 3D World לכשעצמו הוא מצוין, אבל התוספת של Bowser's Fury והניסוי המוצלח שלו עם מריו בעולם פתוח הופכים את המשחק הזה לחובה לחובבי פלטפורמינג

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

זהו, נגמר. אין יותר משחקים גדולים להעביר מה-WiiU הכושלת ל-Nintendo Switch. כמובן שהייתי שמח לראות את משחקי Zelda מגיעים כפורט ל-Switch, אבל אחרי ההגעה של Mario Kart 8 Deluxe, Bayonetta 2, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Pokken Tournament, Pikmin 3 ואפילו Tokyo Mirage Sessions #FE Encore, זה נראה שרק משחק אחד היה חסר. אחד המשחקים הגדולים ביותר על ה-WiiU, וכנראה שמשחק הפלטפורמה הכי טוב על הקונסולה ההיא: Super Mario 3D World. מבחינת רובנו זאת הייתה שאלה של זמן עד שנראה את המשחק הזה נוחת על ההצלחה שהיא ה-Switch ובאמת קיבלנו את ההכרזה שחיכינו לה בדיירקט המיוחד לכבוד 35 שנה למריו. החלק המפתיע? הוא לא מגיע לבד: מצטרף אליו עוד משחק חדש בשם Bowser's Fury - משחק שהיה נראה שונה לחלוטין ומעניין ביותר. אז תודות לנינטנדו יצא לי לחוות את המשחק בימים האחרונים ותתכוננו - זאת הולכת להיות ביקורת ארוכה, מקיפה ורחבה על הפורט הגדול האחרון מה-WiiU והתוספת החדשה שהוא קיבל.

העבר

נתחיל עם המוכר והאהוב: Super Mario 3D World הוא משחק פלטפורמה תלת ממדי, ממשיך דרכו של Super Mario 3D Land - רק גדול יותר, צבעוני יותר ומהיר יותר. Super Mario 3D World מאפשר לכם לשחק כמריו, לואיג'י, טוד ופיץ', כשהם עוברים בין עולמות שונים ומתמודדים עם אתגרי פלטפורמה בכל עולם בזמן שהם מצילים את הממלכה שלהם ואת הפיות שלה מזרועותיו של באוזר. עם כל הכבוד לסיפור המאוד מאוד מרגש של המשחק (ציניות כמובן), המשחק הזה זכור לטובה בעיקר בזכות עיצוב השלבים הנהדר שלו.

Super Mario 3D World הוא אחד המשחקים היצירתיים ביותר של נינטנדו מתקופת ה-WiiU וזה מורגש בכל שלב ושלב במשחק. בין אם מדובר בתוספת הנהדרת של חליפת החתול למשחק שמאפשרת לשחקנים להכות באויבים בעזרת הטלפיים שלכם ולטפס על קירות, במה שמשנה את יכולת התנועה בשלבים השונים ומייצר קיצורי דרך מעניינים ועד לעיצוב השלבים עצמם שמשלבים בין שלבים יצירתיים מאוד למאתגרים במיוחד.

בין אם מדובר בשלבים שמכילים כפתורים שתצטרכו ללחוץ עליהם בתזמון מסוים כדי להתקדם הלאה במשחק, שלבים המכילים כוחות מיוחדים כמו ה-Double Cherry שמוסיף עוד כפיל שלכם שמתנהג בדיוק כמוכם ואתם צריכים להבין איך להשתמש בו במהלך השלב כדי להגיע עם כמה שיותר כפילים לסוף השלב, שלבי קרח חלקלקים, שלבי מדבר עם חולות טובעניים וציפורים שינסו להכות אתכם ועוד ועוד. המשחק מכיל כל-כך הרבה שלבים כיפיים ומעניינים, שזה לפעמים מדהים לראות עד כמה תוכן יצירתי נינטנדו הצליחו להכניס בתוך משחק אחד. בכל רגע שאתם חושבים שראיתם הכל, המשחק זורק עליכם עוד אתגר חדש ועוד קונספט מעניין.

בנוסף, השליטה במשחק היא פשוט מצוינת: כל אחת מהדמויות השונות מתפקדת טיפה שונה: מריו הוא הסטנדרט, לואיג'י מהיר יותר ויכול לרחף טיפה, טוד מהיר מאוד וקטן ופיץ' יכולה להישאר באוויר לאורך זמן. נינטנדו החליטו עם הפורט הזה להגביר את המהירות של כל הדמויות, במה שהופך את כל המשחק למהיר יותר ובאיזשהו מקום מסוכן יותר למשחק עבור אנשים שאוהבים את המהירות של טוד ולואיג'י. כל תזוזה של הדמויות השונות היא מדויקת ומהירה וגורמת לכך שכל מוות שהיה לי במשחק היה באמת באשמתי.

זה לא אומר שמתתי המון במשחק, המשחק הזה קל למדי ללמוד משחקי פלטפורמה שכמוני, אבל זה לא אומר שהוא לא מאתגר: בכל שלב יש בין כוכב אחד לחמישה כוכבים שניתן למצוא, בנוסף לחותמת שניתן לאסוף ברוב השלבים. לסיים את השלבים השונים + השגת הכוכבים שממוקמים לפעמים במקומות נסתרים מעלה את רמת הקושי של השלבים, וגם אם לא תמותו המון במשחק, אתם עדיין תרגישו את האתגר שבסיום השלבים והשגת הכוכבים השונים בכל שלב. השגת הכוכבים גם תפתח שלבים חדשים ומסקרנים אז המשחק נותן לשחקן אינטרס להשיג את הכוכבים הללו, שזה תמיד חיובי בעיניי. אם כבר הזכרתי את השליטה, אז חשוב לי לומר שנינטנדו עשו עבודה מצוינת עם הטיפול בכל השלבים שכללו אלמנטים של מסך המגע של שלט ה-WiiU. בין אם מדובר בשליטה רגילה של מסך מגע במצב נייד, או שליטה בעזרת השלט וה-Motion Controls של ה-Switch - נינטנדו צלחו את המעבר הזה בצורה מדויקת וטובה.

דבר אחרון שאני חייב לציין הוא ה-Co-op, שכן מדובר באחד המשחקים שלשחק עם חברים משפר אותם אפילו יותר. בעוד שמשחק לבד הוא כיף ומאתגר, משחק עם חברים הוא כיף וכאוטי בצורה מדהימה. למשחק קיימים מודים של אונליין ומצב מקומי כשבעוד שהמצב המקומי עובד מצוין, מצב האונליין מדשדש טיפה כשבכמה סשנים שעשיתי היו לי לאגים ותקיעות פה ושם. עדיין, גם עם התקיעות הללו האונליין היה כיף בצורה בלתי רגילה. הסשן שהיה לי עם דימה מ-YallaBalagan ואדם מקבוצת הפייסבוק 1Up Club היה משוגע, אז אני מקווה שנינטנדו ישכילו לטפל בנושא האונליין. אם אתם יכולים להושיב כמה חברים למשחק ביחד אתם תיהנו ממש.

והעתיד

אבל עם כל הכבוד ל-Super Mario 3D World, הכוכב האמיתי של הפורט הזה הוא Bowser's Fury, מצב המשחק החדש שנינטנדו הוסיפה לפורט הזה, ותאמינו לי - זה לא דומה לשום דבר שתחוו מהמשחק המקורי. Bowser's Fury מציג סיפור חדש בו בנו של באוזר פונה למריו כדי שיעזור לו להציל את אביו מהזעם שהשתלט עליו. איך עושים את זה? אוספים את ה-Cat Shines שמסתתרים בעולם המוזר שהגענו אליו, מדליקים את המגדלורים, הופכים ל-Giga Cat Mario ונותנים לו מכות עד שהזעם יעבור כמובן (אלימות תמיד פותרת הכל, אה מריו?). מצב המשחק החדש בנוי שונה לחלוטין מ-Super Mario 3D World והאמת שגם שונה מרוב משחקי המריו שאנחנו מכירים.

המפתחים של Bowser's Fury החליטו לחבר את כל השלבים והעולמות השונים של המשחק ביחד וליצור מרחב פתוח גדול עם אזורים שונים ושלבים שונים בכל אזור. אתם יכולים לשחות בין עולם לעולם, או להשתמש ב-Plessie כדי לנוע במהירות ברחבי המפה כולה. זה גם אומר שאתם תוכלו לראות את כל השלבים השונים והעולמות השונים מהאזור שאתם נמצאים בו במפה. זה שונה לחלוטין מהקונספט שאנחנו רגילים אליו ממשחקי מריו רגילים בהם היינו צריכים להיכנס לציור או לעבור לשלבים שונים דרך Overworld פשוט. נינטנדו עושה כאן ניסוי נפלא עם הקונספט של משחק מריו בעולם פתוח עם שלבים שניתן להגיע אליהם מכל מקום על המפה והאמת שזה נראה שזה מצליח להם.

בדומה למשחקים כמו Super Mario Galaxy, כל שלב בעולם מחולק בעצם לשלושה שלבים, כשהשלבים משתנים מעט בכל פעם שתחזרו אליהם. השלבים השונים ב-Bowser's Fury נהדרים, מאתגרים במידה וכיפיים לביצוע גם בפעם השנייה והשלישית. בנוסף, העולם של המשחק מכיל כל מיני אתגרי זריזות ופלטפורמה כדי להשיג אקסטרה Cat Shines. כל זאת מבלי שהזכרתי בכלל את העובדה שבמהלך כל רגע נתון במשחק Bowser יכול לקפוץ לביקור במטרה להמטיר עליכם מטר של כדורי אש או לשרוף אתכם עם להביור/קרן אנרגיה מדרגון בול. מה שיפה בזה הוא שניתן להשתמש במתקפות של Bowser כדי להשיג עוד Cat Shines בשלבים מסוימים. זה סופר חכם לראות איך נינטנדו מסוגלת לטפל בקונספט של התקדמות בשלבים בסגנון משחק שכזה ולהתייחס לאירוע כמו ההגעה של באוזר באמצע השלב שלכם כדבר שאתם מצפים לו ולא כעול שמפריע לכם לזרימה של המשחק.

המפתחים עשו עוד צעד חכם נוסף ואפשרו לכם לשמור בצד כמה כוחות לשימוש מתי שתרצו: אתם צריכים לרחף בשביל אתגר מסוים? שימו את חליפת הטאנוקי. התקדמתם לאזור אחר ואתם צריכים חליפת חתול כדי לטפס על כמה קירות? תחליפו לחליפת החתול. בזכות הפיצ׳ר הזה והעובדה שהמשחק הזה זורם בצורה בלתי רגילה, לא הרגשתי תחושת תסכול אפילו פעם אחת במהלך כל הריצה שלי ב-Bowser's Fury.

גם ל-Bowser's Fury יש מצב Co-op אגב - אתם תוכלו לשחק עם עוד חבר או חברה שישלטו על באוזר ג׳וניור ויעזרו לכם להשיג כוחות חדשים או להכות אויבים שפספסתם וכמעט עמדו לפגוע בכם. המשחק מאפשר לכם להגדיר עד כמה באוזר ג׳וניור יהיה מעורב כשחקן יחיד, שזה מעולה בעיניי - זה נותן יותר שליטה לשחקן על מה שהמחשב עושה. בתכל׳ס הדבר הכי רע שיש לי לומר על המשחק הזה הוא שהוא קצר מאוד: בין 4 ל-5 שעות לסיפור המרכזי, וכמה שעות יותר אם אתם הולכים על 100 אחוז השלמה. אבל אם להיות כן איתכם, אני מאוכזב מהאורך של המשחק הזה רק כי נהניתי ממנו כל-כך ורציתי לחוות עוד ממנו. אני באמת הייתי שמח לקבל חוויה של לפחות 10-15 שעות עם עוד שלבים ועוד עולמות שונים.

הניסוי הזה שנינטנדו עשו עם הקונספט של ״משחק מריו עולם פתוח״, הוא בעיניי הצלחה מסחררת ולפי דעתי המפתחים של משחקי מריו בוחנים את האפשרות שהמשחק הבא בסדרה יהיה כזה - שלבי מריו תלת מימדיים שמחוברים על ידי עולם פתוח גדול עם סודות משלו ואתגרים משלו. אם זה באמת הכיוון שהחברה הולכת אליו אז Bowser's Fury רק הוכיח לי עד כמה אני בעדו. הניסוי הזה גם מתבטא בביצועים של המשחק: בעוד ש-Super Mario 3D World רץ ב-60 פריימים לשנייה במצב נייד ונייח, Bowser's Fury עושה משהו שנינטנדו כמעט ולא עושים: משנה את הביצועים שלו לפי המצב של הקונסולה באותו הרגע.

המשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה במצב נייח ויורד ל-30 במצב נייד. נינטנדו כמעט ולא עושה את זה ואני חושב שהמטרה שלה כאן הייתה כפולה: הם רצו לשמר את המראה, הגרפיקה והצבעוניות של Bowser's Fury במצב המשחק הנייד על חשבון הביצועים (זה לא משחק המריו התלת ממדי הראשון שרץ ב-30 פריימים לשנייה, אז זה אפילו לא אירוע חדש במובן הזה), והדבר השני - וזאת השערה אישית שלי - הם גם מנסים לראות את התגובה של שחקנים לשינויים בביצועים בתוך אותו המשחק (אוליי כהכנה לגרסת Switch חדשה, עם משחקים שירוצו ברזולוציה גבוהה יותר וביצועים טובים יותר עליו).

אגב, פרט משעשע ששמתי לב אליו בזמן המשחק: בשני המשחקים יש Photo mode שאיתו תוכלו לצלם את המאורעות שלכם במשחק, ובקטע מאוד משעשע, ב-Bowser's Fury כשנכנסים למצב הזה, הרזולוציה ואיכות הטקסטורות והצללים משתפרות פלאים, אבל הביצועים פשוט נופלים ברמה משמעותית. זה רק נותן לנו עוד הצצה לאיך המשחק הזה יכל להיראות עם מכשיר חזק יותר. אבל עדיין, גם עם בעיות הביצועים והגרפיקה הטיפה פחות טובה, Bowser's Fury מצליח לתת חווית מריו חדשה, נהדרת ומהממת בין אם מדובר במצב נייח (המצב האהוב עליי) או המצב הנייד שעדיין עובד בצורה נפלאה.

השורה התחתונה

Super Mario 3D World הוא אחד מהמשחקים הכי יצירתיים וכיפיים של נינטנדו מתקופת ה-WiiU, עם עיצוב שלבים נהדר ויצירתי, משחקיות מהודקת ומדויקת, מוזיקה נהדרת, קמפיין ארוך ומהנה ומנגנון Co-op פנטסטי שמשנה את החוויה לכאוטית יותר ואפילו יותר מהנה. כל זה לכשעצמו היה יכול לעבוד נהדר כפורט פשוט מה-WiiU, אבל נינטנדו החליטו לעשות את האקסטרה צעד הזה, והביאו לנו גם את Bowser's Fury שמצד אחד הוא גם מצוין, ומהצד השני עושה המון ניסויים חדשים ומאפשר לנינטנדו להתנסות עם קונספט מריו חדש ומרענן ולהציג לשחקנים קונספטים שהם לא נגעו בהם בעבר, מרמת המשחקיות עד רמת מכשיר ה-Switch עצמו. השילוב הזה בין הפורט המוצלח לניסוי המוצלח, יוצר כאן חבילה סופר משתלמת שגדולה מסך חלקיה עבור שחקני Nintendo Switch ואת מה שהוא כנראה הפורט הכי טוב שיצא מתקופת ה-WiiU לכיוון ה-Switch.

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות מהודקת ומצוינת - לשחקן יחיד או עם חברים
  • Super Mario 3D World הוא עדיין משחק פלטפורמה מצוין
  • Bowser's Fury פשוט מדהים - תוספת נהדרת לפורט
  • שני המשחקים משלבים אתגר, כיף ויצירתיות
  • פסקול מהמם לשני המשחקים
  • התוספת של אונליין פותחת את האפשרות למשחק עם חברים ב-Co-op

הרע

  • מצב האונליין מקרטע

והקרב

  • מריו נגד באוזר לא היה כזה אפי מעולם
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י