הרשמה

רשמים ראשוניים מה-PS5: אריזה, קונסולה וה-DualSense

שמואל מגיע אלינו עם סקירה ראשונה של הקונסולה בישראל! בואו לראות אותה בהצצה ראשונה אצלנו באתר!

הקונסולה עצמה, השלט שלה וקצת מ-Astro's Playroom - הכל כאן בביקורת הראשונה בעברית ל-PS5!

ה-PS5 הגיע אלינו לפני כמה שעות ובעוד שאנחנו לא יכולים עדיין להראות לכם משחקים או לפרסם ביקורת מלאה, חשבתי לשתף אתכם במעבר זריז על האריזה של הקונסולה, הקונסולה עצמה והשלט איתו היא מגיעה. חשוב לזכור שזהו יותר אנבוקסינג מאשר ביקורת וכמובן שהביקורת המלאה תהייה מפורטת יותר ותכלול עוד מידע חדש ומגניב לגבי הקונסולה החדשה.

תוכן עניינים קצר:

1. מה בקופסה?

2. ה-PS5 עצמו

3. שלט ה-DualSense

אז בואו נצא לדרך ונראה מה תקבלו ברגע שהקונסולה תגיע אליכם ואפילו תקבלו הפתעה קטנה בדמות הצצה ממש קטנה אל Astro's Playroom, המשחק שיגיע מותקן על כל קונסולת PS5 שתגיע לשוק. אני אנצל את ההזדמנות גם כדי להודות שוב לישפאר ישראל על האופציה לסקר את הקונסולה מוקדם כדי לתת לכם הצצה מלאה ומוקדמת ל-PS5.

מה בקופסה?

ה-PS5 מגיע באריזה גדולה, כיאה לקונסולה גדולה. כשתפתחו את האריזה אתם תמצאו קופסה קטנה המכילה את שלט ה-DualSense החדש יחד עם כבל Type C להטענה, כבל המותאם ל-HDMI 2.1, כבל החשמל של הקונסולה, חוברות והוראות הרכבה והפעלה (גם בעברית), ואת המעמד המפורסם של הקונסולה. האחסון של סוני כאן קומפקטי ויעיל, ואני שמח לראות שהיא מצאה מקום לכל פריט נלווה לקונסולה החדשה, מבלי להלאות אותנו ביותר מדי קופסאות וחלקים נסתרים באזור של הקונסולה.

הוראות ההרכבה בעברית מצוינות: בכלל לא ידעתי איך אני אמור להרכיב את המעמד עד שקראתי את ההוראות שהסבירו הכל בצורה נהדרת ודאגו ללוות אותי שלב אחרי שלב. את הקונסולה העמדתי במצב אנכי ובמצב אופקי, ובעוד שהמעבר בין המצבים לא כזה מסובך, הוא ממש לא אינטואיטיבי וכולל עבודה, אז אני הייתי ממליץ לכם לוותר על שינויי התצורה, לבחור בפוזיציה אחת ולהישאר איתה (עצה שלי, אנכי זה הכי אחי). תוכלו לראות תמונות של שתי הפוזיציות בהמשך.

מתחת לקופסה הצרה אתם כבר תמצאו את הקונסולה עצמה, ארוזה בצורה מאוד מאובטחת. על הקופסה של המכשיר יש גם הוראות של איך כדאי להוציא את הקונסולה כי לא לפגוע בה (לשלוף את הקונסולה כשהקופסה שוכבת על הצד ולא להרים, למקרה שתהיתם).ֲ בסך הכל, האריזה של ה-PS5 נהדרת ומצליחה להיות מאסיבית ולהרגיש כמו קונסולה של הדור הבא, אבל יחד עם זאת קומפקטית, כשהכל בה ארוז כמו במשחק טטריס - כל חתיכה במקום.

ה-PS5 עצמו

בעוד שאני לא יכול לדבר על הפיצ'רים שלו עדיין, ה-PS5 עצמו יפה, אך עצום. אני לא חושב שאנשים מבינים עד כמה הקונסולה הזו גדולה, אז הנה היא מול ה-PS4 Pro שלי, שייבדל לחיים ארוכים:

ענק, נכון? בכל אופן במצב אנכי הקונסולה לא תופסת כל-כך הרבה מקום ומצליחה לשבת בצורה יפה יחד עם שאר הקונסולות שלי ליד הטלוויזיה, אבל אם אתם מתכוונים להושיב אותה במצב אופקי, תתכוננו לפנות קצת מקום כי הקונסולה הזו מאסיבית. היא גם יחסית כבדה, במשקל 4.5 ק"ג, אז לא הייתי ממהר להזיז אותה לבית של חברים או להעביר אותה ממקום למקום בלי רכב ומלווה צמוד אליה. מבחינת איכות הבנייה, אז סוני עשתה כאן עבודה פשוט פנומנלית: הגימור המבריק של החלק השחור והאמצעי לעומת הלבן המט שבצדדים גורם לקונסולה הזו להרגיש כמו חללית של ממש וכמו קונסולת גיימרים אמיתית. אני מניח שיהיו אנשים שלא יאהבו את העיצוב הגרנדיוזי הזה, אבל אין מה לעשות: אני אוהב את זה.

רוב החיבורים השונים הולכים לצד האחורי של הקונסולה שזה טוב כי זה חוסך הרבה בלגן עם כבלים. בנוסף יש חיבור USB אחד מקדימה, שאני מניח שהוא מגיע לטובת הטענה מהירה יותר של שלט ה-DualSense או חיבור של התקנים חיצוניים, אבל אני עוד לא יודע אז אני רק אגיד שאני מחבב מאוד את המיקום של החיבורים על המכשיר - כמה שפחות בלגן בעיניים, כך ייטב. כפתורי ה-Power-on והוצאת הדיסק הממוקמים בתחתית הקונסולה הם כמעט בלתי נראים, כשבעיניי זה שיחוק מהצד של סוני. הקונסולה הזו גדולה מספיק גם ככה, עוד גסות בדמות כפתורים בולטים לא תועיל לעיצוב שלה.

משהו קטן אבל משמעותי בעיניי: הכבל חשמל של הקונסולה דק וקטן. זאת אומרת שהוא לא יתפוס מקום מיותר בין השקעים שלכם ולא יפריע לכם כבלים אחרים למפצל החשמל. אני יודע, זה משהו יחסית מינורי, אבל הוא סופר חשוב, בעיקר אם אתם מתכוונים לחבר כמה קונסולות לטלוויזיה שלכם (כמו שאני מתכנן לעשות ל-LG בימים הקרובים שיצטרך להתמודד עם PS4 Pro, Switch, ממיר טלוויזיה וה-PS5). צעד קטן אבל משמעותי ונהדר.

שלט ה-DualSense

הדובדבן שבקצפת. קודם כל נתחיל בכך שהעיצוב שלו מדהים. סוני סוף סוף זנחה את הבלוק הזה שהוא שלט ה-DualShock 4 והיא מביאה לנו שלט שלא רק שהוא נראה טוב אלא גם מרגיש טוב בידיים. כיף להחזיק את השלט, כיף להתעסק עם הכפתורים, הוא נוח, הוא כיפי - בדיוק כמו שרציתי שהוא יהיה. השלט הוא שלט נטען וברוך השם חיבור ההטענה שלו הוא חיבור Type C, אז לא תצטרכו לחפש בכל הבית איפה נמצא כבל ה-Type B שלכם כל פעם שתצטרכו לטעון את השלט.

עוד לא יצא לי לשחק בהרבה משחקים שמנצלים את ה-DualSense באופן מלא, אבל כן יצא לי לשחק ב-Astro’s Playroom - המשחק שמגיע עם כל קונסולת PS5. השלב ששיחקתי בו, Cooling Springs, נועד לייצג את המאוורר של ה-PS5 וממבט ראשון ומאוד קצר, מדובר באחד המשחקים הכי חמודים על הקונסולה כרגע. הניצול של השלט במשחק הזה נהדר, כשה-Adaptive Triggers הם באמת משהו מיוחד ומדהים בעיניי. תוסיפו לכך את הרטט הנהדר של השלט הזה, וה-DualSense באמת רק מוסיף לחווית המשחק.

אחרי הסשן הקצר הזה אין לי בכלל ספק שה-DualSense הוא הצלחה מסחררת: הוא כבד יותר (שוקל 280 גרם, כ-70 גרם יותר מה-DualShock 4), ולכן גם מרגיש יציב יותר בידיים שלי, הכפתורים מגיבים טוב והכל בשלט הזה זועק איכות. כמו שהמבקרים בחו"ל כבר אמרו ובצדק: ה-DualSense מרגיש נפלא ונראה נפלא. אני לא יכול לחכות ולראות איך Astro's Playroom ומשחקים נוספים יעשו שימוש נרחב ביכולות שלו וידהימו אותנו כמו שנינטנדו הצליחו להרשים אותנו עם ה-HD Rumble ב-Switch (רק רמה מעל).

טוב זהו בינתיים - זה כל מה שאני יכול לשתף איתכם. ברגע שאוכל אשתף איתכם עוד תמונות, סקירות, רשמים וכמובן - את הביקורת המלאה והמפורטת שלנו לקונסולה הבאה של סוני! בינתיים מוזמנים להישאר ולקרוא עוד כתבות, או לחילופין - ללכת לעמוד הפייסבוק שלנו ולתת לנו לייק או להירשם לערוץ היוטיוב של Vgames ולצפות בסרטוני משחקיות ממשחקים שונים. עד הפעם הבאה!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:48 29.10.2020 | בן אשכנזי בן אשכנזי

    מקנא ברמות קשות! תתחדש!

  2. 2

    21:07 29.10.2020 | WarFox89 WarFox89

    לא יודע למה אני קורא את זה אפילו בתור PC MASTER RACE ONLY אבל הכל פה נראה ונשמע סקסי במיוחד ... D:

  3. 3

       | פורסם ע"י