הרשמה

חושבים לקנות PS5 או Xbox Series X בהשקה? שאלנו את הכתבים שלנו את דעתם!

אנחנו רואים שהרבה אנשים מתלבטים מה כדאי להם לרכוש, אז שאלנו את הכתבים שלנו מה הם היו מעדיפים והנה התשובות שלהם.

סוני? מיקרוסופט? או אולי לא בכלל? בואו לקרוא מה הכתבים שלנו חשבו בנושא!

דור הקונסולות החדש מתקרב אלינו בצעדי ענק ולקראת השקת שתי הקונסולות החדשות של ענקיות הגיימינג במיקרוסופט וסוני, שאלנו את הכתבים שלנו אילו קונסולות הם מתכוונים לקנות ולמה? קיבלנו תשובות מגוונות מצוות הכתבים ואנחנו מקווים שהן תעזורנה לכם ולכן לקנות את הקונסולה המתאימה לכם ולצאת לדור הבא בלב שלם ובטוחים בהחלטה שלכם (אלא אם כן אתם ברי מזל ויכולים להינות משני העולמות ואז אנחנו מפרגנים לכם מכל הלב).

צבי ספיר, קונה PS5 - "הלב רוצה את מה שהלב רוצה"

על פניו, רכישת מוצר טכנולוגי בהזמנה מוקדמת זו לאו דווקא ההחלטה הכי טובה, בטח כשמדובר בקונסולה. למוצרים חדשים יש מחלות ילדות, לעיתים קרובות יש בעיות תוכנה ולעיתים פחות קרובות בעיות חומרה. לגרסאות ראשונות יש חבלי לידה, וככל שחושבים על זה, למה בכלל לרכוש מוצר כלשהו מבלי שיש עליו ביקורת אחת? האמת, שאין לי תשובה טובה וחד משמעית. ההחלטה כנראה שמצויה בלב ולא מגיעה מהראש.

הרומן שלי עם סוני הולך שנים רבות אחורה, עד לפעם הראשונה בה רכשתי את הפלייסטיישן הראשון בדיוטי פרי של נתב"ג הישן. ההתרגשות הייתה בשיא ועם כל משחק חדש הרגשתי שאני נוגע בעתיד. מאז עברו לא מעט שנים בהם היו לי את כל מכשירי הפלייסטיישן ששוחררו, החל מהשני האלמותי, השלישי השמנמן והרביעי העוצמתי (לזמנו). בדרך הייתה פזילה לא מוצלחת ל-Xbox 360 אך זו הלכה לעולמה בטרם עת והחזירה אותי אל סוני אהובתי (תודה ל-Red Ring of Death). אני חושב שאצלי לפחות, בסופו של דבר זה מסתכם בפוטנציאל המשחקים ואיך שסוני תופסת את הקהל שלה.

תמיד הרגיש לי שלסוני פשוט יותר אכפת מהחוויה הכוללת שאנחנו מקבלים בתור גיימרים. המשחקים הבלעדיים בסוני סיפקו לי שעות רבות של הנאה אינסופית וערכי הפקה שאין דומה להם. כפי שיש אנשים שיקנו אייפון חדש בכל פעם שייצא אחד, כך אני עם סוני והפלייסטיישן - חוזר מחדש לאהבה הישנה שסיפקה ועודנה מספקת לי אינסוף זיכרונות ושעות הנאה רבות. האם ה-PC חזק יותר? ודאי שכן. האם יש באקסבוקס החדש ספריית משחקים עשירה יותר ותמיכה נרחבת לאחור? בהחלט. אבל אם תשאלו אותי איפה הקסם? ראבק, הקסם תמיד היה בפלייסטיישן ושם אני נמצא.

בר הוכמן, קונה Xbox Series X - "ההחלטה הכלכלית הנכונה"

מיקרוסופט הפכו להיות הילד הטוב של עולם הגיימינג. הם נותנים לסטודיואים שלהם להתפרע עם משחקים מעניינים ונסיוניים (Sea of Thieves שהפך בשנתיים האחרונות להיות נהדר, State of Decay 2) גם אם זה לא תמיד עובד. רכישת Zenimax (חברת האם של Bethesda) נותנת להם פוש די גדול בעניין האקסקלוסיבים העתידיים. בנוסף על כל זה, מיקרוסופט הייתה הראשונה לאפשר Crossplay (משחק בין קונסולות שונות) יחד עם נינטנדו, אירוע שסוני ליטרלי "נכנעה" אליו כשראתה ששחקני Fortnite רוצים לשחק עם חבריהם. תנו לה קרדיט.

ספריית המשחקים של האקסבוקס תהיה עצומה כבר בהשקה: עם אופציית התאימות לאחור של ה-Game Pass של מיקרוסופט, נוכל להבטיח שב-10 דולרים לחודש נוכל לקבל גישה למעל ל-100 משחקים כולל כל משחק חדש של מיקרוסופט ביום ההשקה. היילו החדש נדחה לשנה הבאה? לא נורא - תקבלו אותו ביום השקתו החדש. חוץ מזה, בינתיים אפשר לשחק בכל הספריה העצומה של מיקרוסופט. כמו כן, יש לכם משחקים מה-Xbox 360? מה-Xbox One? יאללה שחקו. ה-Xbox Series S/X תומכות בתאימות לאחור ברמה פסיכית, כך שיש פה 3 דורות של משחקים שתוכלו לשחק ולזרוק את הקונסולות האחרות לפח. במילים אחרות: הספרייה גדלה והמקום על השולחן בסלון נשאר אותו הדבר.

תוסיפו את זה שהקונטרולר של ה-Xbox הוא עדיף על זה של הקונסולות של סוני (אלא אם כן האצבעות שלכם עקומות), ושהקונסולה של מיקרוסופט היא גם זולה יותר וגם חזקה יותר (וגם מתאימה יותר לסלון ולא נראית כמו חללית לבנה שנחתה ו-All your base are belong to us) והמסקנה ברורה מאוד בשבילי: ה-Xbox Series X היא הקנייה העדיפה, בטח בהשקה. ומה אם תרצו לשחק ב-Horizon: Zero Dawn, Spider-Man או אל המלחמה? תשאלו את ה-PS5 מחבר או aתעשו כמוני ותרכשו אותו בסייל עתידי, כשכבר יהיה במה לשחק על החללית הלבנה.

גל כהן-ויינשטיין, לא רוכשת כרגע - "למה לי קונסולה עכשיו?"

את הפלייסטיישן הראשון שלי קניתי בכלל רק בשנת 2017. לפני זה שיחקתי בעיקר על PC ועל הקונסולות השונות של נינטנדו עליהן גדלתי. 
כשידעתי שאני רוצה לעבור לקונסולה במקום לשדרג את המחשב שוב, הבחירה בפלייסטיישן הייתה ברורה לי - ראיתי כל-כך הרבה משחקים שעניינו אותי, וכולם היו בלעדיים ל-PS4. אני מודה שבדור הבא עלינו לטובה - אקס בוקס העלו רמה. הרכישה של Bethesda וההצעה המעולה של ה-Game Pass משתלמים לחלוטין, ואני מבינה את מי שבוחר הפעם ב-Xbox Series X על פני ה-PS5 או בנוסף אליו. למרות זאת, אני יודעת שאקנה דווקא את הקונסולה של סוני...

פשוט לא עכשיו. 

אין לי נוסטלגיה של קראש בנדיקוט על הפלייסטיישן 2, והפעם הראשונה ששיחקתי ב-Shadow of the Colossus הייתה בשנת 2018 כשעשו לו רימייק מדהים, אבל אני מאוהבת לחלוטין בקונסולה מבית סוני. כל חבריי חובבי הגיימינג יעידו שהפכתי לפאנגירל מן המניין די מהר והשלמתי את כל הפערים שלי במהירות. צפיתי בלייב בכל ההכרזות של סוני על הקונסולה, החל מהחומרה ועד המשחקים, העיצוב והמחיר. אני באמת ובתמים מתרגשת כשאני נזכרת שמשחקים כמו God of War: Ragnarok ו-Horizon Forbidden West יהיו בידיים שלי כבר בשנה הבאה. ואלו מילות המפתח שמכריעות את ההחלטה שלי: "בשנה הבאה".

ה-PS5 פשוט לא מספיק אטרקטיבי כדי שאשקיע את הסכום הכספי הנדרש ביום ההשקה. אני רוצה לדעת איך מרגישים ה-Adaptive Triggers ואם הם עומדים בציפיות; אני רוצה לראות אם כל מה שאומרים על זמני הטעינה והעוצמה של הקונסולה נכון; אבל הסיבה שבגינה בכלל עברתי מ-PC לקונסולה, ובחרתי בקונסולות של סוני ולא באלו של מיקרוסופט - היא כמובן המשחקים האקסלוסיביים, ולא החומרה. ואם אלו לא מספיק מלהיבים ביום ההשקה, אני אמתין למבצעים, ליציאה של God of War או להזדמנות קנייה בטיול בחו"ל (טוב, בסדר, זה הכי פחות ריאלי כרגע).

שלא תבינו לא נכון: כל המשחקים שהוצגו עד כה נראים מצוין, אבל חלקם מגיעים גם ל-PS4, חלקם יוצאים רק בעוד שנה-שנתיים וכן הלאה. אז בקיצור: אני קונה בטוחה של PS5, אבל בעוד שנה-שנתיים. אני ממש לא מתכוונת להיות מאלו שיסתערו על אתרי היבואנים השונים וירפרשו אותם באופן קבוע. והאמת שזה אפילו לא ממש מדגדג לי באצבעות. 

הכתבים שלנו העלו יתרונות וחסרונות מאוד מעניינים, אבל נשמח לשמוע קצת אתכם: איזו קונסולה אתם קונים בהשקה: האם אתם תלכו עם המגדל הלבן של סוני, המונולית' השחור של מיקרוסופט או שתעשו כמו גל ופשוט תחכו ותישארו עם הקונסולה שיש לכם כרגע? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י