הרשמה

ביקורת: Mortal Kombat 11: Aftermath - מעט מדי, בזמן הנכון

חבילת ההרחבה ל-MK11 הגיעה סוף סוף ושמואל יצא לבחון האם היא שווה את הכסף שלכם!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/05/2020

היא אולי לא נותנת הרבה, אבל Aftermath מחזירה את MK11 למרכז העניינים עם סיפור טוב וכמה דמויות לא רעות - רק חבל שהמחיר כל-כך גבוה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

זאת לא הייתה השנה ש-NetherRealm Studios חשבו שתהייה ל-Mortal Kombat 11. בעוד שהמשחק האחרון בסדרת משחקי הלחימה האלמותית הכה גלים כשהוא שוחרר באמצע שנת 2019, זה היה נראה שאחרי טורנירים מאוד מוצלחים ב-EVO 2019 ו-CEO 2019 הפופולריות של המשחק דעכה קצת, כשהיינו רואים פחות ופחות צופים בטורנירים בהם המשחק הופיע, כשהשפל הגדול ביותר הגיע כשמארגני EVO 2020 הכריזו כי לא יתקיים טורניר גדול עבור המשחק באירוע משחקי הלחימה הגדול של השנה (כנראה בגלל כמות צופים נמוכה). שלא תבינו אותי לא נכון - MK11 עדיין מצוין, אבל המפתחים של המשחק היו צריכים משהו חדש כדי לרענן את המותג, והם בהחלט מקווים שההרחבה החדשה למשחק, Aftermath, תעשה זאת. אז האם Aftermath עושה מספיק כדי להפוך את המשחק לרלוונטי שוב לצפייה ומשחק, והאם הוא שווה קנייה עבור שחקנים וותיקים?

הסיפור שאינו נגמר

החלק המרכזי של Aftermath היא הרחבה הסיפור שנקראת... טוב, Aftermath. בהרחבה הזו אנחנו מגלים שהמשימה של ליו קאנג וריידן לא נגמרה אחרי מותה של קרוניקה ב-MK11, כשאחד היריבים הכי גדולים של החבורה שלנו בסדרת המשחקים, שאנג טסונג, מגיע עם שניים מהמגינים הכי גדולים של העולם שלנו: נייטוולף ואל הרוח פוג'ין, כשהם מודיעים לגיבור שלנו שעבודתו לא הסתיימה, ושכעת עליהם למצוא את הכתר של קרוניקה כדי להשיב את האיזון ליקום כולו.

הסיפור עצמו עשוי לעילא ולעילא, עם שימוש מצוין בדמויות ה-DLC שלא זכו להופיע בסיפור המקורי כמו סינדל, נייטוולף וכמובן שאנג טסונג. הדיבוב והאנימציה של כל הדמויות נראים נהדר, כשמת'יו יאנג-קינג מקבל ציון לשבח על תצוגת הדיבוב שלו כפוג'ין. אבל עם כל הכבוד לסיפור של המשחק והדמויות השונות, מי שגונב כאן את ההצגה בצורה פשוט פנומנלית הוא לא אחר מאשר קרי הירויוקי-טאגאווה, הלא הוא שאנג טסונג. השחקן שגילם את המכשף הנורא בסרט משנות ה-90 חוזר לתפקיד ומבצע אותו בצורה פשוט יוצאת מן הכלל. כל שורה שלו נשמעת אמינה ונהדרת ובתוספת לאנימציות הפנים הנהדרות פשוט גרמו לי לעונג צרוף בכל פעם שהוא דיבר או הופיע על המסך באופן כללי.

החלק השני הן הדמויות החדשות שמגיעות יחד עם ההרחבה הזו. פוג'ין, שיבה ורובוקופ. בעוד שפוג'ין הוא דמות סופר כיפית למשחק עם קומבואים נהדרים ואפשרויות רבות למשחק, שיבה מצטיירת בעיניי כדמות טיפה יותר מוגבלת מבחינת היכולות השונות שלה למשחק. היא עדיין יכולה להיות כיפית כדמות Rushdown, אבל גם אז הארסנל שלה מאוד מוגבל. על רובוקופ אין לי יותר מדי דברים חיוביים לומר. 

בעוד שעל הנייר זה היה נראה כמו זיווג משמיים (כמו עם המחסל מחבילת ה-DLC הראשונה), בפועל מדובר באחת מהדמויות היותר משעממות במשחק, עם Moveset מאוד מוגבל ותזוזה מאוד איטית. זאת דמות שאולי יש לה עתיד תחרותי עם יכולות ה-Zoning שלה (בדומה לדמות כמו ארון בלאק ב-MKX), אבל בעיניי היא פשוט לא כיפית כמו השתיים האחרות (בטח שלא כמו פוג'ין). היה יותר נחמד אם היה אפשר לקנות את כל הדמויות בנפרד, כמו בחבילת ה-DLC הראשונה, אבל זה לא אפשרי (אני אגע במחיר בחלק הבא של הביקורת).

חברים חברים - אבל באיזה מחיר?

בנוסף לסיפור הנוסף והדמויות החדשות, המשחק גם מוסיף עוד שני פיצ'רים למשחק: Stage Fatalities ו-Friendships. למקרה ולא שמתם לב, לא היו כאלה במשחק המקורי וההרחבה דואגת להוסיף אותם לשלבים ספציפיים במשחק, יחד עם ה-Friendships האהובים. עכשיו תוכלו לבחור לסיים את הקרבות שלכם עם סיומת חמודה/מצחיקה (בתלות בדמות), כשחלק מה-Friendships פשוט נהדרים (הג'וקר, ריידן וג'קס מקבלים ממני אזכור מיוחד על Friendships טובים במיוחד). בנוסף, המשחק מקבל עוד זירות חדשות כמו ה-Dead Pool מ-MK2 ו-Soul Chamber מ-MK3, שגם מתחברות לסיפור בצורה מצוינת וגם נראות נהדר.

עכשיו, כל זה טוב ויפה אבל האם כל התוספות שהזכרתי בחלק הזה של הכתבה מצדיקות קנייה של חבילת ההרחבה? התשובה היא לא - כי התוספות הללו הן חינמיות. אני אחזור על זה שוב כדי שלא יהיה כאן בלבול: הזירות החדשות, ה-Stage Fatalities וה-Friendships מגיעים בחינם כחלק מהעדכון החדש למשחק. מה שמוביל אותי ישירות לתמחור המאוד מוזר של Aftermath (הערת אגב קטנה, כל המחירים שאני אדבר עליהם עוד מעט הם המחירים של החנות האמריקאית, אבל זה לא שונה בחנויות אחרות ברמת העיקרון).

ההרחבה עצמה עולה 40 דולר וכוללת את הרחבת הסיפור, שלושת הדמויות החדשות, חבילות סקינים שישוחררו כל כמה זמן ועוד סקין בונוס לג'וני קייג'. קיימות עוד שתי אופציות לקניית המשחק, כשהשנייה היא הכי ביזארית בעיניי: המשחק המלא + חבילות ההרחבה של העונה הראשונה (כל ששת הדמויות הנוספות) + Aftermath ב-60 דולר. אנשים שלא שיחקו מעולם ב-MK11 מקבלים את אחד מהדילים הטובים ביותר שיכלו לקבל עבור המשחק, בעוד שאנשים שקנו את המשחק המלא לפני יציאת ההרחבה טיפה נדפקים מכל העסק הזה. ההרחבה כיפית והכל, אבל הבחירה הזו תמוהה בעיניי מאוד. אם מסתכלים נטו על התוכן שהיא מציעה, זוהי אינה הרחבה של 40 דולר.

השורה התחתונה

אז האם Aftermath היא הרחבה טובה? קשה לומר בוודאות: תוספת הסיפור טובה מבחינת האיכות שלה, אבל לא מרגישה משמעותית מספיק (למרות שעבודת המשחק והדיבוב של קרי הירויוקי-טאגאווה ראויה לכל שבח שיגיע אליה) והדמויות השונות שנוספו למשחק לא מוסיפות המון לחוויה ולא מצליחות לרגש, לא מבחינת הייפ ולא מבחינת משחקיות (למעט אחת). בנוסף, מודל התמחור המוזר של המשחק רק מקשה עליי עוד יותר להמליץ עליו לשחקנים שכבר יש להם את MK11 (בעיקר אלו עם כל דמויות ה-DLC). מצד שני, לשחקנים חדשים לא אמורה להיות בכלל שאלה לגבי המשחק שהם צריכים לקנות: MK11 Aftermath היא הגרסה השלמה והמלאה של אחד ממשחקי הלחימה הכי טובים של שנת 2019 וכדאי לכם לקנות אותה אם אתם מעריצים של משחקי לחימה.

אני יודע שכבר אמרתי כאן באתר שככלל, אני מעדיף שלא לתת למחיר להשפיע על ציון של ביקורת כלשהי, אבל זוהי אחת מהפעמים הבודדות שבהן המחיר של משחק (או הרחבה במקרה הזה) חייב להשתקף בציון של המשחק עצמו. זהו משחק שמדגים באופן מעולה את כל הקונספט של "לחכות לגרסה האולטימטיבית של משחק עם כל ה-DLC במחיר סביר" - רק שלא היינו צריכים לחכות יותר מדי הפעם. שחקנים וותיקים, חכו להנחה.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • הרחבת הסיפור טובה ומהנה
  • קרי הירויוקי-טאגאווה בתצוגת דיבוב מופלאה
  • חלק מהדמויות החדשות טובות...

הרע

  • ...אבל רובוקופ מאכזב מאוד לעומתן
  • מחיר גבוה מאוד לעומת התוכן שהשחקן מקבל

והמכשף

  • אני מאוד מקווה שהוא יחזור לעוד משחק
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י