הרשמה

קוג'ימה: "רק לאחרונה, פרוייקט גדול שלי בוטל"

קוג'ימה בראיון נרחב למגזין Livedoor מספר על כתיבה ועונה על שאלות בנוגע לפרויקטים שלו.

"זה הכעיס אותי, אבל ככה התעשייה הזאת עובדת"

הידאו קוג'ימה הוא אינו שם עלום בעולם המשחקים: קוג'ימה עומד מאחורי אחת מסדרות משחקי ההתגנבות המהפכניים ביותר בהיסטוריה, Metal Gear Solid, שעליה עבד מהרגע שהגיע לחברה עד הפיטורים המתוקשרים שלו מ-Konami. המשחק האחרון של קוג'ימה, Death Stranding, שיצא רק לפני פחות משנה, השאיר את חלקנו עם תיאבון לעוד ואחרים עם בלבול רב למדי, וכבר קוג'ימה מדבר על הרצונות שלו מבחינת הכותר הבא שעליו יעבוד והדגיש כי הוא מעוניין לעבוד על משחק אימה (כמובן שלא מדובר ב-Silent Hills אבל כולנו קיווינו לשנייה בינואר).

בראיון מאוד נרחב למגזין Livedoor היפני שפורסם לפני מספר ימים, מדבר קוג'ימה על כתיבה, על ההיסטוריה שלו ב-Konami, הפיטורים, העבודה בתור סטודיו עצמאי בשנים האחרונות עד ל-Death Stranding ועל העתיד. כאשר נשאל בנוגע להכנסות מ-Death Stranding, השיב: "הצלחנו לכסות את עלויות הפיתוח. לא לדאוג, אנחנו נשחרר גם את הגרסא למחשב, יש לנו מספיק כדי להתכונן גם למשחק הבא". כאשר נשאל בנוגע להכנות למשחק הבא, השיב שהוא "אינו יכול לדבר על כך מאחר והפרויקט עדיין בשלבי תכנון". בנוסף אמר כי "רק לאחרונה, פרויקט גדול שלי בוטל, זה הכעיס אותי, אבל ככה התעשייה הזאת עובדת", בנקודה הזאת המראיין העלה את השמועות בנוגע לקניה של MGS ו-PT, קוג'ימה כמובן אמר שמדובר במתיחה.

כאשר נשאל קוג'ימה בנוגע לעתיד של Kojima Productions ועל התעשיה שמשתנה כל הזמן, אמר: "אישית, אני חושב שכמות משחקי ה-AAA ופרויקטים בקנה מידה גדול יתמעטו, מאחר והפצה בסגנון של Steam נעשתה מאוד פופולרית. השיטה שבה משחקים מקבלים עדכונים על בסיס קבוע היא פרודקטיבית יותר. שוברי הקופות בהוליווד וה-AAA לוקחים בין 3 ל-5 שנים מהתכנון ועד השחרור מה שהופך אותם לפחות רלוונטים. בלי קשר לתקציב, לא ניתן לשחרר שום דבר בזמן הפיתוח, מה שהופך את הפרויקט למיושן. מצד שני מה שקורה בחו"ל, הוא שאתה מתנהל לפי עונות כל כמה חודשים, העונה מתפתחת במקביל לתגובה של הקהל, הדמויות הלא פופולריות מתות בלי סיבה, מוחלפות וחוזר חלילה. האפשרות לתקשר עם הקהל תלויה במשחק, אבל בכל מקרה, ככה יתנהל המשחק".

קוג'ימה כבר צוטט מספר פעמים מדבר על הרצון שלו לפתח משחק אימה, אמנם Silent Hills המבוסס על "P.T." כבר לא יקרה, אבל הידאו קוג'ימה טוען כי כבר יש לו רעיונות, האם הם קשורים לפרויקט המדובר בראיון? כנראה שעוד מוקדם לאמר, כל שנותר לנו הוא לחכות. Death Stranding מגיע למחשב ב-14 ליולי.

מה אתם חושבים על הדברים שקוג'ימה אמר? שתפו אותנו!

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י