הרשמה

שורדים את הבידוד: 14 משחקים להעביר איתם את ימי הבידוד

איזה מזל שיש לי ב-Steam מאות משחקים שלא נגעתי בהם

היי Dude בוא נהנה יחד בבידוד

גם אני כמו מאות אלפי אנשים בעולם נאלצתי להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים. אחרי שקיבלתי את הבשורה היה לי ברור שאני צריך להיערך לאירוע כזה. הדבר ראשון שעשיתי היה להזמין משלוח מלא באוכל ושתיה, אחרי זה לבשתי את הפיג'מה הכי יפה שלי, הדלקתי את המחשב והחלטתי לבחור לי 14 משחקים שבעזרתם אשרוד את הבידוד ואשמור על השפיות שלי. המטרה שלי הייתה ברורה: למצוא 14 משחקים מז'אנרים שונים (יריות, מירוצים, אסטרגטגיה, ספורט, וסימולציה) שכל אחד מהם יציע לי כמה שיותר יכולת משחק חוזרת ולא ימאס או ישעמם אותי מהר. למזלי יש המון משחקים שעונים על הדרישות ויכולים להדביק אותי למסך במשך שעות והיה לי קשה מאוד לבחור רק 14 מהם, אך אחרי הרבה חשיבה, הצלחתי להחליט בעזרת מי אני אעבור את הבידוד. 

1. Game Dev Tycoon

יש סיכוי גדול שהרבה מכם לא מכיר את המשחק הקטן והנהדר הזה שפותח על ידי סטודיו אינדי קטן אי שם בשנת 2012. כמו שהשם מרמז במשחק יהיה עליכם לנהל חברה לפיתוח משחקים, אתם תתחילו לפתח משחקים במרתף שלכם בשנות ה-80 כשה-PC היה עוד פלטפורמה קטנה וזניחה. לאט לאט תחקרו את השוק ותבינו איזה סוג משחקים מוכר ומכניס לכם יותר כסף ועל ידי כך תוכלו לפתח את החברה שלכם ולשכור עוד עובדים. תמיד רציתם לבנות משחק Elder Scroll עם מנוע יציב ובלי באגים מטומטים? רוצים לראות את Half-Life 3 סוף סוף קם לחיים? זאת ההזדמנות שלכם.

זמין לפלטפורמות: (PC (Steam. מחיר רישמי: 10$

2. Rocket League

זה אולי אחד ממשחקי החבר'ה הקלילים היחידים שיש ברשימה. בכל פעם שיש לי כמה דקות לשרוף או שחלק מהחברים שלי רוצים לשחק משהו קצר וזורם אנחנו נכנסים לשחק ב-Rocket League. אני לא חושב שצריך לספר על המשחק יותר מידי כי אין סיכוי שאתם לא מכירים אותו. המשחק צבר מהר מאוד קבוצת שחקנים גדולה ואדוקה שמאפשרת למצוא משחק תוך כמה שניות בכל שעה ביום כשלרוב המשחק עושה עבודה טובה בהתאמה של רמת היריב שלכם (מומלץ מאוד לשחק עם שלט!). תוסיפו לכך גם אלמנט ספורט תחרותי אדיר ואתם מקבלים משחק שלא משנה מתי תרצו לשחק, הוא תמיד יהיה כיף.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 20$

3. Minecraft

אמרתי משחקיות אין סופית = אמרתי Minecraft. אם זה לבנות שיחזור מדוייק של תל אביב, טירת ימי הביניים על הר או פשוט לנסות לשרוד ולנצח את המשחק ב-Hardcore, במיינקראפט אפשר לעשות ולבנות הכל. אבל את זה כולנו יודעים, אז מה גרם לי לחזור אליו דווקא עכשיו? לפני כמה ימים שוחרר למיינקראפט במחשב עידכון גרפי שמוסיף לו יכולות תאורה בטכנולוגיית Ray-Tracing. יכולות אלו גורמות למשחק להרגיש כמו משחק אחר לגמרי ולהעניק לכל אלמנט הבניה בו חיים חדשים. העידכון גורם לג'ונגלים להרגיש סבוכים יותר ולכל אמצעי התאורה להרגיש הרבה יותר רלוונטים מבעבר. בניתם מבנה מטורף אבל הוא ניראה גרוע בלילה בגלל שהוא מואר בלפידים קטנים? אני ממליץ לכם בחום להתקין את העידכון החדש ולחזור אליו. לא מאמינים לי? תראו את סירטון ההדגמה כאן למטה.

זמין לפלטפורמות: PC, Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 30$

4. Arma 3

Arma 3 הוא אולי אחד מהמשחקים המציאותיים ביותר שיש וכמה שהוא מציאותי, ככה הוא מצריך סבלנות ומסירות מהשחקן. סדרת משחקי Arma הם משחקי סימולטור לחימה מפורטים מאוד, שבין היתר מפורסמים גם במצב המשחק של מבצעים רחבי היקף. בתחילת המבצע כל שחקן יצטרך לבחור את תפקידו והציוד שלו, שחקן שבחר להיות צלף לדוגמא יצטרך לדעת בדיוק מה הוא עושה כי אי אפשר להחליף תפקיד באמצע המבצע. אחרי שכל שחקן בחר תפקיד יתחיל המבצע ויקח הרבה זמן עד שהאקשן יגיע. תחילה, המפקדים יתכננו הכל על מפה ורק אחר כך הכח יצטרך לבצע תנועה חשאית, לסרוק מטרות ולתאם סגירת מעגלי אש. כל מבצע לוקח בדרך כלל כמה שעות אך בסופן אתם תרגישו סיפוק מטורף. אם אין לכם כל כך הרבה סבלנות ישנם עוד הרבה מצבי משחק מהירים יותר. דרך אגב, כמה מציאותי המשחק אתם שואלים? לפני 8 שנים משטרת יוון עצרה שני מפתחים של המשחק באשמת ריגול, כל זאת רק כדי לבצע מחקר לטובת פיתוח Arma 3.

זמין לפלטפורמות: (PC (Steam. מחיר רישמי: 30$

5. American Truck Simulator

אני יודע מה אתם חושבים: משחק סימולטור שכל מה שעושים בו זה לנהוג במשאית בהתאם לחוקי התנועה לאורך אלפי קילומטרים במשך שעות ארוכות נשמע כמו אחד המשחקים המשעממים שלא היו צריכים להיכנס לרשימת הבידוד אבל זה לא לגמרי נכון. המשחקיות של American Truck Simulator היא לא הכי מעניינת או פורצת דרך בצורה כלשהי: בבסיסו של המשחק בסך הכל צריך לנהוג במשאית ולהעביר סחורות ממקום למקום, מאוד פשוט. המפתחת, SCS, יצרה מפה ענקית של ארצות הברית שמתבססת על מקומות וכבישים אמיתיים כשאפשר לנסוע בהם במשך שעות מבלי להגיע לאותו מקום פעמיים, אבל זאת לא הסיבה שהמשחק נכנס לרשימה. הסיבה האמיתית שהוא כאן היא שנסיעה של 2,000 קילומטר לוקחת בערך שעה עד שעה וחצי וזה הזמן המושלם עבורי להקשיב לפודקאסטים שאני אוהב. בכל פעם שאני רוצה להקשיב לכמה פרקים שפיספסתי אני פשוט מתחיל נסיעה ארוכה ולוחץ על Play, הנופים, הנסיעה הרגועה בשילוב הפודקאסטים עושים את שלהם. פשוט להנות מהדרך. 

זמין לפלטפורמות: (PC (Steam. מחיר רישמי: 20$

6. Stardew Valley

זהו המשחק הרגוע ביותר ברשימה. כל שעליכם לעשות זה לקום בבוקר לתת מים לחיית המחמד שלכם, לטפל בחווה ולחזור לישון. בתחילת המשחק תגיעו לחווה הנטושה של סבא שלכם ב-Stardew Valley, תקבלו כלי עבודה ומעט זרעים ותתחילו לעבוד. אתם תבחרו מה לעשות ואיך לעצב את החווה שלכם, בהמשך המשחק תוכלו לגדל חיות, לחקור מערות וללכת לדוג במשך שעות. כל יום במשחק נמשך 20 דקות שיעברו לכם מהר מאוד והמון פעמים הגעתי למצב שהייתי צריך רק עוד יום אחד כדי לקטוף את הירקות שלי ויום אחרי זה להשתתף בפסטיבל בעיר ויום אחריו היה משהו אחר שרציתי לעשות ובלי לשים לב עברו כמה שעות רגועות ומלאות עשייה בחווה.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 15$

7. Forza Horizon 4

הבחירה של משחק מירוצים הייתה דיי פשוטה עבורי. ניסיתי כמה פעמים סימולטורים כדוגמאת Project Cars ו-Assetto Corsa והבנתי שאני יותר נוטה למשחקי מירוצים ארקיידים ובתחום זה אין יותר טוב מ-Forza Horizon 4. האמת שאחריי Forza Horizon 3 שהיה מעולה בעייני, חשבתי שהסטודיו Turn 10 לא יצליחו להתעלות על עצמם אבל הם הצליחו בגדול. המפה החדשה שלקחה אותנו אל אנגליה וסקוטלנד מדהימה ביופיה. אל גימיק העונות החדש פחות התחברתי אבל הוא לא יותר מידי מפריע או משנה לי. לרשותכם עומדים מאות רכבים שונים ומגוונים ומכניקת הנהיגה בהם מרגישה מדוייקת וכיפית. ברור לחלוטין שהדגש לכל אורך פיתוח המשחק היה על חווית נהיגה מאוד ארייקדית אבל בו זמנית מושלמת.

זמין לפלטפורמות: PC (Microsoft Store), Xbox One. מחיר רישמי: 60$

8. Age of Empires II

זה המשחק הותיק ביותר ברשימה כשהוא יצא לפני יותר מ-20 שנה (!) אבל הוא לא סתם פה. בעייני AoE 2 הוא אחד ממשחקי האסטרגיה הטובים שנוצרו עד היום. לשמחתנו יצא לו חידוש גרפי וטכני לפני חצי שנה שפתר הרבה תקלות ומאפשר למשחק לרוץ בלי בעיות על חומרה מודרנית. ב-AoE 2 אנחנו בונים אמיפריה וצבא בימי הביניים, אוספים משאבים ובונים את הצבא שלנו. עם התקדמות המשחק נפתחות יותר אופציות לבניינים ושידרוגים לצבא, כשכל אלו הם חלק מהכנה לקראת הקרב הגדול שמתקיים בסוף כל משחק, קרב שבסופו רק אחד שורד ומוכרז כמנצח. סדרת משחקי AoE סללה את הדרך להמון משחקי RTS שמוכרים לנו היום.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Xbox One. מחיר רישמי: 20$

9. Command & Conquer: Generals

אם המשחק הקודם היה אחד ממשחקי ה-RTS הטובים ביותר בעייני, אני חייב להזכיר את הטוב ביותר שבהם. יכול להיות שזאת הנוסטלגיה שמדברת ממני, אבל Command & Conquer: Generals הוא משחק ה-RTS הכי טוב שנוצר אי-פעם. עד היום יש משחקים שמנסים לעשות את מה שהוא עשה ב-2003 ולא מצליחים. גם כאן כמו ב-AoE 2 עלינו לבנות את הבסיס והצבא שלנו כדי להדוף את מתקפות האוייב ולהישאר השורד האחרון. למזלו של המשחק, ה-AI שלו מצליחה להחזיק מעמד גם אחרי 17 שנה ורמת הקושי הכי גבוהה, בייחוד כשיש הרבה אוייבים מצליחה לאתגר ולהקשות על השחקן. אם הייתי יכול לבקש משחק אחד שיעשו לו משחק המשך זה יהיה זה, זה באמת קרה לתקופה קצרה אך לצערי EA החליטו להפסיק את הפיתוח של Generals 2.

זמין לפלטפורמות: (PC (Origin. מחיר רישמי: 30$

10. NBA Playground 2

אני מבטיח שבמשבצת "משחק הספורט" רציתי לשים משחק אחר לגמרי. כשקניתי את ה-Switch שלי קניתי איתה גם את NBA Playground 1 ונהנתי ממנו מאוד. כשהוכרז Playground 2 התרגשתי ועקבתי אחריו בציפייה אבל לא קניתי אותו ושכחתי ממנו מהר מאוד. שבוע שעבר רכשתי באנדל של משחקים ש-Playground 2 היה חלק ממנו. מאז שקניתי את הבאנדל לא יכולתי להפסיק לשחק בו, כמו Rocket League בכל פעם שהיו לי כמה דקות פנויות הייתי מפעיל מהר את המשחק וממשיך את הליגה שהתחלתי. מבחינה גרפית המשחק ציבעוני ויפה, המשחקיות שלו לא מחדשת כלום אבל היא פשוטה ומהנה וכניראה שזה הכי קרוב שאוכל להגיע כרגע ל-2 על 2 שלי עם החברים.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 30$

11. Battlefield 4

לסדרת משחקי באטלפילד יש מקום של כבוד בלב שלי. חרשתי על מרבית משחקי הסדרה ואני בטוח שאני יכול לעשות את זה שוב ושוב. באופן אישי פחות התחברתי למשחקים החדשים בסדרה (למרות שגם בהם שיחקתי מאות שעות) והפייבוריט שלי הוא Battlefield 4, כשאני עדיין משחק בו על בסיס שבועי וה-1,072 שעות שלי בו הן עדות לזה. זה נכון שההתחלה של המשחק לא הייתה קלה בלשון המעטה, אבל לפי דעתי עם הזמן DICE פיתחו יצירת מופת שמצליחה להחזיר אליה עשרות אלפי שחקנים כל יום גם כמעט 7 שנים אחרי השקתה. אם אני פשוט רוצה לירות ולהילחם בין אם זה בטנק, מטוס, סירה או כלוחם על הקרקע, Battlefield 4 יהיה המשחק הראשון שיעלה לי לראש ולפי דעתי הוא גם זה שעושה את זה הכי טוב.

זמין לפלטפורמות: PC (Origin), Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 20$

12. The Witcher 3

גם אני, כמו מליונים אחרים, ראיתי את הסידרה של The Witcher בנטפליקס ומיד בסופה רצתי להוריד את המשחק ששוכב אצלי בסיפריית משחקים כבר שנים. עשיתי שוב את ה-Tutorial כדי להיזכר בכל המכניקות של המשחק ויצאתי יחד עם Roach לצוד מפלצות. אני אגיד את האמת ואבין את הכעס שיגיע אבל העלילה של המשחק לא כל כך מעניינת אותי ואני לא מנסה אפילו לקרוא את כל הדיאלוגים. אני מבין שאני מפספס את אחד האלמנטים הטובים ביותר במשחק אבל פשוט אין לי סבלנות לקרוא את הכל. לעומת זאת מה שכן מושך במשחק זה מערכת הקרבות והעולם המפורט ש-CD Project Red יצרה. חוץ מזה אני מוצא את עצמי מעביר המון זמן בפאבים משחק Gwent. אה ואל תשכחו לזרוק מטבע למכשף שלכם.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 40$

13. Risk of Rain 2

כל משחק ב-Risk of Rain 2 מתחיל באותה צורה: אתם תנחתו בעולם לא מוכר כשכל מה שיש לכם זה את הנשק שלכם. לאט לאט יתחילו לצוץ מפלצות שינסו להרוג אתכם. על כל הריגה של מפלצת כזאת תקבלו כמה מטבעות שאיתם תוכלו לקנות שידרוגים, עד כאן? פשוט. אבל ככל שהזמן עובר המשחק ניהיה קשה יותר ויותר כשכעבור כמה דקות אתם מוצאים את עצמכם נלחמים בעשרות מפלצות שנעשות חזקות יותר עם הזמן. על השחקן למצוא שער שחבוי בעולם ודרכו לעבור אל העולם הבא, אבל ברגע שהשער יופעל תצא ממנו מפלצת בוס ענקית שתנסה למנוע מכם להתקדם. אורכו של כל משחק תלוי אך ורק בכם וככל שהזמן עובר הוא רק ניהיה יותר כאוטי ומשוגע.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Nintendo Switch. מחיר רישמי: 20$

14. Hitman

את היטמן (היטמן 2 שכולל בו גם את המשימות של היטמן 1) הכנסתי לרשימה בדיוק בשביל הרגעים בהם אני ארגיש שהמוח שלי מתנוון וארצה קצת להפעיל אותו בדרך אינטרקטיבית. IO Interctive סיפקו בכל משימה אתגרים שונים והמון אופציות וכלים כדי להתגבר עליהם. אני יכול לספר שבאופן אישי שיחקתי את השלב השני - World of Tomorrow בסך כולל של 40 שעות כשבכל פעם אני מנסה להצליח אתגרים שונים ודרכים חדשות ומעניינות לחסל את המטרות שלי. ואם כל השלבים שמגיעים בתוך המשחק לא מספיקים יש גם את ה-Elusive Target שהן מטרות מיוחדות וחד פעמיות אשר מוגבלות בזמן. חיסולן של מטרות אלו יעניק פריטים קוסמטיים ייחודים. אם גם זה לא מספיק יש גם משימות צליפה ועוד משימות חיסול שאנשים אחרים יוצרים.

זמין לפלטפורמות: PC (Steam), Playstation 4, Xbox One. מחיר רישמי: 60$

אז אלו הם 14 המשחקים שהחלטתי להעביר איתם אעביר את ימי הבידוד שלי, אבל היו עוד כמה משחקים מעולים שאמנם לא נכנסו לרשימה אבל מאוד מגיע להם שאזכיר אותם:

  • GTA V- מה כבר אפשר להגיד עליו שעוד לא נאמר?
  • Furi - משחק אינדי מעולה שיציב אתכם כל הזמן בקרבות בוסים מאתגרים.
  • Tropico 6- רוצים להיות דיקטטורים ולשלוט לאזרחים שלכם בחיים? טרופיקו.
  • Civilization VI - משחק אסטרטגיה מדהים שעובר על פני כל ההיסטוריה האנושית.
  • Planet Zoo - היורש הרוחני של Zoo Tycoon ואחד המשחקים האהובים עליי כרגע.

אני בטוח שלכם יש רשימות משחקים שונות לגמרי ממני ואשמח לקרוא אותן בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י