הרשמה

רשמים ראשונים מ-Starlink: Battle for Atlas

כתבנו באנגליה זכה לשחק במשחק החלליות החדש של Ubisoft ולתחקר קצת את המפתחים של המשחק.

Starlink: Battle for Altas לוקח את קונספט הצעצועים שחוזרים לחיים שלב אחד קדימה - רק היזהרו מהפן הכספי שעלול לבוא עם זה.

החודש הבא צפוי להביא לנו המון משחקים ענקיים וגדולים (ואנחנו באמת לא יכולים לחכות לו), אבל בין כל המשחקים הללו קל לשכוח את אחד מהמשחקים היותר מסקרנים של חודש אוקטובר: Starlink: Battle for Atlas. לצורך בחינה של משחק המד"ב החדש של Ubisoft שיוצא בחודש הבא, שלחנו את כתבנו באנגליה לאירוע של החברה כדי לנסות את המשחק ולחזור עם הרשמים שלו:

תודות למשחקים כמו Skylanders, Disney Infinity, Lego Dimensions ומוצרים כמו צעצועי ה-Amiibo של נינטנדו, זה נראה שהקונספט של צעצועים שמקבלים חיים במשחקי מחשב (Toys to Life), הוא קונספט שהולך להישאר בגיימינג, כי ראינו שגם אם חברות מסוימות כבר לא עושות שימוש בקונספט הזה יותר, TTL (קיצור של Toys to Life) יכול להיות מעולה, אם הוא מנוהל כמו שצריך (לדוגמא, ה-Amiibo של נינטנדו).

Starlink: Battle for Atlas מתחיל לעצב את עצמו כמשחק שיכול להיכנס לרווח שהשאירו אחריהן חברות כמו Disney ו-Warner Bros מצד אחד, אבל עדיין להתקיים בשלום ובדו-קיום עם Skylanders. זה מרגיש כאילו גם אם סצנת ה-TTL הייתה יותר עמוסה ממה שהיא עכשיו, משחק המד"ב של Ubisoft היה עדיין מיוחד בקהל המשחקים כיום. הייחודיות של בניית הצעצועים שלו מזמינה שחקנים להרכיב חלליות קרב מהכנפיים שלהם עד מבחר נשקים שונים. את החלליות יטיסו מבחר טייסים שונים, כשכל טייס מביא איתו יכולות מיוחדות שישפיעו על האסטרטגיות של השחקן כשהוא נכנס לקרב. הדבר הכי מרשים בהן היא העובדה שאת כל השינויים אפשר לעשות תוך כדי טיסה ובשנייה, כך שהשינויים שעושים לחללית יראו על המסך ברגע שהם יבוצעו - בין אם מדובר בכלי נשק או חללית שלמה.

Ubisoft מכוונת כאן לטווח רחב של קהל יעד, כשהיא טוענת שהמשחק לוקח בחשבון צרכים של שחקנים צעירים ומבוגרים כאחד, כאלו שרוצים לשחק עם חברים ושחקנים מנוסים שרוצים לעבוד לבד על המשחק בסוג של מצב סולו שכזה שיציב אותם מול אתגרים, בוסים ומשימות צדדיות חדשות שלא היו רואים או משחקים אם לא היו משחקים את המשחק עם מנטליות של זאב בודד. לעומת זאת, שחקנים צעירים, זריזים וחסרי פחד יכולים להיות אלו שיחסלו בזריזות את היריבים המסובכים יותר של צביר הכוכבים שנשחק בו ובכך לעבור יותר ביעילות את המשימות המרכזיות של המשחק. המשחק מתאים את עצמו אם כן לעבודה של שחקנים צעירים וותיקים ביחד כדי להוציא את המיטב ממערכת ה-Loot והשדרוגים של המשחק בדומה למה שקורה במשחקים כמו Destiny למשל.

אבל אי אפשר להתחמק מזה: בבסיסו, Starlink יכול להיחשב כממשיך הרוחני של משחקי Star Fox. הזירה הבין כוכבית ומעודדת המחקר של המשחק, יחד עם הסגנון הויזואלי - והכי חשוב - צורת השליטה בחלליות מזכירות בצורה מסוימת את מה שהרכיב את הסדרה המקורית של המשחק שהתחיל על ה-Super NES של נינטנדו או-אז בשנות ה-90 של המאה ה-20. יש שיגידו ש-Starlink היה המשחק ש-Star Fox Zero ל-WiiU היה אמור להיות, אבל הגישה של חברת משחקי Platimun Games נעה יותר לכיוון האקשן בעוד ש-Ubisoft מעדיפה לנצל את היכולות שלה כדי ליצור משחק עולם פתוח עם המשחק הזה, עם יותר סודות בעולמות השונים וסיפור יותר עמוק ומורכב.

עם השעות הספורות בהן יצא לנו לשחק ב-Starlink, זה נראה שהמשחק הוא מכוון משימות ודרמה במשחקיות שלו, מה שנתן לנו כמות מכובדת של אקשן ויריות. בגלל שיש במשחק דגש חזק על אלמנט הסיפור לרוב הגילויים במשחק, לרוב מדיאלוגים בין דמויות שונות, הצורך בגריינדינג כדי לעלות רמות שונות במשחק ולקבל ציוד חזק הלך דיי חלק.

מה שכן, בטווח הארוך אנחנו עדיין צריכים לראות כמה טוב ההרפתקאה עמוסת המטלות הזו מחזיקה. בנוסף, יש כאן עניין כספי גדול מאוד: כמה יאלצו לשלם השחקנים המסורים יותר כדי לדחוף את החלליות שלהם והטייסים שלהם לקצה היכולת. חבילת הפתיחה של המשחק (ה-Starter Pack) מתומחרת בצורה סבירה, אבל עוד חלליות נמכרות בחצי מהמחיר של משחק ממוצע כיום, כשנשקים נוספים וטייסים נוספים הם אקסטרה. במילים אחרות, Starlink דורש השקעה מאסיבית של זמן וכסף כדי להוציא את המיטב ממה שיש לו להציע, כשיש סיכוי שזה ייאלץ להיות אובססיה של השחקן, משהו שיבוא על חשבון משחקים אחרים.

ולמרות זאת, Starlink עדיין נראה כמו משחק שיתגמל שחקנים לא משנה כמה השקעה תתנו בו. אין ספק בכלל שניתן לראות את ההתרגשות וההתלהבות שסובבת את הפרויקט בחמש שנים האחרונות, כשבנוסף למומחיות של הצוות העומד מאחוריו, יצרה משהו שאנחנו רואים שיהיה מאוד איכותי. אנחנו כבר יודעים על בן שבע אחד שכבר רוצה לשחק ב-Starlink ברגע שהוא יגיע, כך שלילדים אין שאלה בכלל.

בדומה לאירוע הקודם של Ubisoft בנושא Assassin's Creed, גם הפעם הצלחנו לתפוס את המפתחים של המשחק לכמה שאלות עליו:

זה נראה שאחרי שהצגתם את התוספת של Fox McCloud למשחק ב-E3 2018, ההתעניינות במשחק זינקה. מתי פניתם לנינטנדו בבקשה להוסיף את השועל האייקוני שלהם ל-Starlink, ואיך התנהל השילוב שלו?

"השותפות עם נינטנדו התחילה רק אחרי שאנחנו כבר גיבשנו את הזהות וה-DNA של Starlink. המשחק כבר היה מגובש כמשחק כשהתחלנו לדבר עם נינטנדו, אבל עדיין היינו מוקדם מספיק בתהליך הפיתוח כדי להצליח לשלב בצורה טובה את הנוכחות של Star Fox והצוות שלו בייקום שבנינו. מה שהיה חשוב לנו שזה באמת יהיה הסבר או סיבה אמיתית ללמה שהוא יהיה שם, והמשחק על ה-Nintsno Switch הוא משחק שבו Star Fox הוא חלק מהחוויה המרכזית של המשחק. עבדנו קשה מאוד עם נינטנדו כדי למצוא דרך לשלב אותו ולתת לו סיבה להיות ב-Atlas. כשתשחקו במשחק אתם תראו, עבדנו קשה מאוד על לשלב אותו בצורה העמוקה ביותר שאפשר."

אחד האספקטים הטובים (אם לא הטוב ביותר) של סימולציות קרבות וטיסות חלל הוא עבודה יחד עם חברים. איך מולטיפלייר יבוא לידי ביטוי במשחק, ומה נוכל לעשות עם חברים בנוגע למשימות שונות או סתם להסתובב ביחד?

"עם Starlink יש לשחקנים אופציה למשחק עם מסך מפוצל ביחד באופן מקומי; אתם יכולים להיכנס פנימה או לצאת מהמשחק בזמנכם החופשי. כמשחק עולם פתוח, הרגשנו שחשוב לנו ליצור משחק בו יהיה קל ליצור משחק קו-אופ יחד עם חבר או לצאת ממנו כדי להמשיך עם החוויה הכללית של המשחק. אפשר להיכנס עם צעצועים משלכם למשחק מקומי של חבר או פשוט באופן דיגיטלי. ברגע שיש לכם את חבילת הפתיחה של המשחק אתם יכולים לשחק co-op עם חבר, כך שבין אם מדובר באחים או חברים, או הורה וילד, כולם יכולים לחוות ביחד את החוויה הזו שנקראת Starlink."

Starlink: Battle for Atlas יוצא ל-Xbox One, PS4 ו-Nintendo Switch ב-16 באוקטובר.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י