הרשמה

ביקורת: Forza Horizon 4

נתנו לבר מפתחות לאלפא רומיאו והוא חזר רק עם ההגה. המסקנות שלו בביקורת הבאה

  • PC
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/10/2018

משחק המירוצים הזה הוא אחד הדברים הבודדים שיגרמו לקנאה אצל מעריצי פלייסטיישן. ובצדק.

המשחק הבא בסדרת המרוצים הוותיקה (הראשון בסדרת Horizon הגיע ב2012 והראשון בסדרת Motorsport הגיע ב2005, מכובד) עוד רגע בחנויות, אבל אצלנו הוא כבר שבוע בספריה.

גילוי נאות: אף על פי שאני חובב מושבע של משחקי מרוצים ואני משחק בערך מאז שנולדתי בז'אנר, ממשחקי קז'ואל כמו Need for Speed ו-Midnight Club (אני גם זוכר לטובה את Split/Second) ולסימולטורי נהיגה כמו Project Cars ו-Grid. אבל בסדרת Forza, כולה, לא שיחקתי (אולי למעט סיבוב או שניים ב-Forza Motorsports 7) כך שהביקורת תתמקד במשחק ולא במה הוא שונה מהמשחק הקודם בסדרה, למרות שאני חייב להודות שהשוואה למשחק הקודם היא חלק גדול בשיקול אם לקנות משחק או לא. אחרי ההקדמה הזו, הגיע הזמן לחגור חגורות וללתת גז אל המשחק.

במשחק שיחקתי כאחד העם, על ה-Xbox One S עם קונטרולר רגיל ולא עם הגה. דבר ראשון ששמים לב בכניסה - המשחק יפהפה! הצבעים, התאורה, הצמחים, הבתים, הנהרות והרכבים מסביב, הכל נראה באמת מדהים. עם השתקפויות ריאליסטיות ועולם פתוח עצום. אם כבר עולם פתוח, המשחק מתרחש באדינבורג, סקוטלנד. המבטא הבריטי והסקוטי שולטים בשיחות הטלפון החד צדדיות שהדמות שלנו תקבל. או במקרה שלי, קראתי לו נקניק (Sausage).

את הרפתקאות נקניק בסקוטלנד התחלתי בבחירה ב-Audi TT AWD. ככותר שעוסק במירוצי שטח במקביל המירוצי כביש הרגילים, אעדיף תמיד רכב עם הנעה כפולה. מתברר שצדקתי - כל רכב הנעה אחורית שיש לו טיפה כח הפך לערימת מתכת וגומי בצד הכביש. צריך להיות ממש רגישים עם הגז ברכבים הללו, אחרת איבוד השליטה יגיע מאוד מהר. למזלי, Horizon זו לא סדרה ריאליסטית ובהחלט אפשר להנות ממנה גם אם מנטרלים את מערכת הנזק שלה. ביכולות הנהיגה המוגבלות שלי עם קונטרולר, גם הפעלתי את ה-ABS וה-TCS שהפכו להיות מאסט כשאין אפשרות לשלוט כמו שצריך על גז/ברקס או סיבובי הגה מבוקרים שאפשר לקבל רק מסט של הגה ודוושות.

המשחק מנסה, כמו משחקי ספורט רבים אחרים, להכניס איזשהו אלמנט "עלילתי" אם אפשר לקרוא לזה כך. הנה אנחנו, שוב נהג מתחיל ואנונימי שמנסה לטפס בדרג ולהיות הנהג הכי טוב באיזור. אבל כמו בכל משחק מירוצים אחר אי פעם, זה לא מעניין ולא נותן שום דבר למשחק. ישנם גם עלילות משנה כמו הכיכוב שלנו בסרט פעלולים או סצנת הדריפטים באיזור. אבל הן עוד משימות נחמדות (וחלקן ממש כיפיות, בעיקר משימות הפעלולים) ולא באמת משהו בעלילה. לזכות המשחק, הוא באמת מתייחס לזה בתור סתם סיפור רקע ותירוץ לרסק פרארי לתוך קיר.

כמות הרכבים ב-Horizon היא פסיכית, מעל ל-450 רכבים שניתן להוסיף למוסך הפרטי שלנו. את כל הרכבים נוכל לקנות או לזכות בהם בסיבובגלגל (Wheelspin). נשבע לכם, כך ה-Loot Boxes נקראים במשחק. בסיבובגלגל ניתן לזכות, חוץ מברכבים כמובן, גם בפריטים קוסמטיים למר נקניק. הנטיה הרגילה שלי (ושל כולנו, לא?) היא לעשות את האווטר שלנו כמה שיותר מגוחך ובלינג בלינג. חלק ענק מהפריטים בהחלט מגוכח, מה שנתן לי סיפוק רב בעיצוב החזות של מר נקניק.

מתוך 450 הרכבים הללו, 15 ניתן להשיג רק באסמים. (Barns) שמפוזרים ברחבי אדינבורג. 15 הרכבים הללו הם רכבים נדירים (גם כיום, לא רק במשחק). ביניהם ניתן למצוא אסטון מרטין DB4 GT Zagato 1960 ו-MG MGB GT 1966 לצד רכבים קצת יותר חדשים, כמו הסוברו אימפרזה 22B STI של 98 ויגואר XJ220 1993. כולם פנינים מן העבר שכיף לנהוג בהם.

את כל הרכבים ניתן לשדרג, כיאה לכל משחק מאז NFS: Underground. כש-Forza Horizon הוא בין המשחקים היחידים שמאפשרים הסבה מהנעה קדמית/אחורית לכפולה ולהיפך. לכן, תמצאו את כל הרכבים במשחק אצלי בהנעה כפולה, כיאה לנוב מצוי. הקוסטומיזציה במשחק מאפשרת מצד אחד, שדרוגים של הרכב למטרות ביצועים. מסוג וגודל הגלגלים עד למתלים ולמערכת ההצתה. מצד שני, השדרוגים הקוסמטיים של מדבקות, צבעים ושאר דברים היוצרים רכב... אהם... מעניין.

את כל השדרוגים, קניה ומכירה של רכבים וקוסטומיזציה נעשה בפסטיבל הוריזון. לא דיברנו עליו הא? הסיבה שהגענו אל אדינבורג היא פסטיבל הוריזון השנתי. הוא מה שמביא את הנהגים וחובבי הרכב אל העיר הסקוטית השקטה הזו. זה גם מה שממלא אותה ברכבי סופר-ספורט, ג'יפים קשוחים ומשודרגים, רכבי קונספט ונהגים לא זהירים בעליל.

מסלולי המירוצים בנויים כמובן מהשטח של אדינבורג. ישנם מספר סוגי מירוצים כשאני הכי אוהב את מירוצי הכביש או מירוצי הרחוב. ישנם כמובן מירוצי הדראג, קרוס קאנטרי ו-Dirt הקלאסיים. עליהם יש את ה-Showcase, שהינם מרוצים מיוחדים. דוגמה אחת היא The Halo Experience Showcase שבה נזכה לנהוג ב-Halo Warthog במסלול שטח או להתחרות ב-Hovercar ענק (מזרן מתנפח ושני מאוורר ענקיים, זה מה שזה פלוס מינוס).

חוץ ממירוצים, ישנן לא מעט משימות מפוזרות במפה. מלכודות מהירות, איזורי דריפטים ואיזורי מהירות. כל אחד מהם יוסיף נקודות למדדים השונים. במדדים, אני מתכוון ל-26 מדדים שונים שכוללים בתוכם ניקוד למירוצי רחוב, מירוצי כביש, מירוצי שטח, קוסטומיזציה, טיוניג של הרכב ומשימות שונות. על כל אלו, נקבל ניקוד גם על כמות הרכבים שנאסוף, בכמה דרכים במפה ביקרנו, משחקי מולטיפלייר ואף סטרימינג. לא חסרות דרכים לעשות נקודות וכסף במשחק. הנקודות הן "נקודות השפעה" (Influence Points). ככל שיש לנו יותר מהן יהיו יותר מרוצים זמינים ומשימות שונות. על כל אלו, ישנן גם משימות יומיות ושבועיות שהן בסגנון של להרוס את המפה מספר פעמים או לנהוג ברכב מסוים.

המפה של של אדינבורג, חוץ מהיותה יפהפיה, היא גם ענקית ומציעה המון נקודות יופי. שהן, כמה מפתיע, גם נקודות! נקודות היופי (Beauty Points) הן נקודות בעלות נוף מיוחד (טירה או חוף ים למשל). על נקודות אלו, ישנם גם לוחות שבהתנגשות בהם הם מקנים עוד נקודות השפעה או הנחה ב-Fast Travel אל פסטיבל Horizon. סה"כ, יש בעולם המון מה לעשות גם בלי להכנס למירוץ אחד. חובבי האצ'יוומנטים הולכים לבלות המון זמן במשחק בשביל לקבל את הגולד שלהם.

העולם הפתוח מאוכלס ב-NPC-ים שמסתובבים עם הטרקטורים שלהם לחרוש את השדה ובשחקנים אחרים. חווית האונליין היא אחת המעניינות והטובות שקיימות במשחקי מרוצים. כל סשן יכול להכיל עד 72 שחקנים שונים. כמובן שניתן לשחק איתם במירוצים רגילים, אך גולת הכותרת היא אירועי ה-Live שנכון לכרגע מתרחשים כל שעה. כל השרת, אבל ממש כל השרת, מתנקז לנקודה אחת לעשות משימות. המשימות הללו הן לעבור מלכודת מהירות במהירות מסוימת, צבירת ניקוד בדריפטים וקפיצה מצוק (כן, מישהו חשב שזה רעיון טוב לקפוץ עם רכב של חצי מליון דולר מצוק). מטרת השחקנים היא לצבור מספיק נקודות בכדי לעבור למשימה הבאה. הטבח של 50-70 רכבים שקופצים מצוק שוב ושוב הוא מעניין ומבחיל בו זמנית. למבורגיני מורצ'יאלגו שמחזירה את נשמתה לבורא, אמפרזה STI שמוצאת את עצמה על עץ וולבו עם ציור של חזיר בצד בתוך אגם. אלו רק חלק מהתוצאות של הניסוי החברתי ש-Playground Games מציעים לנו.

בכדי שהמפה לא תהיה משעממת ותזרום, רוב העצים, האבנים ובכלל, רוב הדברים שנמצאים עליה הריסים. אם נתנגש ברוב המוחלט של הגדרות הן יתנהגו כמו קלקר. מצד אחד, זה לא ריאליסטי בכלל. מצד שני - זה בהחלט תורם לארקדיות ולזרימה של המשחק ב-Free Roam ברחבי המפה. מה גם, שכל פעם שנוריד תמרור, חצי גדר ועוד איזה עץ נקבל עליהם נקודות. במקרה הזה, הבחירה בלהפוך שלושת רבעי מהחפצים על המפה לקלקר התגלתה כבחירה הנכונה.

למרות כל הפסקאות הקודמות, הגיבור האמיתי של Horizon 4 הן עונות השנה. בתחילה, נשחק בכל עונות השנה ונחליף אותו ע"י עליית רמות. לאחר מכן, כל כמה ימים תתחלף עונה. ומה זה אומר שמתחלפת עונה, חוץ מזה שפתאום יש שלג במקום שמש? אז חוץ מזה שהמשחק נראה מדהים (לא פחות ולא יותר!) בכל העונות, השליטה ברכב משתנה בהתאם למשטח עלינו אנחנו נוסעים. הנסיעה על כביש שונה מנסיעה בשטח וכך גם נסיעה על אספלט נקי וחם, אספלט רטוב או אספלט מכוסה בשלג. מערכת השדרוגים של המשחק מציעה לחלק מהרכבים צמיגי שלג. פריט חובה ברגע שנכנס החורף, אלא אם כן חשקה נפשכם בלשדרג את המנוע CVT של ההונדה שלכם בפנס רחוב. כן, מר. נקניק התמודד לא מעט עם תאונות דרכים וכנראה ימשיך להתמודד בעתיד.

הצליל של הרכבים משכנע, הוא גם מאוד מדויק ונשמע בדיוק כמו שצריך. אבל החלק הכי טוב בסאונד של משחקי מירוצים הוא הסאונדטראק. הוא מלא במוזיקה משובחת כשחובבי הראפ, הטכנו והרוק ימצאו בו הכל. בתור אדם שמעכל מפרטים וקושר שרוכים עם מיתרים, תחנת Radio XS היא תענוג גדול ואני ברגעים אלו ממש מאזין לסאונדטראק של המשחק ב-Spotify. ניתן למצוא את Foo FIghters, The Killers, ג'ק וויט, Eyes Set To Kill ועוד המון להקות בפנים.

השורה התחתונה

כל מי שיש לו Xbox וקצת חובב מרוצים כדאי שיקנה את Horizon 4. הוא בהחלט גולת הכותרת היפהפיה של מייקרוסופט. כמו כן, הוא כותר Play Anywhere, מה שאומר שקניה (דיגיטלית!) של המשחק תיתן אליו גישה במקביל גם ב-Windows 10 וגם ב-Xbox One. בעלי ה-Xbox One X (ואלו שיכולים להרשות לעצמם כרטיס מסך מספיק חזק) יהנו מהמשחק גם ב-4K.

Forza Horizon 4 יגיע לחנויות (הפיזיות והדיגיטאליות) ב-2.10 לקונסולת ה-Xbox One ול-PC. 

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • עולם פתוח
  • המון מה לעשות
  • מלא רכבים

הרע

  • לא מגיע לPS4, בין האקסקלוסיבים היחידים שסוני מפסידה בהם
  • מונע ממני ללמוד למבחנים

והפגוש

  • הפך לעמוד תאורה
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:36 26.09.2018 | --SuRFeR-- --SuRFeR--

    כבר לא יכול לחכות שהפרי אורדר יגיע :)
    ביקורת מעולה.

  2. 2

    23:32 26.09.2018 | elad9219 elad9219

    המשחק השלישי מדהים, ופה הגרפיקה והעולם הפתוח נראה יוצא דופן ביופיו. פשוט סדרה מדהימה של משחקים.

  3. 3

    17:06 27.09.2018 | WarFox89 WarFox89

    אחרי ההתנהלות שלהם ב-FM7 במיוחד ב-PC, אני יותר בחיים לא יקנה שום דבר שכתוב עליו FORZA. אני יודע שמדובר בשתי חברות פיתוח שונות [Playground אחראיים לסדרת FH ואילו TURN 10 לסדרת FM] אבל השטן המשותף ביניהם זאת המפיצה - מיקרוסופט. כבר יותר מארבעה חודשים שהמשחק לא שחיק במחשב עם תקיעות, באגים, גליצ'ים, באגים שוברי משחק, תפריטים שלא עובדים כמו שצריך והרשימה רחוקה מלהסתיים והמפתחים פשוט שמים ז על הקהילה שלהם ולא רק שלא מתקשרים עם הקהילה גם מסרבים להודות פומבית שיש בעיה או לנסות לסדר אותה איכשהו. וכל זה קורה באישור של מיקרוספט כמובן. זאת הסיבה שהם איבדו אותי כלקוח אחרי המשחק FORZA הראשון [והאחרון] שאי פעם קניתי. לא מעניין אותי גם אם FH4 יהיה מושלם ועשוי מזהב טהור עם הנחה של 80% אני לא יקנה אותו כי אני מסרב לתת את הכסף שאני מרוויח די קשה לחברה שלא סופרת את הלקוחות שלה.

  4. 4

    17:58 27.09.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    אתה רוצה שאתקין את המשחק על הPC שלי ואדווח לך מה מצבו אצלי?

  5. 5

    19:52 27.09.2018 | WarFox89 WarFox89

    היי בר, אני ממליץ לך לחסוך את רוחב הפס שלך ואת ה-100GB הורדה על הכונן של המחשב בכדי להוריד חתיכת תוכנה שבורה ולא מתפקדת מכיוון שהבעיות שציינתי זה לא משהו שרק אני חווה אלא משהו שרוב הקהילה של המשחק על -PC חווה ות'אמת גם די הרבה אנשים על האקס-בוקס.
    אני מצרף קישור לפורומים הטכניים הרשמיים של המשחק, פשוט תקפוץ לשם ותראה איזה באלגן הולך שם אתה תבין הכל בעצמך;

    https://forums.forzamotorsport.net/turn10_topics103_Technical-Support-and-Help.aspx

    תודה בכל מקרה, מעריך את זה מאוד.

  6. 6

    13:34 04.10.2018 | JeeringCrib JeeringCrib

    ביקורת מעולה
    תמשיך עם ההומור והציניות זה פשוט כיף ליקרוא

  7. 7

       | פורסם ע"י