הרשמה

רשמים ראשונים מ-Assassin's Creed Odyssey

כתבנו באנגליה זכה לשחק ב-Assassin's Creed Odyssey החדש ולתפוס את מפתחי המשחק לראיון קצרצר, אז מה הוא חשב על המשחק החדש במתכונתו הנוכחית?

זה נראה שיש הרבה למה לצפות ממשחק התפקידים החדש בסדרת Assassin's Creed.

זה ידוע שארבעת חודשי הסתיו והחורף של ספטמבר עד דצמבר מלאים במשחקי טריפל A מצוינים, וביניהם ניתן למצוא גם את המשחק הגדול הבא של Ubisoft והכי חדש בסדרת משחקי המתנקשים שלה, Assassin’s Creed Odyssey. כתבנו באנגליה זכה להשתתף באירוע בפריז שהציג את המשחק על קונסולת ה-PS4 Pro וחזר לתת לנו את הרשמים שלו מהמשחק, בנוסף, הצלחנו להגניב שאלה למפתחים של המשחק בזמן האירוע.

אבל נתחיל מהעיקר: Assassin’s Creed Odyssey מזמין שחקנים להיות יותר מעורבים בפעולות שלהם במשחק, בין אם דרך שליטה מוחלטת ביכולות הלחימה שלהם ועד מחשבה עמוקה ואמיתית על התוצאות של שיחות שאתם תקיימו במהלך המשחק. זו התקדמות משמעותית קדימה, אבל בכמה דרכים המשחק לא מצליח להשתחרר משלשלאות העבר שלו. בהקשרי הקרבות, אפשר בקלות לראות שהם נהייו מורכבים יותר ומרגשים יותר. אנחנו לא יכולים לתאר כמה יותר יכולות קרביות שונות המשחק נותן לעומת המשחקים הקודמים, כמעט משנה לחלוטין את איך שהמשחק מרגיש ונראה לעומת הסדרה ממנה הוא מגיע. אם לא הדגש על הנרטיב ההיסטורי במשחק והאספקטים השונים שלו, היה אפשר לחשוב שרק מערכת הקרבות לבדה משנה לגמרי את מה שאפשר לצפות מסדרת משחקי Assassin's Creed. העובדה ש-Ubisoft הצליחו להגיע לאיזון שכזה בין הקרבות להרפתקאה ההיסטורית היא באמת ראויה לציון.

בעוד שאומנויות לחימה שופרו ועודכנו ב-Assassin's Creed Origins, הם עדיין היו על הצד הפשוט מידי. כל זה משתנה ב-Odyssey, כשעד כמה שהגיבורים הספרטניים שלנו, אלקסיוס וקסנדרה, קשוחים, כל מי שישחק במשחק עדיין צריכים להשחיז את הרפלקסים שלהם ולהתייחס לכל אחד מהאויבים שיהיו מולם ברצינות המירבית כדי להצליח לנצח אותם. נגמרו הימים של לחיצה על מקש מתקפת הנגד כדי לנצח שהיו איתנו עוד משנת 2007 עם אלטאיר (גיבור המשחק הראשון), הלחימה ב-Odyssey, היא הרבה יותר מדויקת, כשאתם צפוים לראות ולקרוא הרבה יותר עליה אחרי שהמשחק יצא.

רצינו לפתוח בזה בגלל שזה באמת משנה את המשחק לחלוטין, בין אם אתם לוקחים מגנים מהיריבים שלכם או בועטים בהם בסגנון 300, המנעד של היכולת להביע את עצמכם בקרבות הוא נהדר. אבל מצד שני, זה גם אומר שיהיו מקרים בהם תהיו חייבים להילחם, וזה מציג לנו שאלקסיוס וקסנדרה הם לא באמת מתנקשים, כמו שהשם של המשחק אולי מציין.

אבל אם Ubisoft לוקחת לגיבורים שלנו את ההתנקשויות, היא כן מחזירה להם באנושיות שלהם. דובר רבות על השינוי שהמשחק עובר מפעולה לתפקידים, והאספקט הזה של המשחק מוצג בעיקר דרך השיחות השונות עם NPC, ובכמה שעות טובות עם המשחק, ראינו כמה וכמה דוגמאות על איך שיחות סמול-טוק פשוטות שונות משיחות רציניות ובעלות משמעות. למרות שלפעמים בחירות בשיחות שלנו רק השפיעו על איך אנחנו תופסים את אלקסיוס או קסנדרה, או אילו מין גיבורים הם, בהרבה פעמים השיחות הללו והבחירות הללו השפיעו על אילו אנשים הולכים להיות איתנו או נגדנו, דבר שישפיע על כמה הם יעזרו לנו בחלקים מתקדמים במשחק.

לדוגמא, נגיד שאתם חסים על חייו של אדם כלשהו במשחק, התוצאה של כך יכולה לתת לכם את צורת ההתקדמות שרציתם מבחינת הסיפור, אבל אם נגיד ותהרגו אותו, אולי תפתחו אופציה לעימות עם דמות אחרת שתיצור סיטואציה מעניינת אחרת. הבחירה היא תמיד בידיים שלכם, ובאופן דיי יוצא מן הכלל, זה תמיד מרגיש כאילו כל בחירה שלכם חשובה לסשן המשחק שלכם באופן אישי.

במהלך האירוע בחרנו לשחק כקסנדרה, שכן זו הפעם הראשונה שיש לנו דמות ראשית נשית ספציפית למשחק ראשי גדול בסדרה (למרות ש-Aveline de Grandpre מ-Assassin's Creed III: Liberations הייתה סימן טוב לבאות). קסנדרה היא פשוט נהדרת; מרעננת מכל הסיבות הנכונות. היא בנויה כמו שור - חזקה וקשוחה והיא מתחילה להפוך לדמות הראשית האהובה עלינו בסדרת המשחקים, אם לא אחת מהדמויות הנשיות הטובות ביותר במשחקי המחשב כיום. היא נראיתה ונשמעה כמו מישהי שיכולה להביא אגרוף ללסת ללארה קרופט וללכת מהזירה כאילו שום דבר מיוחד לא קרה.

בעוד ש-Ubisoft כבר הזכירו את העובדה שאין הבדל באופציות הדיאלוג בין אם בוחרים בקסנדרה או אלקסיוס, כן יש הבדל בפרספקטיבה בין שתי הדמויות בבחירות השונות. הרוך שקסנדרה מפגינה כשהיא מדברת עם ילדה קטנה שונה מהדרך בה אלקסיוס ינהל את אותה השיחה, ובעוד שזהו עניין פעוט, זה בהחלט מורגש. מי שעוד מורגשת היא יוון העתיקה ש-Ubisoft מנצלת לטובתה בצורה נהדרת ושואלת את השאלה, מה אם יכלנו לפגוש באמת את מדוזה, המינוטאור או האלים השונים? מאז משימות ה-Trails of the Gods של Origins רצינו לראות מה Odyssey תעשה וזה נראה שכן משימות מהסגנון הזה הן חלק מהסיפור המרכזי.

בכלל, כל האזור של הים התיכון נותן אווירה קלילה וצבעונית יותר למשחקים, בדומה ל-Assassin's Creed IV: Black Flag. מה שמזכיר לנו שגם קרבות ימיים חוזרים, באותה מידת כיף כמו ב-Black Flag ו-Rogue. מסתבר שגם יהיה חלק של חקירה של מה שמתחת לפני המים אבל הדוברים של Ubisoft השאירו אותנו באפלה בהקשר של כמה מפורט זה יהיה ומה זה יכלול.

ההתרשמות הכללית שלנו אחרי ששיחקנו כ-7 שעות במשחק היא שלכל פעולה יש משקל, ושסיטואציות שונות מתנהלות באופן שונה לפי איך שאתם בוחרים לטפל בהן. לשחרר בני ערובה לפני שנלחמנו בחוטפיהם שירת אותנו נאמנה לדוגמא, שכן אחד מבני הערובה היה לוחם חזק שעזר לנו בקרב. מבחינת השיחות של הדמויות שלנו במשחק עם דמויות אחרות, הייתה לנו תחושה חזקה של רצון לגשת לאנשים טובים ורעים בדרכים שמתאימים לאותם האנשים, בין אם זה אומר לדבר בנועם לאנשים מסוימים, להעליב אותם או פשוט לא לומר כלום בזמן שמכר עשה עסקים לידנו. יש לנו ציפיות רבות מהמשחק כשהוא יצא ב-5 באוקטובר השנה.

כתבנו הצליח גם לתפוס את המפתחים של המשחק לשאלה שלנו בנוגע ל-Odyssey:

זה נראה ששנה אחרי שנה, המותג שנקרא "Assassin's Creed" מתרחק יותר ויותר מהמקור שלו שיצא אי שם בשנת 2007, בין אם מדובר באיך שהסיפור מתנהל למשחקיות עצמה. מה Assassin's Creed Odyssey עושה כדי להמשיך ולחדש בסדרת המשחקים הזו מצד אחד וגם לשמור על ה-DNA של המשחק?

"Odyssey נשאר נאמן ל-DNA המקורי של המשחק בכך שהוא עושה את הדבר הכי חשוב שמשחק של Assassin's Creed יכול לעשות לך: הוא מעביר אותך דרך אירועים חשובים ומונומנטלים בהיסטוריה האנושית. אתה יוצר מחדש את ההיסטוריה הזו באופן מאוד אמין, ויש לך יותר שליטה והשפעה דרך המשחקיות של המשחקים הללו.

הסיפורים ב-Assassin's Creed תמיד היו בבסיסים סיפורים על מאבק בין כאוס לסדר, וזה משהו שאתם יכולים לצפות למצוא במשחק הזה. הקונספט של הציוויליזציה הראשונה גם משחק תפקיד יפה כאן ומסביר חלק גדול מהשאלות שלהרבה מעריצי הסדרה היו.

אחד הדברים האחרים שחשובים לנו הוא שמשחקים צריכים לגדול עם הקהל שלהם ועם התעשיה. כך שאני לא חושב שמה שהפך משחק למצליח ב-2007 הוא עדיין מתכון מנצח ב-2018,2019 וכן הלאה. לכן, זה למה לפני כמה שנים, הראשים היצירתיים של Assassin's Creed נפגשו כולם במונטריאול ושירטטו את המבנה החדש של המותג, שאומר שהוא יהפוך ל-RPG, באיטרציות של Origins ו-Odyssey, כש-Odyssey משלים את הטרנספורמציה של המשחק לסוג שונה וחדש של חוויה שיותר פתוחה, שמה דגש על גדילה של השחקן, עוד בחירות שונות, אוטונומיה ועוד. זה היה ב-2014."

גם אתם מחכים ליציאה של המשחק? נשמח לשמוע את דעתכם!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:35 15.09.2018 | WarFox89 WarFox89

    תוכן מדהים באמת נהניתי לקרוא את הכתבה - תודה.
    אני שמח שעלתה בכתבה הנקודה שחשבתי עליה לגבי המשחק: בעצם איך אפשר בעיקרון עם אותם הטקסטים והדיאלוגים ליצור חוויה ייחודית ושונה עם קונטקסט שונה בין אם אתה משחק כאלקסיוס או כקסנדרה ותוך כדי זה לפתח את הדמות שלך למשהו ייחודי ושונה מהשני כך ששניהם יהיו משמעותיים ולא רק סקין שונה לאותה דמות שבלונית.
    קיבלתי את התשובה לזה בכתבה.

    דרך אגב יש טעות שרשום במקום "יוון העתיקה" - "יין העתיקה".

  2. 2

    21:41 15.09.2018 | RoeyPervo RoeyPervo

    לזה אני קורא כתבה
    תענוג לקרוא ועשיתם לי חשק לקנות את המשחק אחרי שלא הייתי כ"כ סגור

  3. 3

    03:17 05.10.2018 | avivazran avivazran

    אני מצטער לומר אבל היה לי כל כך קשה לקרוא את הכתבה הזאת. כאילו כתב אותה ילד בן 5. משפטים כל כך ארוכים שפשוט התעייפתי מהקריאה. קבינימט 15 פסיקים במשפט? תעצור לקחת אויר בן אדם ..

  4. 4

    13:29 05.10.2018 | WarFox89 WarFox89

    dufuq u said

  5. 5

       | פורסם ע"י