הרשמה

ביקורת - Kirby Star Allies

שמואל יצא לבדוק את המשחק החדש של הלוחם הורוד הכוכבי הכל יכול

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/03/2018

לא רק שזהו משחק כיפי מאוד לשחקן יחיד, הוא גם מתפקד כמשחק מסיבות מעולה - אם מתעלמים לשנייה מכמה שהוא קל

אם יש משהו אחד נכון לגבי רוב המשחקים שמגיעים מבית היוצר של נינטנדו, הוא שהמשחקים הללו ניחנים ביכולת להיות מאוד עקביים באיכות שלהם. סדרת המשחקים של Kirby אינה יוצאת דופן במובן הזה: במהלך העשור האחרון, סדרת משחקי Kirby סיפקה לנו משחק נהדר אחרי משחק נהדר. סדרת המשחקים גם לא פחדה לחדש את עצמה כשמשחקים כמו Kirby Epic Yarn ו-Kirby: Planet Robobot, שיצאו בשנים האחרונות שינו את המשחקיות המוכרת כדי לנער את הפרנצ'ייז המוכר ולהפתיע מעריצים ישנים. המשחק החדש בסדרה והראשון על הקונסולה החדשה של נינטנדו, ה-Nintendo Switch, חוזר לשבלונה המוכרת יותר של משחקי Kirby, בתוספת של כמה פיצ'רים חדשים שנועדו להפוך את המשחק לכיפי יותר עבור יותר משחקן אחד ולנצל את היכולות של ה-Switch עד תומן. אז האם מדובר בעוד הצלחה של נינטנדו, או שהלוחם הורוד התעייף עם המעבר ל-Nintendo Switch?

מסע ברחבי הגלקסיה

קירבי הוא אולי יצור ורוד, קטן וחמוד אבל אל תטעו, מדובר באחד מהיצורים החזקים ביותר בעולם שלו ושוב הוא נקרא לדגל לצורך הגנה על הכוכב שלו והגלקסיה. הפעם, קירבי צריך להתעורר כדי לגלות שלבבות אפלים נוחתים בכוכב הבית שלו וגורמים לכל היצורים בעולם להפוך למרושעים יותר מהרגיל - משהו שהלוחם הבין-גלקטי שלנו לא יכול לקבל בשתיקה והוא יוצא לרוץ, להילחם, לשאוב אויבים לתוכו ולהשיג את הכוחות שלהם לעצמו, הכל כדי להחזיר את השלום לגלקסיה ולחזור לאכול ולישון כמו שהוא אוהב לעשות. אחרי Kirby: Planet Robobot, זה נראה שהמפתחים ב-HAL Laboratory רצו לחזור לצורת המשחק הסטנדרטית והמוכרת של קירבי ממשחקים כמו Kirby Super Star, בהם קירבי צריך לעבור מעולם לעולם וצריך להסתמך על היכולות שלו ושל האויבים מסביבו. קירבי יכול לשאוב יצורים שונים ומיוחדים כשחלקם נותנים לו גם יכולות מיוחדות כמו לירוק אש, לחשמל יריבים או להשתמש בנשקים כמו חרבות ופטישים.

אם להיות כנה, המכניקה החדשה של המשחק הזה היא היכולת לצרף אויבים אלייך לקבוצה של עד ארבעה לוחמים ובהשראה של המשחק Kirby 64, אפשרות לשלב בין יכולות מיוחדות כדי ליצור יכולות חדשות בשביל לעשות יותר נזק, לנצח אויבים מסוימים יותר בקלות או לפתור חידות מסוימות במשחק. המכניקה הזו גם הופכת את המשחק למשחק מסיבות נהדר - Kirby Star Allies שם דגש חזק מאוד על משחק עם חברים בצורה של Local Co-op, כשהצטרפות של שחקן חדש למשחק נעשית פחות או יותר בלחיצה של שני כפתורים והעובדה שאפשר לשחק עם שלט Joy-Con אחד מאפשרת לשני חברים לשחק ביחד מבלי לקנות עוד שלט.

בין אם אתם בוחרים לשחק עם חברים או לבד, שימו לב שמצב הסיפור של המשחק הוא קצר מאוד וגם בעיניי ממש לא ממצה, בעיקר בגלל העובדה שהוא ממש קל ואפשר לסיים כל שלב במהירות שיא, בעיקר אם אתם משחקים עם חברים שמכירים את סדרת המשחקים. זה גם אחד מהמשחקים שהכי קל לסיים ב-100 אחוז: בכל שלב יש חלקי פאזל כחולים שאפשר לאסוף שיוצרים תמונה כלשהי (מאוד דומה למשחק ה-StreetPass של ה-3DS למי שמכיר). את חלקי הפאזל הכחולים קל מאוד למצוא: הם מפוזרים בכל רחבי השלב וגם אפשר לגרום להם להופיע ע"י שימוש ב-Amiibo, אבל בכל שלב שתהיו בו תוכלו גם יהיה מוחבא חלק פאזל ורוד שעוזר להשלים את התמונות הללו או במקרים יותר נדירים, כפתור ענק שפותח שלב חדש ונסתר. עם כמה שהחלקים הוורודים והכפתורים אמורים להיות מוחבאים ונסתרים, קל מאוד למצוא אותם כבר בריצה הראשונה שלכם על השלב ובעוד שהם בדרך כלל כרוכים בפתרון חידה כלשהי שצריכה לעשות שימוש בכוח מסוים או שילוב של כמה כוחות, לרוב אתם תמצאו את הכוחות שאתם צריכים ממש מחוץ לחדר החידה או בחלק גדול מהמקרים בתוך החדר, דבר שהולם מאוד את רמת הקושי הנמוכה של המשחק.

כוח החברות!

אבל שלא תטעו - Kirby Star Allies הוא אולי אחד המשחקים הקלים ביותר על ה-Switch כיום אבל זה לא אומר שהוא לא כיף. הסיפור, בעודו קצר, בנוי היטב ואף פעם לא הרגשתי שמשהו היה מזורז מידי והאפשרות לשלב כוחות שונים גרמה לי לרצות ולראות מה אני יכול לשלב ולמה זה יגרום: שילוב של רוח ופצצה נותן אופציה של ריחוף מהיר בעזרת החזקה של הפצצה; שילוב בין יכולת ה-ESP החדשה לאבן תגרום לקירבי להזיז אבן ענקית בכוח המחשבה; והיכולת האהובה עליי: שילוב של אבן עם קרח הופכת את קירבי לאבן קרלינג שמסוגלת להחליק על משטחים בשלב.

המשחק גם נותן לכם להשתמש בכל מיני אורחים כאלה ואחרים כמו המלך של הכוכב, King Dedede, האביר האפל, Meta Knight וגם דמויות ממשחקים קודמים וישנים יותר. המשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה, שזה ביאס אותי בעיקר כי כמעט כל המשחקים האחרונים של Kirby רצו על 60 פריימים וגם שוב פעם העלה את הנקודה הכואבת שהיא יכולת העיבוד של הקונסולה של נינטנדו. המשחק עצמו נראה נהדר, גם עם הביצועים הנמוכים (ואולי גם בגלל הירידה בביצועים), עם צבעים נהדרים, אנימציה מצוינת לכל הדמויות ועולם שהייתי רוצה לגור בו. דיברתי רבות על מצב הסיפור אבל הוא לא מצב המשחק היחיד: יש למשחק עוד שני משחקי מסיבה קטנים שאפשר לשחק, הראשון הוא מירוץ לקביעת חוטב העצים המהיר ביותר והשני כולל משחק בייסבול עם מטאור. שני המשחקים הללו הם קטנים למדי אבל משתלבים יפה עם העובדה שמדובר במשחק מסיבות נהדר.

לאחר סיום מצב הסיפור נפתחים עוד שני מצבי משחק: הראשון, Guest Star, הוא סוג של מצב Speedrun בו אתם צריכים לעבור כמה שלבים בתור אחת מהדמויות במשחק כשהיא מתחזקת משלב לשלב. המשחק מודד לכם את הזמן שלקח לכם לסיים את השלבים השונים ואתם יכולים להתחרות מול חברים לראות מי ישיג את הזמן הטוב ביותר. מצב המשחק השני, The Ultimate Choice, הוא מצב Boss Rush שגם יכול לתת לשחקנים מנוסים יותר את חווית המשחק הקשה יותר שהם רצו - עם היכולת לגרום לאויבים שלכם להכות יותר חזק, לקבל פחות אוכל ודברים שירפאו אתכם ועוד. כאן אפשרות לשחק עם חברים שיודעים לשחק את המשחק היא קריטית להצלחה אבל גם פה מי שרוצה, יכול גם לשחק ברמה פשוטה יותר - משהו שהייתי שמח אם הסיפור היה עושה.

השורה התחתונה

כמה כיף ככה קל: Kirby Star Allies הוא משחק מאוד כיפי עם דמויות נהדרות, כוחות נהדרים - גם החדשים וגם הישנים, משחקיות נהדרת שמנצלת בצורה נהדרת את המכניקה החדשה-ישנה של חברים שעוזרים לך בכל שלב ופאזלים, אויבים, מצבי משחק נוספים ועיצוב שלבים שיעלה לכם חיוך על הפנים כל פעם מחדש. מצד שני, אם אתם מגיעים למשחק הזה במטרה להיות מאותגרים ולחשוב הרבה זה לא המשחק בשבילכם: השלבים (בעודם מעוצבים בצורה טובה) קלים מאוד, וכל עוד יש לכם ניסיון קטן במשחקי פלטפורמה, יש סיכוי טוב שתסיימו את המשחק ב-100 אחוז כבר בריצה הראשונה שלכם למשחק. אבל גם עם העובדה שהמשחק מאוד פשוט, זה עדיין משחק כיפי מאוד שמתאים מאוד למשחק עם החברים ו/או המשפחה. אם אתם רוצים לשחק עם מישהו שלא רגיל לגיימינג או סתם חובבים של משחקיות שמקדשת כיף לשחקן זה יכול להיות משחק נהדר בשבילכם. אם לחזור לשאלה המקורית שלי, למעט שיהוקים קטנים פה ושם, המשחק שומר על העקביות של משחקים כיפיים מהסדרה של Kirby - הוא עדיין יחיד ומיוחד.

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עיצוב שלבים טוב
  • כיפי מאוד עם חברים ומשפחה
  • המשחק נותן עוד תוכן ברגע שסיימתם עם הסיפור
  • גרפיקה ומוזיקה נהדרים

הרע

  • קל מידי, גם במונחים של קירבי
  • הביצועים מדגישים את החולשה של ה-Switch

והשאיבה

  • אני צריך להזמין אותו אליי הביתה לקראת ניקיונות פסח...
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י