הרשמה

ביקורת - Project CARS 2

אנדריי אפרמוב נכנס לכסא הנהג כדי לבדוק האם Project CARS 2 משפר את קודמו.

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 22/09/2017

המשחק הוכרז זמן קצר מאוד אחרי יציאת הכותר השני, האם התקופה הקצרה לא הביאה לשינויים משמעותיים, או ש-Slightly Mad Studios הצליחו לרכב על המומנטום ולספק את הסחורה?

ז'אנר המירוצים תמיד היה אחד מהז'אנרים הכי מפולגים בקהל היעד שלהם, מצד אחד יש לנו את שחקני הקז'ואל, שלא מחפשים יותר מידי מציאות, ורק רוצים ללחוץ על הגז ולעוף קדימה סטייל Need For Speed. מצד שני יש את חובבי המירוצים המקצועיים, שמחפשים דיוק וסימולציה אמיתית ככל האפשר, לעולם לא תתפסו אותם משחקים עם קונטרולר, כי לכל אחד מהם יש הגה מקצועי ויוקרתי, ורצוי גם מערכת הילוכים. אותם שחקנים מבזבזים שעות על התאמה של כל חלק הכי קטן במכונית שלהם, כדי להביא לשיפור של מאית השנייה לכל סיבוב על המסלול, ויפנו תמיד יותר לכיוון סימולטורים אמיתיים כגון Asseto Corsa. המשחק Project Cars 2 מנסה למצוא את נקודת האמצע בין שתי הז'אנרים, ולהיות כמה שיותר נגיש לקהל מבלי לאבד מהמציאות.

כולם בשביל אחד

Project CARS 2 מבית Slightly Mad Studios, הוכרז כמעט מיידית לאחר ההצלחה המסחררת של הכותר הראשון שיצא ב-2015. למי שלא בקיא בהיסטוריית הפיתוח של הכותרים האלו - Project CARS (ראשי תיבות של Community Assisted Racing Simulator) מומן דרך מימון המונים, והשקעה כספית מצד המפתחים שהכניס 5 מיליון דולר לפיתוח המשחק, ללא שום עזרה ממפיץ חיצוני. החברה ניצלה את הצלחת קמפיין המימון והביאה את מיטב המוחות של הספורט המוטורי לשמש כיועצים בנוסף לפידבק מהקהילה על גרסאות הבטא של המשחק. Slightly Mad Studios ראתה שהשיטה עובדת, והמשיכה באותו מודל פיתוח גם לכותר השני. והבטיחה למעריצים שהיא תקשיב לכל פידבק, ותספק כותר גדול יותר, ומוצלח יותר עם Project CARS 2.

במבט ראשון, אכן נראה ש-SMS עמדו בהבטחות שלהם, Project CARS 2 הוא ללא ספק משחק גדול יותר מקודמו, וכולל 182 מכוניות בשלל סגנונות מירוץ מוטוריים. החל מקארטינג, ועד למכוניות Formula מסוגים שונים. המשחק כולל גם 121 מסלולים שונים לבחירה מתוך 46 מקומות, כשרובם הגדול נסרקו והועתקו לתוך המשחק בצורה כמעט מושלמת. SMS גם הצליחו לחתום על עסקת Licensing עם Indycar, ולהביא את כל המכוניות מתוך עונה 2016 של הספורט. אומנם כאן בארץ זה לא יעניין המוני אנשים, בארצות הברית זהו בהחלט Big Deal שיוסיף הרבה כוח למכירות של המשחק.

קל להתחיל, קשה להתמקצע

אחת הטענות המרכזיות של Project CARS הייתה שהמשחק היה כמעט בלתי שחיק עם קונטרולר. השליטה ברכבים הייתה רגישה מידי, והרבה מדגמי המכוניות פשוט לא ניתנים לשליטה מבלי לעוף מחוץ למסלול שנייה לתוך המירוץ. ולמרות שהמשחק כן נתן אפשרות להתאים את רמות השליטה בפרמטרים שונים של רגישות הקונטרולר. הרבה שחקנים עדיין לא הצליחו להגיע לתוצאות טובות. Project CARS 2 בהחלט שיפר את העניין הזה, השליטה ברכבים עם הגדרות ה-Default הרבה יותר חלקה וזורמת, ו-SMS עשו והוסיפו על כך בזה שלהגדרות הרגישות של הקונטרולר נוספו המוני הגדרות חדשות, כך שכל שחקן יכול להתאים את המשחק להעדפותיו האישיות.

מצב הקריירה של Project CARS 2 עבר שיפור משמעותי גם הוא. לעומת המשחק הקודם בו השחקן היה מחוייב לעבור דרך כל ענפי הספורט המוטורי בין אם הם מעניינים אותו או לא (מי רוצה לנהוג בקארטינג כשיש לך גישה לפרארי?). ב-Project CARS 2 השחקן יכול לבחור באיזה ספורט מוטורי הוא מעוניין להתחרות, ולהיכנס אליו ישר. המגבלה היחידה שקיימת היא לשתי הרמות העליונות, שכוללות את העילית של הספורט המוטורי - וכדי להגיע לשם, חייב השחקן להוכיח את עצמו ברמות הנמוכות יותר.

למרות השיפורים במצב הקריירה, נקודת האור החזקה ביותר של Project CARS 2 הוא מצב ה-Quick Race. שנותן לשחקן אפשרות להתאים כל פרט הכי קטן במירוץ לצרכיו. האפשרות הזאת בעצם פותחת דלת לאין ספור אפשרויות משחק, החל ממירוצים מציאותיים עם כללים נוקשים בהתאם לחוקי הספורט, ועד למירוצים הזויים שכל קשר בינהם למציאות מקרי בהחלט. רוצים לעשות את ה-Indy500 בהתאם לחוקים האמתיים שלו? אפשר. רוצים להתחרות בלונג ביץ' בשלג עם למבורגיני, כשכל המתחרים שלכם הם מכוניות קארטינג? גם אפשרי.

תכונה נוספת שהתווספה ל-Project CARS 2 כדי להנגיש את המשחק לשחקנים "מתחילים". היא אפשרות ה-Race Engineer. כיאה לסימולציית נהיגה, Project CARS כולל כמות אין סופית של שינויים והתאמות שהשחקן יכול לבצע לרכבים לפני המירוץ, על מנת להשיג יתרון של עוד כמה מאייות השנייה על המתחרים. החל משינוי לחץ האוויר בגלגלים, ועד להנמכת הכנף האחורית על מנת להשיג עוד כוח. בשביל אותם שחקנים שלא בקיאים בז'רגון של מכונאי רכב, ופשוט רוצים שהרכב יסע מהר יותר, הוצג מצב ה-Race Engineer. דרכו השחקן יכול לעשות את אותם שינויי רכב בעזרת שורת שאלות ואימרות שונות מבלי להתעסק בפרטים טכניים. אתם מרגישים שאין לכם מספיק מהירות בקו ישר? אתם בולמים מהר מידי? ה-Race Engineer יביא את המלצתו לאיזה שינויים כדאי להכניס ברכב לשיפור המצב.

כבר ראינו יותר גרועים

בגזרת הגראפיקה, Project CARS 2 אינו עומד בין המצטיינים. המכוניות והמסלולים אכן מלאים בפרטים כפי שמצופה מסימולציית הנהיגה. אך לצערי הפרטים האלה לא תמיד מוצגים ברזולוציה גבוהה, למעשה רוב המנוע הגראפי נראה שלא עבר שום שיפור מאז הוצאת הכותר הראשון לפני שנתיים. אומנם אי אפשר להגיד ש-Project CARS 2 הוא משחק שלא נראה טוב. אבל כשהמתחרים העיקריים Forza 7 ו-GT Sports נראים כמעט פוטו-ריאליסטיים, ישנה הרגשה ש-Project CARS 2 נשאר מעט מאחור.

הבעיה העיקרית של Project CARS 2, הוא שלל באגים מעיקים שמופיעים כמעט בכל מירוץ במשחק. הבאגים האלו נעים בין דברים מינוריים כמו גליצ'ים גראפיים על המסלול. ועד לבאגים שוברי משחק - באחת ה-Pitstop שעשיתי במהלך מירוץ Stock Car. המכונית פשוט סירבה לצאת מה-Pitstop לא משנה מה עשיתי. האופציה היחידה שנשארה לי היא להתחיל את המירוץ מחדש, בפעם השנייה למזלי העניין הסתדר והצלחתי לסיים את המירוץ במקום החמישי המכובד. SMS כבר סיפקו מענה לחלק נרחב מהבעיות הללו, ובהתאם למודל הקהילתי שלהם עובדים במרץ על תיקון כלל הבעיות, כך שאני לא מאמין שבעיה זו תימשך לעוד זמן רב. אך נכון לכרגע, זאת בהחלט בעיה קיימת.

השורה התחתונה

Project CARS 2 הוא כל מה שניתן לרצות ממשחק המשך לכותר פופולארי. הוא גדול יותר, משוכלל יותר, ונגיש הרבה יותר. חובבי Need For Speed ומירוצים ארקיידיים אולי לא ימצאו כאן מה שהם מחפשים. אך כל מי שרוצה קצת מציאות במירוצים שלו. ימצא כאן את מה שהוא מחפש. המודל הקהילתי ש-SMS דוגלת בו נראה שמספק תוצאות מוצלחות וכולי תקווה שהם ימשיכו בו גם לכותרים הבאים.

8
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • יותר מכוניות, יותר מסלולים
  • אפשרויות קסטומיזציה מלאות לכל חלק במירוץ
  • נגיש הרבה יותר לשחקנים חדשים

הרע

  • נופל מהמתחרים מבחינה גראפית
  • שלל באגים בגרסא הנוכחית

והשלדה

  • להיכנס בקיר ב-350 קמ"ש לא יביא לתוצאות טובות

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:49 27.09.2017 | לייט לייט (אורח)

    המשחק מומלץ למי שאף פעם לא שיחק משחק מרוצים ורוצה לנסות פעם ראשונה?

  2. 2

    21:04 27.09.2017 | weileyal weileyal

    יש אנימציה לעצירה בפיט? ואת כל סוגי הצמיגים(ultra sofet-wet) למכוניות הפורמולה 1 לדוגמא?

  3. 3

    23:26 27.09.2017 | ללייט ללייט (אורח)

    לצערי לא. עדיף משחק סימולציה יותר נגיש כמו forza.

    בנוסף, מה עם ביקורת לדסטיני 2? המשחק הכי גדול של הרבעון..

  4. 4

    14:25 29.09.2017 | מאור מאור (אורח)

    ביקורת מעולה אהבתי! עשית לי חשק לשחק במשחק!

  5. 5

    11:31 30.09.2017 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מצוינת תודה רבה!
    אני משחק בו מההשקה ומאוד נהנה. המשחק באמת מאוד איכותי אבל קשה מאוד ולא עושות הנחות לטעויות של הנהג - HARDCORE ממש.
    מי שמחפש משחק מרוצים קליל זה לא הכתבות. מי שבכיוון של ספורט מוטורי מקצועי ורציני זה המשחק בשבילו.

  6. 6

       | פורסם ע"י