הרשמה

סיקור - MSI Trident 3

עם תמיכה ב-VR ועיצוב יפהפה ה-3 Trident של MSI זכה לשם Console Killer, בר יצא לבדוק האם הוא ראוי לשמו

מחשב ה-HTPC של MSI משלב נוחות של קונסולה ועוצמה של מחשב גיימינג

נישת מחשבי ה-HTPC עדיין קיימת. היא לא מה שאנשי הטכנולוגיה חשבו שהיא תהיה, היא גם לא מה ש-Steam שמה עליו את כספה עם ה-SteamOS וה-Steam Machines, אך היא קיימת. מחשבים אלו מיועדים לשבת בדומה לקונסולה, ליד מסך הטלוויזיה. הם מכילים חומרת מחשב סטנדרטית ומה שמבדיל בינם לבין מחשבים אחרים היא האריזה הקומפקטית והמעוצבת, כדי שנוכל להציג אותם עם שאר המכשירים בסלון. מיקרוסופט וסוני נגסו בנתח ה-HTPC כשנתנו לקונסולות שלהם יכולות מולטימדיה וסטרימינג אך השוק שמחפש מחשב גיימינג באריזה קטנה עדיין קיים.

כאן נכנסת MSI עם ה-3 Trident. מחשב גיימינג באריזה פצפונה (בערך בגודל של ה-PS4 השמן) שמציע חומרת קצה. מדובר כאן במעבד Intel i7 7700, זכרון בנפח 8GB 2400MHz מבית קינגסטון וכרטיס מסך Nvidia GTX 1060 3GB. המחשב מגיע עם כונן SSD של קינגסטון בנפח 256GB ו-HDD נוסף של HGST בנפח 1TB. מערכת ההפעלה Windows 10 מסופקת עם המחשב. כרטיס קול Nahimic 2 כלול גם במחשב זה בדומה לסדרת הניידים של MSI. ניתן לצפות בפרטים ב-CPU-Z.

המארז יפהפה עם פלטה עליונה מאלומיניום מוברש שעליה סמל הדרקון של MSI צמוד ומתחתיה מאוורר האחראי להכנסת האוויר פנימה. כפתור ההדלקה הגדול נמצא בצד שמאל של המארז (או בחלקו העליון במידה ונשתמש בסטנד שמעמיד את המחשב אנכית) ופלסטיק שקוף ומואר בלד RGB מסמן את מיקומו. סך הכל המחשב יושב בכבוד לצד ה-PS4, הרסיבר וה-Mi Box בסלון ונראה מתאים ולא חייזר לא קשור.

בלוח האם ניתן למצוא 4 חיבורי USB2.0 וחיבור USB 3.0 בודד בצידו האחורי. מקדימה המצב יותר טוב עם שני חיבורי USB3.0 וחיבור USB Type-C אחד. ישנם גם חיבורי VR Link מקדימה ומאחורה לבקרי VR כמו האוקולוס ריפט ו-HTC Vive. מבחינת יציאות אודיו\וידאו ישנם חיבורי HDMI, DisplayPort ו-DVI בודדים. ישנם גם חיבורי 3.5 למי שישתמש במחשב כמחשב שולחני, אך אין מספיק יציאות ליותר ממערכות 2.1. חיבור סאונד אופטי גם בולט בחסרונו מה שמשאיר את הסאונד להשען על ה-3.5mm או ה-HDMI\DisplayPort.

המחשב מאוד שקט למרות גודלו הפיזי ולא נתקלתי בבעיות טמפרטורה מיוחדות. המחשב רץ על מסך ברזולוצית 1080p ולא נתקל בבעיות כלשהן בהרצת משחקים חדשים כגון Battlefield 1 או Doom. בהחלט קיימת בעיית הזכרון בכרטיס המסך, שכן 3GB של זכרון לא מאפשרים להריץ משחקים ברזולוציות גבוהות יותר או לחילופין, הייתי צריך להנמיך את הגדרות השימוש בזכרון ב-Battlefield 1 כדי שהמשחק ירוץ חלק. ההפרש הכספי והפיזי בין גרסאות ה-6GB ל-3GB הוא מזערי ולכן תמוה ש-MSI לא כללו כבר את הגרסא הבכירה. המחשב גם תומך ב-VR וכולל חיבור VR Link. כרטיס ה-1060 לא מצליח להתמודד עם משחקי VR. אם רק MSI היו כוללים 6GB של זכרון בכרטיס...

בפתיחה של המארז ניתן לראות את הקירור המיוחד ש-MSI בנתה למעבד ואת כרטיס המסך שלה עם קירור מיוחד ונמוך מהרגיל. המארז כמובן צפוף מאוד וכרטיס המסך תופס מחצית מנפח המארז.המחשב מאוד מסודר ויש גם אפשרות לשדרג את המחשב. אם נרצה - למרות שזו לא עבודה קלה במיוחד. העובדה שכל המאווררים מכניסים אוויר מלמעלה ומוציאים אוויר ממאחורי המחשב ויוצרים סירקולציה מיטבית הוא דבר חדש שאף יצרנית מחשבים לא עשתה לפני.

לא מעט אנשי טכנולוגיה קראו למחשב זה ה-Console Killer. מחשב שמשלב נוחות של קונסולה ועוצמה של מחשב גיימינג. הוא בהחלט לא חלש, אך הבעיה עם MSI היא לא הכח, אלא התמחור. מחיר המחשב בארץ הוא בסביבות ה-6,500 ש"ח. נכון, זהו מחשב פצפון באיכות בניה מצוינת. אך בעלות הזו הייתי מצפה ל-SSD גדול, כרטיס מסך עם זכרון מוגדל ו-16GB של RAM. מי שבכל זאת מחפש מחשב קטן ומעוצב למשחק עדיין יצטרך ללכת על המחשב של MSI שכן הוא הברירה הטובה ביותר בשוק מבחינת עיצוב וגודל. גיימרים שמשחקים על 4K או משתמשים ב-VR לא יוכלו להשתמש במחשב הפצפון הזה ויצטרכו לבנות לעצמם מחשב. מצד שני, אם יביאו את ה-Trident 3 לישראל בעל מעבד i5 הוא אמור לעלות כ-900 ש"ח פחות ואז הוא יהיה משתלם מאוד.

עדכון:

מרגע כתיבת הכתבה ועד פרסומה מחיר המחשב נע וירד ל-5,500 ש"ח. כמו כן, ברכישת המחשב חוץ מהתיק מקבלים גם קונטרולר של Steel Series ואת המשחק The Division. בהחלט בונוס מעניין שנותן חבילה מלאה ומשחק להתנסות איתו, מה שנותן יותר הרגשה של קונסולה. עם ירידת מחיר ל-5,500 אוכל להמליץ על המחשב בחום למרות המינוסים שלו. מי שמחפש מחשב HTPC חזק, מעוצב טוב ונוח לשימוש יוכל לקנות את ה-Trident 3 בעיניים עצומות, רק שלא יצפה לשחק ב-4K או להשתמש ב-VR. 

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:37 06.09.2017 | WarFox89 WarFox89

    שחקני קונסולות מחפשים משחקים בלעדיים לפי מה שאני מבין מה שאין לו כי זה בעצם מחשב לכל דבר ועניין.
    שחקני PC מחפשים עוצמה ויכולות שדרוג והתאמה מה שגם אין לו בגלל הגודל שלו והאפשריות שדרוג מעטות עד לבלתי קיימות.

    באמת שקשה לי להבין למי מוצר כזה מיועד.

  2. 2

       | פורסם ע"י