הרשמה

ביקורת - Asus ROG Strix GL502V

האם ה-GL502V הוא יצירת המופת הבאה מבית אסוס?

מחשב גיימינג נייד בעל כח של מחשב נייח- הכירו את ה-GL502V

תחום המחשבים הניידים אינו חדש לאסוס, כבר כמה שנים שהיא מייצרת מחשבי גיימינג ניידים. עם השנים והתקדמות הטכנולוגיה המחשבים נעשו חזקים הרבה יותר, דקים יותר, קלים יותר, קרים יותר ובעלי מסכים עם צבעים טובים יותר ורזולוציות גדולות יותר.

מפרט בסיסי

ל-GL502V יש כמה מפרטים שונים כאשר אני קיבלתי את המפרט המתקדם ביותר בזמן הנתון

  • מעבד: Intel I7-6700HQ
  • זיכרון: 32GB DDR4
  • כרטיס מסך: GTX980M 4GB
  • אחסון: 480GB M.2 SSD בנוסף ל-1TB 
  • מסך: 15.6'' (4K (3840X2160
  • מצלמה: 720p
  • משקל: 2.35 קילוגרמים
  • מחיר: משתנה לפי מפרט המחשב שנבחר

אציין שקיבלתי לביקורת את הדגם הקודם של ה-GL502V ובזמן כתיבת הביקורת אסוס הכריזה על ריענון למחשב עם כרטיסי מסך ממשפחת Pascal של Nvidia.

יודעים שאתם גיימרים

עיצוב המחשב הוא לא מאוד אגרסיבי אבל אם תפתחו את המחשב בבית קפה ידעו שאתם גיימרים, בגב המחשב ישנו הלוגו של ROG שכן המחשב משתייך למשפחה זאת, מואר בתאורה כתומה-אדומה בנוסף לעוד שני פסי תאורה לצד הלוגו. אישית אני חושב שהשילוב בין גוף המחשב השחור לבין תאורה כתומה-אדומה הוא שילוב טוב ואסתטי שלא מושך יותר מידי תשומת לב אך גם לא ניראה צנוע מאוד וקצת עלוב. גוף המחשב בנוי ברובו ממתכת כאשר רק הצד של המקלדת עשוי מפלסטיק עם פתחים ייעודיים לרמקולים של המחשב. למרות שרוב המחשב בנוי ממתכת המחשב שומר על משקל קל של 2.35 קילוגרם למחשב בעל חומרה מתקדמת, בזכות בניית המתכת המחשב מרגיש מאוד חזק ויציב וגם איזור המקלדת שבנוי מפלסטיק מרגיש חזק והוא אינו מתעוות אם מופעל עליו משקל.

הבנה של קהל היעד

ה-GL502V הוא מחשב גיימינג ואסוס מבינה שרוב מי שיקנה את המחשב הוא גיימר, לכן היא יצרה שילוב טוב בין סאונד, חיבורים זמינים ומקלדת שמתאימה לגיימרים. במחשב תוכלו למצוא את החיבורים הבאים:

  • HDMI 2.0
  • Mini DisplayPort 1.4
  • USB-C Thunderbolt 3
  • שלושה חיבורי USB 3
  • חיבור Ethernet
  • קורא כרטיסי SD
  • חיבור קומבו- אוזניות ומיקרופון
  • חיבור חשמל
  • מנעול Kensington

יציאות הוידאו נותנות למחשב את היכולת לייצא תוכן 4K למסך חיצוני על פני חיבור ה-Mini DP או בעזרת חיבור ה-HDMI, שלושת חיבורי ה-USB 3 נותנים למחשב יכולת לחבר אליו מספיק התקנים לפי דעתי וגם אפשר לחבר אליו משקפי מציאות מדומה בזכות חיבורי ה-USB וה-HDMI שהמשקפיים מצריכות. בנוסף לכך חיבור ה-USB-C שתומך בטכנולוגיית Thunderbolt 3 מאפשר לחבר למחשב עוד הרבה התקנים בעלי קצב תעבורה גדול הרבה מחיבור USB רגיל. אם אינכם מעוניינים להשתמש באוזניות ואתם רוצים להנות מהרמקולים של המחשב אני שמח לבשר לכם שאתם תוכלו. בהרבה מחשבים ניידים מערכת הסאונד המובנת היא נישה נשכחת שסובלת מקיפוח אבל זה לא המצב כאן. המחשב מפיק סאונד טוב ומהנה, הוא אמנם לא חזק מאוד אך אם אתם יושבים במרחק של מטרים ספורים מהמחשב עוצמת הסאונד מספיקה, אני אישית מעדיף סאונד טוב וחלש על פני סאונד גרוע וחזק, כמו במקרה זה.

המקלדת של המחשב היא טובה לגיימינג אך לא הייתי כותב איתה מאמרים ארוכים. מה שמבחינתי מבדיל בין מקלדת כתיבה למקלדת גיימינג טובה זאת הנוחות שלה ומרחק המקשים אחד מן השני. רוב המקשים שמשמשים לגיימינג ממוקמים באיזור השמאלי של המקלדת סביב מקשי ה-WASD, אם המקשים קרובים אחד לשני אז השחקן יוכל ללחוץ על המקש שהוא רוצה יותר מהר, אך בכתיבה המשתמש ילחץ על מקשים שהוא אינו רוצה בטעות בגלל צפיפות המקשים. המקשים ב-GL502V הם קרובים יחסית אחד לשני ולכן הגיימינג על המקלדת הוא נוח למרות שתמיד הייתי מעדיף מקלדת רגילה על פני מקלדת של מחשב נייד. מקשי ה-WASD הם בולטים יותר מהמקשים האחרים כאשר הם בצבע כתום על פני שאר הכפתורים שהם בצבע שחור והם עוזרים לשחקן לחזור ''למצב הרגיל'' מהר יותר. אישית, לא הרגשתי שצבעם השונה של המקשים עוזר לי, אך זה שונה מאדם לאדם. המקלדת מאורת בתאורה אדומה שאת עוצמתה אפשר לשנות בהתאם לרצון המשתמש. אציין שהפד של המחשב הוא לא טוב בכלל על גבול הנוראי לפי דעתי, ובזמן השימוש שלי במחשב השתמשתי בעכבר כל הזמן למרות חיבתי הסמויה לפדים של מחשבים ניידים.

הגיע זמנם של מחשבי 4K ניידים?

כפי שציינתי במפרט למחשב יש מסך ברזולוציית 4K. המסך גם תומך בטכנולוגיית G-Sync שמונעת קרעים בתצוגת התמונה ומאפשרת גיימינג חלק הרבה יותר. למסך יש צבעים חדים וטובים עם דיוק של 100% SRGB וטווח צפיה של 178 מעלות. הרזולוציה הגדולה נותנת חווית צפיה טובה יותר בתכני וידאו עם פרטים רבים יותר והרזולוציה הגדולה משפרת גם את חווית הגיימינג על המחשב. לשם בדיקת כוחו של המחשב הרצתי עליו 10 משחקים שונים ובדקתי את כוחו של המחשב ברזולוציית 1080p וברזולוציית 4K. הנתונים שמוצגים בגרף הם מספרי ה-FPS הממוצעים כאשר המחשב היה מחובר לחשמל. מבחני הביצועים ב-1080p נעשו כאשר כל המשחקים היו על ההגדרות הגרפיות המקסימאליות ומבחני הביצועים ב-4K נעשו על הגדרות גרפיות בנוניות.

כמו שאפשר לראות ה-GL502V מצליח לספק חווית משחק מעולה ב-1080p על הגדרות מקסימאליות ואף לספק חווית משחק טובה על הגדרות בנוניות ברזולוציית 4K. כמו שציינתי מחשבי ה-GL502V של שנת 2017 הינם בעלי כרטיסי מסך מהסדרה החדשה של Nvidia והם בעלי כח גרפי גדול יותר מהסדרה הקודמת. אך גם המחשב שאנו קיבלנו לביקורת שמצויד בכרטיס GTX980M יכול לספק גיימינג נוח וכיפי ב-4K זאת בתנאי שלא מעלים את ההגדרות הגרפיות יותר מידי. בהזדמנות זאת אציין גם את הכונן המהיר של המחשב בעל מהירות קריאה של 2,200 מגה לשניה שמאפשרת לו להידלק מהר ולטעון משחקים בשניות בודדות. 

הרבה כח למעט זמן

ישנם שני אתגרים גדולים שעומדים בפני יצרניות של מחשבים ניידים ובמיוחד בפני מחשבים בעלי חומרה חזקה והם קירור החומרה והפעלתה בזמן ניידות. קירור כל החומרה נעשה על ידי מערכת קירור שבנויה משני מאווררים שפולטים את כל האוויר החם החוצה מתחתית המחשב. מערכת הקירור עושה יחסית עבודה טובה בקירור המחשב כשטמפרטורת כרטיס המסך הגיעה במקסימום ל-78 מעלות והמאווררים לא היו רועשים מאוד. אך מה שכן הפריע לי הוא שכאשר שיחקתי עם המחשב על הברכיים הוא התחיל להתחמם ולהוציא אויר חם עד לרמה שלפעמים לא הייתה נעימה, בנוסף איזור המקלדת גם הוא נהיה חמים לאחר כמה עשרות דקות של משחק, לא משהו שמבטל את השימוש במקלדת אבל כן קצת מפריע. האתגר השני הוא חיי סוללה, אסוס טוענת שהמחשב יכול להגיע ל-5 שעות של עבודה בשימוש בסוללה אך אני הגעתי איתו ל-3 עד 3.5 שעות של שימוש, כשהתחלתי לשחק ודחפתי את המחשב לקצה, זמן השימוש הגיע לאיזור השעה ומתחת לה. אני לא יודע אם מי שהמחשב היה אצלו לפני לא טיפל בסוללה כראוי ובגלל זה המצב עגום כל כך אך בכל מקרה אני לא הייתי בונה על טיסות שלמות שאני אעביר בגיימינג על ה-GL502V.

השורה תחתונה

ה-GL502V הוא מחשב חזק שמספיק לגיימינג ביתי מתקדם כאשר אתם מחוברים לחשמל ואף לגיימינג בדרכים. המסך של המחשב יפיפה ומספק חווית צפיה מעולה עם צבעים חדים וחיים. אך הסוללה החלשה של המחשב לא מאפשרת יותר מידי ניידות איתו ואם אתם בונים על גיימינג כבד או שימוש כבד בדרכים הייתי ממליץ לכם לחפש אלטרנטיבה טובה יותר.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:37 18.01.2017 | אריאל אריאל (אורח)

    למה לעשות סיקור על המכשיר הזה ולא על הדור הבא asus gl502vs עם ה1070.

  2. 2

    10:26 19.01.2017 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    היי אריאל
    כפי שציינתי בביקורת, אסוס הכריזה על המחשב עם GTX1070 בזמן שהמחשב עם GTX980M היה אצלי בביקורת, אם נקבל את המחשב עם ה-1070 נעשה עליו גם ביקורת :)

  3. 3

       | פורסם ע"י