הרשמה

ביקורת - Logitech Prodigy

עיצובים פשוטים עם טכנולוגיה מתקדמת בפנים, האם סדרת Prodigy זה מה שכולנו חיפשנו עד היום?

נותנים הצצה מקרוב לסדרת מוצרי Prodigy של לוג'יטק, אבל האם זה מה שחיפשנו? בואו נבדוק.

עד היום הכרנו מוצרי גיימינג יקרים ומתוחכמים יחסית, תלוי את מי שואלים. מוצרים נוצצים, עם תאורה בכל מקום אפשרי ומלא כפתורים כמו קוקפיט של טיס שאפשר לקנפג אותם שיעשו כמעט כל מה שאנחנו רוצים. אבל, יש קהל יעד גם שרוצים מוצרים פשוטים וזולים יותר (במיוחד מי שמשלם). בספטמבר לוג'יטק השיקו את סדרת המוצרים החדשה שלה, שם קוד "Prodigy" שכוללת מקלדת, אוזניות ועכבר חוטי או אל-חוטי. מדובר בסדרה של מוצרים שהם איכותיים מבפנים, עם רכיבים חכמים ועיצוב חיצוני פשוט, רגיל ולא נוצץ במיוחד. מחירי המוצרים נע בישראל בין 339 ועד 580 שקלים. החלטנו לקחת ולהסתכל מקרוב על המוצרים, חילקנו בין הצוות את המוצרים וזה מה שיש לנו להגיד עליהם.

מקלדת G213

נכתב ע"י איתמר ברזנר

מבנה

המקלדת בנויה כולה מפלסטיק מט, למעט פס מבריק שעובר מסביב למקלדת מה שעוזר לה להיות קלה מאד ודקה יחסית. המקלדת היא מקלדת מלאה בעלת מבנה ארגונומי נוח וכוללת גם מקשי מדיה נוחים לשליטה במוזיקה/בסרטים ובהקשר לסאונד הייתי מעדיף גלגל במקום כפתור שצריך ללחוץ עליו. היא בעלת משענת קבועה לכף היד שאני אישית התרשמתי מהנוחות שלה למרות שכשהמקלדת הוכרזה, לא ממש אהבתי לראות את זה. אני עדיין הייתי מעדיף אפשרות להסיר את המשענת כמו בדגם G710+ המוצלח של החברה. הכבל של המקלדת הוא כבל קלוע, עבה ועמיד במיוחד. משהו שהפריע לי הוא רגלי המקלדת, שהן ענקיות וגבוהות בהשוואה למקלדות אחרות ויש להן רק מצב גובה אחד, בסוף החלטתי לא להשתמש בהן. לוג'יטק טוענים שהמקלדת עמידה עד 60 מ"ל של מים (כוס רגילה היא 250 מ"ל) ואין דירוג IP מהיצרן והם לא מתגאים בזה יותר מדי. הם לא רוצים שתטביעו אותה במים. היא נועדה להיות עמידה בפני כוס שנפלה, או בקבוק שנשפך. אני שפכתי עליה כוס מים מלאה, השארתי אותה להתייבש כמה שעות והיא עבדה כמו שצריך אחרי זה - לא לנסות בבית.

לא מכאנית - עם קץ'

מקשי Rubber-Dome, שלא כמו מקשים מכאניים, עשויים מגומי וצורתם עגולה. כל המקשים מחוברים למשטח גומי אחד ולא מופרדם אחד מהשני. לכן, התאורה היא לא פר-מקש, אלא, יש אזורים מסויימים במקלדת שאותם ניתן להאיר דרך התוכנה של לוג'יטק. תחושת מקשי Rubber-Dome היא כמו ספוג שלוחצים עליו ולא יודעים מתי המקש באמת פעל ואין תחושת לחיצה.

לעומת זאת, מקשי ה-Rubber-Dome ב-G213 נותנים תחושה דומה מאוד למקשים המכאניים ואפילו חלק מכם לא ישימו לב להבדל אם לא ניסיתם מקלדת מכאנית אף פעם. לוג'יטק מכנים את המקשים שלהם Mech-Dome כדי להראות את הדימוי שניסו לעשות למקשים המכאניים, Cherry MX. כדי להפעיל את המקש נדרש כח של 45 גרם ומרחק הלחיצה הוא 4 מ"מ. לצורך ההשוואה, המקשים המכאניים החומים (Cherry MX Brown) עם אותם הנתונים והתחושה אכן מאד דומה. דרך התוכנה של לוג'יטק ניתן לקנפג את מקשי F1 עד F12 כמקשי מאקרו.

תאורה

לוג'יטק היו צריכים להתמודד עם אתגר לא פשוט, להעביר תאורת RGB לכל מקש דרך כל הגומי והם עשו זאת בצורה טובה. המקשים נראים טוב בחושך ובאור ואין זליגת אור מחוץ למקשים. במקלדת ישנם 5 איזורי תאורה שניתן לשלוט בהם ע"י התוכנה של לוג'יטק. כמו שציינתי מקודם, לא ניתן לשלוט בתאורה של כל מקש בנפרד.

אוזניות G231

נכתב ע"י רועי באלוה

פשוט זה דבר רע?

הדבר הראשון ששמים לב אליו באוזניות ה-G231 הוא המינימליסטיות שלהן וזה לאו דווקא דבר רע. לאוזניות אין תאורה ובטח שלא תאורת RGB נוצצת, מיקרופון נתיק או פיצ'רים אחרים שיבליטו אותן על פני אוזניות אחרות אבל לעומת זאת מקבלים אוזניות שעושות את מה שהן צריכות בצורה טובה מאוד- לספק סאונד איכותי. 
עם ה-G231 לא מקבלים הרבה אביזרים ובעצם מקבלים רק אביזר אחד שאני מחשיב אותו כהכרחי, מתאם מחיבור 3.5 מילימטר לחיבורי אוזניות ומיקרופון ייעודיים. על הכבל של האוזניות ישנו שלט קטן בעל מתג להדלקה וכיבוי של המיקרופון וגם גלגלת קטנה שמאפשרת לשלוט על עוצמת הסאונד של האוזניות (לא על עוצמת הסאונד של המחשב). מלבד כך האוזניות יכולות לעבוד עם כל מכשיר שתחברו אותן אליו; PS4, Xbox One, PC, Mac וטלפונים ניידים.

מבנה

הבניה של האוזניות רובה ככולה עשויה מפלסטיק חזק אך קל משקל שלא מפריע ומכביד גם לאחר כמה שעות של שימוש באוזניות. הקשת של האוזניות היא קטנה אך למרבי הפתעתי היא יכולה להתרחב בהרבה גם לראשים גדולים, אל תתנו למראה שלה להטעות אתכם. הריפוד של האוזניות עשוי מבד ספוגי שהוא אולי לא החומר הכי רך והכי אטום שיש אבל הוא מפצה על כך בעובדה שהוא אוורירי מאוד ומונע את המצב הלא נעים שהאוזניים מרגישות חמות ומיוזעות בגלל אטימות הבד. הקשת לא לוחצת עד מצב של אי נוחות אך היא מצמידה את הדרייברים קרוב לאוזניים ומספקת אטימה טובה.

סאונד

ואם אנחנו כבר מדברים על הדרייברים שהם החלק החשוב ביותר באוזניות, אספר שהם בגודל של 40 מילימטר, הם מצליחים להפיק צלילים טובים ומאוד מאוזנים. הבאס מורגש אך הוא לא רב עד כדי מצב שנדמה שהוא ''בולע'' את שאר הצלילים, כמות הבאס שהאוזניות מפיקות היא מאוד קרובה לנקודה המושלמת עבורי, אך זה תלוי בהעדפתכם בכמות הבאס. עוצמת הצלילים שהדרייברים מספקים היא אולי לא הכי חזקה שנתקלתי בה במיוחד כשמסתכלים על אוזניות עם דרייברים גדולים יותר, אבל מכיוון שהקשת מצמידה את הדרייברים קרוב לאוזניים עוצמת הצלילים מורגשת חזקה. על הדרייבר השמאלי ממוקם המיקרופון שמסתובב כנגד הדרייבר, המיקרופון הוא אולי ההפתעה הכי גדולה באוזניות, הוא נשמע טוב ומפיק צלילים חדים וחזקים, בנוסף לכך המיקרופון הוא גמיש ומאפשר להתאים אותו בצורה מיטבית.

עכבר G403

נכתב ע"י דניאל לברן

מבנה

העכבר כולו עשוי מפלסטיק והוא בעל עיצוב סטנדרטי של עכבר, כמו האלה מפעם. מאד קל להתאקלם לעכבר והוא מרגיש ממש נוח על כף היד. לעכבר שתי תצורות: האחת חוטית והשנייה אל-חוטית/חוטית. העכבר החוטי מגיע במשקל 90 גרם והעכבר האלחוטי מגיע במשקל 107 גרם. לשתי התצורות ניתן להוסיף משקולת של 10 גרם לנוחות, למי שאוהב עכברים קצת יותר כבדים. לעכבר אופציה של 16.8 מיליון צבעים שניתן להתאים בצורה אישית את לוגו החברה ואת והגלגלת. לעכבר שישה כפתורים בלבד, שאותם ניתן לקנפג איך שרוצים בעזרת התוכנה של לוג'יטק. הכפתורים הנמצאים על העכבר מגיעים עם תחושת לחיצה קופצנית שמאפשרת ממש להרגיש כל קליק. הכפתורים ממוקמים בצורה נוחה על העכבר ומאפשרים גישה נוחה אליהם.

טכנולוגיה מעל הכל

העכבר אמנם נראה פשוט, אבל מבפנים יש לו את הטכנולוגיה הכי חדשה וטובה שלוג'יטק יודעים להציע - אותה הטכנולוגיה מעכבר הדגל של החברה, G900. הסנסור של העכבר הוא ה-PMW3366 שראינו אותו גם בעכברים G502, G900 שהוא הסנסור האהוב על רוב שחקני הפרו, כך מציינת לוג'יטק. ניתן לקנפג את כפתור ה-DPI בעכבר עד 5 מצבים שונים. אם הגדרתם את העכבר והלכתם איתו ללאן, אל תדאגו, כל ההגדרות שלו נשארות על העכבר והולכות איתכם לכל מקום.
ה-G403 הוא שילוב מצויין בין עכבר סטנדרטי לבין עכבר גיימינג. הוא מביא את הנוחות של העכבר הקלאסי, אך משלב בתוכו את האפשרויות הנוספות שעכבר גיימינג מציע.

שורה תחתונה

המוצרים הם בדיוק מה שצריך מהם, ולא יותר מזה. המקלדת לא נועדה להיות כמו ה-G810, העכבר לא אמור להיות כמו ה-G900 והאוזניות לא צריכות להיות כמו ה-G633 וזה מה שטוב בהם וזה מה שמוזיל את המחיר באופן משמעותי. המוצרים לא נוצצים עם תאורת RGB מטורפת ובלי יותר מדי כפתורים לקנפוג. אם היו אומרים לי להגדיר קהל יעד למוצרים, הייתי מגדיר אותם פשוט לכולם, אם זה בוגרים, נערים או ילדים. מי שלא ממש מחפש את הפיצ'רים הנוספים והכבדים והוא פשוט רוצה להיכנס למשחק, לשחק ולהנות מבלי יותר מדי התעסקות. מצד אחר, מי שלא יכול להרשות לעצמו עכבר בכ-900 שקלים, יכול כן אולי להרשות לעצמו עכבר יותר זול וזה גם יכול להיות אחלה מתנה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י