הרשמה

ביקורת - Asus ROG Strix RX 480

כרטיס הדגל החדש של AMD בביקורת

האם הכרטיס החדש של Asus הוא הכרטיס המושלם לשוק הביניים?

השנים האחרונות היו מעט קשות עבור AMD והחברה איבדה קצת מגדולתה, הנושא מאוד קרוב לליבי ואני אוהב לדון עליו מפעם לפעם. בתחום המעבדים AMD לא הצליחה לשמור על קצב מול אינטל ולהוות תחרות. ובזירת כרטיסי המסך היא נאבקת כדי להישאר רלוונטית מול Nvidia. לפני חמישה חודשים AMD הכריזה על דור כרטיסי מסך חדשים שגולת הכותרת שלהם הוא ה-RX 480, אך האם זה מה שיצליח להחזיר את AMD לגדולות?

התשובה האדומה

לפני שאדבר על הכרטיס עצמו ועל הדחיפה שהוא קיבל מ-Asus אדבר על המהלך ש-AMD עשתה עם סדרת כרטיסי ה-RX. בשלושת הדורות שקדמו לסדרת כרטיסי RX (מספר סדרה 400) AMD ניסתה להילחם ב-Nvidia לאיזה חברה יהיה את הכרטיס שהוא מלך הביצועים. Nvidia הכריזה על כרטיס עם ביצועים מתקדמים ו-AMD ענתה לה עם כרטיס בעל ביצועים ותג מחיר דומים. Nvidia הכריזה על כרטיס מסך בעל תג מחיר נמוך וביצועים מתקדמים ביחס ותג המחיר ו-AMD עקבה אחריה עם כרטיס דומה. כך יצא ש-AMD רדפה אחרי Nvidia אך היא לא הצליחה לפתח כרטיסים חדשניים, לעומת Nvidia שדחפה כל הזמן את גבול הביצועים.

נראה שגם AMD הבינה שהיא במצב קצת בעייתי כשהיא כל הזמן רודפת אחרי Nvidia ולכן בדור הכרטיסים החדש, AMD הלכה על כיוון שונה. במקום לנסות ולפתח כרטיס שיהיה מלך הביצועים, AMD החליטה ללכת על הכרטיס בעל הביצועים הטובים ביותר ביחס למחירו. בעוד שכרטיסים כמו ה-GTX 1080 עולים 700+ דולרים ומספקים ביצועים מקסימאליים, כרטיסי המסך שמחירם נע בין 100 ל-250 דולר מספקים ברוב הפעמים ביצועים חצויים מאלו של כרטיסי ה-700 דולר ולכן מספקים ערך יותר טוב לכסף. AMD הצהירה ואף הראתה גרף שמראה ששני כרטיסי RX 480 שכל אחד מהם עולה 250 דולר (ביחד עלותם עומדת על 500 דולר) מצליחים להשיג ביצועים טובים יותר מ-GTX 1080 (שעולה 700 דולר) במשחק Ashes of the Singularity. זה הוא אכן נתון מרשים אך המשחק שעליו נערכה הבדיקה עבר אופטימיזציה כבדה עבור כרטיסי AMD ושני כרטיסי RX480 אינם יכולים להשיג ביצועים טובים יותר מ-GTX 1080 בודד במשחקים שקיבלו אופטימיזציה זהה לשני חברות הכרטיסים.

המעבר והחרטה שבאה איתו

אני אודה שמאז ומתמיד הייתי חובב של כרטיסי Nvidia יהיו כאלו שאפילו יקראו לי ''פאנבוי''. הכרטיס מסך הראשון שלי היה מתוצרת Nvidia וכך גם הכרטיס שיש לי עכשיו. בכל פעם לפני ששידרגתי את הכרטיס מסך שלי בחנתי מה האפשרות הכי טובה. הכרטיסים של AMD תמיד תפסו לי את העין בעיקר מפני שלרוב הם היו זולים יותר וסיפקו ביצועים דומים ואף טובים יותר מהמתחרה הירוקה, אך בכל הפעמים בחרתי בכרטיס של Nvidia. קראתי בפורומים סיפורי אימה על הדרייברים של AMD שהורסים יותר ממה שהם מתקנים/מוסיפים. אז כש-Asus הציעה לי לסקר ה-Strix RX 480 חשבתי שזאת תהיה הזדמנות טובה לראות האם כל מה שקראתי זה נכון ולצערי אני יכול לאשר זה. שלא תבינו לא נכון, זאת לא בעיה של Asus, אלה בעיה של AMD. מלא התרגשות וציפיה החלפתי את כרטיס המסך שלי בכרטיס של Asus, התקנתי את הדרייבר החדש ביותר שיש לכרטיס והפעלתי משחקים שונים. מרגע שחיברתי את הכרטיס למחשב החלו בעיות גרפיות רבות: קריסות, ריצודים, הקפאות פריימים ועוד. אחרי שמחקתי את הדרייבר והתקנתי את קודמו רוב הבעיות נפתרו. בכל הבעיות שחוויתי אני יכול להאשים רק את הדרייבר ואני מצטער לאשר אך כל מה ששמעתי על הדרייברים של AMD היה נכון.

הכי תמורה לכסף?

למרות ''מבחן הביצועים'' ש-AMD הציגה הייתי בטוח ש-4K זה לא מקומו של ה-RX480. לעומת זאת רזולוציית 1440p היא ''נקודת הזהב'' של הכרטיס. לצורך בדיקת כוחו של הכרטיס, הפעלתי עשרה משחקים שונים שמבוססים על מנועים שונים, ברזולוציית 1440p והעלתי את ההגדרות הגרפיות גבוה ככל האפשר. אציין שמספרי ה-FPS שאציג הם כמות ה-FPS המומצעת כאשר הכרטיס היה במצב אוברקלוק, בנוסף כרטיס המסך שקיבלתי לביקורת הגיע בגירסא בעלת 8 ג'יגה של זיכרון גרפי שיעזור לביצועים ברזולוציות גבוהות.

כפי שאפשר לראות, ה-Strix RX480 מצליח להשיג מעל 30FPS ברזולוציית 1440p בכל המשחקים גם כאשר ההגדרות הגרפיות מוקסמו עד הסוף. אם ביצועי 1440p של הכרטיס אינם מספקים לכם אפשר להוריד במעט את ההגדרות הגרפיות או להוריד את הרזולוציה ל-1080p ולקבל מעל 60FPS בכל המשחקים. בהתחשב בכך שמחירו של הכרטיס עומד על כ-300 דולרים בחול (לגירסאת ה-8 ג'יגה) הכרטיס מציג תמורה מעולה למחירו. אם חשקה נפשכם לשחק ב-4K אז תוכלו לעשות זאת גם עם הכרטיס אך תצטרכו להוריד את ההגדרות הגרפיות ולהסתפק בקצב פריימים נמוך עוד יותר מזה שמתקבל ב-1440p.

אין חדש תחת השמש

על מערכת התאורה ש-Asus יצרה לסדרת כרטיסי ה-Strix שלה כבר סיפרתי בהרחבה בביקורת שעשיתי לכרטיס Strix GTX 1080, אך לצערי עדיין לא טופלו הבעיות הקטנות שלי עם מערכת התאורה ואני מקווה שביום מן הימים יגיע עידכון שיטפל בהן. במשך שנים AMD הייתה ידועה בתור חברה שכרטיסיה מתחממים ופועלים בטמפרטורות יחסית גבוהות, לכן רציתי לראות מה מערכת הקירור של Asus יכולה לעשות בעניין. כאשר הכרטיס היה בשימוש קל המאווררים לא פעלו כמעט תמיד וכאשר הכרטיס היה תחת עומס של 100% המאוררים היו שקטים מאוד רוב הזמן. תחת עומס של 100% הכרטיס הגיע לטמפרטורה של 61-67 מעלות, שכמו שאמרתי המאוררים היו שקטים ביותר. גם בגזרת החיבורים Asus לא שינתה דבר מה- Strix GTX1080 ואני עדיין מקווה שבדור הבא של כרטיסי המסך יתווסף חיבור נוסף של DVI-D.

השורה התחתונה

ה-RX 480 מסתמן ככרטיס מסך מעולה לאלו שאינם רוצים להוציא כסף רב על כרטיס מסך אך כן רוצים להנות מגיימינג ב-1440p. מערכת התאורה ומערכת הקירור ש-Asus שילבה לכרטיס עוזרות לו לפנות לקהל שמוכן להוסיף עוד קצת כסף ולקבל כרטיס יפיפה, שקט וקריר עם אפשרות אוברקלוק מתקדם.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:43 19.10.2016 | WarFox89 WarFox89

    AMD מחוץ למשחק ב-PC ממזמן גם בתחום המעבדים וגם בתחום הכרטיסים. מה שמחזיק אותם בשנים האחרונות זה יצור חומרה לקונסולות. גם אם תחליטו לחסוך ולקנות כרטיס AMD בשביל גיימינג החוויה שתקבלו תהיה על הפנים בלשון המעטה מכיוון שרוב המשחקים מותאמים בצורה טובה יותר לכרטיסים של NVIDIA שנחשבים למיין-סטרים האיכותי (אך לא זול) במחשבי גיימינג היום.

  2. 2

    21:23 21.10.2016 | ,,, ,,, (אורח)

    האמת שניראה ממש מענין! ל- Warfox , קניתי כרטיס R9 380 והביצועים ממש טובים במיוחד ביחס למחיר . אז שווה לנסות ואני ממש לא פוסל את הכרטיס הזה בתור הכרטיס הבא שלי.

  3. 3

    20:15 22.10.2016 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    Amd תמיד נתנו יחס עלות/תועלת גבוהה יותר מנוידיה. אישית אני עם Amd מעל ל8 שנים ואף פעם לא נתקלתי בבעיות דרייברים רציניות רק דברים נקודתיים ובעיקר בדרייברי בטא למיניהם.

  4. 4

       | פורסם ע"י