הרשמה

ביקורת - Intel Compute Stick

המחשב הצנום של אינטל הוא הרבה יותר ממה שהוא נראה

דברים טובים באים באריזות קטנות?

עם התקדמות הטכנולוגיה קיימת מגמת התייעלות תמידית בתחום החומרה. מגמה זו מביאה חומרה שצורכת פחות חשמל, מפיצה פחות חום וקטנה במאות אחוזים מהחומרה של לפני שנתיים או שלוש שנים. אינטל היא אחת החברות שיודעת לזהות מוקדם מהלכים בשוק החומרה ולהצטרף אליהם לפני שהם מגיעים לשוק הצרכני. אינטל משתתפת במגמת ההתייעלות וההקטנה כשהיא הפעם מציגה לנו את ה-Compute Stick, מחשב שלם שמיועד לשוק העסקי, בגודל כף היד שלכם.

מחשב שלם בגודל של שלט

ל-Compute Stick יש כמה גרסאות שונות שנבדלות במעט בעיצובן אך בעיקר בחומרתן, דגם ה-Compute Stick שאנו קיבלנו לביקורת הוא ה-STK1AW32SC, כשהמפרט הוא:

  • מעבד: Intel Atom X5-Z8300
  • זכרון: 2GB DDR3
  • מאיץ גרפי: Intel HD Graphics
  • איחסון: 32GB זיכרון פלאש
  • קישוריות: Bluetooth 4.2 ו-WI-FI AC 7265
  • מערכת הפעלה: Windows 10 32bit
  • רוחב: 3.8 גובה: 11.3 עומק: 1.2
  • מחיר: 130 דולרים

מבחר מצומצם

כפי שציינתי ה-Compute Stick הוא מחשב ממש קטן שיכנס בכף היד שלכם ובגלל גודלו לאינטל לא הייתה אפשרות להכניס בו הרבה חיבורים. החיבורים שתוכלו למצוא על ה-Compute Stick STK1AW32SC:

  • חיבור HDMI 
  • חיבור USB 2
  • חיבור USB 3
  • כניסת כרטיס MicroSD
  • חיבור חשמל (Micro USB)

קצת מצחיק שאינטל בוחרת עדיין להשתמש בחיבור USB 2 (שאינו נמצא בדגם החדש יותר) ולא מתקדמת לחיבור מתקדם יותר שיכול מאד לעזור במהירות העברת נתונים, בגודל וכו'. אינטל מספקת עם המחשב כבל HDMI קצר שמאפשר למחשב להתחבר לטלוויזיה מטעמי נוחות במידה והיא צמודה לקיר, ספק כח עם מתאמים שונים לכל חיבורי החשמל הנפוצים ברחבי העולם. שני חיבורי ה-USB מהווים כמות קטנה ומגבילה של חיבורים ואינטל מציינת את זה במדריך שמגיע עם המחשב והם מעלים את האופציה לחיבור מפצל USB. אם אינכם צריכים עוד חיבורי USB או שאינכם רוצים להתעסק עם כבלים אתם יכולים להשתמש במקלדת מדיה כדוגמאת ה-K400 או בעכבר ומקלדת אלחוטיים שמשתמשים בהתקן USB אחד לשניהם. חריץ הרחבת הזיכרון יאפשר לכם להרחיב את נפח המחשב שכן הוא מגיע רק עם 18 ג'יגה פעילים לאחר התקנה של ווינדוס 10. אך גם אם זה לא מספיק לכם, תמיד יש את האפשרות לחבר כונן חיצוני דרך חיבור ה-USB שיכול לתת לכם אפילו עד 8 טרה.

המטרה: שימוש עסקי

זה ברור שאינטל מייעדת את ה-Compute Stick בעיקר לשוק העסקי. המפרט של המחשב מתאים לדרישות של שימוש זה, בין אם זה להעביר מצגות או להציג סרטונים ב-Full HD. עם זאת הוא קל ונייד וכל מה שצריך כדי להתחיל לעבוד איתו זה לחבר לו מקלדת, עכבר, חשמל וכמבן מקרן או טלוויזיה בעלת חיבור HDMI. אין צורך בשימוש בכבלים או להסתבך עם העברת מקורות אודיו וכדומה. כמו כן אינטל מציעה את תוכנת Intel Remote Keyboard Hots App שמאפשרת למשתמש לשלוט במחשב על ידי שימוש בטלפון או טאבלט בצורה אלחוטית ובכך לחסוך את חיבור המקלדת והעכבר ליציאת ה-USB.

גיימינג, מילה גסה?

עם המפרט החלש בלשון המעטה של המחשב ציפיתי שלא אוכל לשחק עליו בכלל מלבד משחקי דפדפן וגם לגבי זה הייתי סקפטי. למרות זאת הייתי חייב לראות אם אפשר להוציא קצת גיימינג מהמחשב ואני שמח לספר שהופתעתי לטובה. כמובן שלא ניסיתי להריץ עליו את קרייסיס 3 או משהו שמתקרב לזה אבל כן ניסיתי מעל 15 משחקים שהצליחו לפעול בלי בעיה ברזולוציית 1080p. חלק מהמשחקים הם: Bastion, Banished, Dont Strave, FTL, Limbo, CS:GO ו-South Park The Stick of the Truth. בחלק מהמשחקים, בעיקר הכבדים כן הייתי צריך להוריד את ההגדרות הגרפיות ולהתפשר על סביבות ה-30FPS אבל במשחקים בעלי גרפיקה קצת פחות מתקדמת ומורכבת הייתי יכול לשחק ב-1080p עם הגדרות גבוהות ואפילו להיות יציב ב-60FPS.

קטן אבל לא פראייר

מעבדי האטום תמיד היו המעבדים שמפיצים הכי מעט חום במיוחד כשמשווים אותם לסדרת מעבדי Core. גם כאן מעבד האטום מפיק מעט מאוד חום כשהוא מקורר על ידי גוף קירור ומאוורר זעיר. המאוורר עושה עבודה טובה בגזרת הרעש כשהוא שקט מאוד גם כאשר מצמידים אותו לאוזן. לעומת זאת, בקירור הוא עושה עבודה קצת פחות טובה. כשהמחשב אינו בשימוש כבד כמו גלישה באינטרנט או עבודה עם מצגות טמפרטורת המעבד עומדת על סביבות ה-54 מעלות ובמאמץ הוא אף מגיע לאזור ה-90 מעלות. למרות הטמפרטורות המעט גבוהות המעבד כמעט תמיד עבר בטורבו וגדל מ-1.44 ל-1.84 ג'יגה הרץ. משום מה אינטל מסרבת לפרסם איזה מאיץ גרפי מותקן במחשב וזה קצת חבל, כי הוא חזק ויכול לבצע הרבה יותר דברים משציפיתי, וזאת סיבה לגאווה ולא משהו להתבייש בו.

השורה התחתונה

ה-Compute Stick הוא מחשב זעיר שיודע לאן הוא מכוון ולשם הוא מתאים. הוא יכול להציג מצגות וסרטים ואף גם לספק מעט גיימינג, למרות שזה לא ייעודו האמיתי. גודלו הזעום של המחשב נותן לו את היכולות להיות נייד ביותר כאשר אפשר לשים אותו בכיס ולכן הוא מושלם עבור אנשים שרוצים את המחשב שלהם איתם בלי להיסחב עם לפטופ.

ה-Intel Compute Stick STK1AW32SC עולה בזאפ בין 648 שקלים ל-825 שקלים.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:45 27.09.2016 | WarFox89 WarFox89

    הפסקתי לקרוא אחרי "ה-Compute Stick, מחשב שלם שמיועד לשוק העסקי".
    אחלה ביקורת אבל ת'אמת קצת מיותר לאתר גיימינג ...

  2. 2

       | פורסם ע"י