הרשמה

ביקורת - AOC Agon AG271QX

המסך הראשון מסדרת מסכי Agon בביקורת

AOC ממציאה את עצמה מחדש בשוק מסכי הגיימינג

חברת AOC היא אחת החברות הותיקות והמנוסות ביותר שיש היום בשוק המסכים. היא נמצאת פה עוד מתקופת מסכי ה-CRT הישנים (מוכרים גם בתור ''מסכים שמנים''), עם השנים וההתקדמות הטכנולוגית, AOC החלה לייצר גם מסכי LCD ומסכי LED חדשים ודקיקים. אך למרות היותה אחת מהיצרניות הותיקות בתחום, היא מעולם לא הצליחה להיכנס לשוק מסכי הגיימינג כמו שצריך. לכן AOC החליטה להיכנס לתחום זה על ידי פיתוח של סדרת מסכים חדשה בשם- Agon. המסכים מסדרת Agon מעוטרים בשילוב הצבעים האהוב על גיימרים-שחור ואדום, כשהם מיועדים לגיימרים ולספורט אלקטרוני. אז האם סדרת Agon היא זאת שתצליח לשים את AOC ואת מסכיה על מפת הגיימינג?

התחלה טובה

כבר על פי המפרט של המסך רואים ש-AOC יודעת לאיזה שוק היא נכנסת והיא מכוונת גבוהה מאוד. זהו המפרט של ה-AG271QX שקיבלנו לביקורת:

  • רזולוציה: 2560X1440
  • גודל: 27 אינץ'
  • יחס תצוגה: 16:9
  • קצב ריענון: 144 פריימים בשניה
  • זמן תגובה: 1ms
  • פנאל: TN
  • חיבורים: DVI-D, VGA,DisplayPort ושני חיבורי HDMI שאחד תומך ב- MHL
  • מחיר: 4,000 שקלים

5 דקות מפרידות בינכם לבין הנאה

המסך מגיע מפורק לשני חלקים, המסך עצמו והרגל שעליה יותקן. שני חלקי המסך מגיעים כשהם מקובעים לתוך חתיכות קלקר גדולות ועבות שנועדו לספוג את המכות ומנועות מהחלקים לזוז ולהיפגע. בחתכים שבקלקר מתגלות התוספות שמקבלים עם המסך: כבל HDMI, כבל DisplayPort, ספק כח, כבל USB, מדריך, ברגים, תושבת VESA, שלט למסך וכבל אודיו. הרכבת המסך היא מאוד קלה, אין צורך להיעזר במדריך מפני שההרכבה היא פשוטה למדי ומאוד אינטואיטיבית ולוקחת בסך הכל שתי דקות. כל מה שצריך לעשות זה לקחת את הברגים שמסופקים עם המסך, להצמיד את הרגל לגב המסך ולהבריג את ארבעת הברגים. אחרי שעשיתם את זה, המסך מורכב ומוכן לפעולה. כאמור עם המסך מתקבלת גם תושבת VESA אם רוצים להתקין את המסך על זרוע ולא על הרגל.

הנדסת אנוש במיטבה

AOC השקיעה הרבה מחשבה בעיצוב ובפונקצונאליות של המסך. על הרגל של המסך יש סרגל שמראה את הגובה של המסך על פי אורך הרגל, על ידי הסרגל המשתמש יכול לדעת בדיוק איך להתאים את גובה המסך על פי מה שהוא אוהב ומעדיף. אם לדוגמא אני יודע שאני אוהב את המסך בגובה של 20 סנטימטר מהשולחן ומישהו משתמש במסך ומשנה את הגובה אני יכול לחזור בדיוק לגובה המועדף עלי תוך שניות. גם על הזרוע יש מעין מד-זוית שמראה את הזוית בה המסך מוטה כלפיי כך שאוכל לדעת מה זוית המועדפת עליי אם היא תשונה. כמובן שגם אפשר להטות את המסך לצדדים בנוסף לאפשרות לסובבו 90 מעלות למצב אנכי. בנוסף לתוספות אלה, AOC שילבה למסך ארבעה חיבורי USB 3 כשאחד מהם הוא גם חיבור Super Speed, חיבור רמקול וחיבור מיקרופון. לחיבור הרמקול אפשר לחבר טלפון או כל דבר אחר ולשמוע את הסאונד המופק דרך הרמקולים של המסך. למרבה ההפתעה הרמקולים של המסך מפיקים צלילים טובים יותר ממה שציפיתי והם יכולים להגיע לעוצמה חזקה יחסית. חיבורי ה-USB וחיבור המיקרופון במסך מתקשרים עם המחשב על ידי כבל USB שמקשר בניהם. עוד תוספת נחמדה שבנויה למסך היא זרוע קטנה לתליית אוזניות עליה.

עם המסך מתקבל גם שלט חוטי קטן ששולט על תפרטי המסך. ברוב המסכים התפריטים נשלטים על כפתורי שבנויים למסגרת המסך, בדרך כלל הם לא נוחים או שהם ממוקמים במקום מעצבן ולא נוח. בעזרת השלט אפשר להעביר בקלות בין שבעת פרופילי הצבע השונים. כל פרופיל מיועד לסוג גיימינג אחר, יש מצב FPS, מצב מירוצים, מצב RTS ועוד שלושה מצבים שניתנים להגדרה על ידי המשתמש, המצב השביעי הוא ''מצב Off''. אפשר לעבור בקלות בין שלושת המצבים של המשתמש פשוט על ידי לחיצה על כפתור 2,1 או 3 בהתאם למצב הרצוי. דרך השלט אפשר לעבור בקלות גם בין ערוצי המסך, לשלוט בתפריט, בהגדרות ולשנות את הערך ה-Shadow Control. הייתי שמח אם השלט היה אלחוטי או לפחות עם בסיס מגנטי כדי שהוא יוכל להיצמד לרגל המסך. בסך הכל AOC שילבה במסך הרבה פיצ'רים שמקלים ומשפרים את חווית המשתמש, החל מחיבורי ה-USB, דרך הרמקולים המובנים ועד לשלט.

לא תחמיצו שום דבר

מלבד התוספות שנועדו לשיפור חווית השימוש, AOC שילבה במסך כמה פיצ'רים לשיפור חווית הגיימינג, כשגולת הכותרת הוא קצב הריענון של 144 פריימים בשניה. אם לא יצא לכם לנסות גיימינג ב-144 או אפילו ב-120 פריימים לשניה, תוסיפו את זה לרשימת המטלות שלכם. המעבר ל-144 פריימים בשניה מרגיש בהתחלה מוזר, מפני שנדמה שהמחשב פועל במהירות כפולה כשהוא לא, אך ברגע שתפעילו משחקים מהירים שמקדשים קצב ריענון גבוה כמו CS:GO אתם לא תוכלו לחזור חזרה ל-60 פריימים לשניה. זמן התגובה של המסך הוא 1ms, זמן התגובה המהיר ביותר שיש היום במסכים. זמן התגובה המהיר מיועד בעיקר לגיימינג תחרותי כדי שהמסך יציג את התמונה הכי מהר שאפשר כדי שהשחקן יוכל להגיב בהתאם. מלבד קצב הריענון וזמן התגובה המהיר, משולבות במסך עוד כמה טכנולוגיות לשיפור השימוש בו לזמן הארוך. הטכנולוגיה הראשונה היא Flicker Free שכשמה כן היא, טכנולוגיה שנועדה למנוע הבהובים והבזקות על פני המסך שמפריעות לשימוש הכולל. מלבד Flicker Free המסך תומך גם בטכנולוגיית Shadow Control שמשנה את ניגודיות המסך כדי לעזור לראות עצמים בסביבות חשוכות וטכנולוגיית Adaptive Sync כדי לשמור על גיימינג חלק ללא קרעים.

1440p זה הסטנדרט החדש

בשנים האחרונות רזולוציית Full HD (מוכרת כ-1080p) הפכה להיות הסטנדרט של מסכים, כל מה שנמצא מתחת לרזולוציה זאת אינו טוב מספיק. אך אנו רואים לאט לאט מעבר מרזולוציית Full HD לרזולוציות גדולות יותר כמו 4K כשמקפצת הביינים היא רזולוציית Quad HD (מוכרת כ-1440p). אני חושב ש-AOC עשתה את הבחירה הנכונה עם רזולוציית 1440p, היא מציגה הרבה יותר פיקסלים דבר שמוביל להרבה יותר פרטים על המסך מ-1080p אך היא לא יקרה ואיטית כמו 4K. הפאנל TN שמגיע במסך נותן זמן תגובה מהיר והוא זול יותר מפאנל IPS שנותן צבעים טובים וטווח צפיה טובים יותר. למרות שהפאנל הוא TN טווח הצפיה של המסך הוא גדול למרות שסביר להניח שתשבו בדיוק מולו והצבעים שלו ניראים טוב, הם מלאי חיים והם הצבעים הטובים ביותר שראיתי על פאנל TN. כשמעלים את הבהירות עד למקסימום הדברים מתחילים להשתבש מעט, המסך יכול להיות בהיר מידי לחלק מהאנשים עד למצב של גרימת כאב עיניים, בנוסף רמת הבהירות הגבוהה גורמת לחלק מהפרטים להיראות פחות טוב והצבעים מתחילים להיות יותר ''שרופים''.

השורה התחתונה

האם Agon היא מה שתשים על AOC על מפת הגיימינג? עוד מוקדם לומר, אבל הכיוון נראה טוב. עם חווית שימוש טובה, צבעים חיים וזמן תגובה מהיר ה-AG271QX יהיה ממתק לכל גיימר, גם לתחרותיים שבנינו. מחירו של המסך עומד על כ-4,000 שקלים, מחיר מעט יקר לעומת מסכים אחרים בקטגוריה עם נתונים דומים. הוא אולי הילד החדש בשכונה אך הוא מהווה תחרות רצינית גם לוותיקים.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:11 07.09.2016 | בועז בועז (אורח)

    כתבה מעולה ! לא היה לי ניסיון בעבר עם אף אחד מהמוצרים שלהם, אך גרמת לי לחשוב אולי כן לנסות בעצמי.
    השלט עושה רושם נחמד, אבל לדעתי הוא פיצ'ר מעט מבוזבז,
    אם כי אולי זה תלוי בשימוש של כל אחד. בכל מקרה נחמד שהוא מגיע כחלק מהערכה !
    המחיר מעט מרתיע אך נשמע שהוא באמת מסך ברמה גבוהה מאוד שאולי כן שווה את ההשקעה.

    כבר זמן רק שאני קורא את הכתבות שלך ונהנה מהן ובזכותן משכיל וצובר ידע רב! תמשיך לעלות עוד כתבות על מוצרים מעניינים אחרים !

  2. 2

    18:02 07.09.2016 | WarFox89 WarFox89

    תודה על הביקורת.

  3. 3

    18:49 08.09.2016 | גולש גולש (אורח)

    אחחח המחיר...

  4. 4

       | פורסם ע"י