הרשמה

ביקורת - ASUS H170 Pro Gaming

לוח אם של אסוס לגיימרים ומעבדי סקיילייק בביקורת

לוח אם H170 PRO Gaming של אסוס תחת זכוכית מגדלת

מצד אחד לוח אם הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר במחשב, בלעדיו המעבד הוא בסך הכל חתיכת סיליקון וזהב וכרטיס המסך הוא סתם גוש מתכת שלא עושה כלום לא משנה כמה מאווררים או כמה סוגי תאורה יש לו. לכן חשוב שלוח האם, ה''קרקע'' שעליה נבנה כל המחשב יצטיין גם בפיצ'רים וגם באיכות הבניה וההרכבה שלו. מהצד השני, עומדת אסוס עם מוצרים מעולים שמשלבים איכות בניה טובה מאוד עם פיצ'רים רבים. אז מה קורה כשהשניים נפגשים?

מה בקופסא?

ה''אנבוקסינג'' של לוח האם הוא די פשוט. כשמרימים את מכסה הקופסא נגלה אלינו ראשון לוח האם שעטוף בשקית אנטי-סטטית שמגנה עליו מקצרים, כאשר הוא מקובע לתוך קרטון שמונע ממנו לזוז ולהישבר. מתחת לקרטון יושבים האביזרים. יחד עם הלוח אנחנו מקבלים את ספר הדרכה עליו, דיסק עם דרייברים (סביר להניח שהדרייברים לא יהיו מעודכנים בזמן הרכישה אז אפשר להוריד אותם מהאתר של אסוס), IO Shield, ארבעה כבלי מידע לכוננים מסוג Sata 3, מעמד ובורג לחיבור כונני M.2 וסט מדבקות לכבלים שיעזרו ליצור סדר בכבלים (לא הכרחי אך תוספת נחמדה).

מפרט ופיצ'רים

ה-H170 Pro Gaming הוא לוח אם בגודל ATX סטנדרטי עם תושבת 1151 של מעבדי הדור השישי - סקיילייק וערכת שבבים H170. הלוח תומך ב-4 זכרונות DDR4 עד 64 ג'יגה ותמיכה ב-2 ערוצי זיכרון, חיבור PCI-E 16X אחד, ארבעה חיבורי PCI-E 1X ועוד חיבור PCI-E 16X שעובד בתעבורת מידע של 4X. ה-H170 Pro Gaming תומך בטכנולוגיית Cross-Fire של AMD על מנת לעבוד עם כמה כרטיסי מסך, אך אינו עומד בדרישות ל-SLI של Nvidia. בגזרת האחסון ישנם שישה חיבורי Sata, חיבור eSATA אחד ועוד חיבור M.2 שתומך בכל הגדלים של כוננים אלו. כרטיס הקול של הלוח מופרד מהלוח מבחינה אלקטרונית כדי למנוע רעשים סטטיים שנגרמים על ידי חשמל שעובר לידי הכרטיס. מחירו של הלוח עומד על כ-650 שקלים.

חיבורים

החיבורים של לוח האם הוא אחד הדברים החשובים ביותר בלוח. כמות החיבורים יכולה לגרום גם ללוח האם האיכותי ביותר ליפול. לוח האם H170 Pro Gaming של אסוס עשה בחירה כמעט מושלמת לטעמי בחיבורים שלוח האם מציע. ה-H170 Pro Gaming מציע את החיבורים הבאים:

  • חיבור קומבו PS.2
  • שני חיבורי USB 2
  • חיבור וידאו VGA
  • חיבור וידאו DVI
  • חיבור HDMI
  • חיבור DisplayPort
  • חיבור USB 3.1
  • חיבור USB-C
  • חיבור אינטרנט Intel Ethernet
  • שני חיבורי USB 3
  • חיבור 7.1 ערוצי סאונד עם חיבור אופטי

כמו שאפשר לראות לוח האם מציע כמעט את כל החיבורים הקיימים היום, הוויתור על חיבור eSATA בגב הלוח לא משנה לי כל כך כי לא השתמשתי מעולם בחיבור הזה והוא לא ממש פופולארי ע"י משתמשים; אך למי שהוא כן נחוץ הוא נמצא ליד חיבורי ה-Sata. לעומת זאת הייתי שמח אם היו לפחות עוד שני חיבורי USB 3. אני מרגיש שכל חמשת חיבורי ה-USB הקיימים יהיו משומשים ויהיה צורך במפצל USB, אך זה משתנה ממשתמש אחד לשני. אולם על הלוח ישנם עוד שני חיבורי USB 3-20 שכל אחד מהם מאפשר עוד שני חיבורי USB 3 על ידי כרטיס הרחבה או חיבור למארז.

BIOS

בכל לוח אם של אסוס ישנם פיצ'רים ואופציות רבות וגם ה-H170 Pro Gaming אינו יוצא דופן. הביוס מאפשר ליצור גרף עבודה מיוחד לכל מאוורר שמחובר ללוח. דרך הביוס אפשר לשלוט גם על התאורה האדומה שבין לוח האם לכרטיס הקול ואפשר לבחור בין תאורה קבועה, אפקט ''נשימה'' ובין אפקט של ''זרימה''. הביוס מאפשר גם הפעלת RAID במערכי-0,1,5,10 ואפשרות לאובר-קלוק אבל זה יהיה אובר-קלוק יחסית חלש מפני שאין מספיק בקרי מתח. בדיסק שמגיע עם הלוח יש את תוכנת GameFirst 3 של אסוס, תוכנה מאפשרת לבקר ולשלוט על תעבורת המידע ברשת בצורה טובה יותר כדי למנוע מקרים שבהם מקבלים פינג (Ping) גבוהה במשחק בגלל שיש הורדה שפועלת ברקע.

לוח אם לגיימרים

בואו נעשה את זה פשוט - לוח עם המילה גיימינג/גיימרים בשם שלו צריך להגיע עם משחק. כשאני שומע על לוח עם המילה גיימינג בשם שלו אני מצפה שהוא יהיה קשור לגיימרים או גיימינג, ה-H170 Pro Gaming נופל תחת הגדרה זו וגם לא נופל תחתיה, אני אסביר. עם הלוח מקבלים קוד לחשבון של 15 ימי פרימיום וספינה אקסלוסיבית במשחק-World Of Warships. ה''מתנה'' הזאת היא בהחלט תוספת ממש נחמדה אך היא מכוונת רק לקהל גיימרים מסוים שמשחק במשחק הספציפי הזה. אני אישית הייתי מעדיף לקבל כרטיס-מתנה (Gift Card) לסטים בשווי של ה-15 ימי פרימיום, או לקבל קוד למשחק.

השורה התחתונה

ה-H170 Pro Gaming הוא לוח ביניים שמתאים למשתמש שלא רוצה להשקיע אלפי שקלים בלוח אם אך הוא גם אינו רוצה להתפשר על הלוח האם הזול ביותר. ללא התמיכה ב-SLI אני לא יכול להגיד שזה הוא הלוח הטוב ביותר לגיימרים היום. אבל עם תמיכה במעבדי סקייליק, אפשרות אובר-קלוק, כונני M.2, זכרונות DDR4 ו-USB C כשהכל מסתכם בתג מחיר של כ-650 שקלים אני לא יכול שלא להמליץ עליו. 

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:49 22.06.2016 | מישהו מישהו (אורח)

    אבל אסוס משלמת לכם... אתם משוחדים. קוראים, קחו בחשבון

  2. 2

    19:47 22.06.2016 | איתמר ברזנר איתמר ברזנר

    ל"מישהו":
    אסוס אינה משלמת על סיקורי החומרה באתר.

  3. 3

    22:20 22.06.2016 | HyperBolic HyperBolic

    נראה לוח די איכותי. אחלה כתבה.

  4. 4

    22:35 22.06.2016 | אלמוג אלמוג (אורח)

    רועי כל הכבוד על הכתבה! כשראיתי את הכותרת חשבתי לעצמי "מה כבר אפשר לכתוב על לוח אם?", אבל מילאת את הכתבה במידע איכותי ודעתך האישית.
    keep up the good work

  5. 5

    18:51 27.06.2016 | Blackdog Blackdog

    אחלה לוח-אם בהחלט. אבל מבחינתי ישנה בעיה אחת:
    אני והראלה ממפעל הפיס סגרנו שבהגרלה הקרובה היא מתקשרת!!!
    עם הכסף אני מתכנן לשדרג את המחשב עם 2 כרטיסים 1080 ככה שמבחינתי הלוח הזה פסול :)

  6. 6

       | פורסם ע"י