הרשמה

ביקורת - Homefront The Revolution

רועי באלוה הצטרף למחתרת וחזר כדי לספר

האם Homefront The Revolution לוקח את הסדרה קדימה או אחורה?

Homefront The Revolution צבר הייפ גדול סביבו ואני אישית חיכיתי לו בכיליון עניים. אחרי ש-THQ נסגרה והזיכיון על Homefront עבר לידי Deep Silver שהביאה לנו משחקים נהדרים כמו סדרת Metro או סדרת Dead Island, הייתי מלא תקווה שהמשחק החדש בסדרת Homefront הוא שיביא אותה לגדולה ויהפוך אותה לסדרת משחקים אהודה. המשחק הקודם בסדרה היה מהנה מאוד אבל הוא היה קצר מאוד כשכל הסיפור לקח רק שעתיים וחצי לסיום, אז האם Homefront The Revolution מצליח להחיות את הסדרה או שהוא יהיה עוד משחק נשכח?

אנחנו המהפכה 

השנה היא 2029 צבא צפון קוריאה השתלט על ארצות הברית. בעוד שהוא מתעלל באזרחים ומעביד אותם, גורלה של ארצות הברית וגורלם של האזרחים תלוי במחתרת. אית'ן בריידי (Ethan Brady), הוא יליד פילדלפיה ובעל חנות שנפשטה על ידי ה-KPA (צבא האנשים של קוריאה). במהלך הפשיטה על החנות כל העובדים והקונים נשלחים להוצאה להורג מלבד אית׳ן שניצל על ידי Benjaming Walker שמכונה כ׳׳קולו של החופש׳׳. בנג׳מין הורג את חיילי ה-KPA ומציל את אית׳ן אבל הוא נפצע בקרב ומשאיר את אית׳ן להסתדר לבד. אחרי ששרד את הפשיטה וניצל ממוות, בריידי מלא בתחושת נקמה והוא מחליט להצטרף לתא מחתרתי שפועל כנגד ה-KPA. כאשר אית׳ן מגיע לאחד ממקומות המפגש של המחתרת הוא נחשד כמרגל של צבא קוריאה אך רגעים ספורים לפני שהוא מוצא את מותו בידי המורדים, מתבררת אי ההבנה ואית׳ן מצטרף למחתרת ונשלח להוכיח מה הוא יכול לעשות.

קלישאה ארוכה

אשתדל שלא לעשות ספוילרים לגבי עלילת המשחק אך כצפוי היא עוקבת אחרי פעולותיו של אית׳ן במחתרת. מכירים את הסרטים שמראים חבורת שודדי בנק כושלת או חברה על סף פשיטת רגל עד שמגיע הגיבור של הסרט? הגיבור לוקח את חבורת שודדי הבנקים הנכשלת ולאט לאט מוביל אותה להצלחה. כך מרגישה גם העלילה של Homefront. המחתרת לא משיגה ניצחונות כלפי ה-KPA עד שאית׳ן מצטרף והוא סוחף את המחתרת לניצחונות. בנוסף העלילה מרגישה כאילו מישהו ב-Deep Silver הרגיש שהמשחק לא יהיה טוב אם לא יהיו בו את המשימות שיש בכל משחק FPS אחר. משימת התגנבות, משימת הגנה ועוד. מלבד המשימות הקלישאתיות העלילה מרגישה מאוד ליניארית, כל מה שהעלילה צריכה כדי להתקדם היא דמות שתגיע ותמסור מידע על פעילות ה-KPA באיזור מסוים במפה ואית׳ן ישלח כדי לסכל את תוכניות הצבא. העלילה קופצת מקלישאה אחת לאחרת כשהסיפור נגרר אחריה והוא משתדל להתאים את עצמו למה שהמשחק רוצה להיות. הדמויות שמעורבות בעלילה לא כל כך מעניינות והן צפויות מאוד. בסך הכל עלילת המשחק לוקחת מעל 15 שעות של משחק, לא כולל את שאר הדברים שיש לעשות בעולם המשחק.

תתכוננו, יוצאים למלחמה

לעומת העלילה הקלישאתית שראינו כבר בעשרות משחקים בעבר, הגיימפליי, מערכת הקרב ומה שיש לעולם המשחק להציע לשחקן אלו הנקודות החזקות ביותר של המשחק. העולם מלא בדברים לעשות, מבסיסים של ה-KPA שצריכים לכבוש (דומה לכיבוש המאחזים מסדרת Far Cry), תחנות רדיו שצריכות לפעול על מנת לגייס את עזרת האזרחים ואירועים אקראיים כמו שיחרור אסירים וחיסול מפקדי KPA. מערכת הקרב מאתגרת ומהנה מאוד. כשמתחיל קרב מתחילים להגיע לאיזור הרבה אויבים כשבהתחלה אפשר להילחם נגדם ולנצח אך ככול שעובר הזמן האויבים מצטברים והם מתחילים לאגף ולסגור על השחקן מכל הכיוונים. לרשות השחקן עומדים 12 נשקים שמתחלקים לכמה קטגוריות כמו נשקים קלים ונשקים כבדים. לכל נשק יש מספר שידרוגים אותם השחקן יוכל להחליף בזמן הקרב, כמו האפשרות להחליף כוונות אשר יתנו לכם יתרון על אויבים רחוקים, ידיות שונות לנשק ועוד. בנוסף לכלי הנשק ישנם גם נשקים שאפשר לזרוק כמו בקבוקי תבערה ופצצות, הנשקים מגיעים בכמה צורות כמו פצצות שמופעלות על ידי קירבת אויבים או מכונית על שלט שסוחבת עליה פצצה אותה אפשר להסיע ולפוצץ.

בזכות מערכת הקרב אין את ההרגשה שמלווה את עלילת המשחק, שדמות אחת היא בלתי מנוצחת והיא יכולה לעשות כל דבר. אך עם כמה שמערכת הקרב היא מהנה, כל מה שקשור להתגנבות לא עובד כל כך טוב ומרגישים שצריך עוד קצת עבודה. התגנבות מאחורי אויבים, הליכה במצב ''אזרחי'' שמסתיר את הנשקים ונשקים בעלי משתיק קול לא עובדים כל כך ורוב הפעמים זה מוביל לגילוי על ידי האויבים. בניגוד לכך במפה מפוזרים מקומות מסתור כמו פחים ושירותים כימיים שעוזרים להתחבא מהאויבים שמחפשים אתכם ומקומות המסתור עוזרים לסיים קרבות מבלי למות. למשחק יש גם מצב מולטיפלייר, אבל הוא שומם ולצערי לא הצלחתי למצוא שחקנים ולא יכולתי לבחון את האפשרות הזאת של המשחק.

ברוכים הבאים לפילדלפיה

כמצופה ממשחק AAA בשנת 2016 Homefront ניראה טוב, הוא אמנם לא המשחק בעל הגרפיקה הכי טובה שקיים כרגע אך הוא גם לא ניראה גרוע. מן הצד השני הסאונד הוא קצת רפטטיבי ומשעמם. כשמתחיל קרב המוזיקה לא תמיד מתחילה וגם כשהיא מתחילה היא מרגישה לעיתים לא מתאימה לסיטואציה. בזמן שאין קרב והשחקן הולך בעולם אין מוזיקה בכלל ומתקבלת הרגשה משעממת. הדיבוב של הדמויות גם מרגיש משעמם ודי מרגישים ש-Deep Silver עיגלו פינות בכל מה שקשור לדיבוב וסאונד. וחבל.

צעד אחד אחורה

הדבר שהכי מפחיד חברות משחקים הוא לשחרר משחק עם באגים. ולצערי גם ל-Homefront יש באגים והרבה. הבאגים פוגעים בכל חלקה טובה של המשחק, דמויות שעוברות דרך קירות, עצמים שפשוט נעלמים ללא סיבה, גליצ׳ים גרפיים ובעיות סנכרון בין קטעי וידאו לסאונד. לזכותם של המפתחים אומר שהם פועלים כדי לפתור את כל הבעיות של המשחק ובמהלך שבועיים יצאו כמה עידכונים למשחק שפותרים חלק מהבעיות, אך ניראה שהדרך עוד ארוכה עד שכל הבאגים והבעיות של המשחק יפתרו. Homefront מרגיש חצי אפוי, כאילו ש-Deep Silver לא רצתה לדחות את המשחק אז היא החליטה לשחרר אותו עם באגים ולתקן אותם במהלך הזמן.

השורה התחתונה

ל-Homefront The Revolution היה את הפוטנציאל להיות אחד ממשחקי העולם הפתוח הטובים ביותר שיצאו  השנה. הוא משחק מהנה מאוד עם עלילה שלוקחת מעל 15 שעות, עולם עשיר שמלא בדברים לעשות ומערכת קרב מעולה. אבל כל הפוטנציאל הזה נקבר תחת באגים, בעיות עלילתיות ועיגולי פינות שגורמות לו להיות עוד משחק עולם פתוח ממוצע שלא מחדש הרבה וסביר להניח שישכח בעוד חודשיים.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:44 06.06.2016 | Itay Itay (אורח)

    ביקורת טובה, אבל בגלל שאתם לא מוציאים ביקורות לעיתים יותר מדי קרובות, הייתי אישית מעדיף שתעשו ביקורות על משחקים יותר מצופים, כמו על ההרחבה החדשה של Witcher 3 למשל

  2. 2

    15:32 06.06.2016 | Nighteg Nighteg

    לפחות תעברו על שגיעות הכתיב לפני הפרסום.

  3. 3

    18:21 06.06.2016 | WarFox89 WarFox89

    אחד המשחקים הגרועים ביותר (אם לא *ה*) שנתקלתי בהם בהרבה שנים כבר. המשחק הזה זה בזיון, עיגול פינות ועצלנות מצד המפתחים מההתחלה ועד הסוף. מערכת קרב טובה ? באמת ? עולם עשיר ומלא בדברים לעשות ? באמת ?!?!?! כל המשחק משעמם וחוזר על עצמו ללא סוף בלי טיפה של מקוריות או חדשנות, משימות צד משעממות וחוזרות על עצמן, גרפיקה שנראית על הפנים וגם ביצועים גרועים וכל זה בתוספת של מיליארד באגים בכל אספקט אפשרי של המשחק בליווי עלילה משעממת ורדודה עם דמויות לא מעניינות ולא כריזמטיות, לעזאזל אפילו האויבים ושאר ה- NPC נראים אותו הדבר לחלוטין כאילו עשו לכולם קופי-פאסט כי המפתחים היו עצלנים מידי לפתח סט של יותר מעשר דמיות שונות. די נו באמת על מה אתם מדברים ? המשחק הזה הוא כישלון טוטאלי ואני מקווה שהמפתחים מאוד מתביישים "ביצירה" שלהם.

  4. 4

    19:39 06.06.2016 | אלמוג אלמוג (אורח)

    ביקורת איכותית,לא אקנה את המשחק

  5. 5

    19:42 06.06.2016 | נימי אנונימי נימי אנונימי (אורח)

    ביקורת מעולה רועי תמשיך ככה!

  6. 6

    12:45 07.06.2016 | sagi sagi (אורח)

    ביקורת מעולה ממש !!! תמשיך ככה !

  7. 7

    20:22 17.06.2016 | יאיר יאיר (אורח)

    שכחת לציין שהמשחק נבדק על מחשב, אז כמו כל משחק שיוצא (שנבדק ראשית על קונסולה) ומוציאים לו פורט ל- PC, מכיל באגים עד שמוצאים לו עדכון/תלאי. יחי ההבדל...

  8. 8

    17:49 24.06.2016 | החיילים של צ קוראיה גוועים ברעב החיילים של צ קוראיה גוועים ברעב (אורח)

    עלילה ככ מפגרת..

  9. 9

       | פורסם ע"י