הרשמה

ביקורת - Logitech G810 Orion Spectrum

אולי יקח לכם זמן להתרגל אליה, אבל ה-G810 היא ההוכחה שלוג'יטק מקשיבה לצרכנים שלה

איתמר בדק את מקלדת ה-G810 של Logitech ומאז הם בלתי נפרדים. האם היא מתאימה גם בשבילכם?

מאז ההכרזה על המקלדת המכאנית החדשה שלהם, חיכיתי בציפייה לשים את הידיים שלי על אחת כזאת ולראות בעצמי האם ה G810 היא באמת הכי טובה כמו שכולם אומרים? לפני כחודש קיבלתי את הדגם G810 לביקורת ומאז אני עושה בה שימוש יום יומי על בסיס קבוע. אני חייב להודות שהמעבר ממקלדת רגילה שהייתה לי מקודם (Logitech Internet 350) היה מוזר וקצת לא רגיל אבל אחרי שמתרגלים, השינוי מרענן ואני נהנה ממנו כל רגע.

מה הם מקשי Romer-G?

מקשי ה-Romer-G נראו לראשונה במקלדת ה-G910 של לוג'יטק והן יוצרו בשיתוף פעולה עם מפעל Omron שמתמחים בתחום, אז תהיו בטוחים שהיה כאן תכנון מדעי בפיתוח. הסוויצ'ים עמידים בכ-40% יותר מסוויצ'ים של Cherry. נדרש כוח של 45 גרם להפעיל את המקש בדומה מאד ל-Cherry MX Red ומרחק התגובה (actuation point) שלהם הוא 1.5 מ"מ בלבד בניגוד למקשי Cherry שהם 2 מ"מ. יש להם בסיס יותר רחב למניעת נענוע יתר והם פותחו במיוחד עם חשיבות לתאורה כך שהלד ממוקם בתחתית הסביב של המקש ולא על המקש עצמו (לצורך עמידות) והתאורה נמצאת באמצע המקש מה שמונע זליגת תאורה החוצה ופריסתה שווה יותר על פני המקש.

אולי זה רק אני, אבל אף פעם לא הצלחתי להבין מה גרם ללוג'יטק לבחור את הפונט שהם בחרו למקשים. החלק העליון של הכפתורים זהה ללא בליטות או זוויות משונות כמו שראינו ב-G910. מקשי ה-Romer-G דומים מאד לתחושה של הסוויצ'ים החומים. תחושת ההקשה במקשים היא לינארית ואין ממש תחושת לחיצה כמו במקשי Cherry. המקשים בהתחלה מרגישים "מיש-מש" ולמען האמת לקח לי זמן להתרגל אליהם, אבל אחרי שמתרגלים תוך כמה ימים התחלתי לאהוב אותם מאד. הביצועים של המקשים מעולה, הם נוחים ורספונסיבים מאד ומגיע ללוג'יטק ול-Omron ח"ח על הביצוע.

עיצוב

המקלדת כבדה ועשויה מחומר פלסטיק קשיח. החלק העליון שלה מט ומשום מה לוג'יטק החליטו שצדדי המקלדת יהיו מבריקים. בתחתית המקלדת יש תבנית לא ברורה אך יש גם חמש "רגלי" גומי שאוחזות היטב בשולחן. המקלדת מגיעה עם שלוש אפשרויות של כוונון גובה – שטוחה, 4 מעלות ו-8 מעלות. בצד ימין למעלה תמצאו כפתורי שליטה במדיה סטנדרטיים - גלגל ווליום, כפתור השתק, כיבוי/הדלקת תאורה וכן ביטול כפתור ה-Windows. לא תמצאו כפתור בהירות לתאורה כי השליטה נמצאת בתוכנה.

המקלדת היא למעשה שילוב הדגם המצליח ביותר G710+ והדגם G910 למוצר אחד. התכונות העיקריות במקלדת הן המקשים המיוחדים של לוג'יטק, Romer-G ותאורת ה-RGB של המקלדת. הם לקחו את הפידבק מהקהילה ומהשחקנים המקצועיים - שביקשו עיצוב פשוט, קל ונוח יותר לעומת ה-G910. ואכן, המקלדת מינימליסטית, ללא כפתורי מאקרו מיותרים, בלי עיצוב "מוזר" למקשים כמו ב-910. אמנם לא תראו על המקלדת כפתורי מאקרו, אך לוג'יטק מצאו פתרון אחר שמאפשר דרך התוכנה שלהם לשלוט בכל כפתור בנפרד וליצור כפתורי מאקרו כרצונכם החופשי. כמו כן, השליטה בתאורה של המקלדת נעשית גם היא דרך התוכנה וניתן לשלוט בכל כפתור בנפרד. בנוסף, התוכנה מגיעה עם פריסטים של תאורה ללמעלה מ-300 משחקים וכמובן אפשרות של עריכה, שינוי והוספת משחקים כרצונכם. למקלדת אין חיבורי USB Pass-through ומגיעה עם כבל "צמה" עמיד.

תאורה בסקפטרום מלא

אחד הפיצ'רים המגניבים והייחודיים במקלדת זה השליטה בתאורה של המקשים. כמו שציינתי, התאורה מגיעה ממרכז המקש והתאורה לא "זולגת" או מתפספסת. השליטה בתאורה נעשית מהתוכנה של לוג'יטק שבהתחלה נראית מסובכת ומבולגנת מאד, אבל אחרי שלומדים אותה ומבינים באמת את היכולות שלה היא קלה ונוחה לשימוש. לוג'יטק מאפשרים לשלוט על כל מקש בנפרד, אפילו בלוגו ומקשי המדיה וכן מאפשרים ליצור פרופיל לכל משחק שקיים. החסרון העיקרי שראיתי הוא שאם תבחרו מקשים בצבע לבן לא תקבלו לבן, אלא, צבע כחלחל/ורוד מוזר ולא מדוייק. פיצ'ר אחד שהיה חסר לי זה מצב יום ומצב לילה במקלדת, לא הצלחתי ליצור כזה פריסט ואני אשמח לראות אם לוג'יטק יאפשרו כזה דבר.

השורה התחתונה

התחושה שלי לגבי מקשי ה-Romer-G השתנתה עם הזמן, בהתחלה כמעט ולא הרגשתי שאני לוחץ על הכפתור בכלל, אבל עם הזמן התרגלתי והתאהבתי בהם. אני משתמש במקלדת עם תאורה קבועה בצבע התכלת של לוג'יטק ולא ממש משחק עם התוכנה יותר מדי. לי זה נראה שלוג'יטק לקחו את הדגמים הישנים שלהם, הקשיבו לקהילה ובנו מחדש את ה-G810 שמבחינתי היא הצלחה ומקלדת מצויינת גם לגיימרים וגם לאלה שאוהבים לכתוב הרבה.

אם תרצו להשיג אותה בישראל כנראה שתצטרכו לחכות עוד כ-4 שבועות, ניתן יהיה להשיג אותה ברשתות ובחנויות המתמחות. מחיר המקלדת יחל מ-950 ש"ח ומקשי המקלדת יהיו עם הדפסה בעברית ולא יהיה ניתן לבצע חריטה על גבי המוצר. טיזר קטן להמשך - לוג'יטק הכריזו על גרסת Cherry MX למקלדת הזאת בדגם G610, ואולי בהמשך תקבלו ביקורת גם של המקלדת הזו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:56 28.03.2016 | איציק סיפורים איציק סיפורים (אורח)

    לא מבין למה מקלדות מכאנית צריכות לעלות כלכך יקר! זה פשוט שוד!!

  2. 2

    14:46 28.03.2016 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    לאיציק (1) המחיר הגבוהה נובע מאיכות הבניה הגבוהה, הפירוט שמושקע בכל החלקים של המקלדת כדי שהיא תעבוד טוב (בגלל שהמקלדת היא מכאנית החלקים צריכים להיות עמידים ובאיכות גבוהה מאוד).
    בנוסף זה אמנם ניראה כאילו יש הרבה אנשים עם מקלדות מכאניות זה עדיין נישה קטנה מאוד מכלל המקלדות בשוק, עם הזמן ניראה הוזלה במחירים לדוגמא: מקלדות מכאניות לפני 5 שנים עלו בסביבות ה-150% ממה שהן עולות עכשיו , אז יש ירידה במחירים אבל יקח עוד קצת זמן עד שהמחיר יהיה באמת בסביבות 300,400 שקל למקלדות מכאניות לגיימרים.

  3. 3

    02:42 30.03.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    אחלה ביוקרת - תודה! המקלדת נראית טוב והפיצ'רים מעניינם אבל המחיר קצת מוגזם מידי לדעתי יחסית למה שאתה מקבל כאן. במחיר הזה אני יכול לקנות רייזר Black Widow Ultimate והתמורה הרבה יותר גדולה מהמקלדת הזאת ... נקודה למחשבה בכל מקרה.

  4. 4

    22:01 31.03.2016 | lofty lofty (אורח)

    לאיציק (1) אם זאת לא הייתה מקלדת RGB היא הייתה יותר זולה.
    ככה זה בעולם הזה.

  5. 5

    02:03 14.07.2017 | עזרא עזרא (אורח)

    "מקשי המקלדת יהיו עם הדפסה בעברית ולא יהיה ניתן לבצע חריטה על גבי המוצר"
    זאת אומרת שלעברית אין תאורה?

  6. 6

       | פורסם ע"י