הרשמה

ראיון עם פרנק סוקוי, מנהל חטיבת החומרה והמחשבים של אינטל

מבט לתוכניות של ענקית השבבים לשנת 2016

במהלך שהותנו באירוע Intel Extreme Masters 2016 הזדמן לנו לדבר עם פרנק סוקוי מאינטל. מה צופן העתיד לענקית השבבים?

לאחר מסיבת העיתונאים של אינטל בנוגע לחומרה ולטכנולוגיות הצפויות להגיע אלינו במהלך 2016, ישבנו עם מנהל חטיבת החומרה והמחשבים פרנק סוקוי (Frank Soqui) של אינטל בזמן IEM 2016 לראיון וקיבלנו הצצה למה שאינטל מתכננת וחושבת עליו לשנת 2016 והלאה.

איך אתה מסכם את השנה החולפת?

בשנה שעברה השקנו את מעבדי הדור השישי של אינטל בארכיטקטורת סקיילייק. חודש לפני השקת המעבדים לקבל הרחב, השקנו את המעבדים בעלי יכולת האוברקלוק (OverClock) - ה-i7 6700K וה-i5 6600K ומיד ראינו תוצאות מדהימות, בתוך ימים מועטים שברו המעבדים שיאי עולם ואנחנו מאוד מאושרים מכך. בנוסף לעוד כמה שיתופי פעולה שאינטל עשתה עם ארדואינו שפונה יותר ליוצרים ולמפתחים מצד אחד ומן הצד השני, חשפנו את שיתוף הפעולה של אינטל עם חברת מיקרון לפיתוח זיכרון מהיר פי 1,000 מהזיכרונות שאנו רואים כיום בשוק. כך שאנחנו באינטל מאוד מרוצים מהשנה האחרונה.

האם אינטל עובדת על כונני M.2?

אני לא יודע. גם אני עוד לא ראיתי אותם לכן איני יכול לענות לך על השאלה.

לפני כחודשיים גילתה קהילת האוברקלוקרים את האפשרות לעשות אוברקלוק גם למעבדים שהם לא מסדרת K, אך אינטל בחרה לחסום את האפשרות, למה?

לא הייתי אומר שחסמנו את האפשרות, אנחנו מוכרים מעבדים נעולים ולא נעולים (שמאפשרים אוברקלוק) אך למעבדים לא נעולים אין אחריות ולמעבדים נעולים יש אחריות, אז אם אתה עושה להם אוברקלוק איך אנחנו יכולים לספק את האחריות? אם יש לך בעיות עם המעבד, איך אנחנו יכולים לדעת שלא נעשה עליו אוברקלוק וזה מה שהרס אותו? גם כשהתחילו לעשות אוברקלוק למעבדים שלא מיועדים לכך, המשתמשים גילו שחלק מהאפשרויות הפסיקו לעבוד, אז מה הטעם לעשות אוברקלוק? אני מניח גם שחלק מהאנשים רצו אוברקלוק בחינם.

האם אינטל מתעניינת בכניסה לשוק כרטיסי המסך?

כרגע אנחנו לא מעוניינים בכניסה לשוק כרטיסי המסך, אך יש לנו שותפים טובים: Nvidia ו-ATI (חטיבת כרטיסי המסך ב-AMD). אני מניח שבאיזשהו מקום אנחנו מתחרים, מפני שאנו מוכרים כרטיסי מסך מובנים והם מוכרים כרטיסי מסך חיצוניים ואנו רואים שכ-70% מהשוק הוא בעל כרטיסי מסך משולבים (כרטיס מסך שעל המעבד עובד עם כרטיס מסך חיצוני) שזה טוב מאוד. אך לצרכים כדוגמת גיימינג אין לנו סיכוי להתחרות עם כרטיס מסך שמיועד לכך.

חוץ מ-VR אילו עוד דברים חדשים נראה השנה?

טכנולוגיית 3DXpoint צריכה להגיע אלינו בהמשך השנה, חוץ מזה אנחנו מתכוונים להשיק גם מעבדים חדשים מסדרת האקסטרים שמכוונים למשתמשים שצריכים את מירב הכח של המעבד. המעבדים יהיו מבוססי ארכיטקטורת Broadwell, מעבדי האקסטרים האחרונים היו מבוססי Haswell ואנחנו באינטל מתרגשים מאוד מכך. היו קצת בעיות אך אנחנו קרובים מאוד להשקתם של מעבדי האקסטרים החדשים.

בהמשך לשאלה הקודמת, האם אתה חושב שהמחיר הגבוה של VR כרגע פוגע בשוק?

לא אני לא חושב שזה פוגע בשוק, האם אתה חושב שהמחיר הגבוה של מכוניות טסלה פגוע בשוק המכוניות החשמלי? - לא. זה מטורף, זה צריך לקרות כי המכוניות יקרות. אני לא חושב שזה פוגע בשוק ואחד הדברים שאינטל מכוונת אליו זה מיינסטרים מפני שאנו רוצים לראות את ה-VR בכל מקום. לא אפרט מה אנחנו עושים בשביל שזה יקרה אך אנחנו באינטל משקיעים כדי ש-VR יגיע למיינסטרים.

ראיתי את הדימוים של השתלת הפנים במשחקים בעזרת Real Sense, אתה חושב שזה ייכנס יותר למיינסטרים?

כמו שאני רואה את זה, זה עוד אפשרות התאמה אישית של השחקן למשחק. השחקנים היום רוצים יותר לייחד את עצמם מהשאר, אם זה על ידי מדים שונים או הפרצוף שלהם במשחק. אז כן, אני אכן רואה את זה נהיה יותר פופולארי עם הזמן.

באותו הקשר של Real Sense האם אתה חושב שיש ל-Real Sense עוד שימושים מלבד בידור?

כן בטח, אני חושב של-Real Sense יש מקום בגיימינג ובבידור אך בנוסף יש לה מקום במטרות אחרות שהן לא גיימינג כמו סריקת עצמים. אתה יכול לסרוק באמצעות Real Sense עצם כלשהו, להעביר אותו למחשב ולערוך ולרנדר אותו בקלות, רק על ידי הסריקה התלת-מימדית שמתאפשרת עם Real Sense.

הזכרת מוקדם יותר את מעבדי האקסטרים החדשים, האם יש עוד סיבות חוץ מעריכת וידאו וגיימינג כבד לקניית מעבדים אלו?

שתי הסיבות האלה קשורות אחת לשניה, אני רואה יותר שחקנים שמקליטים את המשחקים שלהם ואחר כך עורכים אותם. הסיבות היום לקנות מעבדים חזקים מאוד הם עריכת וידאו, עריכת תמונות ואנחנו מתחילים לראות גם עליה ביצירה ועריכת מוזיקה.

ציינת שהיו בעיות עם ייצור המעבדים החדשים, אתה יכול לפרט מה היו הבעיות?

היו קצת בעיות בתפקוד של המעבדים, לא הכל תפקד כמו שרצינו ולכן נאלצנו לדחות קצת את מועד השקת המעבדים החדשים. בגלל שהמבנה של המעבדים החדשים הוא כל כך קטן, היינו צריכים לשנות כמה דברים אך עדיין לוודא שהכל עובד כמו שאנו רוצים.

האם אנו צפויים לראות את אינטל באירועי גיימינג השנה כמו E3?

בשנים האחרונות E3 ניראה כמו אירוע של קונסולות, אך הבנתי שזה מתחיל להשתנות. ככל שזה ישתנה יותר, ככה תראו את אינטל יותר מעורבת בתחום, אבל השנה אני חושב שאנחנו באינטל רוצים לעשות משהו ב-E3.

תודה רבה פרנק! נתראה באירוע הבא!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י