הרשמה

ביקורת - אוזניות Logitech G633 Artemis

אור בדק את אוזניות הגיימרים הרב-שימושיות של Logitech

האם אוזניות ה-G633 של Logitech נותנות את המענה המושלם לגיימרים?

אם לפני כמה שנים היו שני זנים שונים לגמרי של אוזניות - לשימוש שוטף ולשימוש של גיימרים, היום הדגמים הטובים ביותר מציעים שילוב חכם בין השניים ושואפים לתת לצרכן את "החבילה המלאה" כשזה נוגע לפיצ'רים, נוחות וכמובן איכות הסאונד. זאת בדיוק המטרה של אוזניות ה-G633 Artemis של Logitech: מצד אחד מענה מושלם לגיימרים עם מיקרופון מובנה וסראונד של 7.1 ערוצים בפורמט Headphone-X, ומצד שני עיצוב חכם תאימות מלאה עם חיבור 3.5 מ"מ הסטנדרטי המיועד לקונסולות, סמארטפונים וטאבלטים, טלויזיות וכו'. חוץ מעיצוב שבאופן חד משמעי פונה לגיימרים ועשוי להיראות קצת מצועצע לקהל בוגר יותר, אוזניות ה-G633 עושות עבודה מצויינת בלהביא לגיימרים את הטוב מכל העולמות.

מה בקופסא?

למרות שהקופסא אטומה ולא חושפת את האוזניות עצמן, קל להבין שמדובר באחד הדגמים היותר מתקדמים של Logitech. בתוך הקופסא מחכה לכם סט בסיסי הכולל את האוזניות עצמן ושני כבלים שישמשו אתכם לשני המצבים של האוזניות: כבל USB עבה המשתמש לחיבור למחשב ורק דרכו אפשר לנצל את היכולות המלאות של סראונד 7.1 ערוצים, וכבל 3.5 מ"מ קצר ודק יותר עם בקר ווליום ודיבורית מובנית לשימוש עם סמארטפונים, קונסולות וכו'. היה נחמד לקבל איזשהו נרתיק נשיאה כדי לשמור על האוזניות ולהקל על הניוד שלהן, או לפחות נרתיק קטן עבור הכבלים. למרבה המזל, שני הכבלים מספיק עבים בשביל לא להסתבך יותר מדי ברגע שתדחפו אותם למגירה או לתיק, אבל הייתי ממליץ לשמור אותם במקומות נפרדים.

האוזניות של באטמן

אוקיי אז ה-G633 הן כנראה לא האוזניות הרשמיות של באטמן, אם יש בכלל דבר כזה, אבל העיצוב שלהן מאוד מזכיר לי את הבאטמוביל: הקשת מצופה בפלסטיק בצבע שחור-מט עם פסים מבריקים שיוצרים תחושה "חדה". הפלסטיק המבריק ממשיך עם חוליות החיבור של הקשת עם האוזניות עצמן, ועליהן יש את אותו שילוב של פלסטיק מט עם פסים מבריקים. כאשר מחברים את האוזניות מגלים תאורה מרשימה בצדדים עם צבעים מתחלפים. בסך הכל פחות אהבתי את העיצוב - עבורי הוא מרגיש מצועצע ופלסטיקי מדי, אבל אני יכול להבין את השימוש בפלסטיק שעוזר להוריד את משקל האוזניות (שלמרות גודלן מרגישות מאוד קלילות). מה שכן אהבתי זה את המיקרופון המובנה באוזניות, שמוחבא בדיסקרטיות בצד של האוזניה השמאלית ונשלף במשיכה קלה. יש גם מיקרופון "דיבורית" שמובנה בכבל ה-3.5 מ"מ וניתן לבחור בלחיצת כפתור במיקרופון המועדף עליכם. אהבתי את ההסתרה של המיקרופון באוזניה כי זה הופך את האוזניות למתאימות גם למי שלוקח אותן לנסיעה באוטובוס ולא רוצה להרגיש מוזר מדי. במקביל, המיקרופון לא ניתן לניתוק כמו בדגמים אחרים בשוק מה שהופך אותו לחסין לאבידות.

כל הכפתורים והחיבורים נמצאים באוזניה השמאלית ומוסתרים בצד האחורי כך שמקדימה נשאר מראה נקי ואחיד. בתחתית האוזניה תמצאו את שקעי ה-3.5 מ"מ וה-USB, ובצד תמצאו גלגלת ווליום, כפתור השתקת מיקרופון, סוויץ' שמנתב את הסאונד לשקע ה-USB או ל-3.5 מ"מ בהתאם לבחירתכם, ו-3 כפתורי מאקרו הניתנים לתיכנות בהתאם לצרכי השחקן. אני מעולם לא הצלחתי למצוא שימוש לכפתורי מאקרו באוזניות אז אם יש לכם כזה - אשמח לשמוע על כך בתגובות. כריות האוזניות והספוג בתחתית הקשת אמנם לא כל כך נעימים למגע, אבל יש להם בד נושם שמונע הזעה ומתאים לשימוש ממושך ואינטנסיבי. בקיץ הישראלי אתם תעדיפו את הבד הנושם על פני כל ריפוד אחר. עוד פיצ'ר שאהבתי זה שאפשר לנתק את הפאנלים הצדדים ואת הכריות לצורך נקיון או החלפה.

סראונד או סטריאו? הבחירה שלכם

כמו הרבה דגמים של אוזניות גיימרים, גם ה-G633 מגיעות עם סראונד של 7.1 ערוצים אך שימו לב לפרטים הקטנים כי בזמן שרוב הדגמים תומכים רק בפורמט Dolby Surround, ה-G633 תומכות גם ב-Dolby וגם ב-DTS Headphone-X. למי שלא מכיר, הטכנולוגיה של DTS נחשבת ל"דבר הגדול הבא" בתחום עם תחושת סראונד הרבה יותר מציאותית ואיכותית - כל עוד המשחק שלכם נתמך על ידי הטכנולוגיה. אחד המשחקים היותר ידועים שמשתמשים בטכנולוגיית ה-Headphone-X לשלמות הוא Alien: Isolation שנותן לשחקן אינדיקציה מושלמת ומדוייקת לכיוון של כל רעש ורחש, ותורם משמעותית לחווית המשחק. מצד שני הוא גם מגביר משמעותית את תחושת הפחד אז תסלחו לי אם פרשתי אחרי 5 דקות ולא הסתכלתי אחורה. כמו עם כל המוצרים של Logitech, תוכלו לקבל שליטה מלאה בעזרת האפליקציה הרשמית המאחדת בין כל המוצרים של החברה. דרך התוכנה תוכלו להגדיר את פרופיל הסראונד ולשנות בין ההגדרות השונות שיש ל-DTS ול-Dolby להציע. מאחר ופיצ'ר הסראונד עוזר מאוד במשחקי יריות ברשת (כי זה עוזר לשחקן לזהות את הכיוון ממנו מגיעים צעדים או כדורים), מצאתי פרופיל מיוחד של DTS ל"משחקי יריות מגוף ראשון" שככל הנראה מחדד את הכיוונים ועוזר עוד יותר לשחקן.

כשאתם לא משחקים במחשב, תוכלו לשים בצד את כבל ה-USB ולהתחבר עם כבל ה-3.5 מ"מ שיספק לכם ביצועי סטריאו סטנדרטיים. זה מעולה שאפשר להפוך את ה-G633 מאוזניות סראונד לגיימרים לאוזניות רגילות לשימוש שוטף. העיצוב תומך באופן מלא באופציה להתנתק מהמחשב ולצאת עם האוזניות מהבית, אבל העיצוב הצעקני יוודא שכולם ידעו שאתם גיימרים. לא שזה דבר רע חס וחלילה, אבל עדיין הייתי מעדיף עיצוב שיתאים לגיימרים בוגרים יותר. בשני מצבי הסאונד, ה-G633 מספקות סאונד מצוין שמשתפר משמעותית ב-7.1 ערוצים.

השורה התחתונה

אוזניות ה-G633 Artemis Spectrum של Logitech עושות עבודה טובה בשתי החזיתות: עבור גיימרים שמשחקים על PC הן מספקות סאונד מצוין בסראונד מלא של 7.1 ערוצים (בפורמט Dolby או DTS), מיקרופון איכותי וכריות נוחות בריפוד של בד נושם; ברגע שאתם עוזבים את המחשב ויוצאים לדרכים תוכלו לקפל את האוזניה פנימה, החליף כבל ולהפוך את ה-G633 מאוזניות גיימינג לאוזניות רגילות - חיבור 3.5 מ"מ סטנדרטי שמתאים לקונסולות וסמארטפונים, סאונד סטריאו 2.1 ערוצים, מיקרופון דיבורית מובנה ואותה נוחות שהתרגלתם אליה. במחיר של כ-750 ש"ח הן לא נחשבות לאוזניות זולות במיוחד, אבל הן האוזניות היחידות שתצטרכו. באופן אישי פחות אהבתי את העיצוב שמרגיש לי קצת מצועצע ופלסטיקי מדי, אבל חשוב לזכור שפיצ'ר הסראונד בפורמט DTS Headphone-X הוא נקודת המכירה החשובה ביותר כאן, והיא לבד מצדיקה את המחיר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:01 11.03.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    אחלה ביקורת - תודה.

  2. 2

    13:27 12.03.2016 | AramilSiandol AramilSiandol (אורח)

    גם כן, באים לנקר עיניים לתפרן כמוני...

  3. 3

    06:55 13.03.2016 | גיימר גיימר (אורח)

    ממליץ לך לסקור את טיאמת של רייזר. 7.1 אמיתי עם 5 ספיקרים בכל אוזן ולא 7.1 וירטואלי כמו באוזניות בכתבה

  4. 4

    21:26 22.06.2017 | xFlash xFlash

    קונה רק בזכות הכתבה, מי לא חייב באטמוביל!

  5. 5

       | פורסם ע"י